skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ahoj tak vám představuji své první auto, je to škoda 120GLS M1 z roku 83 s šedým zachovalým interierem. Koupil jsem jí od Vincenza který na ní neměl moc čas ani místo. Po delší době došlo na prodej škodovky a já ji uschoval pod provizorní přístřešek než se opět vrátí do své garáže kde byla přes zimu schována. :)
Až na pár škrábanců a direk v zadní časti prahů je docela zachovalá a zdravá. Byl vyměněn LP blatník z důvodu velké hniloby za bílý zachovalý který se nalakoval do barvy vozu.
Interiér: K inerieru nemám slov, krásně zachovalý interiér který byl při koupi venku z auta byl opět navrácen a opatrně se využívá :)
Motor: Na evidenčku byl vrácen původní motor který byl po dvou dnech vyměněn za motor z felicie 1.3MPI s kompletní zástavbou a s palivovým čerpadlem z BMW.
Plány: Udržovat dále v tomto stavu a někdy možná komplet generálka :)
14.10 Tak začali přípravy na zimu, přezuto na vysoké zimní pneu po té začala výměna spojkového válce který už dost tekl a po prohlídnutí spojkové trubičky a následného prasknutí pod podlahou musela také pryč :)
15.10. Vyndáno topení z duvodu absolutní nefunkčnosti, objednán nový radiátorek a komlet vyčištěno :)
13.12 Oprava předního čela,u které po lehkém prohnutí popraskala barva a sesypala se.
Zjištěn velký unik chladící kapaliny ve spoji trubek pod autem
Nasazena plochá kapota
29.12. Začalo rozebírání zadní nápravy, velké rezonace v řazení a utahaný zadek už bylo potřeba udělat. Po tom co vincenzo vytáhl svoji škodovku ven z garáže jsem se tam hned nakýbloval a rozebral.
Řadící kloubek byl komplet k.o. ale co mně překvapilo byly podélně rozpadlé ramena které jsou na výměnu ..
19.1. Tak po velkém rozmýšlení jsem se do ní pustil pořádně
Po rozebrání začalo škrábání a zkoumání podvozku. Pod předními blatníky je zdravá protože minulý majitel to pod blatníkama vycpal polystyrénem a nějakou vatou kterou přetřel asfaltem takže voda se k ní nedostala :) zadní lemy byly vycpaný medvědím hovnem a taky jsou díky tomu v pohodě :) Nejhůře jsou na tom jen prahy ale to není tak zlý
12.2. 2017 Ikdyž se přivezl forman tak práce na glsce pokračují stále.
Pravá strana komplet vyvařena a začali práce na levé straně kde je to trošku horší.. Zadní blatník byl měněný ale jen z půlky.. Bohužel to někdo pořádně uvnitř neošetřil a rez prolezla skrz svár pod kit a kvuli tomu to komplet popraskalo.. takže se rozhodlo ho vyhodit a dát původní ale raději celý aby tam nemusela být velká vrstva kitu jako do teď .. :/
20.2.2017 Dnes komplet dovařeno, všechny orezlé nebo děravé místa vyříznuty a nahrazeny .
Už se bude čekat jen na odvoz na pískování
4.3.2017 práce na kastli stále pokračují, pískování na zadní nápravě je hotovo a už se jen čeká na daší várku z pískování.
Nejhorší jsou dorazy na poloosách, musím pořešit co s tím ještě
23.4.2017 Tak podvozek dokončen, čeká se jen na lepší počasí aby se vymyl motorový prostor a byl nalakován taky do barvy.
Pak už jen malé dodělávky na kastli a půjde na lak :)
14.7.2017 Tak po dvou měsících se opět vrátila z lakovny domů. Takže se může začít pomalu skládat abych se na podzim aspoň projel a uklidil ji :)
12.11.2017 Jak jsem plánoval tak se stalo, GLSku jsem skoro doskládal, lehce projel po okolí a začlo být hnusný počasí takže bude muset počkat do jara kdy přijde na ní opět čas.
Problémy: co mohlo tak hned teklo ale jeden z problémů byl s dirkou v nádrži po opískování.. jen co jsem nalil do nádrže benzín tak se po chvíli odloupla barva vedle vypoušťáku a teklo to ven.. naštěstí kvalitní lepidlo to dokázalo utěsnit :) další větší problém byl že mi voda z chlazení vyšplouchla introš kvůli nedotažené svorce.. naštěstí to byla jen čistá voda jelikož sem tomu na poprvé nevěřil.
11.1. 2018 Tak musela být opět probuzena ze zimního spánku a to z důvodu hadice od topení která mi chcala pod koberec.. Narazil jsem na to náhodou že stále ubývala voda a nikde žádný fleky po kapalině. Po šáhnutí pod koberec bylo jasno a vše šlo opět ven.
28.2.2018 Probíhá výměna motoru z favorita který byl na testování a vrací se zpět motor Ls po Go
10.5.2018 Tak už mohu říci že je tak nějak vše dokončeno a probíhá zajíždění motoru.
Ani po té dlouhé době mi to nedalo a musel jsem si udělat hned generálku kempíka aby trošku vypadal :D
Až na pár škrábanců a direk v zadní časti prahů je docela zachovalá a zdravá. Byl vyměněn LP blatník z důvodu velké hniloby za bílý zachovalý který se nalakoval do barvy vozu.
Interiér: K inerieru nemám slov, krásně zachovalý interiér který byl při koupi venku z auta byl opět navrácen a opatrně se využívá :)
Motor: Na evidenčku byl vrácen původní motor který byl po dvou dnech vyměněn za motor z felicie 1.3MPI s kompletní zástavbou a s palivovým čerpadlem z BMW.
Plány: Udržovat dále v tomto stavu a někdy možná komplet generálka :)
14.10 Tak začali přípravy na zimu, přezuto na vysoké zimní pneu po té začala výměna spojkového válce který už dost tekl a po prohlídnutí spojkové trubičky a následného prasknutí pod podlahou musela také pryč :)
15.10. Vyndáno topení z duvodu absolutní nefunkčnosti, objednán nový radiátorek a komlet vyčištěno :)
13.12 Oprava předního čela,u které po lehkém prohnutí popraskala barva a sesypala se.
Zjištěn velký unik chladící kapaliny ve spoji trubek pod autem
Nasazena plochá kapota
29.12. Začalo rozebírání zadní nápravy, velké rezonace v řazení a utahaný zadek už bylo potřeba udělat. Po tom co vincenzo vytáhl svoji škodovku ven z garáže jsem se tam hned nakýbloval a rozebral.
Řadící kloubek byl komplet k.o. ale co mně překvapilo byly podélně rozpadlé ramena které jsou na výměnu ..
19.1. Tak po velkém rozmýšlení jsem se do ní pustil pořádně
Po rozebrání začalo škrábání a zkoumání podvozku. Pod předními blatníky je zdravá protože minulý majitel to pod blatníkama vycpal polystyrénem a nějakou vatou kterou přetřel asfaltem takže voda se k ní nedostala :) zadní lemy byly vycpaný medvědím hovnem a taky jsou díky tomu v pohodě :) Nejhůře jsou na tom jen prahy ale to není tak zlý
12.2. 2017 Ikdyž se přivezl forman tak práce na glsce pokračují stále.
Pravá strana komplet vyvařena a začali práce na levé straně kde je to trošku horší.. Zadní blatník byl měněný ale jen z půlky.. Bohužel to někdo pořádně uvnitř neošetřil a rez prolezla skrz svár pod kit a kvuli tomu to komplet popraskalo.. takže se rozhodlo ho vyhodit a dát původní ale raději celý aby tam nemusela být velká vrstva kitu jako do teď .. :/
20.2.2017 Dnes komplet dovařeno, všechny orezlé nebo děravé místa vyříznuty a nahrazeny .
Už se bude čekat jen na odvoz na pískování
4.3.2017 práce na kastli stále pokračují, pískování na zadní nápravě je hotovo a už se jen čeká na daší várku z pískování.
Nejhorší jsou dorazy na poloosách, musím pořešit co s tím ještě
23.4.2017 Tak podvozek dokončen, čeká se jen na lepší počasí aby se vymyl motorový prostor a byl nalakován taky do barvy.
Pak už jen malé dodělávky na kastli a půjde na lak :)
14.7.2017 Tak po dvou měsících se opět vrátila z lakovny domů. Takže se může začít pomalu skládat abych se na podzim aspoň projel a uklidil ji :)
12.11.2017 Jak jsem plánoval tak se stalo, GLSku jsem skoro doskládal, lehce projel po okolí a začlo být hnusný počasí takže bude muset počkat do jara kdy přijde na ní opět čas.
Problémy: co mohlo tak hned teklo ale jeden z problémů byl s dirkou v nádrži po opískování.. jen co jsem nalil do nádrže benzín tak se po chvíli odloupla barva vedle vypoušťáku a teklo to ven.. naštěstí kvalitní lepidlo to dokázalo utěsnit :) další větší problém byl že mi voda z chlazení vyšplouchla introš kvůli nedotažené svorce.. naštěstí to byla jen čistá voda jelikož sem tomu na poprvé nevěřil.
11.1. 2018 Tak musela být opět probuzena ze zimního spánku a to z důvodu hadice od topení která mi chcala pod koberec.. Narazil jsem na to náhodou že stále ubývala voda a nikde žádný fleky po kapalině. Po šáhnutí pod koberec bylo jasno a vše šlo opět ven.
28.2.2018 Probíhá výměna motoru z favorita který byl na testování a vrací se zpět motor Ls po Go
10.5.2018 Tak už mohu říci že je tak nějak vše dokončeno a probíhá zajíždění motoru.
Ani po té dlouhé době mi to nedalo a musel jsem si udělat hned generálku kempíka aby trošku vypadal :D
Ralf Škoda 120GLS M1 - komentáře:
20:01:09
21.02.2017
21.02.2017
castrol
-> RalfCZ: aha uz je to tu
19:53:52
21.02.2017
21.02.2017
RalfCZ
Neříkám že si to užovkový čelo nedám do barvy ale po začátku to budě čistá m1
19:45:41
21.02.2017
21.02.2017
castrol
-> RalfCZ 21.02.17 19:24:03: kecas ,mne sivravel ze to bude uzovkove emko
19:24:03
21.02.2017
21.02.2017
RalfCZ
nene, to tam mám jen kvůli pasování blatníku :) koupil jsem tu druhovýrobu zadní čelo a na díry vůbec nesedělo :) takže to rovnám podle původních plechů :)
18:42:49
21.02.2017
21.02.2017
Tomaso435
to bude užovka dle toho čela?
18:08:42
21.02.2017
21.02.2017
RalfCZ
Díky za chválu, ta lišta mně nenapadla, to musim skusit jak to bude sedět :)
07:08:19
21.02.2017
21.02.2017
rsvancara
-> ondie: To jo no, taky jsem pak práh převařoval znova. Protože jsem na to přiložil lištu (tam kde má být) a zjistil jsem, že tam mám 1,5cm zlom směrem dolů :-)
03:24:23
21.02.2017
21.02.2017
ondie
-> RalfCZ: To vyvařování vypadá dobře (jen se spíš dělává spoj práh/zadní lem vodorovně,aby případnej přechod schovala prahová lišta) Ale vypadá to schopně,držim palce.
16:04:48
20.02.2017
20.02.2017
RalfCZ
Interiér je původní :) jak říkáš, felda motor se 4q si krásně rozumí :)
14:33:16
19.02.2017
19.02.2017
TT_daniel
-> RalfCZ: v pohode sa da cestovat s felda motorom a 4q ja tak tiez jazdim a pohodicka..samozrejme to na dialnice moc nieje
08:32:57
19.02.2017
19.02.2017
Rudá Máňa
Ten interiér je boží kde si ho sehnal ?
22:25:26
18.02.2017
18.02.2017
peter13789
-> RalfCZ: kuzlo ktore ta prejde ked pojdes na dlsiu cestu =)
16:50:39
18.02.2017
18.02.2017
RalfCZ
Podle mně má ale 4q takové to své kouzlo :) který ke škodovkám patří :)
08:50:28
18.02.2017
18.02.2017
ZdrubT
-> RalfCZ: Dle foto tam 5q dáš uplně v poho.
12:26:34
16.02.2017
16.02.2017
RalfCZ
Nevim přesně jak to je, ale já tam stejně 5q dávat nebudu takže je to jedno :)
12:07:45
16.02.2017
16.02.2017
Jindas
-> RalfCZ: Tak to je nesmysl,co píšeš... Já měl M1 z roku 1983 (Leden 83) a přípravu již na 5Q měla. Nic se nemuselo upravovat. Jen se dalo jiný táhlo a převodovka a hyjé.
12:01:21
16.02.2017
16.02.2017
RalfCZ
Ale 5q přišel se 130 takže by přípravu na 5q mit neměla ,i převodovka tam byla strcena az na konci a 5q je delší
11:58:19
16.02.2017
16.02.2017
RalfCZ
Tak nevím :) ale já ponechán 4q, 5q má každý :)
08:30:40
16.02.2017
16.02.2017
peter13789
-> RalfCZ: vylis na 5q to podla fotky ma,a plytky kastlik na mokry 5q nepotrebujes
08:08:30
16.02.2017
16.02.2017
Kocvin
-> ZdrubT: Moje M1 měla taky přípravu na 5q :)