Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...

prohledat
5784 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 17.05.2013 do 19.03.2024, založil/a David29
řadit dle data
12:30:22
17.02.2024
U-Geen
-> jans: jo, sedan vzdycky vypada jinak nez kombi/SUV... nebo co tim chtel basnik rict?
09:29:28
17.02.2024
Bukaj
-> jans: No, kdyby tam místo S dali V, nezvýraznili mi zadní světlo a kola, tak taky vypadá skoro stejně...3
Teda až na ten dlouhatánskej čumák4
22:56:33
16.02.2024
jans
13:09:47
16.02.2024
jans
-> David29: Bukaj vi vsechno 1
11:18:47
16.02.2024
David29
-> jans: Takže vlastně se z toho Bukaj nic nedozvěděl 3 40
07:49:09
16.02.2024
jans
-> Bukaj 15.02.24 11:12:58: Jak si čtu Tvoje patálie s altíkem, vzpomněl jsem si, že bratranec měl problémy s dobíjením někdy v roce 2018. Už si nepamatuju, jak jsme to na místě vyřešili, aby mohl odjet (též nemohl nastartovat; zůstal viset na parkovišti v Mladé Boleslavi). Pak mu jeho mechanik nějak dal do kupy alternátor (co přesně udělal, ale nevím) a od té doby to bylo v pořádku.

Tak snad budeš mít už klid.5
21:23:54
15.02.2024
David29
Tož děkuji. Nakonec jsem vzal komplet sadu od Bosche, jako jediná měla i nějaký ovládácí ramena nebo co to bylo.
Při soustavě těch pružinek a všeho, to bude něco na moje nervy. Snad netrefím okno, až to poletí 3

Doufám, že mi automat aspon poděkuje formou dlouhého života 3
upraveno 1x, naposled 15.02.2024 21:25:31
15:50:28
15.02.2024
dragon_cb_cz
-> David29: Hledej na té stránce co jsem poslal tyhle čísla:

4838660 - pakny

1013316 a pár následujících - pružinky atd.

Ideálně napiš Kůčovi, on ti rovnou řekne co potřebuješ a zítra to máš PPLkem doma.
15:30:12
15.02.2024
Bukaj
-> David29: Nevím, co máš za ročník a motorizaci, ale zkus hledat na Autodilos.cz - tam mají celkem přesný katalog a ještě se mi tam nestalo, že by mi nabízel na nějaký vůz něco, co tam není (tedy kromě vozů, kde v rámci jednoho modelu a jedné motorizace bylo víc systémů náhodně montovaných) 3
autodilos.cz/autodily/... /brzdove-zarizeni-parkovac i-brzda?order=
14:53:14
15.02.2024
David29
-> dragon_cb_cz: Akorát teda co jsem koukal na Kelly a na tom odkazu od tebe... Pakny na ručku jsem tam nenašel?
14:10:20
15.02.2024
dragon_cb_cz
Jj, na nějaké tahání za rukáv za jízdy tohle fakt není.

-> David29 15.02.24 11:20:33: Jinak to Bukaj popsal dobře, prostě ten systém se nemá jak "oživovat", takže dřív či později (většinou dřív) ohnijou všechny jeho součásti, které ohnít můžou. Ale zase na to zajištění stojícího vozidla to většinou funguje dobře i tak. Na blbnutí za jízdy z principu zapomeň, jak píše -> MVM 15.02.24 11:33:12: , to spíš tu brzdu utrhneš než abys si užil nějakou zábavu...
11:46:04
15.02.2024
palinator
-> MVM:
U Vectry jsem měl pocit že vždycky upadla náprava, když jsem za to vzal za jízdy. 3
11:33:12
15.02.2024
MVM
-> Bukaj 15.02.24 11:24:11: No tenhle typ malých bubínků uvnitř kotoučů mívá dost často zakázaný používání "za jízdy" a opravdu má sloužit jenom k zajištění vozidla proti pohybu.
Právě když se "snažíš" takový auto utrhnout ruční brzdou,jednak to obvykle moc nejde a za druhý je mechanismus tak slabý že se buď urve obložení nebo se ohne opěrný plech.. Systém dost nešťastný.
11:32:07
15.02.2024
David29
-> Bukaj: AHa, no tak uvidím.
Ručka jde vytáhnout až nahoru a s vrzáním (tupým, ne kov na kov) brzdí hlavně jedno kolo - třeba by fakt jen stačilo to seřídit. Uvidíme 1
11:24:11
15.02.2024
Bukaj
-> David29 15.02.24 11:20:33: Problém bubnokotoučů je ten, že se třecí plocha ruční brzdy "nečistí" od rzi otáčením. většina lidí ručku zatahuje až po zastavení. Takže ta třecí plocha bubínků bývá shnilá na prach a podle toho vypadá i obložení. A když pak náhodou někdo za tu ručku zatáhne za jízdy, tak se obložení odrolí nebo rovnou strhne...
...myšlenka možná hezká, ale v praxi je to úplně nalejno...8
11:20:33
15.02.2024
David29
-> dragon_cb_cz: Dík, no tak uvidím až to rozhodím.
Třeba ty pakny půjdou rozhejbat, ručka nastavit... Když ne, tak jindy no 3

Co se na tomhle systému ručky sere? Stržený obložení bude asi výjimka, ne?
11:12:58
15.02.2024
Bukaj
-> ajok: Ani jsem pak v jednu ráno nekoumal, jestli je vadné vinutí statoru (vypadá na pohled stejně, možná o něco málo lépe, ne to z původního altíku), nebo diodový blok. Zase jsem to složil s tím, že ten vadnej altík buď hodím do šrotu za 20Kč/kg nebo výměnou za repasovaný Bosch (ale spíš bych koupil rovnou novej AS-PL)...
11:09:23
15.02.2024
Bukaj
-> ajok 15.02.24 04:55:25: Rotor s předním víkem a řemenicí jsem použil z toho, co se hřál (ten druhý má poškozený komutátor) a stator s diodovým blokem, regulátor a zadní víko z toho původního, co mi ležel v kůlně -> Bukaj 14.02.24 19:13:25: .

Altík (dobíjení) byla taky má noční můra při dálkových cestách škodovkou - zezačátku jsem vozil náhradní altík, ale pak už ne - přemýšlel jsem o diodovém bloku nebo aspoň náhradní diodě, ale nikdy jsem neměl žádný demontovaný po ruce. A když jsem krátce před jednou cestou do Skandinávie dal funglnový altík do 130LPG a pak mi ve Švédsku přestalo auto dobíjet, tak jsem si nadával, že jsem aspoň ten blok diod nevzal. Ale byly to jen nedotažené matičky šroubů, spojujících jednotlivé desky diodového bloku (běžná nemoc PAL altíků - doporučuji všem kontrolu dotažení - i nové či zánovní altíky je mají volné. jen se musí sundat zadní víko, no... 7)
A uvažuju nad pořízením 12V páječky do auta - ta by se mohla hodit, kdyby se uklepal nějaký spoj - třeba diod v altíku...
10:28:57
15.02.2024
dragon_cb_cz
-> David29: www.saabcentrum.cz/dilys6 .htm tady najdeš vše potřebné hádám... jako 9-3OG jsem zrovna neměl, ale jsem si dost jistej, že to tam bude stejně jako na 900NG a 9-5OG, tzn bubnokotouč.
09:51:42
15.02.2024
David29
-> dragon_cb_cz: No co jsem objednával díly, zvláštní díly na ručku tam nikde nebyly.. Takže jsem nějak z toho vyšel, že to jde do brzdíčů
09:17:49
15.02.2024
dragon_cb_cz
-> David29: Počkej, na 9-3OG nemáš ručku do brzdičů, ne? Tam je bubnokotouč, tzn to s brzdičem nemá nic společného.
09:11:57
15.02.2024
David29
-> Bukaj: No já doufám, že mě u Saaba altík nebo startér brzo nečeká - oboje za motorem, přistup neznámo kudy 3

Prostě položili na zem startér a altík, a okolo toho postavili auto 3
04:55:25
15.02.2024
ajok
-> Bukaj: a co jsi z ktereho teda pouzil? ja si rikam, jak s octou riskuju, kdyz na altik nemam s sebou reseni, hlavne se clovek nesmi nechat odtahnout, coz muze pak vyjit na desitky tisic... jako tady bldej starter: 15:20
Gumbalkan 2023 - letní edice - Svatomařská chasa
kdyz jsem delal tu kladku, tak taky najednou prijela odtahovka a to jsem byl v horach tak 20km od more
upraveno 1x, naposled 15.02.2024 04:56:31
00:47:45
15.02.2024
Bukaj
Tak to vypadá snad dobře. Dobíjí to stabilně 14,3 V (bez ohledu jestli vrčí na volnoběh nebo v otáčkách) a altík nijak nadměrně netopí. Takže koupě nového se zatím odkládá6
Ale teda je to za trest - mám ruce orvané jako jetel - u Volva je altík tak blbě pod servočerpadlem, že se musí vyšroubovat asi patnáct šroubů a rozebrat konstrukce, na které drží servočerpadlo a až pak se člověk dostane k altíku. Navíc jsou to místa, kam člověk sotva strčí jednu ruku a potřebuje tam strčit obě. A všude ostré hrany plastových a kovových dílů...7
Zlatá škodovka!
23:35:23
14.02.2024
Bukaj
-> Sita: AS-PL je o něco dražší, než repas Bosch (kterej stojí 3180 ale plus záloha 2000 na vratný díl). AS-PL zálohu nevyžaduje:
autodilos.cz/autodily/... /generator-203047228
Pak je v nabídce Hella za 5100 bez zálohy na vratný díl:
autodilos.cz/autodily/... /generator-5618997
nebo Lucas za 4550 plus dva litry záloha: autodilos.cz/autodily/... /generator-467773779

Jinak ten AS-PL je na netu nejlevnější za cca 3050, ale na objednávku, tak abych na to nečekal 14 dní... www.elancar.cz/alternator -as-pl-a0434-6062964.html

Jinak když budu shánět jetej altík na Lagunu a ne na Volvo, tak třeba seženu levněji 1

Jdu dát do auta altík složený z těch dvou vrakoidních Boschů, uvidím, co to udělá
3
23:03:05
14.02.2024
Sita
-> Bukaj 14.02.24 20:39:10: je v eshopech (treba voton, pema, atd) k dispozici treba polskej AS-PL a za kolik?
20:51:09
14.02.2024
David29
-> Bukaj: Zkusil bych Volvo servisy, T6R v Modřanech, druhý je někde na Libuši.
Oni určitě budou něco mít a na výměnu a kvality bych se nebál
20:49:01
14.02.2024
saskyn2
-> Matthes, záškodník z TechWebu 14.02.24 20:22:53: jak říkám třeba Bosch asi jo, dokonce na startér dávají nový stator co ztrácí magnetismus-myslím že jsme se tu o tom už jednou bavili. Ale třeba Starline vstřiky to je peklo. A brzdice jak který
třeba na b7 typický problém přibrždovaní vzadu repas ještě horší dáš nový a je po problému
upraveno 2x, naposled 14.02.2024 23:41:42
20:39:10
14.02.2024
Bukaj
Tak já nevím. Kupovat altík z vrakáče - to můžu být za chvíli tam, kde jsem. Nový originál neseženu a když, tak za cenu auta a repas není úplně levný a také není záruka kvality (a ještě musím dodat starý díl - což je třeba problém u objednání přes e-shop)...8
Takže asi zkusím poskládat něco z toho, co mám doma a když to neklapne, tak budu koumat, co dál.
Zlatá škodovka, kde mám altík za půldruhé minuty venku a v případě potřeby sáhnu do skříně a vytáhnu nový originál - kterého mi ale bude líto dávat do auta, tak sáhnu vedle pro mnou repasovaný - kterého mi bude též líto, tak sáhnu do kůlny pro jetý funkční - který se mi ale nebude líbit, tak jej zrepasuji... Ale pak mi ho zase bude líto... 3
20:22:53
14.02.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> saskyn2: Fakt? Ja bral ruzny repase a byly ok... I brzdice a tak.
20:19:23
14.02.2024
saskyn2
-> Bukaj 14.02.24 19:12:10: Kelly má s repasy celkem problémy pokud je to originál Bosch repas tak to bude asi lepší ale nečekej zázraky dají ložiska uhlíky pretoci dosedaci plochu a když bude potřeba tak regulátor to bude tak všechno
20:15:35
14.02.2024
saskyn2
-> David29 14.02.24 19:04:42: tak vidíš jestli jsou spuchly
19:14:25
14.02.2024
Bukaj
-> David29: Tak pokud už máš brzdiče koupené, tak bych je rovnou vyměnil...6
19:13:25
14.02.2024
Bukaj
...a čínskej blok diod z roku 2015:
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od Bukaj vložen 14.02.2024 19:13:25
19:12:10
14.02.2024
Bukaj
Tak jsem našel původní altík hozenej v kůlně. Vzal jsem z něj regulátor (skoro novej, ale nějaká čína) a dal ho do auta. Teď to dobíjí (na volnoběh 13,7 V, v otáčkách 14,3 V), ale altík furt topí. Po dvou minutách běhu na něm neudržím ruku8
Tak nevím, jestli mám hledat chybu ve vinutí (nějaký mezizávitový zkrat) nebo v diodovém bloku?
Původní altík z auta už byl v minulosti taky repasován - diodový blok je v něm čína z roku 2015 a tělo bylo kdysi tryskáno.
V altíku, který je teď v autě (rok 1994), je původní Bosch diodový blok i regulátor Made in Great Britain (celý altík je Made in GB), tak přemýšlím, jestli mám z těch dvou zkusit složit jeden funkční, nebo se na to vykašlat a zajet do Kelly pro repas, který snad bude už nadoživotí.
Kdyby to vinutí statoru původního altíku vypadalo OK, tak bych to zkusil zkombinovat (ale co když je vadné vinutí rotoru?), ale ten stator se mi nelíbí ani na tom původním altíku, už je taky místy celkem přetavené:
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od Bukaj vložen 14.02.2024 19:12:10
19:04:42
14.02.2024
David29
Kluci já váhám.
Koupil jsem nový brzdiče, původně jsem chtěl měnit i brzdovou hadičku k nim... Ale je mi to rozmlouváno, že hadička vydrží déle než trubky, a že akorát to nepůjde povolit u trubky, zkurví se to a budu měnit trubky.

A co se týká zadku... Je šance že po výměně destiček, kotoučů a vodících čepů půjde seřídit a následně bude funkční ručka? Nebo to je na výměnu i brzdičů? Ručka tam je vedena do brzdičů...

Váš názor?
upraveno 2x, naposled 14.02.2024 19:06:46
18:13:48
14.02.2024
ajok
-> Bukaj 14.02.24 17:57:50: me regulator nikdy neodesel, jen uhliky a ty jsem prepajel... a loziska taky ne, ale to bude mozna tim, ze jsem je pri vymenach diod vzdy primaznul
Prave starter mi normalne fungoval, kabel k nemu jsem taky nezaregistroval teplej, rozhodne nebyla roztavena izolace, v tom starteru to bylo jak je ten silovej kontakt, kdybych mel smulu, tak od toho mohlo i to auto vyhoret - jednou kontrolka dobijeni svitila i pri vypnutym klicku... No tak mozna ta dioda, ale moc nechapu, ze se propoji, nez uplne prehori, ja mel jednou zas opacnej problem, na to me tenkrat nasmeroval byvaly kolega - porad problemy s dobijenim, diody jsem promeril, vse OK, dal jsem to do auta a zas poblikavala kontrolka, tak znovu a zas to stejne, pak jsem to vzal do prace, ze je jedna dioda musi byt spatna a pritom jsou vse dobre :), kolega at je zkusim zatizit, tak jsem vzal 21W zarovku a v propustnem smeru ji rozsvecoval a na jedne diode zacala najednou pozhasinat, tu jsem vymenil a uz to fungovalo...4
upraveno 2x, naposled 14.02.2024 18:41:28
17:57:50
14.02.2024
Bukaj
-> ajok: Startérem to nebude. Silový kabel od altíku ke startéru se nehřeje a startér též ne.
Jinak PAL altík mi nikdy neodešel - vždy jsem ho měnil nebo rozebíral kvůli hlučným ložiskům, ale ne kvůli elektrické části. Tedy pokud nepočítám povolené šroubové spoje desek diodového bloku a následným studeňákům, ale nikdy mi neodešla jediná dioda. Jen u Feldy jednou regulátor.
Ještě na podzim jsem tu měl původní altík z toho Volva s poškozenými sběrnými kroužky komutátoru (zkusil bych poskládat z těch dvou jeden funkční), ale asi už jsem ho vyhodil 8
Takže budu muset dát dohromady tátovu Octavii a zajet s ní na technickou, abych měl aspoň čím dojet pro 130LPG...
15:57:46
14.02.2024
ajok
-> Bukaj: myslim, ze jsem ti psal, jak jsem u GB funky znicil dva altiky a bylo to starterem, vzdy se to sluslo na kostru a altik pretizilo, az se tavilo vinuti... to asi ve starteru mit nebudes, to by byla moc velka nahoda :) ale ten kabel nejistenej k baterce nemuzes mit nekde na kostru? v tom starteru se to vzdy nejak pri jizde vyklepalo a spojilo a vinuti horelo, a kdyz jsem hledal zavadu, tak to zas bylo rozpojeny, proste neveril bych tomu a ve 2ks altiku jsem vytavil vinuti 8
A pal altik ve felde me jednou skoro horel kvuli diode, byla slusla, tak dokud neshorela, tak hral (jinak si to vysvetlit nedokazu, ikdyz je to taky podivne), potom schladnul a uz jen malo dobijel - musel jsem jet bez svetel, ale 200km dojel... doma jsem tu diodu vymenil a bylo opraveno. Jindy vzdy jen odesla dioda, zacala poblikavat kontrolka dobijeni a malo dobijelo, to beru jako beznou zavadu PAL altiku :).
upraveno 2x, naposled 14.02.2024 16:06:16
15:48:50
14.02.2024
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu 14.02.24 14:55:59: Nojo, ale to je do tohodle vozu moc peněz. To radší strávím dva dny hledáním závady... 3

Nechci kupovat altík, dokud nezjistím, že je špatný.

Teď jsem zprovoznil multimetr a zkoušel - při prvním startu altík dobíjel - napětí na baterce kolísalo v rozmezí cca 13,5-14,8 V. Pak jsem nastartoval podruhé a nedobíjelo, několik opakovaných startů a stále nedobíjelo a altík začal topit. Když odpojím kontakt z regulátoru, kontrolka nesvítí ani při zapnutí klíčku. Když je kontakt připojený, kontrolka se rozsvítí, ale ještě v průběhu startu (těsně předtím, než motor chytí), zhasne a nerozsvítí se do vypnutí motoru.
15:24:28
14.02.2024
Bukaj
-> Pavel P@nkáč 14.02.24 14:54:23: To je docela naprd teda 3 Takže když odejde regulátor, člověk zjistí, že mu auto nedobíjí, až když se začnou rozsvěcet kontrolky různých elektronických systémů kvůli podpětí...8
14:55:59
14.02.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
Celej altik 3500 v Kelly repas Bosch.
14:54:23
14.02.2024
Pavel P@nkáč
-> Bukaj: s odpojeným regulátorem je normální že kontrolka nesvítí
14:53:33
14.02.2024
Bukaj
-> Pavel P@nkáč:
Dle mé teorie se altík hřeje proto, že je přetížen (vadným regulátorem, který jej přes uhlíky zkratuje?). Když jsem na cestu domů alternátor odpojil (jak silový kabel k baterce, tak kablík k regulátoru), tak se alternátor nehřál, ale kontrolka také nesvítila. Po opětovném připojení altíku se kontrolka někdy neochotně (se zpožděním po zapnutí klíčku) rozsvítila a někdy ne. Po startu vždy zhasla.
Takže otázka, jestli je chyba v regulátoru nebo jinde v elektroinstalaci. Potřeboval bych vědět, kdy kontrolka má a kdy nemá svítit - jestli je normální stav, že bez zapojeného alternátoru se kontrolka nerozsvítí...?
13:41:23
14.02.2024
Pavel P@nkáč
-> Bukaj: nejsem odborník na alternátory, rozsvicení kontrolky někdy ano a někdy ne bych tipoval na regulátor popř. kabeláž k němu, a hřátí alt. bych typnul na vinutí a jestli to šlo až do ruda tak se mohl ten regulator zničit horkem.....jestli se to opravdu tak moc hřeje dal bych jiný alternator.
13:15:29
14.02.2024
Bukaj
Tak dnes mne Volvo nechalo ve štychu. Vyjížděl jsem brzy ráno (před sedmou) a už když automatika spustila ventilátor topení (po zahřátí chladicí kapaliny na určitou teplotu), cítil jsem v interiéru podivný zápach - něco, jako hořící polystyren.
během jízdy (v ranní špičce přes Prahu) jsem vysledoval, že když uzavřu topení (vnitřní cirkulace), tak to nesmrdí - tedy závada nebude v topení, ale někde v místech, odkud nasává vzduch.
Vyřídil jsem jedno jednání na Praze 6, pak jsem jel na Prahu 10 předat jeden karburátor a poté jsem načerpal LPG a u benzínky očuchal motorový prostor - pravděpodobným zdrojem smradu jsem určil alternátor - ale auto normálně jelo, startovalo, žádná kontrolka nesvítila, tak jsem si řekl, že to vyřeším po návratu domů. Poslední štace byla v Lázních Toušeň - vezl jsem tam nějaké díly na tryskání a práškové lakování. Zaparkoval jsem před závorou, šel jsem do kanceláře zadat objednávku a když mi otevřeli závoru, auto nenastartovalo.8
Zavolal jsem tedy kolegovi, jestli by mne zachránil (vyzvedl u mne doma nějaké náhradní baterky, pomocí kterých bych dojel těch 60 km domů).
Během čekání na kolegu jsem koumal, kde by mohla být chyba, ale můj nový multimetr Voltcraft také selhal (mám jej necelý rok a použil jsem jej jednou - a to nebyl zrovna levný), takže jsem zjistil jen to, že altík byl celý žhavý a že kontrolka nesvítila...
Domů jsem dojel (bez světel a s vypnutými zbytnými spotřebiči) na dvě baterky, které kolega dovezl a teď budu koumat, co může být na altíku v háji.
Ještě po dojetí jsem zjistil, že kontrolka se po zapnutí klíčku někdy rozsvítí a někdy ne.
Po čem mám jít? Regulátor? Ten jsem dával před rokem (cca 10 tisíc km) nový, tak jestli to byl nějaký šunt?

Netuším, jak jsou zapojené kontrolky u těchto moderních vozů s integrovaným regulátorem do altíku, ale předpokládám, že když je altík rozpálený "do ruda", tak nebude problém ve vinutí ani v uhlících. Nebo?
11:07:58
11.02.2024
palinator
-> dragon_cb_cz:
Jo.. bohužel nejen to. Nicméně teď to nějak jezdí. Co je vlastnost a co je závada nedokážu posoudit, neb se v těch krámech nevyznám.
Každopádně, obhroublé staré TDI má vyrovnanější chod než tohle. Což si myslim že by mít nemělo.
09:30:49
11.02.2024
dragon_cb_cz
-> David29: 3

-> palinator: To je to jak jsi tam laboroval se vstřikama nebo čím?
upraveno 1x, naposled 11.02.2024 09:30:57
14:01:15
10.02.2024
Bukaj
-> David29: 3
18:08:08
09.02.2024
David29
-> palinator: Ono to nemá zadní okno? 40
Extreme Tyres