
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid už je v celku ukončený projekt. Jezdit s ním je spíš škoda.
Začal jsem hledat něco s čím by mi nebylo líto jezdit abych ještě trochu užil než zelný ekoteror zasáhne.
Tohle auto jsem dva měsíce sledoval na bazoši, ukázalo se že je umístěné v bazaru a nikdo to za ty peníze co chtěl majitel nechce.
Po nějakém čase přišla na řadu výraznější sleva a protože auto nebylo vyloženě sežrané tak jsem ho vzal.
Prvních 500m jízdy šlo docela dobře, pak v tom prsklo a dál jsem musel jet po vyndání filtru a odpojení odvětrání kliky na sytič.
Typ: škoda 120L
Vyrobeno: v AZNP Mladá Boleslav 28. dubna 1987
Barva: 4185 Modrá blankytná
Najeto: ???
Stav: šrot
Majitel: 3.
TP: původní
RZ: původní
Servisní knížka: ANO
EDIT: Auto je vrak. Pořád se sám sebe ptám proč jsem to koupil. Nechtěl jsem nic historicky cenného, ale takový hrozný šunt
měl jít do šrotu. Nejhorší je ten nástřik nějakým asfaltem. proti korozi není k ničemu jde špatně dolů je ho místy i 5 mm
a pořád se maže a všude roznáší.
Začal jsem hledat něco s čím by mi nebylo líto jezdit abych ještě trochu užil než zelný ekoteror zasáhne.
Tohle auto jsem dva měsíce sledoval na bazoši, ukázalo se že je umístěné v bazaru a nikdo to za ty peníze co chtěl majitel nechce.
Po nějakém čase přišla na řadu výraznější sleva a protože auto nebylo vyloženě sežrané tak jsem ho vzal.
Prvních 500m jízdy šlo docela dobře, pak v tom prsklo a dál jsem musel jet po vyndání filtru a odpojení odvětrání kliky na sytič.
Typ: škoda 120L
Vyrobeno: v AZNP Mladá Boleslav 28. dubna 1987
Barva: 4185 Modrá blankytná
Najeto: ???
Stav: šrot
Majitel: 3.
TP: původní
RZ: původní
Servisní knížka: ANO
EDIT: Auto je vrak. Pořád se sám sebe ptám proč jsem to koupil. Nechtěl jsem nic historicky cenného, ale takový hrozný šunt
měl jít do šrotu. Nejhorší je ten nástřik nějakým asfaltem. proti korozi není k ničemu jde špatně dolů je ho místy i 5 mm
a pořád se maže a všude roznáší.
Modrá - komentáře:
-> Jackie 05.01.23 08:04:18: ja bych treba dneska byl radeji kdybych mel zpatky uzky napravy, lip by se tam pri snizrni vesly siroky kola 

-> palinator:
Jednak bod 1 a hlavně - dle mého názoru - že užovky přišly v době, kdy sehnat požadovaný náhradní díl bylo leckdy umění, nikdo se nad tím nepozastavoval a s koupí auta se rovnou nakupovaly díly do zásoby, hned, jakmile se někde objevily (zatímco v druhé půlce osmdesátek se o problému už veřejně diskutovalo a byla snaha to řešit), ale hlavně pak přišel Favorit, revoluce, tržní hospodářství, dovozze zahraničí a po škodovkách s motorem vzadu neštěkl pes a zásoby náhradních dílů si tvořili ze zvyku už jen důchodci...
Proto se dochovalo po garážích, sklepech a půdách tolik dílů na MBčka, kila a užovky, ale na Mka už se náhradní díly v devadesátkách vyráběly dle aktuální poptávky, málokdy se stalo, že by nějaký díl nebyl zrovna k mání a nedělalo se jich mraky na sklad, jak tomu občas bylo v době centrálního plánování...
...ale jako hlavní důvod vidím tu změnu poměrů v zemi a velký pokles potřeby syslit
Jednak bod 1 a hlavně - dle mého názoru - že užovky přišly v době, kdy sehnat požadovaný náhradní díl bylo leckdy umění, nikdo se nad tím nepozastavoval a s koupí auta se rovnou nakupovaly díly do zásoby, hned, jakmile se někde objevily (zatímco v druhé půlce osmdesátek se o problému už veřejně diskutovalo a byla snaha to řešit), ale hlavně pak přišel Favorit, revoluce, tržní hospodářství, dovozze zahraničí a po škodovkách s motorem vzadu neštěkl pes a zásoby náhradních dílů si tvořili ze zvyku už jen důchodci...
Proto se dochovalo po garážích, sklepech a půdách tolik dílů na MBčka, kila a užovky, ale na Mka už se náhradní díly v devadesátkách vyráběly dle aktuální poptávky, málokdy se stalo, že by nějaký díl nebyl zrovna k mání a nedělalo se jich mraky na sklad, jak tomu občas bylo v době centrálního plánování...
...ale jako hlavní důvod vidím tu změnu poměrů v zemi a velký pokles potřeby syslit

-> Bukaj 04.01.23 22:38:33:
Čím to vlastně je? Že živoucích eMek zbylo výrazně víc a vyžraly ND? Nebo že užovkový kastle hnily poněkud míň? Nebo oboje?
Čím to vlastně je? Že živoucích eMek zbylo výrazně víc a vyžraly ND? Nebo že užovkový kastle hnily poněkud míň? Nebo oboje?

Já jsem pro přestavbu na užovku. Protože užovka na širokých nápravách (pokud bys nápravy nechal) je prostě dobrá 

-> Bukaj: Přesně levnější díly
-> Tom Troll: Jo ten rozdíl ve sloupcích mi tuhle někdo ukazoval na srazu.
Ale vzhledem k faktu, že někteří lidé mají problém rozeznat zadní lem tak bych to asi neřešil, třeba gumy oken mám klínkové což bych řekl, že je výraznější prvek.
Holt je vidět, že časem se opět začne klást důraz na originalitu. Když jsem s tím před 20ti lety jezdil tak jsme to všichni míchali jak to přišlo pod ruku a z tuningových časopisů kupovali úžasné doplňky za těžce vydělané peníze z brigády.
Ale vzhledem k faktu, že někteří lidé mají problém rozeznat zadní lem tak bych to asi neřešil, třeba gumy oken mám klínkové což bych řekl, že je výraznější prvek.
Holt je vidět, že časem se opět začne klást důraz na originalitu. Když jsem s tím před 20ti lety jezdil tak jsme to všichni míchali jak to přišlo pod ruku a z tuningových časopisů kupovali úžasné doplňky za těžce vydělané peníze z brigády.
-> Vojťas: Tak zrovna interiérové prvky jsem si vždy na těchto autech míchal jak se mi líbilo. Třeba kolíčky dveří z úžovky jsou bezva věc. Odemknout dveře bez nutnosti otevřít.
-> Tom Troll: Nojo to jsem už úplně zapomněl,tak proto jsou užovky hezčí, to je jasný.

-> Vojťas: všechny užovky mají sloupky (nejvíce A), a okraje střechy pod okapničkou zvenku konvexní (dovnitř), všechny emka konkávní (vypouklé). Delší dobu jsem tomu taky nevěřil, ale je to tak.
Na kupé to platí taky.

Na kupé to platí taky.

Jako originalista bych nechal Mko, ale coby kolenovrt bych byl spíš pro užovku - jsou na ní levnější díly (někdy i dost výrazně - třeba blatníky, světla, ...
)

-> Tom Troll: Sloupky? asi nevím co myslíš. Povídej 

-> Vojťas: A užovkové vs M sloupky, které nezkryje ani ten největší snaživec, a když člověk ví co hledá, bije to do očí i z dálky. 

-> Robert 106: Jaký to je rok? Ono to není jen tohle co píšeš, ale některý detaily kdy to pak vypadá divně. Třeba ipurovej volant, tlustá řadička, koberec, kličky a otevírání dveří, těsnení skel na dveřích ( emko má větší přesah na rám dveří). Těch věcí se kterejma se pak budeš srát je hodně 

Po mě nikdo renovovat nebude tím jsem si celkem jistý.
Jinak když se prohodí i zadní lemy tak krom pár detailů jako dno kufru okapničky a pod to je v celku ok a to nemluvím o autech které při generální opravě byly takto poskládány se širokými lemy vzadu při výměně karoserie na pojišťovnu.
Jinak když se prohodí i zadní lemy tak krom pár detailů jako dno kufru okapničky a pod to je v celku ok a to nemluvím o autech které při generální opravě byly takto poskládány se širokými lemy vzadu při výměně karoserie na pojišťovnu.
Já jsem taky pro eMko.
-> palinator 04.01.23 17:01:42: myslíš renovaci ve stylu,... ale první jsem měl emko, tak to asi přestavím. 

Nikto nemá pravdupredok nechať M-ko a zadok na užovku zo žehličkami.

-> Zeke-ten šestý:
Já bych to přestavěl na užovku aby ten co to koupí po něm, neměl renovaci tak jednoduchou
Já bych to přestavěl na užovku aby ten co to koupí po něm, neměl renovaci tak jednoduchou

Za mě též nechat jako eMko ;)