skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto bylo rozebrané do posledního šroubku.Většina dílu je nových nebo zrenovovaných.Pracovalo se na ní přes 2 roky a i nadále se vylepšuje
Karoserie:
-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.
-B sloupek a rámy dveří matný lak.
-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem
-kompletně vyvařená a opískovaná
-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50
-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu
-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu
-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu
-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor
-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm
-Uchycení pásů z 3mm plechu
-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
Přední náprava:
-vyztužená dle L/A
-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha
-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm
-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem
-strmé řízení od pana Kalouska
-štefty 68mm
-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu
-ovařená nápravnice
-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita
-Tvredé silentbloky svislých čepů
-10mm Alu podložka pod stabilizátorem
-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu
-vzpěra mezi tlumiči
Zadní náprava:
-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu
-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu
-štefty 68mm
-upravené zadní náboje se středícím kroužkem
-podélná ramena vyztužená dle L/A
-šikmá ramena vyztužená dle L/A
-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen
-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha
-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky
-vzpěra mezi tlumiči
Interier:
-Palubní deska z rapida a tunel z felicie
-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno
-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii
-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY
-Budík Teploty oleje a vody JFperformance
-Budík Lambda sondy
-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie
-centrál, el.stahování předních oken renault 19
-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom
-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm
-pedály sparco
-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu
-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly
-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky
-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky
-černý koberec
-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané
-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.
-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu
Exterier:
-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla
-Nové plastové nárazníky
-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou
-Boční blinkry z felicie
-Dvoudílná maska
-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem
Kola:
-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200
-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13
Přední brzdy:
Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500
Zadní brzdy:
- Beral obložení
-brzdova kapalina ATE 200
Převodovka:
-5q se stálým převodem 4,22
-jedno kloub na řadící tyči
-olej Millers oils CRX 75w90NT+
Motor:
Fabia 1.4 8v by Saky:
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi
-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky
-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45
-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v
-nové kroužky NForm Geotze
-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm
-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem
-Odlehčeny setrvačník cca 1kg
-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
-Tvrdé silentbloky
-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU
-Nádobka na vodu z fiat
-Olej Millers oils 10w60
-Lambda sonda Bosch
-palivo 100oktan
-nerezový výfuk burgess
-Chladič oleje
-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou
-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg
Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.
Karoserie:
-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.
-B sloupek a rámy dveří matný lak.
-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem
-kompletně vyvařená a opískovaná
-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50
-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu
-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu
-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu
-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor
-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm
-Uchycení pásů z 3mm plechu
-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
Přední náprava:
-vyztužená dle L/A
-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha
-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm
-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem
-strmé řízení od pana Kalouska
-štefty 68mm
-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu
-ovařená nápravnice
-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita
-Tvredé silentbloky svislých čepů
-10mm Alu podložka pod stabilizátorem
-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu
-vzpěra mezi tlumiči
Zadní náprava:
-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu
-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu
-štefty 68mm
-upravené zadní náboje se středícím kroužkem
-podélná ramena vyztužená dle L/A
-šikmá ramena vyztužená dle L/A
-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen
-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha
-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky
-vzpěra mezi tlumiči
Interier:
-Palubní deska z rapida a tunel z felicie
-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno
-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii
-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY
-Budík Teploty oleje a vody JFperformance
-Budík Lambda sondy
-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie
-centrál, el.stahování předních oken renault 19
-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom
-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm
-pedály sparco
-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu
-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly
-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky
-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky
-černý koberec
-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané
-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.
-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu
Exterier:
-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla
-Nové plastové nárazníky
-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou
-Boční blinkry z felicie
-Dvoudílná maska
-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem
Kola:
-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200
-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13
Přední brzdy:
Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500
Zadní brzdy:
- Beral obložení
-brzdova kapalina ATE 200
Převodovka:
-5q se stálým převodem 4,22
-jedno kloub na řadící tyči
-olej Millers oils CRX 75w90NT+
Motor:
Fabia 1.4 8v by Saky:
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi
-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky
-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45
-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v
-nové kroužky NForm Geotze
-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm
-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem
-Odlehčeny setrvačník cca 1kg
-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
-Tvrdé silentbloky
-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU
-Nádobka na vodu z fiat
-Olej Millers oils 10w60
-Lambda sonda Bosch
-palivo 100oktan
-nerezový výfuk burgess
-Chladič oleje
-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou
-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg
Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.
Mates/Š136 1.4 - komentáře:
-> Mates: už dačo poriešené s tým motorom?
-> minno: Měl jsem tam BKR6EK. Benzín dávám od Shellu 100okt. Auto ještě nebylo na technický až v září tam jede, ale chtěl jsem zjistit zbíhavost na přední nápravě, jestli je to dobře nastavená a je to OK.
Ta komprese je možná jen 10,6 ,protože Saky povídal nejdřív 10,8 a pak 10,6 , tak nevím.
Ta komprese je možná jen 10,6 ,protože Saky povídal nejdřív 10,8 a pak 10,6 , tak nevím.
-> Mates 05.05.13 16:48:53: a tie staré sviečky boli aký typ? Podľa mňa sfarbenie OK, ale ako sme tu minule diskutovali, dnes sa už nedá dobre posudzovať bohatosť zmesi podľa zafarbenia sviečok, nakoľko sviečky sa vďaka eko prídavkom v benzíne už tak nevyfarbujú ako za starých čias olovnatých benzínov a benzínov bez eko zložiek, a tak môžu byť úplne čisté nezafarbené aj keď je bohatosť OK.... Moje sviečky po cca 500 km vyzerali rovnako ako táto tvoja nová po 10 km (takisto NGK BCP6ES)..... Na tvoju kompresiu by si už ale asi mal používať BCP7ES...
U vás na STK kontrolujú geometriu?
U vás na STK kontrolujú geometriu?

Dneska jsme nastavili ventilové vůle 0,30 a 0,40 za tepla. Vyměnil jsem svíčky a dal NGK BCP6ES a zdá se mi lepší chod motoru.Na svíčky jsem zatím najel jen 10km oproti těm předchozím cca 700km. Myslím si, že to chce ještě malinko doladit bohatost.Nebo je to v pohodě.
Na nových jsem hned nechcípnul motor, než zajedu do garáže přes práh,tak to trvá a mají jen těch 10km proto nejsou moc zbarvené,takže se ještě uvidí..
Ještě jsem vyměnil lanko za strunu na plyn a na STK jsem zjistil že je dobrá sbíhavost předku.
Včera vyměněn olej, byl tam nějaký kousek železa cca 3x3mm zahnutý, nevím z čeho to může být.
Ještě doladit pár drobností a mohu jet ladit do kopce předstih a pak snad hurá na Běšiny.
Na nových jsem hned nechcípnul motor, než zajedu do garáže přes práh,tak to trvá a mají jen těch 10km proto nejsou moc zbarvené,takže se ještě uvidí..
Ještě jsem vyměnil lanko za strunu na plyn a na STK jsem zjistil že je dobrá sbíhavost předku.
Včera vyměněn olej, byl tam nějaký kousek železa cca 3x3mm zahnutý, nevím z čeho to může být.
Ještě doladit pár drobností a mohu jet ladit do kopce předstih a pak snad hurá na Běšiny.
-> Mates 21.04.13 18:57:46: Mrknul bych proč ta jedna strana nešla víc dopředu, občas je třeba propilovat díru v podélném, ale není to nic hrozného ty hodnoty.
-> Tuner#2: Tak to není zas tak hrozné, asi to nechám dělá to jen 0,05mm ,jestli se nepletu?
-> Mates 20.04.13 19:45:36: Tak předek je tím pádem dobře a špatně je zadek, který ale asi zřejmě na jedné straně nejde šoupnout víc dopředu, tak udělal kompromis jinak by to dělalo 4 stopy. Ono ten odklon je taky tím, že auto na geometrii zvedají (teda alespoň tam kam jezdím já se to musí zvednout a podsunout takové desky) takže to tím pádem nesedne tak jako je to při normálním zatížení po jízdě.
-> Mates 20.04.13 17:28:17: no podľa protokolu predok ti nastavili dobre a zadok bol pred zásahom dobre a po zásahu máš nastavenú rozbiehavosť 0,05, čiže zle.
-> Tuner#2: To je fakt ze nemohl zmenit odklon asi to je tim jak s autem porad hybal asi si to ulozilo spatne,ale stejne mi prijde ta gemotrie vzdy divna po kazde to ukazde jine hodnoty i zadni osy.Mam jeste predchozi protokoly.
Jinak predni osa je ta prvni co je do plusu.
Jinak predni osa je ta prvni co je do plusu.
-> Mates 20.04.13 17:28:17: Není vidět co je předek a co je zadek, každopádně obě osy musí mít zbíhavost a Ty máš u jedné rozbíhavost a za druhé mě není jasné jak mohl upravit odklon zadních kol? 

Chci se zeptat, nevyznáte se v protokolu od geometrie, měřeno na 3D(přijde mi že se v tom mechanik moc nevyzná). Chtěl jsem sbíhavost 1mm a podle zadní nápravy která má sbíhavost v – parametru, tak předek mi hodil do + . Na protokol jsem nekoukal, byl jsem to hned projet a ještě jsem nafoukal gumy a když jsem jel cca 90km/h , tak jsem to honil po silnici, minulý rok jsem mohl projíždět ostřeji zatáčky a seděla jak přibitá. Podle mně mi udělal předek rozbíhaví.
A teď jsem taky zjistil, že mám o dost menší odklon na zadní nápravě. Pokud je to přesné.
A teď jsem taky zjistil, že mám o dost menší odklon na zadní nápravě. Pokud je to přesné.
-> Tuner#2: Mám tam tu silnou podložku už mi to i psal do sz Martin120L.
-> Mates 19.04.13 11:48:57: Aha, jasný ;) BTW ten plech až budeš obracet, tak ho rovnou vyhoď ;) Máš tam tu silnou podložku pod karbcem?
-> All: tolik reakcí jsem nečekal
.
-> minno: Dík za upozornění, blbec jsem si toho nevšim, hlavně že jsem naladil karburátor.
-> Tuner#2: Ten je na dvojité, dno musím ještě dát na něj řemínky, abych tam dal zvedák a trojúhelník.

-> minno: Dík za upozornění, blbec jsem si toho nevšim, hlavně že jsem naladil karburátor.
-> Tuner#2: Ten je na dvojité, dno musím ještě dát na něj řemínky, abych tam dal zvedák a trojúhelník.
-> minno: Těch pechů bylo více druhů. Ty teda máš plech 114032111
-> Athlonek: nechcem sa hádať, ale myslím že sa mýliš :) Neviem aký plech pod karbom mala 110 R, ale u 105-120-120LS by mal byť ten plech s tou jednou veľkou oválnou dierou. Aspoň u mojej 120L 1988 z výroby bol tento plech (jedna veľká oválna diera). Možno sa to ale líšilo v priebehu výroby, ktohovie. Plech s tou akoby hviezdicou na rozprášenie benzínu na druhom stupni, čo som nedávno zisťoval, by mal patriť ale pre Škodu 1203 / TAZ 1500. No a plech s tými dvoma malými dierami ten sa nedával zrejme nikdy, bude to asi druhoška.