Ralf Škoda 120GLS M1 Ralf Škoda 120GLS M1

komentáře | popis | fotky | RalfCZ | 01.08.18 22:10 | 58x v oblíbených
Ahoj tak vám představuji své první auto, je to škoda 120GLS M1 z roku 83 s šedým zachovalým interierem. Koupil jsem jí od Vincenza který na ní neměl moc čas ani místo. Po delší době došlo na prodej škodovky a já ji uschoval pod provizorní přístřešek než se opět vrátí do své garáže kde byla přes zimu schována. :)



Až na pár škrábanců a direk v zadní časti prahů je docela zachovalá a zdravá. Byl vyměněn LP blatník z důvodu velké hniloby za bílý zachovalý který se nalakoval do barvy vozu.



Interiér: K inerieru nemám slov, krásně zachovalý interiér který byl při koupi venku z auta byl opět navrácen a opatrně se využívá :)



Motor: Na evidenčku byl vrácen původní motor který byl po dvou dnech vyměněn za motor z felicie 1.3MPI s kompletní zástavbou a s palivovým čerpadlem z BMW.



Plány: Udržovat dále v tomto stavu a někdy možná komplet generálka :)



14.10 Tak začali přípravy na zimu, přezuto na vysoké zimní pneu po té začala výměna spojkového válce který už dost tekl a po prohlídnutí spojkové trubičky a následného prasknutí pod podlahou musela také pryč :)



15.10. Vyndáno topení z duvodu absolutní nefunkčnosti, objednán nový radiátorek a komlet vyčištěno :)



13.12 Oprava předního čela,u které po lehkém prohnutí popraskala barva a sesypala se.

Zjištěn velký unik chladící kapaliny ve spoji trubek pod autem

Nasazena plochá kapota



29.12. Začalo rozebírání zadní nápravy, velké rezonace v řazení a utahaný zadek už bylo potřeba udělat. Po tom co vincenzo vytáhl svoji škodovku ven z garáže jsem se tam hned nakýbloval a rozebral.

Řadící kloubek byl komplet k.o. ale co mně překvapilo byly podélně rozpadlé ramena které jsou na výměnu ..



19.1. Tak po velkém rozmýšlení jsem se do ní pustil pořádně

Po rozebrání začalo škrábání a zkoumání podvozku. Pod předními blatníky je zdravá protože minulý majitel to pod blatníkama vycpal polystyrénem a nějakou vatou kterou přetřel asfaltem takže voda se k ní nedostala :) zadní lemy byly vycpaný medvědím hovnem a taky jsou díky tomu v pohodě :) Nejhůře jsou na tom jen prahy ale to není tak zlý



12.2. 2017 Ikdyž se přivezl forman tak práce na glsce pokračují stále.

Pravá strana komplet vyvařena a začali práce na levé straně kde je to trošku horší.. Zadní blatník byl měněný ale jen z půlky.. Bohužel to někdo pořádně uvnitř neošetřil a rez prolezla skrz svár pod kit a kvuli tomu to komplet popraskalo.. takže se rozhodlo ho vyhodit a dát původní ale raději celý aby tam nemusela být velká vrstva kitu jako do teď .. :/



20.2.2017 Dnes komplet dovařeno, všechny orezlé nebo děravé místa vyříznuty a nahrazeny .

Už se bude čekat jen na odvoz na pískování



4.3.2017 práce na kastli stále pokračují, pískování na zadní nápravě je hotovo a už se jen čeká na daší várku z pískování.

Nejhorší jsou dorazy na poloosách, musím pořešit co s tím ještě



23.4.2017 Tak podvozek dokončen, čeká se jen na lepší počasí aby se vymyl motorový prostor a byl nalakován taky do barvy.

Pak už jen malé dodělávky na kastli a půjde na lak :)



14.7.2017 Tak po dvou měsících se opět vrátila z lakovny domů. Takže se může začít pomalu skládat abych se na podzim aspoň projel a uklidil ji :)



12.11.2017 Jak jsem plánoval tak se stalo, GLSku jsem skoro doskládal, lehce projel po okolí a začlo být hnusný počasí takže bude muset počkat do jara kdy přijde na ní opět čas.

Problémy: co mohlo tak hned teklo ale jeden z problémů byl s dirkou v nádrži po opískování.. jen co jsem nalil do nádrže benzín tak se po chvíli odloupla barva vedle vypoušťáku a teklo to ven.. naštěstí kvalitní lepidlo to dokázalo utěsnit :) další větší problém byl že mi voda z chlazení vyšplouchla introš kvůli nedotažené svorce.. naštěstí to byla jen čistá voda jelikož sem tomu na poprvé nevěřil.



11.1. 2018 Tak musela být opět probuzena ze zimního spánku a to z důvodu hadice od topení která mi chcala pod koberec.. Narazil jsem na to náhodou že stále ubývala voda a nikde žádný fleky po kapalině. Po šáhnutí pod koberec bylo jasno a vše šlo opět ven.



28.2.2018 Probíhá výměna motoru z favorita který byl na testování a vrací se zpět motor Ls po Go



10.5.2018 Tak už mohu říci že je tak nějak vše dokončeno a probíhá zajíždění motoru.

Ani po té dlouhé době mi to nedalo a musel jsem si udělat hned generálku kempíka aby trošku vypadal :D

Ralf Škoda 120GLS M1 - komentáře:

08:08:30
16.02.2017
Kocvin
-> ZdrubT: Moje M1 měla taky přípravu na 5q :)
07:49:08
16.02.2017
RalfCZ
A ani nemá ten výlis v kastli na převodovku :)
07:47:02
16.02.2017
RalfCZ
Přípravu pro 5q nemá právě, má hluboký kaslik :)
23:03:37
15.02.2017
ZdrubT
To je nějaká divná M1, že to má přípravu pro 5q?
22:15:16
15.02.2017
RalfCZ
To mám vše v plánu :) pěkně originál :)
21:01:36
15.02.2017
ondie
-> RalfCZ: Tak to jo,by mi to přišlo i skoro škoda pěkný M1čky.. Nezapomeň zavařit díry po bočních blinkrech a v předním čele :)
22:33:10
14.02.2017
RalfCZ
Bylo to potřeba rozparat.. Chci to udělat pořádně když už to dělám :) Taky to někdo neosetril a schnilo to.. A k tomu to neurizl celý ale jen po hranu blatníků a tam to spojil takže tam byla velká vrstva kitu která praskala.. A na uzovku to predelavat nebudu mám to tam jen z důvodu dopasovani zadního blatníku :)
16:04:15
13.02.2017
ondie
-> RalfCZ: koukam ze dozadu pasujes úzký čelo.. Máš v plánu přestavbu na užovku? V tom případě bych dal i úzký zadní blatníky, mají jinej lem.
11:09:29
13.02.2017
Vena
-> RalfCZ: No hezky jsi to rozpáral:) Já na podzim dělal podobnou operaci

(blatník,podběh vnitřní podběh i stěna.) Taky už tam někdo měnil blatník,ale dost prasácky.. takže to zevitř shchnilo. Držím palce.4
20:39:17
04.01.2017
RalfCZ
Tak známe druhovýrobu, u tý nikdy nevíš co čekat :)
20:35:43
04.01.2017
bajou
Proč máš jako obavy u těch ramen jestli budou držet? Čekáš, že se ohnou do vrtule nebo nějakým zázračným způsobem explodují nebo co? 71
19:54:24
04.01.2017
RalfCZ
Když seženeš MPI ze starý tváře feldy tak má ještě kroužek jako favorit, který odvrtáš a dáš ložisko :)
23:25:10
02.01.2017
ondie
-> RalfCZ: A ložisko pro mrkev v klice si řešil ?
22:16:12
02.01.2017
Vena
Taky se přimlouvám za MPI při běžném používání vozu,ta spolehlivost je úplně někde jinde4 Já tuto variantu volím do budoucího spotřebáku a tam je to nutné,musí jezdit téměř bez údržby:))
upraveno 3x, naposled 02.01.2017 22:22:36
03:35:47
18.12.2016
skodoukolemsveta.cz
-> RalfCZ 17.12.16 19:01:06: To pro mě samozřejmě taky...
19:01:06
17.12.2016
RalfCZ
Záleží na člověku jak to chce mít :) pro mně je jednodužší dát MPI než upravovat :)
10:05:06
17.12.2016
skodoukolemsveta.cz
-> RalfCZ 16.12.16 13:03:16: To je pravda, ale když chci zachovat takové to genum loci, nemůžu tam dát motor z jiného auta... Nicméně argumentu rozumím a držím palce!
13:03:16
16.12.2016
RalfCZ
Ten snímač není takový problém :D nemusí se ani vyndavat převodovka. A je docela rozdíl dát motor který je v dnešní době dostupný a levný než dělat úpravy seriovky která je finančně uplně někde jinde :) A u tý kapoty to beru tak že je to výmněnný díl a mně se to takhle líbí :)
12:31:32
15.12.2016
Domajz
ta hladká kapota k tomu moc nepasuje, připomíná mi to různé mutanty z 90. let1
Extreme Tyres