skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
BAGHIRA -
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Baghira / Š120LS LPG - komentáře:
11:01:38
30.01.2003
30.01.2003
Žaky
Fakt se na ní dá dívat,já to dělal bíle a rozdíl je v tom že dívat se na ní nedá,ale spackal jsem lajdáckostí,takže smekám a koupííím!!!
17:03:27
27.01.2003
27.01.2003
Baghira
Dikes , jestli ono to není tím, že dobře vyšla fotka ...ne, je fakt že se snažim zachovat poměrně sériový ráz interiéru, ale na pohled a funkci s pohodovými úpravami, aby to nebyla jen ta komunistická strohost.
16:44:00
27.01.2003
27.01.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
no tak to je bezdebat, je to uplne ta nejhezci palubni daska a palubni stit co jsem videl. A volent? Ten uz jsem majiteli jednou chvalil. Do mesice ho mam taky. A palubku z Rapida budu mit uz v patek.
16:42:51
27.01.2003
27.01.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
no tak to je bezdebat, je to uplne ta nejhezci palubni daska a palubni stit co jsem videl.
16:07:22
27.01.2003
27.01.2003
sep
Moc a moc povedená přístrojovka.......fakt hezká.....
20:03:28
18.01.2003
18.01.2003
Baghira
Za sníženej předek vůbec, stačí říct, máš vepředu unavený pružiny a vzádu nový. Ale nikdo mi kvůli tomu nikdy nic neříkal, ani na technický.
13:30:29
18.01.2003
18.01.2003
JungleMan
Nebuzerujou te benga za ten snizenej predek a zvysenej zadek??? Chces bych si to udelat taky, ale 1. nevim jak, a za 2. se bojim fizlu...
12:42:43
18.01.2003
18.01.2003
Komár
Já bych si chtěl totiž do předního nárazníku udělat díru skrz v místě spz, aby mi šel vzduch k těm dírám v čele. Nějak bych to pěkně zaoblil a prdnul bych tam mřížku. A tu spz bych dal tak jako ty a nebo doleva pod nárazník jako ta Alfa. Teď akorát doufám, že to někdo neudělá dřiv než já:-)
12:16:46
18.01.2003
18.01.2003
Baghira
Abych pravdu řekl, tak nevím. Mě vždycky policajti buzerujou hlavně za ten nárazník a o značce se nezmiňují. Ale osobně bych řekl, že v podstatě může být kdekoli viditelně na předku viz. Alfa 164, ta ji má taky bokem.
09:22:49
18.01.2003
18.01.2003
Komár
Chci se jen zeptat, jestli je nějak proti vyhlášče umístění přední SPZ jinam, než je původně? Třeba tak jak to ma tady Baghira? Uvažuju taky o úpravě nárazníku, ale drobet jiným způsobem. Jinak musím uznat - supr kára - žádná přeplácanina, je to pěkně sladěný.
10:35:31
07.01.2003
07.01.2003
Max
No až se budete někde na jaře srážet...tak se možná přídám.Ale U-Geena asi uvidim dříve...aspoň budu vedět před přestavbou a po
22:46:01
30.12.2002
30.12.2002
U-Geen
Ok, to mě zajímalo. Takže kit :-))
12:55:11
29.12.2002
29.12.2002
Baghira
Diky, ale policajtům se to moc nelíbí . Je to klasickej nárazník v daných místech rozříznutej. Ty hrany jsem zrušil dokytováním. Ale vzhledem k tomu, že to v některých místech trochu praská, tak to budu malinko upravovat dobandážováním přechodů mezi plastem a kytem. Celkem mě překvapilo, že to není s tím kytem ani o moc těžší, přesto že ho tam je halda. Používal jsem teda nějaký alutmel, který má odolat vibracím a je celkově odolnější.
00:04:43
28.12.2002
28.12.2002
U-Geen
Povíš mi, jak si dělal ten přední nárazník? Resp. teda že tam nemáš tu "dvojitou hranu", to se mi dost líbí.
19:00:45
27.12.2002
27.12.2002
U-Geen
na jaře chystám přestavbu... takže někdy na konci jara jo? se pak domluvíme
12:21:04
27.12.2002
27.12.2002
Baghira
Ohhh, to zní lákavě... No spíš bych to nechal nějak na jaro, teď se snažím moc nejezdit, znáš to ...sůl...bordel...sračky.
.. Ale určitě bych se rád podíval na tvé vozítko v reálu.
19:51:05
26.12.2002
26.12.2002
U-Geen
Baghira: No já bydlim téměř v Českym ráji, taxe někdy můžem scuknout
12:18:13
26.12.2002
26.12.2002
Baghira
Však to taky není zase tak daleko :-))). Ostatně, jsem to původně chtěl fotit někde v Českém Ráji, ale nechtělo se mi tam jet :-).
23:20:16
25.12.2002
25.12.2002
U-Geen
Ahá, mě to připomínalo kraj kolem Turnova---
16:52:56
18.12.2002
18.12.2002
Baghira
Děěěkuji, a to ještě není všechno...sakra už aby bylo jaro :-))).