Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.

Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast


Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.

1) Podvozek:
Přední náprava:

* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.

Zadní náprava:

* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.

Převodovka:

* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.

Kola:

* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).

2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.

3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.

4) Motor:

* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.

5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.

6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.

Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.

Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3


Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00


Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55


Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3


Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

19:46:17
18.03.2024
Eidy
-> MVM: Už jsem si říkal, jestli ještě žiješ. 1 Naprosto chápu a souhlasím s tebou, pokud se bavíme o závodním motoru. Převody jsou čistě mechanická záležitost a dají se poskládat jakkoliv. Přestože Kóču tahám na okruhy, tak s ní jezdím i po silnici a nějak se mi nechce jezdit po městě na jedničku v 5000. Nechce se mi to kvůli sobě i kvůli ostatním lidem. Nepotřebuju, aby po mě házeli dlažební kostky. 4
A děkuju.
18:46:44
18.03.2024
MVM
-> Eidy: Vim že mě znáš a že si občas trošku rejpnu. I když auto jako celek i motor nezbývá než chválit. Jelikož se tady zmiňuje průběh Nm v rámci otáček. Ano je to uživatelsky příjemný a výhodný pro běžný civilní provoz. (Viz obliba turbomotorů). Ale jak mi řekl jednou jeden závodní inženýr. "Zajimaji mě jen posledni cca 2 tisice otáček a max hodnota výkonu". A taky někdy se takový motor brzdil jen nahoře kde jel. Dole to byla strašná hrůza, ale takovy muj oblíbený Cosworth BDG 2.0 z 70/80 let tak jel s 300PS z dvoulitru. Pochopitelně tuhle "nepružnost" a neochotu motoru pracovat v jinym režimu než nahoře je nutný eliminovat správně poskládanými převody.
21:47:51
17.03.2024
Fifa
-> Eidy: Zrovna jsem to chtěl zmínit, že mě zaujal ten krouťák. Jako 200 Nm (a víc) od 2750 do 6200 je mazec výsledek. Bomba pánové ladiči6 157
05:50:15
17.03.2024
Mates
-> Eidy: Myslel jsem si, že výkon bude kolem 180 koní, ale ten krouťák má hezký průběh. Pěkný 4
21:01:43
16.03.2024
Eidy
-> Milan 136: Urban motorsport. No a samozřejmě pavouk, že to na ECU Masteru dokázal vydolovat. 4 hodiny ten motor dřel.
20:53:20
16.03.2024
Milan 136
-> Eidy 16.03.24 20:48:33: Jo, to je super. Dobrá práce.
20:48:33
16.03.2024
Eidy
-> Milan 136: To nevím, kolik měl. Měl jsem tam nějaký čip. Zřejmě kopie Squadry. To je červená křivka, série je černá. Ale i kdyby, tak současná křivka kroutáku je nejen výš, ale hlavně drží o cca 1000 otáček déle. Nastoupí v nějakých 2500 a drží až do 6500. Tam už je série dávno "mrtvá" (a i tak jede hezky :) ). Za mě fakt dobrý. Čísla nejsou ohromující, ale průběh je úžasnej.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 16.03.2024 20:48:33
19:55:19
16.03.2024
Milan 136
-> Eidy 16.03.24 17:38:36: Slušný. Kolik měl vlastně starý motor? Něco kolem 160?
upraveno 1x, naposled 16.03.2024 20:21:13
18:08:28
16.03.2024
minno
-> Eidy: Fúha, parádne hodnoty9
17:38:36
16.03.2024
Eidy
Motor má za sebou pořádný záběh. Ladění nejdřív kazil bug v nejnovějším SW, kdy to plošně přidávalo předstih o 9°. Naštěstí na to pavouk přišel a po downgradu SW na předchozí verzi se vše srovnalo a vypadly z toho hezké hodnoty. Zbývají jen nějaké drobnosti, ale to se brzy vyřeší na silnici. 5
Díky, pavouku.4
22:13:40
08.03.2024
minno
-> Eidy 08.03.24 20:43:29: Paráda. Tak len doladiť a hurá jazdiť.
20:43:29
08.03.2024
Eidy
Minulý čtvrtek nový motor prvně zavrčel s novou jednotkou. Šlo především o nastavení čidel, a velmi nahrubo zapalování a vstřiků. Pak chytnul na drc.
Dnes najel 30 km, kdy se šlo postupně od mírné zatěže až po podlahu. Odstranit cukání atd. Teď to jede tak na 70 % toho, co by mělo. Ale to se brzo doladí na válcové brzdě.
Zatím to vypadá, že motor je opravdu festový, protože po návratu, kdy měl olej ve vaně 80°C, to na volnoběh stále mazalo 3 bary s olejem 10W-40. 5
22:13:09
17.02.2024
Ferenc Kuken
-> Eidy 11.02.24 21:02:01: Moc hezky šéfe 14
14:40:00
13.02.2024
MVM
-> Eidy: Ano, většinou to byla sada LR převodů. Ale třeba já mám úplně jiný převody. Samozřejmě kluci to v rámci možností udělají tak,aby to na ty hřídele šlo v požadovaným poměru naroubovat. Můj subjektivní dojem je ten chod,protože předpokládám že v 1800 ot s lehce otevřenou klapkou to bude lepší..
Ale nic na tom nemění fakt,že to je jen efekt..
14:11:18
13.02.2024
Eidy
-> minno: To nevím, jinak asi k ničemu. 1
-> MVM: Předpokládám, že tobě ale dělali tehdejší homologovaný převody. Já mám samozřejmě něco jinýho. A jen opakuju, co mi řekli Freiovic. Aby splnili moje požadavky, vyzkoušeli jiný modul. Ale je možný, že houpající volnoběh tomu nepomáhá.
13:45:20
13.02.2024
MVM
-> Eidy 13.02.24 11:48:31: No..než zubovou vůli (Honza mi těch koleček do převodovek dělal aspoň 5 sad..) viděl bych to spíš na nerovnoměrnost chodu motoru. Buď moc nízký volnoběh a nebo moc lehký setrvačník. Potom se cyklicky mění úhlový zrychleni a u 4 válce to potom takto "škube" s kolečkama. Já mam ve 120S přímý ozubení ,synchronní, a při 1100ot/min to jen zřetelně kvilí..
Ale možná to jen zkresluje telefon/mikrofon..
12:58:21
13.02.2024
minno
-> Eidy: Gratulujem k úspešnému oživeniu nového motora.157

-> Eidy 13.02.24 11:48:31: A na čo je tá veľká zubová vôľa dobrá?1 Okrem rachotu?3
12:09:41
13.02.2024
Tomáššš
-> Eidy: vďaka za vysvetlenie 4
11:48:31
13.02.2024
Eidy
-> Tomáššš: To není mobil. To jsou kolečka od Freiů s velkou zubovou vůlí. 4
11:44:53
13.02.2024
Tomáššš
-> Eidy: pekne to brblá , otazocka , prečo to tak rachotí pred stlačením spojky ? Alebo to robí iba mobil skresľuje zvuk ?
Extreme Tyres