Ralf Škoda 120GLS M1 Ralf Škoda 120GLS M1

komentáře | popis | fotky | RalfCZ | 01.08.18 22:10 | 58x v oblíbených
Ahoj tak vám představuji své první auto, je to škoda 120GLS M1 z roku 83 s šedým zachovalým interierem. Koupil jsem jí od Vincenza který na ní neměl moc čas ani místo. Po delší době došlo na prodej škodovky a já ji uschoval pod provizorní přístřešek než se opět vrátí do své garáže kde byla přes zimu schována. :)

Až na pár škrábanců a direk v zadní časti prahů je docela zachovalá a zdravá. Byl vyměněn LP blatník z důvodu velké hniloby za bílý zachovalý který se nalakoval do barvy vozu.

Interiér: K inerieru nemám slov, krásně zachovalý interiér který byl při koupi venku z auta byl opět navrácen a opatrně se využívá :)

Motor: Na evidenčku byl vrácen původní motor který byl po dvou dnech vyměněn za motor z felicie 1.3MPI s kompletní zástavbou a s palivovým čerpadlem z BMW.

Plány: Udržovat dále v tomto stavu a někdy možná komplet generálka :)

14.10 Tak začali přípravy na zimu, přezuto na vysoké zimní pneu po té začala výměna spojkového válce který už dost tekl a po prohlídnutí spojkové trubičky a následného prasknutí pod podlahou musela také pryč :)

15.10. Vyndáno topení z duvodu absolutní nefunkčnosti, objednán nový radiátorek a komlet vyčištěno :)

13.12 Oprava předního čela,u které po lehkém prohnutí popraskala barva a sesypala se.
Zjištěn velký unik chladící kapaliny ve spoji trubek pod autem
Nasazena plochá kapota

29.12. Začalo rozebírání zadní nápravy, velké rezonace v řazení a utahaný zadek už bylo potřeba udělat. Po tom co vincenzo vytáhl svoji škodovku ven z garáže jsem se tam hned nakýbloval a rozebral.
Řadící kloubek byl komplet k.o. ale co mně překvapilo byly podélně rozpadlé ramena které jsou na výměnu ..

19.1. Tak po velkém rozmýšlení jsem se do ní pustil pořádně
Po rozebrání začalo škrábání a zkoumání podvozku. Pod předními blatníky je zdravá protože minulý majitel to pod blatníkama vycpal polystyrénem a nějakou vatou kterou přetřel asfaltem takže voda se k ní nedostala :) zadní lemy byly vycpaný medvědím hovnem a taky jsou díky tomu v pohodě :) Nejhůře jsou na tom jen prahy ale to není tak zlý

12.2. 2017 Ikdyž se přivezl forman tak práce na glsce pokračují stále.
Pravá strana komplet vyvařena a začali práce na levé straně kde je to trošku horší.. Zadní blatník byl měněný ale jen z půlky.. Bohužel to někdo pořádně uvnitř neošetřil a rez prolezla skrz svár pod kit a kvuli tomu to komplet popraskalo.. takže se rozhodlo ho vyhodit a dát původní ale raději celý aby tam nemusela být velká vrstva kitu jako do teď .. :/

20.2.2017 Dnes komplet dovařeno, všechny orezlé nebo děravé místa vyříznuty a nahrazeny .
Už se bude čekat jen na odvoz na pískování

4.3.2017 práce na kastli stále pokračují, pískování na zadní nápravě je hotovo a už se jen čeká na daší várku z pískování.
Nejhorší jsou dorazy na poloosách, musím pořešit co s tím ještě

23.4.2017 Tak podvozek dokončen, čeká se jen na lepší počasí aby se vymyl motorový prostor a byl nalakován taky do barvy.
Pak už jen malé dodělávky na kastli a půjde na lak :)

14.7.2017 Tak po dvou měsících se opět vrátila z lakovny domů. Takže se může začít pomalu skládat abych se na podzim aspoň projel a uklidil ji :)

12.11.2017 Jak jsem plánoval tak se stalo, GLSku jsem skoro doskládal, lehce projel po okolí a začlo být hnusný počasí takže bude muset počkat do jara kdy přijde na ní opět čas.
Problémy: co mohlo tak hned teklo ale jeden z problémů byl s dirkou v nádrži po opískování.. jen co jsem nalil do nádrže benzín tak se po chvíli odloupla barva vedle vypoušťáku a teklo to ven.. naštěstí kvalitní lepidlo to dokázalo utěsnit :) další větší problém byl že mi voda z chlazení vyšplouchla introš kvůli nedotažené svorce.. naštěstí to byla jen čistá voda jelikož sem tomu na poprvé nevěřil.

11.1. 2018 Tak musela být opět probuzena ze zimního spánku a to z důvodu hadice od topení která mi chcala pod koberec.. Narazil jsem na to náhodou že stále ubývala voda a nikde žádný fleky po kapalině. Po šáhnutí pod koberec bylo jasno a vše šlo opět ven.

28.2.2018 Probíhá výměna motoru z favorita který byl na testování a vrací se zpět motor Ls po Go

10.5.2018 Tak už mohu říci že je tak nějak vše dokončeno a probíhá zajíždění motoru.
Ani po té dlouhé době mi to nedalo a musel jsem si udělat hned generálku kempíka aby trošku vypadal :D

Ralf Škoda 120GLS M1 - komentáře:

19:25:19
14.12.2016
skodoukolemsveta.cz
-> Borderer 14.12.16 13:35:01: Zůstalo samozřejmě více věcí než blok, navíc v 80letech německý úpravce také zvyšoval objem na 1500. Já ale neskrývám úpravy motoru a nevyzdvihují tak originál ,snažím se zachovat vnější vizáž vozu, vč. disků a pod. A jak už bylo zmíněno, mám základ motoru i převodovky také originální, snažím se je ale vylepšovat, což je neustálá spirála plná překvapení a zážitků, nakonec všichni děláme úpravy pro radost a nějaké vnitřní naplnění. Já mám třeba jiné auto v naprostém originálu (Karkulka) a pro změnu toto neustále vyvíjené, ovšem s určitými mantinely, přes které nejdu. Nicméně jak už jsem mnohokrát psal, každý ať dělá co mu přináší radost.
13:35:01
14.12.2016
Borderer
-> skodoukolemsveta.cz: Jakej je rozdíl ladit motor, ze kterýho zůstane origo tak akorát blok oproti tomuto? Když už bych vyzdvihoval originál, tak prostě originál celkově bez úprav nebo ať si s tim dělá kdo co chce. :-) Mít čas, vybavení a nebát se toho snímače v převodovce, taky už to tam mam. :)
14:38:57
11.09.2016
aspetras
Ten interiér nemá chybu
20:27:13
16.08.2016
miguelias
-> skodoukolemsveta.cz: Souhlasím 4
13:09:38
11.08.2016
skodoukolemsveta.cz
-> RalfCZ 10.08.16 21:21:03: Třeba já, dokonce ve všech. Myslím si, že když tam budu mít jiný motor, mohu si rovnou pořídit jiné auto. Občasné závady k těmto vozům prostě patří, jinak by se vytratilo to pravé genum loci...
Tím ale netvrdím, že by se motor nemohl různě ladit a upravovat, to je právě ta zábava, kterou může člověk s takovým strojem zažít a neustále se přitom obohacovat, což se ti u současného auta nestane. Přirovnal bych to krapet k jízdě dle mapy resp. slepého sledování navigace (i při výletě) a krnění mozkových závitů s tím spojené...:-). Staré auto je prostě životní styl...
-> Jindas 11.08.16 07:37:02: Otázka přístupu, každý si ceníme něčeho jiného a uznáváme jiné hodnoty. Vše navíc nelze hodnotit penězi...
12:06:32
11.08.2016
castrol
-> Jindas: asi tak
07:37:02
11.08.2016
Jindas
-> onda: -> skodoukolemsveta.cz: Já třeba taky mám M1čku,bez dir v čele a blinkrách v blatnících a je mi to u prd*le...
Že je vzácná? No a? Stejně ti za ní nikdo nic nezaplatí....
21:33:56
10.08.2016
RalfCZ
Já to nechám nelegálně :D vyndat motor jednou za 2 roky není problém :D
21:30:56
10.08.2016
Tomaso435
-> RalfCZ: tak asi nový blok :D o to lepší :D tak už jen zapsat výměnu bloku za nový :D a na základě toho nechat ofiko vyrazit číslo :D napasovat filtrbox aby to vypadalo a cajk :D
21:27:03
10.08.2016
RalfCZ
Je to zajímavý ale ten motor žádný číslo nemá od výroby :)) byl prý mněněný ve feldě :)
21:24:07
10.08.2016
Tomaso435
-> RalfCZ: asi když už nic jinýho, tak bych nechal zabrousit číslo a narazil bych tam to co tam má bejt :D ...
21:21:03
10.08.2016
RalfCZ
Přesně tak na normální používání je to ideál :) ale tak kdo v dnešní době má legální motor ve škodovce :) prostě ten kdo chce jezdit bez poruch má aspoň fáčko :)
21:18:23
10.08.2016
Tomaso435
s tim MPi se ti vyhnou asi všechny možný poruchy.. a hlavně to pojede lip a za méně. škoda té ilegálnosti.
21:10:50
10.08.2016
RalfCZ
není problém naladit karbec :) ale oproti fáčku nebo seriovce to míň žere a jezdí to prostě parádně :) a sehnat hlavu na ls motor není až tak jednoduché :)
21:04:21
10.08.2016
miguelias
MPI je pro ty, co si neumí naladit karbec. 8 A ten ke škodovce jaksi patří. 4
21:02:20
10.08.2016
RalfCZ
To já neříkám jezdí to pěkně ale kvuli ty hlavě jsem tam dal radši MPI :)
20:56:13
10.08.2016
skodoukolemsveta.cz
-> RalfCZ 10.08.16 20:48:06: To já s Galankou stíhám i bez dopingu...:-))
20:48:06
10.08.2016
RalfCZ
Já to tam mám kvůli poruchám motoru právě.. :/ puvodní hlava je prasklá a přeci jen s MPI se da aspoň stíhat v dnešním provozu :)
12:12:55
10.08.2016
castrol
-> skodoukolemsveta.cz: 3 -> onda: sak je to vratna uprava az na durku v prevodovke
09:47:37
10.08.2016
skodoukolemsveta.cz
-> onda 09.08.16 20:35:53: Přesně tak, plně souhlasím...
Extreme Tyres