![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
BAGHIRA -
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Baghira / Š120LS LPG - komentáře:
-> Baghira: mno ty gumy jsou mastne.... ale co dělat... po ráfku se jezdit nedá
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> manijak: No kolečka stáli 3000,-, zato gumy na ně 8000,-. Jinak tyhle plechy jsou z Brouka, takže se sehnat dají, dokonce jsem je viděl tady na stránkách v nějakym odkazu v chromu za bratru 130 euro za kus.
Čau, máš to fakt pěkný.... kolik by stály takový kolečka?
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Tak konečně jsou vyměněny blinkry za bílý (všechny), takže jsem konečně i vidět při odbočování a vzhledem k nastávajícím vánocům se snad bude konat digi foťáček, tak budu moct do maxima zaplnit místo na provedené úpravy, na který se mě nejčastěji ptáte. S přáním krásných a pohodových vánoc Baghira.
-> Raduz82: No plánujou se nějaký drobný úpravy, takže snad to bude ještě lepší .-).
-> Baghira: mas to gut
-> honnza: Dííík :-).
moc pekny tak nejak si predstavuju pekne a ne nejak nasilne udelanej tunig
no já ji měl venku taky parkrát....a jedná byla ze 3/4 plná když sem měnil motor,to byl věknej vopruz .... hlavně jak se to přelejvalo :o)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Baghira: s tím nastartováním se mi to nikdy nechtělo dělat:) a vykláněl jsem ji jednou taky:) ale jen lehce:)
-> Racyk: Tak třeba já jsem dobytek a jen ji "vyklonim" aniž bych zavíral nebo odpojoval trubky, ale mám delší trubky a všeobecně by se to dělat nemělo. jinak pokud to zavřeš a nastartuješ, tak po odšroubování nic nesyčí a nemusíš se bát, že někde něco řachne.
-> Baghira: proč tak složitě:)? normálně zavřu ventil, pomalu povoluju matice na trubkách, ono to syčí, to co je v těch trubkách a jak přestane, tak můžeš povolit uplně a je to bombu vytáhneš no a v tu chvíli by nebylo radno blízko kouřit:) už jsem měl tak bombu venku 3x:)
-> fine_ray: Bombu asi vyndat budeš muset, ale není to žádná pakárna, pěkně ji vyjeď do prázdna ať není těžká, zavři oba ventily pod tím průhledným plexi, nastartuj to aby jsi vyjel zbytek plynu a můžeš vesele montovat.
záleží jak velkou bombu máš :o)
já bych jí ale vyndal....vzhledem k tomu,že potřebuješ obě ruce a ještě tam vidět....záslepky jsou u zadních podběhů a dlouhym nástavcem se tam težko dostaneš. A hlavně to s ním nejspíš nepovolíš....by se to ti protáčelo dokolečka dokola... :o)
já bych jí ale vyndal....vzhledem k tomu,že potřebuješ obě ruce a ještě tam vidět....záslepky jsou u zadních podběhů a dlouhym nástavcem se tam težko dostaneš. A hlavně to s ním nejspíš nepovolíš....by se to ti protáčelo dokolečka dokola... :o)
Ma trošku přihlouplej dotaz: mam taky LPG a bude potřeba vyměnit tlumiče. Při výměně zadních se musí vyndavat bomba nebo to jde nějak zashora..třeba dlouhej nástavec.. nebo tak? ď.
-> Racyk: Tak to jsem to měl ještě lepší než brácha :-)))...
-> Baghira: právě že ne, mě proslo loni tou nejpřísnější STK v okolí (STK Třinec)až na podruhé... ale brácha "byl" ted na technické tím způsobem, že auto tam sice bylo, ale některé věci prostě přehlídli... a kdyby měl něco na vyhazov, tak mu jen o tom řekli at si to zpravi... Takže STK prošel:)
-> Racyk: Jéé tas tam byl taky :-)?
-> Baghira: :) to jsou Ti co projdou a ani to auto nedojelo na stanici STK:)
Tak další technická za mnou...ať žijou známí :-).