Mates/Š136 1.4 Mates/Š136 1.4

komentáře | popis | fotky | Mates | 26.02.24 12:37 | 527x v oblíbených
Auto bylo rozebrané do posledního šroubku.Většina dílu je nových nebo zrenovovaných.Pracovalo se na ní přes 2 roky a i nadále se vylepšuje



Karoserie:



-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.

-B sloupek a rámy dveří matný lak.

-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem



-kompletně vyvařená a opískovaná

-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50

-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu

-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu

-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu

-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor

-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm

-Uchycení pásů z 3mm plechu

-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015



Přední náprava:



-vyztužená dle L/A

-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu

-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha

-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm

-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem

-strmé řízení od pana Kalouska

-štefty 68mm

-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu

-ovařená nápravnice

-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita

-Tvredé silentbloky svislých čepů

-10mm Alu podložka pod stabilizátorem

-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu

-vzpěra mezi tlumiči



Zadní náprava:



-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu

-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu

-štefty 68mm

-upravené zadní náboje se středícím kroužkem

-podélná ramena vyztužená dle L/A

-šikmá ramena vyztužená dle L/A

-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen

-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen

-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha

-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky

-vzpěra mezi tlumiči



Interier:



-Palubní deska z rapida a tunel z felicie

-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno

-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii

-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY

-Budík Teploty oleje a vody JFperformance

-Budík Lambda sondy

-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie

-centrál, el.stahování předních oken renault 19

-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom

-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm

-pedály sparco

-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu

-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly

-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky

-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky

-černý koberec

-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané

-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.

-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu



Exterier:



-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla

-Nové plastové nárazníky

-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou

-Boční blinkry z felicie

-Dvoudílná maska

-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem



Kola:

-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200

-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13



Přední brzdy:

Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500



Zadní brzdy:

- Beral obložení



-brzdova kapalina ATE 200



Převodovka:

-5q se stálým převodem 4,22

-jedno kloub na řadící tyči

-olej Millers oils CRX 75w90NT+



Motor:



Fabia 1.4 8v by Saky:

-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi

-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015

-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky

-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45

-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v

-nové kroužky NForm Geotze

-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm

-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem

-Odlehčeny setrvačník cca 1kg

-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

-Tvrdé silentbloky

-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU

-Nádobka na vodu z fiat

-Olej Millers oils 10w60

-Lambda sonda Bosch

-palivo 100oktan

-nerezový výfuk burgess

-Chladič oleje



-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou



-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg



Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.

Mates/Š136 1.4 - komentáře:

21:51:02
11.07.2016
vhml
-> Eidy 11.07.16 21:48:38: a nebo to 1 bar nemaže 3 4 Protože na tom nesmyslně 10 barovým budíku bych si rozdíl mezi 0,5 a 1 bar hledat netroufal.
upraveno 1x, naposled 11.07.2016 21:52:31
21:48:38
11.07.2016
Eidy
-> Mates: Nejdřív vyměn policajta. Pokud to maže 1 bar, nemůže svítit.
20:24:26
11.07.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mates 11.07.16 19:49:42: Tos tomu moc nedával, já když naháněl Eidyho na Šumava ringu, tak olej byl přes 120°C a to mám lyžinu jen po příčku, takže vana se může chladit. Při této teplotě mě to v otáčkách maže pod 4 a na volnoběh kolem 1 nicméně kontrolka tlaku je od 0,4 nebo 0,5baru (už si to přesně nepamatuju) takže to že svítila je divné. Buď bude vadná a nebo to maže už hodně málo. Jaký olej jezdíš? Pořád 10W50?
19:49:42
11.07.2016
Mates
Čau kluci, mám otázku, včera jsem ji byl projet z Běšin na Ž.Rudu do kopců, dával jsem ji kotel. Nahoře jsem zastavil olej měl 108°C. Pak jsem jel dál a na Čenkově pile jsem chtěl zastavit, olej měl 100°C . Když jsem zastavil svítila kontrolka mazání, na tlakoměru zhruba 1 bar. Při jízdě tlačil zhruba 3.5 baru. Moje otázka může to být teplotou oleje, že byl víc ohřátý a zřídl?



Mám čidlo mazání z favorita, nemám dát ze š120 nebo je to jedno? Dál přemýšlím, že udělám pár děr do lyžiny, aby proudil víc vzduch k vaně, má to smysl?



Čarpadlo je nejspíš OK jen doufám, že není chycen na šálách.



Doteď jsem takový problém neměl, na volnoběh tlačil 2 bary a v zátěži 4 bary.
10:32:52
29.06.2016
Mates
-> Čokin: Rezistin jsem měl hned po složení, ted jsem dal Autocor Oil od Detechy, která vyrábí tlumex plast. Je to řídké jako voda, ale uschne a tváří se, jako když to nebylo vystříkané, ale na dotek je díl mastný
22:49:40
28.06.2016
Čokin
-> Mates: Motip jsem dal do středového tunelu a ta sračka lepí v tom tunelu dodnes o zaprasených hadicích topení a lanku plynu nemluvě. Pak už jsem dával Resistin ML normálně v plechovkách a přes kompresor prahy , dutiny , nápravnice , most , ramena.
15:17:47
03.06.2016
Mates
-> Tuner#2: Díky Honzo



Asi dám do prahů a lemů Dinitrol a na otevřená místa Motip nebo Valvoline, aby to nemastilo pokud budu něco dělat pod autem



Dík všem 4
21:41:52
02.06.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
Tak tohle: autokosmetika.heureka.cz/ valvoline-tectyl-ml-600-ml /specifikace



Oproti mlíku od Motipu se mě to osvědčilo více a má to i lepší trysku.
20:18:31
02.06.2016
U-Geen
-> Eidy: blby ze vytece, ja s nim strikal dutiny, kde az tak nemel kam rychleodtejkat a krasne vyvzlinal, pravda, ne spray ale klasika z kompresoru
16:29:40
02.06.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
Pouzivam Valvoline vosk, az budu vedle pisnu jaky.
13:55:18
02.06.2016
Eidy
-> Sejki: Já s Dinitrolem vystříkával nápravnici a zadní ramena a je fakt opruz, když ti něco nateče na ruce, kdykoliv to obrátíš. Ale třeba není špatnej účinkem, jen mi vadí jiný vlastnosti.
13:32:24
02.06.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Eidy: tak on ten film sam o sobe staci na odpuzovani vlhka a je lepsi kdyz to zaleze vsude... s Motipem vsak zkusenosti nemam tak nemuzu soudit...
13:29:26
02.06.2016
Eidy
Dinitrol jsem zkoušel taky a ano, je mastný a dobře teče, ale teče dlouho. Spíš přebytek vyteče a zůstane jen mastnej film. Motip udělá vrstvu a zaschne. Proto mi vyhovuje víc.
13:20:18
02.06.2016
Mates
-> Sejki: ten jsem měl než jsme ji vyvařili a bylo to suprově mastné, bud dám motip nebo ten dinitrol. Uvidím podle ceny.



-> Eidy: Dík Eidy.
13:14:22
02.06.2016
Sejki - zrušená registrace
Jestli chces kvalitu tak Dinitrol ML... a ano mam to vyzkousene, pouzivali jsme v autorizaku Peugeot...
13:11:29
02.06.2016
Eidy
13:04:02
02.06.2016
Mates
-> Eidy: A vyvzlíná dobře, prodává se jen ve spreji, potřeboval bych to na 3 auta, tak abych nekupoval tolik sprejů? Potřeboval bych, aby udělal pořádnou mlhu a všude se dostal
upraveno 1x, naposled 02.06.2016 13:05:30
12:42:42
02.06.2016
Eidy
-> Mates: Resistin je pravěké řešení. Jak říkáš, ztvrdne. Používám vosk od Motipu. Zaschne, nevylézá jako olej, ale i po letech je trochu lepkavej. Prodávají to ve spreji.
12:29:36
02.06.2016
Mates
Mám dotaz, jaký používáte vosk na dutiny? Mám ji vystříkanou Rezistin ML, ale neředil jsem to olejem a potom jsem zjistil, že ztvrdnul a tak chci po 6 letech pořádně namastit dutiny. Mám zbytek Rezistinu, mám ho zředit s novým olejem nebo jiný vosk mi doporučíte, který je pořád mazlavý a který případně zamezí už začatý rzi nebo ji zpomalí.
upraveno 1x, naposled 02.06.2016 12:31:50
10:47:26
09.05.2016
minno
-> Mates: Prečo máš ten samostav na zadnej brzde namastený? A prečo lano ručnej brzdy vedené tak divoko (vrchom)? :)
Extreme Tyres