Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 24.03.17 21:27 | 639x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.

Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast


Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.

1) Podvozek:
Přední náprava:

* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben uložený natvrdo bez gumy.
* Tužší pružiny o cca 200% oproti sérii (119N/mm), volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče 250/20mm.
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje+držáky kotoučů - Saky.

Zadní náprava:

* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Tužší pružiny o cca 80% oproti sérii (80N/mm), volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum.
* Nastavena geometrie do áček 4,4° a sbíhavost asi 0,5mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 20mm.

Rozchod vpředu/vzadu 1430/1410 mm.

Převodovka:

* 4Q se SP 3,9 postavený z 5Q (by Vrba).
* Táhlo řazení s kloubkem řízení místo gumové kostky.

Kola:

* JR 11, 7x15, ET30, hmotnost 6,5 kg, rozteč 4x100, středění 67.
* Pneu semi-slick TOYO R888R GG 195/50 R15 (8,9 kg).

2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Čtyřbodové pásy OMP 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Zkrácená řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály.
* Červené koberece.
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře a s elektrickým vyhříváním.
* Zadní sedadla pryč.
* Spousta izolačního materiálu pryč.
* Topení pryč.
* Interiér částěčně v černé alcantaře.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

3) Exteriér:
* Červený lak Standox RAL 3002 a spousta kitu pod ním.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry.
* Beskydky v barvě.
* Závodní chladič pod nárazníkem.
* Nápis ŠKODA a 110R vlastní výroba.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm Lexanem.
* Obě kapoty v laminátu.
* Vnější potah dveří v laminátu.
* HID bixenony v hlavních světlometech.

4) Motor:

* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Klika a písty AR 164 TS Super.
* Ojnice AR 155 TS Super.
* Hlava AR 75, kanály a ventily sériový.
* Vrtání x zdvih 84 x 90.0 mm (1995 ccm).
* Maximální otáčky 7320 ot/min.
* Vačky sériový AR 164, trvale přestavený variátor, vůle 0,22 na sání a 0,33 na výfuku.
* Přemapovaná ŘJ.
* Karbonové sání.
* Svody Grabiec, tlumič Demon Kolín.
* Duralová řemenice.
* Současný výkon cca 160 koní a 200 Nm.
* 10ti řádkový chladič oleje.
* Olej Millers 10w60 NT.
* Zrychlení 0-100km/h nevím přesně, ale pod 7s, Vmax cca 180km/h.
* Nejlepší čas na 1/4 míle 14,080s v Panenčáku na Brňanském Sprintu 2015

5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,6 baru.

6) Hmotnost
* 21.8.2013 810kg - půlka nádrže, nářadí, prostě tak, jak Kóča běžně jezdí. (po instalaci lamino dveří, lexanu atd. cca 790kg)
* Rozložení 41/59%, předek 330kg, zadek 480kg.

Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring. (2016:) )
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Možná samosvor.
* Ještě to pořádně odlehčit.
* Nějakou prolejzačku dovnitř, možná ocel, možná Alu.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.

Úspěch v zámoří www.speedhunters.com/2010 /.../readers_rides_gt_gt_y our_classics_pt_6

Nordschleife 25.5.2014
Nejrychlejší kolo (třetí) zde:
Skoda 110R on Nordschleife 3rd stint, 25.05.2014


Jarní Most 2016 (Nový osobní rekord 2:04 a drobné :) )
Most 3.4.2016 3rd stint - Škoda 110R - codriver Mates


Nordschleife 12.6.2016 za 9:05
Nejrychlejší kolo zde:
12.6. 2016 Kóča na Nordschleife - time 9:05.594


Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

16:25:27
27.03.2017
Tuner#2

-> Bery 27.03.17 06:22:50: Tak když Tě nevadí, že nejezdíš... ale to je zbytečná debata. Renovak nic nepřekupuje, pouze willwoody prodává pod svým názvem a dělené kotouče a držáky sám vyrábí. Dokonce měli s certalovýma středama problémy, tak to nějak upravovali a do provozu doporučují spíše ocelové. Nicméně když to funguje Šimurdovi, tak si myslím, že nikdo z nás nepotřebuje víc... teda krom Eidyho až dá 5q a bude mu to lítat 230km/h 1

-> MVM 27.03.17 07:52:25: Když vezmu jak 130LR má masivní střed a mezi každým šroubem je ten dural rozfrézovanej aby to mohlo pružit, tak to ve mě taky moc důvěru nebudí. Na druhou stranu jak psal Eidy už tu starší verzi nějaký pátek jezdil...
07:52:25
27.03.2017
MVM

-> Eidy 26.03.17 20:09:34: Dobrá,tak jsou to přední(Myslím na zadní píšu přední 3 ) -> Bery: Tak v brzdách se hodí mít jistotu klidně podloženou výsledkem,že to je ověřený početně. Tady jde o TO, že při špatně zvolených šroubkách nebo utahovacího momentu ,může být ona M6 nebo jakýkoliv jiný šroub namáhaný na střih. Nic víc. Vzhledem k tomu že věnec kotouče se zahřívá a k unašeči deformuje - je dost bláznivý spolíhat na přenos výkonu třením ve spoji pouze svěrnou silou šroubků. Jen tvrdím že je lepší mít tvarový přenos síly a šroubkem to jen jistit - což už je velmi blízko plovoucímu uložení. (Průměr jádra závitu M6 je cca 4,6mm)
Pozn. Jen mě to napadá když vidím jak je to konstrukčně provedeno,zajímá mě to,protože se s tím často setkávám když věnce kotoučů měním a díly bývají od různých výrobců řešeny obdobně i když každá značka trošku jinak..
06:22:50
27.03.2017
Bery

-> Tuner#2: Výhoda je,že já nikoho nenahánim a nic,co dělám se Sakym - včetně takových brzd,které má Eidy a já v Renovaku nemají. Šetření peněženky ve spojení s tím co děláme je asi mimo mísu...a je to poslední co řešíme a navíc si jsem jistý,že Sakyho zakázková výroba je levnější, než překup z Améru.
-> MVM: kdo by se s tím počítal na nějakou škodovku ty puntičkáři:-)
20:09:34
26.03.2017
Eidy

-> T: Viď? :)
-> MVM: Tohle ale jsou přední ;) Ty 250 jsem jezdil asi 6 let a drželo i se šroubama 8,8 (ano, M6). Teď jsem raději přešel na 10,9. Plovoucí kotouče Saky nenabízí, tak proto. Důvodů proč tohle, je víc. Nový kotouče jsem beztak potřeboval, tyhle měl Saky udělaný v dílně a taky se připravuju na budoucnost, až tam přijde 5q. Pak by to mělo lítat teoreticky nějakých 230, tak abych to měl zase už vymyšlený. Vzadu teď zůstanou jednoduchý 258, ale s lepšíma deskama. Přes další zimu pořeším lepší kotouče i dozadu. Takže tak ;)
19:28:10
26.03.2017
MVM

-> Eidy: Hezký kotouče. Jen proč,když už je s tím zakázková práce,nešli jste do plovoucího uložení? Navíc přenášet to na unašeč prostřednictvím (předpokládám M6 imbus) -tak nejspíš někdo udělal kontrolní pevnostní výpočet. Jinak pěkná práce. Vepředu budeš mít to samý?
18:17:03
26.03.2017

-> Eidy: ty kotouče jsou moooc hezky 5
17:31:58
25.03.2017
ochoda

-> Tuner#2: Když tady takhle namlsáváš tak to sem musí dát nejdýl do pár dní, jinak na něj vběhne běsnící dav. 1
14:02:13
25.03.2017
Tuner#2

-> Pavel P@nkáč 25.03.17 13:37:15: Tipnul jsem si pres SZ a uhodl. 4 On to sem Honza urcite brzo nasype a nebo az po Moste?
13:37:15
25.03.2017
Pavel P@nkáč

-> Tuner#2: ja tady žadný kola nevidím...8
13:00:36
25.03.2017
Tuner#2

-> Eidy: Super výběr kol 5
13:00:10
25.03.2017
Tuner#2

-> Bery 25.03.17 12:51:28: Tak čekat na díl 14 - 54 týdnů když sezóna klepe na dveře, to teda pěkně děkuju. Když to sečtu s ježděním na místo 200km+ abych ho co měsíc uháněl, tak raději zavolám do Renovaku a mám celý set s willwoodama co zapíšu i do TP a ve finále ušetřím jak peněženku, tak hlavně nervy. 4
12:51:28
25.03.2017
Bery

-> Tuner#2: to bys nepochopil. Jinej svět. Já počítám s dodací lhůtou 14-54 týdnů. A jsem tam vcelku často. Takže je to o dohodě. Což taky není s každým.
08:30:22
25.03.2017
Tuner#2

-> Eidy 25.03.17 02:42:29: Jo vypada to moc krasne o tom neni pochyb. 4
02:42:29
25.03.2017
Eidy

-> Tuner#2: Ale tak tohle není nic strašnýho. Kotouče se hned ojedou a náboje přijdou na povrchovku. Se Sakym je to těžký. Včas nebude dělat nikdy. Ale zase dělá věci, který nedělá nikdo jinej. A dělá dobře za malý ceny. Viděl jsem u něj v dílně zajímavý věci a některý jsou fakt krásný.
01:50:08
25.03.2017
Tuner#2

-> Eidy 25.03.17 01:46:17: Oboji... Tim vic nechapu jak za nim Bery v diskuzich stoji...

Nicmene pekny pane.
upraveno 1x, naposled 25.03.2017 01:50:50
01:46:17
25.03.2017
Eidy

-> Tuner#2: Kotouče nebo náboje? Kotouče 2 roky (původně Beryho) a náboje mnohem dýl. Saky už jinej nebude.
01:41:14
25.03.2017
Tuner#2

Jak dlouho to u Sakyho lezelo, ze je to tak olezly? Koukam, ze se nic nezmenilo...
22:37:37
24.03.2017
Antony

-> Eidy: Tak joo, já mám krapet zkreslenej pohled, tenhle výčet prací bych měl na půl roku 3.
22:23:11
24.03.2017
ZdrubT

-> Eidy 24.03.17 22:07:53: Saky by to asi nikdy nedodělal.8
22:07:53
24.03.2017
Eidy

-> ZdrubT: Myslíš na zušlechtění? Kamarádovi v Roudnici.
-> Antony: Musím :) Přeci nenaháním Sakyho půl roku proto, abych to nestihl. Teď dávám přední kotouče, v neděli třmeny (čekám ještě na podložky pod ně), no a až budou ty zadní náboje, tak je to otázka jednoho večera. Ještě bych rád zajel kotouče a desky, ale to nějak vyjde.
upraveno 1x, naposled 24.03.2017 22:54:57
Extreme Tyres