skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skoda.virt.cz
... Škoda MB, 105, 120, 130, 135, 136, Rapid, Garde i starší a speciály
Nejbližší srazy a akce
| datum | nazev | misto | Další akce a srazy... |
|---|
Nejnovější články
Aktuální galerie
Nové fotky u aut
Poslední příspěvky v diskuzích a komentářích
11:00:17
09.11.2025
09.11.2025

isti
-> Trojliter: Nato aby to bolo úplne prázdne treba odpojiť hadicu u chladiča ale tam ostane len zanedbatelné množstvo.
10:51:56
09.11.2025
09.11.2025

krtik
[p#4135409] To je pěkné 

10:36:38
09.11.2025
09.11.2025

Trojliter
-> isti:
Kupil som to s tym ze voda bola vypustena.
Preto som to aj viackrat vypustal aby som si bol isty ze tam nic neostalo.
Odvzdusnovak vpredu bol vzdy otvoreny. Ustami som dokonca bol schopny “nasat” chladiacu zmes. Pripadne ked som do toho fukol - pocul som bublinky vzadu v expanzke.
Kupil som to s tym ze voda bola vypustena.
Preto som to aj viackrat vypustal aby som si bol isty ze tam nic neostalo.
Odvzdusnovak vpredu bol vzdy otvoreny. Ustami som dokonca bol schopny “nasat” chladiacu zmes. Pripadne ked som do toho fukol - pocul som bublinky vzadu v expanzke.
10:19:13
09.11.2025
09.11.2025

Bukaj
Potřebuju rychle a jednoduše zprovoznit sousedovu Fabii (aby nemusel tahat pěknou zachovalou 120L M1 do soli) a mám pár dotazů:
1) Jaký je rozdíl mezi těsněním pod hlavu na Fa/Fe a na Fabii 1,4? Porovnával jsem původní těsnění z Fabky (originál od výroby, výrobce Tesnila) s několika těsněními, které tu mám na Fa/Fe (ať už Asbestos z let 89 a 90 nebo Temac z pozdější doby) a nenašel jsem žádný rozdíl, ovšem na internetu se prodávají těsnění na 1,4 Fab/Oct a na Fa/Fel zvlášť - jiný lepší materiál, nebo...?
2) Jaký je správný dílenský postup utahování šroubů hlavy na 1,4 Mpi? Znám postup na litinové pětikanály a dva různé postupy na Al osmikanál (jeden postup jen na moment, druhý na moment a následně 3 x na úhel)...
3) Pokud budu dávat nové hydroštely, jak nastavím jejich "základní polohu"? Nebo je lepší nechat původní hydroštely? Nevím, v jakém jsou stavu, majitel tvrdil, že "cvakají", ale motor mi přijde v hezkém stavu a jediný problém bylo prolínání vody do oleje a oleje do vody v důsledku vadného těsnění pod hlavou (spalovací prostory těsnily dobře, tam problém nebyl, hlava není vyžraná, jako u většiny Fa/Fel,...).
4) Proč má Fabia 1,4 (oproti předchozím modelům škodovek) tak velké vůle mezi písty a vložkami? Je v tom ekologie? Když jsem sundal hlavu (byla už tma a dělal jsem to s čelovkou), tak mi subjektivně přišly písty ve vložkách strašně navolno, přitom opotřebení vložek minimální - honování patrné v celé ploše vložek) a motor byl ve fabrickém stavu (poprvé sundavaná hlava)...
Díky za rychlé a věcné odpovědi
1) Jaký je rozdíl mezi těsněním pod hlavu na Fa/Fe a na Fabii 1,4? Porovnával jsem původní těsnění z Fabky (originál od výroby, výrobce Tesnila) s několika těsněními, které tu mám na Fa/Fe (ať už Asbestos z let 89 a 90 nebo Temac z pozdější doby) a nenašel jsem žádný rozdíl, ovšem na internetu se prodávají těsnění na 1,4 Fab/Oct a na Fa/Fel zvlášť - jiný lepší materiál, nebo...?
2) Jaký je správný dílenský postup utahování šroubů hlavy na 1,4 Mpi? Znám postup na litinové pětikanály a dva různé postupy na Al osmikanál (jeden postup jen na moment, druhý na moment a následně 3 x na úhel)...
3) Pokud budu dávat nové hydroštely, jak nastavím jejich "základní polohu"? Nebo je lepší nechat původní hydroštely? Nevím, v jakém jsou stavu, majitel tvrdil, že "cvakají", ale motor mi přijde v hezkém stavu a jediný problém bylo prolínání vody do oleje a oleje do vody v důsledku vadného těsnění pod hlavou (spalovací prostory těsnily dobře, tam problém nebyl, hlava není vyžraná, jako u většiny Fa/Fel,...).
4) Proč má Fabia 1,4 (oproti předchozím modelům škodovek) tak velké vůle mezi písty a vložkami? Je v tom ekologie? Když jsem sundal hlavu (byla už tma a dělal jsem to s čelovkou), tak mi subjektivně přišly písty ve vložkách strašně navolno, přitom opotřebení vložek minimální - honování patrné v celé ploše vložek) a motor byl ve fabrickém stavu (poprvé sundavaná hlava)...
Díky za rychlé a věcné odpovědi

























