Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...

prohledat
5786 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 17.05.2013 do 01.04.2024, založil/a David29
řadit dle data
14:01:15
10.02.2024
Bukaj
-> David29: 3
18:08:08
09.02.2024
David29
-> palinator: Ono to nemá zadní okno? 40
18:05:29
09.02.2024
palinator
Nevim do který skupiny to mám dát, jestli do STEPANZADNAZABAVA (PROBLÉMY S FORDY) nebo CITROEN A PEUGEOT (PSA) 3

Kdyby měl někdo nějaký prazvláštní zalíbení v těchto vozech 3 :

skoda-virt.cz/cz/.../1950 25-volvo-s40-1-6d
20:55:00
05.02.2024
ajok
-> David29: na mtx mam 3 elektrodovky svicky a slo to tak divne na 3 a 4 valce, tak jsem je vyndaval a zkousel a jedna oproti ostatnim mela takovou pidijiskru, tak jsem tam prozatim soupnul obyc a jde to o poznani lip, nevim proc najedno takto odesla9
19:18:25
05.02.2024
David29
-> dragon_cb_cz: Fakty jsou, že v paměti závad nic nebylo a David si dle popisu taky není jistej

Nevím no, bejt to jenom volnoběh tak i jo.. Ale třeba specielně na tempomat to je dost znát...
08:42:10
05.02.2024
dragon_cb_cz
-> David29: Jinak ta relativně ozkoušená neorigo kazeta je prý Bremi. Pro tvoje auto/výkon prý v pohodě (informace od kluka co taky Saaby servisuje).

Ale já bych asi bral spíš origo (resp. Orio, protože skutečný originál vyráběl SEM Åmål a už skončili. Ale koupilo to od nich tuším NGK a bouchá to pro Orio dál). A prvně fakt určil, jestli je na pochodu... já tipuju spíš něco okolo klapky nebo nějakou netěsnost.
upraveno 1x, naposled 05.02.2024 08:44:59
08:19:55
05.02.2024
dragon_cb_cz
-> David29: Poptej se u Davida co dávaj, myslím, že mi dával na různý auta různý a problém nebyl... Zimmermann, ATE, Bosch... Akorát Bosch desky pískaly.

CPS je senzor otáček kliky, ty na T7 motorech umírají velmi rády.
07:36:01
05.02.2024
David29
Já asi stejně vezmu ty Bremba.. Oni i brzdiče vychází nejlíp, tak at je to všechno aspon stejný.
02:30:26
05.02.2024
ajok
-> David29 04.02.24 22:22:18: prave starline byval nejaky spanel a ta kvalita nebyvala spatna, ale co tam bali dnes nevim... a hlavne kotouce si musi sednout s deskama, proto jsem si rekl uz stejneho vyrobce jenom a ono ani to neni uz zaruka8
23:14:21
04.02.2024
Jarda/felda
-> David29 04.02.24 22:22:18: buhužel už i ATE se dělá bůhvíkde 8 ovšem stále mají výrobu i v evropě 4 takže bych se asi raději ptal kde jsou vyrobený 8
22:23:24
04.02.2024
David29
-> dragon_cb_cz: Zejtra mu ciknu nebo napíšu, uvidím co mi řekne..

CPS je co?
22:22:18
04.02.2024
David29
-> Jarda/felda: To jsem si tak nějak myslel... Takže asi vzít ty ATE?

Jako na starline se neptám 3
21:15:30
04.02.2024
Jarda/felda
-> David29 04.02.24 19:31:20: brembo má jen marketing 8 bohužel to vyrábí někde v tramtárii a kvality je různá 8
19:44:22
04.02.2024
dragon_cb_cz
-> David29: Kazeta se většinou ozve chybou, ale taky ne vždy. Se případně dohodni s Davidem, jestli ti nějakou ověřenou funkční nepůjčí na vyzkoušení, to by nemusel být problém a výměna je na minutu (jsou to 4 krásně z vrchu přístupný torxy, nic víc). Jinak koukat za jízdy na diagnostice na missfires a knocky, ale to chce ideálně s asistentem (a nebo udělat log). Asi bych začal vyzkoušením jiného kusu.

A jinak viz Jarda, když se jede Saabem na dovolenou, tak se v kufru vozí kazeta a CPS 3
19:37:19
04.02.2024
ajok
-> David29 04.02.24 19:31:20: lakovana bremba jsem daval na octu pritelkyni s nejakejma strednima deskama taky brembo, ale cekal jsem, ze budou trochu vic kousat, ale asi dobry, u me uz by to bylo slusnejsi, kdyz mam 312, ona ma jen 280 mm
To lakovani si nedelam iluze, ze by nejak dlouho vydrzelo...
19:31:20
04.02.2024
David29
-> ajok: Asi to bude ono, asi to dělá jen když se to pořádně prohřeje. Já to stejně beru tak, že je to 20let starý auto a během několika let z toho udělám tak či tak skoro funglovku 3

Akorát se mi to ted moc nehodí, protože zima a moc se nejezdí s betonem - chtěl jsem to dělat třeba v létě.


A asi musím udělat i brzdy 8
Co jsem koukal, líbí se mi možnost vzít lakované:
ATE za 2700
TRW za 2500
Brembo za 2500

Tak vzít asi to Brembo? Mě ta cena přijde divně nízká, na to že je to Brembo 3 Desky stejný, to je jasný..

upraveno 1x, naposled 04.02.2024 19:31:46
19:06:07
04.02.2024
ajok
-> David29 04.02.24 18:03:56: prave, ze ne, me u octy se vzdy tak 1000km neco nezda, nez to zacne vic zlobit a nebo dokonce vypise miss fire detect4
kolikrat nadavam, at uz to kouka napsat, at nemusim zkouset jednu po druhe... jako bez te nahradni civky bych nikam nejel a nekam dal min. 2ks s sebou, nahoda je blbec, jednou jsem si lajznul nemecko je s jednou a kdyz jsem ji uz vymenil, tak jsem mel strach, aby neodesla jeste dalsi a bez ni se jet neda, to by mohlo chytnout nebo zlikvidujes min. kat.
upraveno 1x, naposled 04.02.2024 19:10:07
18:03:56
04.02.2024
David29
-> dragon_cb_cz: Aha, dobrý vědět.
Nj, prostě to není škodka no 3

Ale trochu mě teda znerovoznuje, že to dneska nedělalo.. Já co jsem se setkal s poruchou zapalování, tak to prostě bud jelo nebo ne a nic mezitím 3
13:28:51
04.02.2024
dragon_cb_cz
-> David29: Pro slabší výkony je myslím relativně dobře funkční jeden aftermarket, nevím jestli NGK, Hitachi? Zeptám se ti. Ale třeba David fakt nic jinýho než origo nedává... ono už jí pak máš na furt, resp. dalších třeba 150-200t km.

Důvod je ten, že Trionic přes tu kazetu dělá třeba i detekci klepání a měření ionizace ve válci. A u většiny těch aftermarket to prostě funguje blbě nebo vůbec. U slabších výkonů to skončí třeba jen kontrolkou na palubce, u vyšších klidně dírou v pístu...

Ze stejnýho důvodu používat jen předepsaný NGK svíčky. Pokud tam dáš něco jinýho, opět riskuješ, že Trionic připravíš o informace který má dostat a v motoru se bude dít něco jinýho, než čeká.
13:14:15
04.02.2024
růža
-> Matthes, záškodník z TechWebu 04.02.24 13:05:06: Tak i minimální ceny jsou někdy přes, ale většinou srovnatelné s konkurencí. Samozřejmě ani VIP nemá minimálky, ale dá se to vyžádat.
13:11:30
04.02.2024
David29
-> dragon_cb_cz: Taky mě napadlo, že David asi ví, proč prodává tu lištu co prodává. Tak dík, vezmu ji od něj

A tak všeobecně...
Má/nemá smysl používat takový ty lepší svíčky, co maj víc patek ke kterým lítá jiskra? Nebo je to jen reklamní tah a význam žádnej? A ba naopak vzhledem k zapalování to může být i kontraproduktivní?
upraveno 1x, naposled 04.02.2024 13:12:13
13:05:06
04.02.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> růža 04.02.24 01:34:30: I s VIP cenama je autokelly drahy... Autodilos umi vetsinu veco o neco levnejs. Ale objednavat se vyplati az na vetsi akce...
13:01:00
04.02.2024
dragon_cb_cz
-> David29: U kazety je všeobecné doporučení dávat jen origo... pokud máš svůj motor rád. Je to o dost víc než cívka.

A vždy zároveň s ní měnit svíčky, za předepsané NGK.
upraveno 1x, naposled 04.02.2024 13:02:43
11:09:46
04.02.2024
Apple STS Chvojkovice-Brod
09:09:28
04.02.2024
David29
-> růža: Právě že mám, některý díly daj fakt levně.. Možná by to uměl i vrátit, kdyby to náááhodou nebylo tím

Taky si myslím, ne NKG by byla jistota


No a pro sichr se teda optám...
Blbnou otáčky.. Jemně to hapruje nahoru a dolu. Zpočátku to dělalo jen na volnoběh, citelný to bylo při zařazeným D - taky jsem obviňoval hydroměnič, případně nějakej systém volnoběhu.
Jenže ted už to dělá občas i na volnoběh při N a dokonce i při konstatní jízdě nebo mírném zrychlování... Takže se to zhoršuje.
To by mělo bejt ono, ne?
upraveno 1x, naposled 04.02.2024 09:09:53
01:34:30
04.02.2024
růža
-> David29 04.02.24 00:22:32: ERA je vabank, půlka funguje, půlka se vrací na reklamaci. Ta dražší by měla být kvalitnější, ta levnější je vyloženě low-cost ("A" v objednacím čísle, jako aftermarket). Jak doporučují kluci, šel bych taktéž do NGK.

A pokud nemáš u AK známého s VO VIP registrací, tak to radši kup jinde. Jinak budeš platit o hromadu víc peněz za nic.
01:07:56
04.02.2024
ajok
-> David29 04.02.24 00:43:04: a bacha, nekdy muze nicit civky i velka elektrodova vzdalenost4
ale ja moc ohledne civek radit nemohu, kdyz u octy jsem vymenil asi 10ks :) ( tam je na kazdem valci) , ale zas na 1.3 a 1.4 mpi zadnou
00:58:59
04.02.2024
saskyn2
-> David29: však ERA taky neni nic drahýho rubiparts.cz/zapalovaci-c ivka-era-880082a
osobně bych měl větší důvěru v to NGK co odkazoval Jarda.
00:43:04
04.02.2024
David29
-> ajok: To je ještě větší rozdíl... A ne malej teda...

Zase nechci koupit něco levnýho, abych to řešil za rok znova 3
00:22:32
04.02.2024
David29
Máte někdo zkušenosti s dílama ERA?

Asi budu muset koupit novou zapalovací lištu, originál prej za 9tkč, Era asi za 5tkč...

A dokážete mi někdo vysvětlit, jaký je mezi nima rozdíl, krom ceny? 38
www.autokelly.cz/Product/ .../39849642;39850140;26;1 45848;148424;35120358;3496 4920;32999791

www.autokelly.cz/Product/ .../39849642;39850140;26;1 45848;148424;35120358;3496 4920;32999791
07:57:19
22.01.2024
ajok
Jinak já uhlovku chápu asi jako náhradu hypoidniho (šnekového) převodu s tím, že má menší třecí ztráty v prevodu, ale zas nepřenese zdaleka takový kroutak...
07:53:11
22.01.2024
ajok
-> dragon_cb_cz: myslíš Vítku, že u octy budu mít tu vůli taky na tisicihranu? Když mám 250tis.km, naftová atakuje 400tis.km a vůli tam nepozorují, já myslel, že to bude v ozubení a spojené i s tím množstvím oleje, já si do velkého plechu dělal průduch na vzduch, aby se uhlovka líp chladila
07:28:05
22.01.2024
David29
-> dragon_cb_cz: To mě napadlo.
A ta je kde? Hned teda za převodovkou nebo až za diferákem předku?
07:25:37
22.01.2024
dragon_cb_cz
-> David29: Úhlová převodovka, tzn to co roztáčí celou tu sestavu směrem k zadním kolům.
07:23:35
22.01.2024
Sita
-> David29: taky nevim ale vybavila se mi uhlova naprava ze S130, alias vlecka 3
07:21:29
22.01.2024
David29
Prosím vás, úhlovka je co?
Předpokládám, že Volvo nemá ve výbavě rozbrus 3
06:35:48
22.01.2024
Borderer
-> dragon_cb_cz: Tak, úhlovky u Volva jsou tak na 200t km bez ohledu na to, jak moc terénem se jezdí. Vyžvejká se tisícihran.
14:41:56
21.01.2024
dragon_cb_cz
-> ajok 21.01.24 12:28:21: Kazí se manuály i automaty... když se to posere, tak to holt necháš zrepasovat no.
12:28:21
21.01.2024
ajok
-> dragon_cb_cz 21.01.24 11:57:32: me stve uhlovka i u moji octy taky, prvni majitel tam taky ten celozivotni olej nechal 150tis.km, menim v ni olej cca kazdych 30 tis.km (proste vypustim a dolivam prevodovku a necham to tam natyct) a vzdy neni nic moc - neco na magnetu a olej cernej, mam tam napln asi necele 2 dcl, hlukem se to neprojevuje, ale vule tam mozna bude ta, ktere rikam vule na kardanu, naftova ma tak min. dvojnasobek oleje, tam jsem to menil jen jednou a byl docela cistej, ale rakusaci oleje menili nad plan skodovky.

Jinak ono i ten nefunkcni haldex - asi KO RJ a manualne otevrel ventil hlavniho tlaku a ovlada to zapinanim cerpadla, takze na asfalte nepouzitelny, ale libi se mi, ze to je manual, automatu ja se mooc bojim.
upraveno 3x, naposled 21.01.2024 14:43:38
12:20:29
21.01.2024
Jarda/felda
-> ajok 21.01.24 03:30:52: ono jestli předchozích 150 někdo jen jezdil a sral na údržbu tak e to potom nasčítá 8
11:57:32
21.01.2024
dragon_cb_cz
-> ajok: Mám pocit, že ty úhlovky u Volva jsou známé slabé místo, nějak extra moc nevydrží...
10:37:12
21.01.2024
David29
-> ajok: Asi to dost používal a využíval výhod SUV 3 Nějakej lesák, koňař... Protože proč by jinak měnil i kouli
upraveno 1x, naposled 21.01.2024 10:38:37
03:30:52
21.01.2024
ajok
auto.bazos.cz/inzerat/... /xc90-25-benzinlpg-manual- 4x4rv2006.php
pri tech km je toho delano nejak moc, ne?9
13:03:42
24.12.2023
dragon_cb_cz
-> David29: No ten skutečný tlak to nějak bere v potaz, ale přímé měření to není, to snad bylo naposled u T5.5 motorů, ty už máš T7.
13:01:10
24.12.2023
David29
-> dragon_cb_cz: To je vypočítavaný? Jsem myslel že to bude přes nějakou hadičku dle vytvářeného tlaku
12:59:13
24.12.2023
dragon_cb_cz
-> David29 24.12.23 12:18:49: Ten turbo budík neber moc vážně, on neukazuje žádné reálné měření, je to taková vypočtená hodnota ze všeho možného... ale jinak jak jsem říkal, začal bych podltakama a vůbec všema hadicema okolo motoru a případně APC ventil. Silikonový podtlakový hadičky mají u Davida v metráži, vyměnit je komplet není myslím nijak zásadně drahé. Většinou jsou v dost žalostným stavu, pokud je ještě nikdo nedělal.
12:18:49
24.12.2023
David29
Chm, tak hydroměnič to možná nebude.. Zakopanej pes bude asi jinde

Včera jsem jel na tempomat, a ačkoliv otáčky dle otáčkoměru nekolísaly, tak se měnil v pravidelném intervalu tah vozidla a bylo cítit (a díky turboměru i vidět), že se prostě roztáčelo turbo. Ale zase jenom nějakou chvíli a pak byl klid...
13:09:10
22.12.2023
King
-> David29 21.12.23 12:44:45: To ale na mojí otázce nic nemění1
Extreme Tyres