![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid už je v celku ukončený projekt. Jezdit s ním je spíš škoda.
Tento vůz je určen k běžnému používání ve stylu alá 90. léta
Typ: škoda 120L
Vyrobeno: v AZNP Mladá Boleslav 28. dubna 1987
Barva: 4185 Modrá blankytná
Najeto: ???
Stav: opravený šrot
Majitel: 3.
TP: původní
RZ: původní
Servisní knížka: ANO
23.12.2022
Zakoupen stěží pojízdný šrot.
13.03.2023
Zahájena - oprava respektive renovace styl samodomo garážový.
21.05.2023
Na rychlo dokončeno, aby Modrá mohla přijet na sraz ve Vyskytné.
18.06.2023
Najeto prvních 1000 km. Auto jezdí denně v běžném provozu. Všechno funguje.
14.08.2023
Najeto 2612 km bez závady v denním provozu - práce, nákup , pošta jízda za rodinou a
jeden sraz.
2.10.2023
Najeto 3115 km bez závady - zavařeny kameny v komínku rozdělovače. Rozdělovač prakticky bez vůle
a už žádné škubání :-).
23.12.2023
Modrá je s námi rok. Na autě probíhá drobná údržba a malé úpravy
Tento vůz je určen k běžnému používání ve stylu alá 90. léta
Typ: škoda 120L
Vyrobeno: v AZNP Mladá Boleslav 28. dubna 1987
Barva: 4185 Modrá blankytná
Najeto: ???
Stav: opravený šrot
Majitel: 3.
TP: původní
RZ: původní
Servisní knížka: ANO
23.12.2022
Zakoupen stěží pojízdný šrot.
13.03.2023
Zahájena - oprava respektive renovace styl samodomo garážový.
21.05.2023
Na rychlo dokončeno, aby Modrá mohla přijet na sraz ve Vyskytné.
18.06.2023
Najeto prvních 1000 km. Auto jezdí denně v běžném provozu. Všechno funguje.
14.08.2023
Najeto 2612 km bez závady v denním provozu - práce, nákup , pošta jízda za rodinou a
jeden sraz.
2.10.2023
Najeto 3115 km bez závady - zavařeny kameny v komínku rozdělovače. Rozdělovač prakticky bez vůle
a už žádné škubání :-).
23.12.2023
Modrá je s námi rok. Na autě probíhá drobná údržba a malé úpravy
Modrá - komentáře:
-> Robert 106: -> Dušan: Chcelo by to nejaký návod pre nás amatérov![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Dušan 16.05.23 13:27:23: jj ten seriovej je děs, a ještě ten můj motorek než se pohne a přitom je vše vyčištěný nová mazelina a je to furt stejný.
Kdysi jsem dával motorek i s jednotkou z octavie. Popravdě to bylo minimálně 20x lepší jak ta hrozná série. Byl v tom takový ten normální pohyb jak na dnešních autech.
Motorek z Fábie jsem dával kvůli rychlosti. Je teď stejná jako u aut koncernu.
Zapojení je problematické. Motorek má mínus na kostře, a jen spínací kontakt v klidové poloze proti (-). Já jsem si vyrobil jednoduchý Ko, ale určitě by šlo použít jednotku stěračů z O1.
Zapojení je problematické. Motorek má mínus na kostře, a jen spínací kontakt v klidové poloze proti (-). Já jsem si vyrobil jednoduchý Ko, ale určitě by šlo použít jednotku stěračů z O1.
-> Robert 106: Fabia motorček stieračov funguje lepšie? Zapojenie je jednioduché?
Tohle jsem naposledy zažil v 15ti když jsem z podobného vraku dělal svoje první auto.
Už jsem například vytvořil unikátní zadní dveře které pasují do křivé kastle.
Už jsem například vytvořil unikátní zadní dveře které pasují do křivé kastle.
![117](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/117.gif)
![118](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/118.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![156](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
-> Bukaj: Jak píšeš brýle se dají vyměnit nebo ořezat.
Nakonec ale zůstanu u M-ka z jediného důvodu + ještě maličkost a to že by mě asi v celku jistě vyrazili z STK + je to auto u kterého se dochovala původní SPZ, TP manuál a všechny čísla sedí.
Je škoda, když se to dochovalo tak to vyjelo z fabriky, to měnit. Jsem 3. majitel.
Nakonec ale zůstanu u M-ka z jediného důvodu + ještě maličkost a to že by mě asi v celku jistě vyrazili z STK + je to auto u kterého se dochovala původní SPZ, TP manuál a všechny čísla sedí.
Je škoda, když se to dochovalo tak to vyjelo z fabriky, to měnit. Jsem 3. majitel.
-> Tom Troll: Ono nejde jen o hrnce, ale kam přiděláš na užovkovou chladičovku blinkr a jakou prasárnou chceš přidělat masku?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Emkové hrnce na užovku snad jdou, opačné ne.
Užovkové blatníky se právě díky zaměnitelnosti od roku 84 nevyráběly, vše co zbylo jsou výhradně originály.
Užovkové blatníky se právě díky zaměnitelnosti od roku 84 nevyráběly, vše co zbylo jsou výhradně originály.
-> Robert 106 05.01.23 22:42:34: Jen výměna blatníku užovka za Mko není vůbec jednoduchá - musí se minimálně vyměnit brýle, nebo chladičovka. "Tramvaje" vznikaly při výměně celé karoserie, když už "došly" užovkové boudy...
-> Bukaj: Dle mě spíš všichni měnili blatníky rovnou za M.
Bylo to i povolené a úžovko-Mek s trapně zapadlýma kolama jsem viděl v 90 letech bezpočet.
Bylo to i povolené a úžovko-Mek s trapně zapadlýma kolama jsem viděl v 90 letech bezpočet.
-> Jackie: mě teda vpředu ty 5,5 nevycházej ideálně ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Vojťas 05.01.23 09:47:23: Tak u nějakých 7J určitě. Ale u malorážkových kol je to ideální ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj 05.01.23 09:27:24: taky bych to viděl takhle nějak..
A čo je s mojím návrhom?Vytvoriť jedinečný vúz,myslím to vážne.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jackie 05.01.23 08:04:18: ja bych treba dneska byl radeji kdybych mel zpatky uzky napravy, lip by se tam pri snizrni vesly siroky kola ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator:
Jednak bod 1 a hlavně - dle mého názoru - že užovky přišly v době, kdy sehnat požadovaný náhradní díl bylo leckdy umění, nikdo se nad tím nepozastavoval a s koupí auta se rovnou nakupovaly díly do zásoby, hned, jakmile se někde objevily (zatímco v druhé půlce osmdesátek se o problému už veřejně diskutovalo a byla snaha to řešit), ale hlavně pak přišel Favorit, revoluce, tržní hospodářství, dovozze zahraničí a po škodovkách s motorem vzadu neštěkl pes a zásoby náhradních dílů si tvořili ze zvyku už jen důchodci...
Proto se dochovalo po garážích, sklepech a půdách tolik dílů na MBčka, kila a užovky, ale na Mka už se náhradní díly v devadesátkách vyráběly dle aktuální poptávky, málokdy se stalo, že by nějaký díl nebyl zrovna k mání a nedělalo se jich mraky na sklad, jak tomu občas bylo v době centrálního plánování...
...ale jako hlavní důvod vidím tu změnu poměrů v zemi a velký pokles potřeby syslit![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jednak bod 1 a hlavně - dle mého názoru - že užovky přišly v době, kdy sehnat požadovaný náhradní díl bylo leckdy umění, nikdo se nad tím nepozastavoval a s koupí auta se rovnou nakupovaly díly do zásoby, hned, jakmile se někde objevily (zatímco v druhé půlce osmdesátek se o problému už veřejně diskutovalo a byla snaha to řešit), ale hlavně pak přišel Favorit, revoluce, tržní hospodářství, dovozze zahraničí a po škodovkách s motorem vzadu neštěkl pes a zásoby náhradních dílů si tvořili ze zvyku už jen důchodci...
Proto se dochovalo po garážích, sklepech a půdách tolik dílů na MBčka, kila a užovky, ale na Mka už se náhradní díly v devadesátkách vyráběly dle aktuální poptávky, málokdy se stalo, že by nějaký díl nebyl zrovna k mání a nedělalo se jich mraky na sklad, jak tomu občas bylo v době centrálního plánování...
...ale jako hlavní důvod vidím tu změnu poměrů v zemi a velký pokles potřeby syslit
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj 04.01.23 22:38:33:
Čím to vlastně je? Že živoucích eMek zbylo výrazně víc a vyžraly ND? Nebo že užovkový kastle hnily poněkud míň? Nebo oboje?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Čím to vlastně je? Že živoucích eMek zbylo výrazně víc a vyžraly ND? Nebo že užovkový kastle hnily poněkud míň? Nebo oboje?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)