Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

19:59:08
08.08.2017
Eidy
Zespoda uzavřeno.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 08.08.2017 19:59:08
19:58:38
08.08.2017
Eidy
Olejové čerpadlo.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 08.08.2017 19:58:38
19:58:10
08.08.2017
Eidy
-> MVM: Já neříkám, že by to tady tehdy neuměli přesně, ale nedělali to. Přesahy jsem měřil doma pravítkem a nechal si je měřit ještě v motorservisu. Blok rovnej, všechno cajk.

Primár jsem dával novej minule, vůle teď je zcela zanedbatelná.



Prsa jsou tam.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 08.08.2017 19:58:10
19:00:47
08.08.2017
MVM
-> Eidy 08.08.17 11:06:32: Ono nechci tvrdit že by AR měla technologii vyvrtávaček přesnější než naše ČSSR strojirenství, ale myslím že jejich blok je už od pohledu tužžší. Nicméně moc záleží na obrobení vložek co se výšky vložek a jejich seriové výroby v setinových tolerancích týká.A právě se chci zeptat zda jsi někdy měřil ty přesahy? (Samozřejmě oni to utopený z výroby mít nikdy nebudou) o to víc je důležité kvalitní těsnění a správně dotažená hlava. Jinak se divím že jsi nedal nový i ten malý 2:1 rozvoďák? Zajimavé jsou ta hliníková víka hlavních ložisek..
12:42:46
08.08.2017
Minott
-> Eidy 07.08.17 21:05:26: pekná,, čista,, robota,, zaujimavy motor,,157



držim palce nech motor šľape jak hodinky,,,4



ps.:take iste nitovačky mam aj ja,, a očkove račnove kluče s Lidla musia byt,,

tiež som hrdym vlastnikom,,,3 4
11:06:32
08.08.2017
Eidy
-> minno: Správně, je tam jen O kroužek. Přesahy válců jsou řešený přesnou výrobou ;)
10:42:04
08.08.2017
minno
-> Eidy 07.08.17 21:05:26: Na osadenie vložiek sú použité O-krúžky?9 A na tomto motore sa neriešia presahy, ako na škoda-motoroch?



Inak super, len aby to takto pekne aj všetko fungovalo a bolo to spoľahlivé a už žiadne závady na motore.
23:15:50
07.08.2017
Eidy
Ještě primár a pro dnešek hotovo. Jde to dobře, všechno běhá pěkně :)



-> Antony: Jojo. Jen jak s tím pořád člověk točí, tak chci, aby to bylo co nejlíp namazaný ;)
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 07.08.2017 23:15:50
23:13:06
07.08.2017
ZdrubT
-> Eidy: No opravdu krásná práce. 156
23:05:25
07.08.2017
Antony - zrušená registrace
-> Eidy: pěkně si hraješ 4 ten castrol, to je vazelina do ložisek, ne? Já ho mám ,v tripodech.
23:00:48
07.08.2017
Eidy
Jsou tam, utaženo, zalepeno. V popředí vlastní přípravek na pístní kroužky.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 07.08.2017 23:00:48
22:59:47
07.08.2017
Eidy
Castrol LMX.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 07.08.2017 22:59:47
22:58:14
07.08.2017
Eidy
Hlavně nepoškrábat čepy.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 07.08.2017 22:58:14
22:57:18
07.08.2017
Eidy
Asi jedinej větší chyták jsou odsazený ojnice. Musí se skládat cik cak dle šířky hlavních čepů a písty mají samozřejmě daný směr.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 07.08.2017 22:57:18
21:05:26
07.08.2017
Eidy
Vložky odrbaný kocourem do flexy a nový O kroužky.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 07.08.2017 21:05:26
21:04:21
07.08.2017
Eidy
Klika je tam. Nejdřív složeno kontrolně na olej, jestli to nedře. Pak složeno na Castrol LMX, utaženo, zalepeno. Klika se točí hezky hladce.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 07.08.2017 21:04:21
23:30:39
06.08.2017
Eidy
-> MVM: Taky mám rád dílnu čistou a všude pořádek. Teď předělávám ponk. Fungl nová deska a navrch 3mm nerez. 1

Ventily jsou tak velký, že větší už by nešly. Když vezmeš v potaz litrovej výkon těhle normálních sériových motorů, tak ostatní výrobci nabízeli podobné parametry až později. AR motory uměla.
22:01:41
06.08.2017
Eidy
Na bloku jsem chtěl vyměnit štefty na držáky motoru, protože byly už mockrát utažený. Tak ten poslední jsem roztočil kontramatkama najednou lup. Zůstal zároveň s blokem samozřejmě. Když jsem utrhnul jedenáctou navařenou matku, nezbylo než ho odvrtat. To se mi ještě nestalo. Teď už je všechno připravený a když to půjde dobře, usadím zítra klikovku, vložky a možná ojnice s písty. Teď si dám pivo. 5
19:32:57
06.08.2017
mira76
samozřejmě bez turba, převodovka by to neunesla, i tak si myslím že bys musel na zakázku udělat ozub. kolečka a hřídele z lepšího materiálu.

Je to věc názoru.
18:53:55
06.08.2017
MVM
-> Eidy: Všechno čisté, přípravky.. skládání .. Taková práce mě baví 4 Jak vidim,ten motor je poměrně jdnoduchý ale funkční.Musí se brát v potaz rok výroby motoru.. AlfaR mívala vždy i ve starších Giulia GTA 8V obrovský ventily a ty motory fungovaly pěkně. Já mám ventily AR shodou okolností i v mým motoru.
Extreme Tyres