skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ahoj tak vám představuji své první auto, je to škoda 120GLS M1 z roku 83 s šedým zachovalým interierem. Koupil jsem jí od Vincenza který na ní neměl moc čas ani místo. Po delší době došlo na prodej škodovky a já ji uschoval pod provizorní přístřešek než se opět vrátí do své garáže kde byla přes zimu schována. :)
Až na pár škrábanců a direk v zadní časti prahů je docela zachovalá a zdravá. Byl vyměněn LP blatník z důvodu velké hniloby za bílý zachovalý který se nalakoval do barvy vozu.
Interiér: K inerieru nemám slov, krásně zachovalý interiér který byl při koupi venku z auta byl opět navrácen a opatrně se využívá :)
Motor: Na evidenčku byl vrácen původní motor který byl po dvou dnech vyměněn za motor z felicie 1.3MPI s kompletní zástavbou a s palivovým čerpadlem z BMW.
Plány: Udržovat dále v tomto stavu a někdy možná komplet generálka :)
14.10 Tak začali přípravy na zimu, přezuto na vysoké zimní pneu po té začala výměna spojkového válce který už dost tekl a po prohlídnutí spojkové trubičky a následného prasknutí pod podlahou musela také pryč :)
15.10. Vyndáno topení z duvodu absolutní nefunkčnosti, objednán nový radiátorek a komlet vyčištěno :)
13.12 Oprava předního čela,u které po lehkém prohnutí popraskala barva a sesypala se.
Zjištěn velký unik chladící kapaliny ve spoji trubek pod autem
Nasazena plochá kapota
29.12. Začalo rozebírání zadní nápravy, velké rezonace v řazení a utahaný zadek už bylo potřeba udělat. Po tom co vincenzo vytáhl svoji škodovku ven z garáže jsem se tam hned nakýbloval a rozebral.
Řadící kloubek byl komplet k.o. ale co mně překvapilo byly podélně rozpadlé ramena které jsou na výměnu ..
19.1. Tak po velkém rozmýšlení jsem se do ní pustil pořádně
Po rozebrání začalo škrábání a zkoumání podvozku. Pod předními blatníky je zdravá protože minulý majitel to pod blatníkama vycpal polystyrénem a nějakou vatou kterou přetřel asfaltem takže voda se k ní nedostala :) zadní lemy byly vycpaný medvědím hovnem a taky jsou díky tomu v pohodě :) Nejhůře jsou na tom jen prahy ale to není tak zlý
12.2. 2017 Ikdyž se přivezl forman tak práce na glsce pokračují stále.
Pravá strana komplet vyvařena a začali práce na levé straně kde je to trošku horší.. Zadní blatník byl měněný ale jen z půlky.. Bohužel to někdo pořádně uvnitř neošetřil a rez prolezla skrz svár pod kit a kvuli tomu to komplet popraskalo.. takže se rozhodlo ho vyhodit a dát původní ale raději celý aby tam nemusela být velká vrstva kitu jako do teď .. :/
20.2.2017 Dnes komplet dovařeno, všechny orezlé nebo děravé místa vyříznuty a nahrazeny .
Už se bude čekat jen na odvoz na pískování
4.3.2017 práce na kastli stále pokračují, pískování na zadní nápravě je hotovo a už se jen čeká na daší várku z pískování.
Nejhorší jsou dorazy na poloosách, musím pořešit co s tím ještě
23.4.2017 Tak podvozek dokončen, čeká se jen na lepší počasí aby se vymyl motorový prostor a byl nalakován taky do barvy.
Pak už jen malé dodělávky na kastli a půjde na lak :)
14.7.2017 Tak po dvou měsících se opět vrátila z lakovny domů. Takže se může začít pomalu skládat abych se na podzim aspoň projel a uklidil ji :)
12.11.2017 Jak jsem plánoval tak se stalo, GLSku jsem skoro doskládal, lehce projel po okolí a začlo být hnusný počasí takže bude muset počkat do jara kdy přijde na ní opět čas.
Problémy: co mohlo tak hned teklo ale jeden z problémů byl s dirkou v nádrži po opískování.. jen co jsem nalil do nádrže benzín tak se po chvíli odloupla barva vedle vypoušťáku a teklo to ven.. naštěstí kvalitní lepidlo to dokázalo utěsnit :) další větší problém byl že mi voda z chlazení vyšplouchla introš kvůli nedotažené svorce.. naštěstí to byla jen čistá voda jelikož sem tomu na poprvé nevěřil.
11.1. 2018 Tak musela být opět probuzena ze zimního spánku a to z důvodu hadice od topení která mi chcala pod koberec.. Narazil jsem na to náhodou že stále ubývala voda a nikde žádný fleky po kapalině. Po šáhnutí pod koberec bylo jasno a vše šlo opět ven.
28.2.2018 Probíhá výměna motoru z favorita který byl na testování a vrací se zpět motor Ls po Go
10.5.2018 Tak už mohu říci že je tak nějak vše dokončeno a probíhá zajíždění motoru.
Ani po té dlouhé době mi to nedalo a musel jsem si udělat hned generálku kempíka aby trošku vypadal :D
Až na pár škrábanců a direk v zadní časti prahů je docela zachovalá a zdravá. Byl vyměněn LP blatník z důvodu velké hniloby za bílý zachovalý který se nalakoval do barvy vozu.
Interiér: K inerieru nemám slov, krásně zachovalý interiér který byl při koupi venku z auta byl opět navrácen a opatrně se využívá :)
Motor: Na evidenčku byl vrácen původní motor který byl po dvou dnech vyměněn za motor z felicie 1.3MPI s kompletní zástavbou a s palivovým čerpadlem z BMW.
Plány: Udržovat dále v tomto stavu a někdy možná komplet generálka :)
14.10 Tak začali přípravy na zimu, přezuto na vysoké zimní pneu po té začala výměna spojkového válce který už dost tekl a po prohlídnutí spojkové trubičky a následného prasknutí pod podlahou musela také pryč :)
15.10. Vyndáno topení z duvodu absolutní nefunkčnosti, objednán nový radiátorek a komlet vyčištěno :)
13.12 Oprava předního čela,u které po lehkém prohnutí popraskala barva a sesypala se.
Zjištěn velký unik chladící kapaliny ve spoji trubek pod autem
Nasazena plochá kapota
29.12. Začalo rozebírání zadní nápravy, velké rezonace v řazení a utahaný zadek už bylo potřeba udělat. Po tom co vincenzo vytáhl svoji škodovku ven z garáže jsem se tam hned nakýbloval a rozebral.
Řadící kloubek byl komplet k.o. ale co mně překvapilo byly podélně rozpadlé ramena které jsou na výměnu ..
19.1. Tak po velkém rozmýšlení jsem se do ní pustil pořádně
Po rozebrání začalo škrábání a zkoumání podvozku. Pod předními blatníky je zdravá protože minulý majitel to pod blatníkama vycpal polystyrénem a nějakou vatou kterou přetřel asfaltem takže voda se k ní nedostala :) zadní lemy byly vycpaný medvědím hovnem a taky jsou díky tomu v pohodě :) Nejhůře jsou na tom jen prahy ale to není tak zlý
12.2. 2017 Ikdyž se přivezl forman tak práce na glsce pokračují stále.
Pravá strana komplet vyvařena a začali práce na levé straně kde je to trošku horší.. Zadní blatník byl měněný ale jen z půlky.. Bohužel to někdo pořádně uvnitř neošetřil a rez prolezla skrz svár pod kit a kvuli tomu to komplet popraskalo.. takže se rozhodlo ho vyhodit a dát původní ale raději celý aby tam nemusela být velká vrstva kitu jako do teď .. :/
20.2.2017 Dnes komplet dovařeno, všechny orezlé nebo děravé místa vyříznuty a nahrazeny .
Už se bude čekat jen na odvoz na pískování
4.3.2017 práce na kastli stále pokračují, pískování na zadní nápravě je hotovo a už se jen čeká na daší várku z pískování.
Nejhorší jsou dorazy na poloosách, musím pořešit co s tím ještě
23.4.2017 Tak podvozek dokončen, čeká se jen na lepší počasí aby se vymyl motorový prostor a byl nalakován taky do barvy.
Pak už jen malé dodělávky na kastli a půjde na lak :)
14.7.2017 Tak po dvou měsících se opět vrátila z lakovny domů. Takže se může začít pomalu skládat abych se na podzim aspoň projel a uklidil ji :)
12.11.2017 Jak jsem plánoval tak se stalo, GLSku jsem skoro doskládal, lehce projel po okolí a začlo být hnusný počasí takže bude muset počkat do jara kdy přijde na ní opět čas.
Problémy: co mohlo tak hned teklo ale jeden z problémů byl s dirkou v nádrži po opískování.. jen co jsem nalil do nádrže benzín tak se po chvíli odloupla barva vedle vypoušťáku a teklo to ven.. naštěstí kvalitní lepidlo to dokázalo utěsnit :) další větší problém byl že mi voda z chlazení vyšplouchla introš kvůli nedotažené svorce.. naštěstí to byla jen čistá voda jelikož sem tomu na poprvé nevěřil.
11.1. 2018 Tak musela být opět probuzena ze zimního spánku a to z důvodu hadice od topení která mi chcala pod koberec.. Narazil jsem na to náhodou že stále ubývala voda a nikde žádný fleky po kapalině. Po šáhnutí pod koberec bylo jasno a vše šlo opět ven.
28.2.2018 Probíhá výměna motoru z favorita který byl na testování a vrací se zpět motor Ls po Go
10.5.2018 Tak už mohu říci že je tak nějak vše dokončeno a probíhá zajíždění motoru.
Ani po té dlouhé době mi to nedalo a musel jsem si udělat hned generálku kempíka aby trošku vypadal :D
Ralf Škoda 120GLS M1 - komentáře:
12:25:14
28.10.2017
28.10.2017
RalfCZ
Skifák je Vincenza, je to jeho garáž a musel se někam uklidit
14:05:12
27.10.2017
27.10.2017
Vena
-> RalfCZ: Krásná práce! Skifák se bude taky renovovat?
17:27:42
17.07.2017
17.07.2017
vlastˇa
lak vypadá parádně
21:58:33
23.04.2017
23.04.2017
RalfCZ
Jasný že dám :)
21:29:56
23.04.2017
23.04.2017
vlastˇa
pěkná práce,dej foto hned jak bude v laku
08:16:53
22.04.2017
22.04.2017
kraska98
-> RalfCZ 01.03.17 21:35:28: Taky to znám.Původně jsem na škodovce jen plánoval vyměnit jeden lem a nakonec se to zvrhlo v kompletní vyvařku.Jinak chválím moc pěkně odvedenou práci.Je v dobrých rukou.Těším se na výsledek.
07:35:23
02.03.2017
02.03.2017
RalfCZ
Doufám ze jo je to strašný
21:56:48
01.03.2017
01.03.2017
isti
-> RalfCZ: Taký príbeh poznáme keď si dotyčný len chcel spaviť zadnú nápravu ale ty to hádám poskladáš S cenami máš pravdu.
21:35:28
01.03.2017
01.03.2017
RalfCZ
Já to ani neplánoval popravdě :) chtěl jsem udělat zadní nápravu a pak mně to nějak chytlo, a komplet jsem to rozebral :) a když vidím ceny dílů tak to bylo na poslední chvíli :) A hlavně mně nebaví udělat kousek, jezdit a zase kousek, já to raději udělám komplet a pak už s tím snad nebudou starosti :)
21:30:15
01.03.2017
01.03.2017
miguelias
Líbí se mi, jak ses do toho pěkně pustil. Velká část o tom jen kecá jak to dá dokupy( například já..není čas)
A ty ses toho tak pěkně chopil.
A ty ses toho tak pěkně chopil.
21:27:27
26.02.2017
26.02.2017
RalfCZ
jojo :)
22:09:29
25.02.2017
25.02.2017
Star LC20
-> RalfCZ: ach tak
11:41:31
25.02.2017
25.02.2017
RalfCZ
Tak už po několikáté píšu že na užovku to nepředělávám :D jen to tam mám kvůli tomu že je to jediný čelo co mám doma pěkný a který sedí :) až to dokončím tak to bude normální čistokrevná M1 :D
08:27:07
25.02.2017
25.02.2017
Star LC20
Poctivá práce na to se hezky kouká!
Co je pro mě mírně kontroverzní, je žehličkový zadní čelo. Chápu eMkový čelo na užovce (i se to tak montovalo origo, že), ale takto naopak se mi to jeví jako humus. Nicméně je to Tvoje auto, takže si s ním samozřejmě dělej, co uznáš za vhodný
Co je pro mě mírně kontroverzní, je žehličkový zadní čelo. Chápu eMkový čelo na užovce (i se to tak montovalo origo, že), ale takto naopak se mi to jeví jako humus. Nicméně je to Tvoje auto, takže si s ním samozřejmě dělej, co uznáš za vhodný
16:23:46
22.02.2017
22.02.2017
RalfCZ
Bude mit normálně spojler :) komplet originál :)
08:12:37
22.02.2017
22.02.2017
TT_daniel
-> RalfCZ: aked čistá M1 tak nebude zadná kapota hladká...či?
20:30:33
21.02.2017
21.02.2017
castrol
-> RalfCZ: tak este aj predne svetla mozes menit
20:10:35
21.02.2017
21.02.2017
RalfCZ
tak když je to výměný, proč bych si to nestřídal