skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 120L
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:
12:49:13
19.10.2011
19.10.2011
TTomas
-> Dušan: Myslel nejspis tu klouzajici spojku.
12:46:03
19.10.2011
19.10.2011
Dušan
-> vhml: co ted myslis ?
12:21:46
19.10.2011
19.10.2011
vhml
-> Dušan 15.10.11 23:19:15: vyystříkat colou. Jako nouzový řešení naprosto dostatečný
12:05:30
19.10.2011
19.10.2011
Dušan
-> DuriQ: cesta ladeni je dlouha. Ono by to mozna nepopraskalo kdybych s tim nejezdil po dalnici a trosku to trapil
11:43:12
19.10.2011
19.10.2011
DuriQ
Dušan: pane jak to ty robis s tymy piestami
jj ja viem ja som expert nato ze mne sa to prehreje pripadne drbne protimrazova zatka ale priznaj sa ze ty ked zlozis motor nanovo tak kakas nato aby si mal spravne nastavene zapalovanie a spravnu zmes , a das mu za co ho to laket
jj ja viem ja som expert nato ze mne sa to prehreje pripadne drbne protimrazova zatka ale priznaj sa ze ty ked zlozis motor nanovo tak kakas nato aby si mal spravne nastavene zapalovanie a spravnu zmes , a das mu za co ho to laket
22:18:38
16.10.2011
16.10.2011
Šediváček
Tak mi se chystáme zajet znova s tím samým motorem a ještě jednou sériovkou na tuhle brzdu, tak pak někam hodíme grafy, aby jste si mohli udělat obrázek, protože tamto měření bylo narychlo s neodladěným motorem spíš z hecu a taky ten graf tak vypadá
17:57:40
16.10.2011
16.10.2011
Dušan
-> minno: cesta za vykonem je neuprosna
14:16:04
16.10.2011
16.10.2011
minno
-> Dušan 15.10.11 23:19:15: ty sa neponaučíš :-)
23:59:03
15.10.2011
15.10.2011
Dušan
ja bych te bezde i veril a nejaky 3k sem tam nehraji roli. Jde spis o tu krivku vykonu
23:34:12
15.10.2011
15.10.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa 14.10.11 20:30:23: Co vím, tak se měří doba doběhu versus otáčky válce a od toho se právě v tom programu odvodí ty ztráty v hnaném ústrojí. Na brzdě co jsem byl já bylo i pár dalších kamarádů, TUNER naměřil 160HP s vyšší tlakem turba než v sérii 150HP motor, kamarád na delortech s nějakou noname 280° vačkou 80HP a tady na virtu je ještě jeden graf z té brzdy na skoro sériovém motoru: skoda-virt.cz/cz/.../7490
-sediva-skoda-120-ls
Myslím, že ty hodnoty sedí docela přesně podle ostatních měření.
Myslím, že ty hodnoty sedí docela přesně podle ostatních měření.
23:19:15
15.10.2011
15.10.2011
Dušan
tak ted musim prozmenu vymenit pritlacak a lamelu, protoze jsem posledne dal 2ku plnej, pak za 3 plnej a nejak se nechytla a zacala klouzat spojka. Po dostelovani nic nepomohlo a klouze porad . Ted jen najit spravny dil z Fel 1.6 a vymenit
20:30:23
14.10.2011
14.10.2011
Fifa
-> Tuner#2: -> Dušan: Jarošovy válcovky měří tak, že nejdříve měří dynamickou metodou a z doběhu se zjišťují odpory hnacího soustrojí na "cestě" k motoru. Mě pak ještě měřili statickou metodou v zadaných otáčkových bodech. Statické měření by mělo být přesnější. Každopádně pro dynamickou metodu je třeba znít momenty setrvačnosti všech rotujícách součástí a odpor v hnacím agregátu. Jinak přesně výkon na motoru nedostanete. Na kolech je to naopak poměrně přesné. Do systému Jaroše se zadává jen nějaký koeficient pro momenty setrvačnosti podle oběmu. Takže přesnost nevím kde je.. Mě měřili pouze 2x, dynamicky a pak staticky. A ptal se mě hned do kolika to tak točím..
Jinak podle toho co jsem vysledoval tak Jarošovy brzdy měří většinou o něco míň a jsou podle mě o něco blíž realitě. Mám třeba namysli oproti Auto Jarov kde běžně naměří o 3 až 5 kW víc.
Zajímalo by mě co zadávali do brzdy při měření u Tunera#2
Jinak podle toho co jsem vysledoval tak Jarošovy brzdy měří většinou o něco míň a jsou podle mě o něco blíž realitě. Mám třeba namysli oproti Auto Jarov kde běžně naměří o 3 až 5 kW víc.
Zajímalo by mě co zadávali do brzdy při měření u Tunera#2
21:27:44
12.10.2011
12.10.2011
Dušan
-> Alenka: jezdim ji nekolik let a ten motor zacina ve 4000 coz by odpovidalo 278
21:26:18
12.10.2011
12.10.2011
Dušan
-> Mil@n: tajne me nekdo natacel
14:42:06
11.10.2011
11.10.2011
Mil@n
21:55:08
10.10.2011
10.10.2011
Alenka
Maximum vykonu odpovida 265 vacce, kterou jsem mel predtim. Mel jsem to uplne stejne - maximum v 5500 a nasledne se drzel na konstantni urovni az nekam lehce za 6000.
Nedali ti omylem spatnou vacku? :)
Nedali ti omylem spatnou vacku? :)
21:51:15
10.10.2011
10.10.2011
darklord
-> Dušan: no, kazdopadne by som skusil tunajsie rady a trochu stiahnut predstih, co to povie..
21:49:00
10.10.2011
10.10.2011
Dušan
-> darklord: ten motor tam nekonci, on prave tahne bezproblemu azdo 6500, ale neni tam ten narust vykonu ani ubytek
21:47:17
10.10.2011
10.10.2011
darklord
-> Alenka: tak bavime sa len o najdeni priciny smrti motoru v 5500 otackach, myslim ze keby stacilo ubrat predstihu v zaklade a vrch by 'obzivol' tak uprava rozdelovaca bude dalsim krokom...
21:39:35
10.10.2011
10.10.2011
Alenka
-> darklord: teoreticky by to stacit melo, zksenosti mi ale rikaji, ze je rozdil mezi tim, kdyz se krivka predstihu posune upravou zakladniho pradstihu a kdyz se upravi samotna regulace v rozdelovaci. Neni mi jasne, jak je to mozne, ale je to tak.
Uprava samotne regulace vzdy prinesla lepsi vysledky nez soupani predstihem otacenim celeho rozdelovace.
Ale jako pokus - proc ne. Jen se obavam, ze s vyrazenou zatezovou regulaci se s tim pri castecnem zatizeni bude jezdit dost blbe :)
Uprava samotne regulace vzdy prinesla lepsi vysledky nez soupani predstihem otacenim celeho rozdelovace.
Ale jako pokus - proc ne. Jen se obavam, ze s vyrazenou zatezovou regulaci se s tim pri castecnem zatizeni bude jezdit dost blbe :)