skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
BAGHIRA -
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Baghira / Š120LS LPG - komentáře:
12:47:16
22.01.2005
22.01.2005
kirri
-> Baghira: máš ode mne za 10, možná se to tu už probíralo, ale co kdyby vzadu značka šla níž mezi ten vyřízlej nárazník a na stranách se do nárazníku zabudovaly světélka, to by bylo, je to jen nápad a určitě by se to hodilo
22:02:32
21.01.2005
21.01.2005
hany
-> Baghira: juj mě to ještě nikdy k mácháči nevyšlo, ale jezdim do mimoně na války tak můžem hodit řeč
10:21:57
21.01.2005
21.01.2005
Baghira
Jo a mám konečně novej volantík Luisi Kobra Evo, takže můj dosavadní tříramennej 31cm bude na prodej...foto brzo dodám...
10:19:50
21.01.2005
21.01.2005
Baghira
-> hany: Tak u tramvaje jsem byl asi u kámoše, já bydlim o kousek dál...jinak se asi potkáme na srazu na Mácháči, tam pravidelně jezdim.
16:31:48
19.01.2005
19.01.2005
hany
-> Baghira: se těšim až tě potkám zatim sem viděl jenom tvoje auto a ještě z tramvaje
23:13:26
18.01.2005
18.01.2005
strucy
tak už aby bolo jaro
22:48:35
18.01.2005
18.01.2005
Baghira
-> strucy: Chtělo...snad na jaře, chtěl bych vyfotit i pár úprav na který se lidi nejvíc ptaj.
22:26:49
18.01.2005
18.01.2005
strucy
chcelo by to nove fotky
22:07:33
18.01.2005
18.01.2005
Baghira
-> hany: je to asi půl kiláku směrem k ještědu...no jezdí zatim v pohodě, ale už se nemůžu dočkat jara, protože je pár věcí se kterejma musim něco dělat.
-> strucy: Začerněný blinkry jsou už minulostí, teď už je všechno v bílý barvě (čirý?).
-> strucy: Začerněný blinkry jsou už minulostí, teď už je všechno v bílý barvě (čirý?).
20:03:02
18.01.2005
18.01.2005
strucy
celkom pekná až na tie zatmavené svetlá
18:11:11
18.01.2005
18.01.2005
hany
kde je jáchymovská ulice?? já sem na intru v truhlářský u soudu
18:07:53
18.01.2005
18.01.2005
hany
jak to jezdí Liberečákovi??
14:07:30
17.01.2005
17.01.2005
TG
kola dobry....(7)
15:53:42
10.01.2005
10.01.2005
hany
-> Baghira: věřim
19:59:22
09.01.2005
09.01.2005
Baghira
-> hany: No teď je ten střed černej, vypadá to líp a nebije to tolik do očí...si myslim.
20:05:03
08.01.2005
08.01.2005
hany
-> Baghira: vypadaj sqěle v tý bílý barvě
19:44:33
08.01.2005
08.01.2005
Baghira
-> hany: Jj a dokonce někdo stejný (jako přední) prodává v inzerci.
14:33:31
08.01.2005
08.01.2005
gim
2 Hany- sou to brouci 15" a maj stejnou roztec jak 120...
13:30:21
08.01.2005
08.01.2005
hany
-> Baghira: co to je za kola??? jakou mají rozteč??
12:11:27
27.12.2004
27.12.2004
Baghira
-> manijak: Tak, tak :-/. Ale já mám vepředu atypy, kdybych tam hodil nějaký menší, tak to taková darda nebyla.