skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stepanzadnazabava (nejen problémy s Fordy)
prohledat
1193 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 25.07.2021 do 24.05.2025, založil/a Matthes, záškodník z TechWebu
Čím déle se nechá baterie ve vybitém stavu, tím hůře se vznikající krystaly síranů rozpouští po připojení k nabíječce. Tudíž se méně daří návrat k původním vlastnostem aku, kapacitě a nízkému vnitřnímu odporu. Nesouhlasím s ním, že by proces sulfatace dál probíhal, ten se přeruší zahájením nabíjení.
-> Bukaj: Tahle baterie si užila to, že auto stálo dokupy asi 10dní s trvalým odběrem 1A a když sem k autu přišel, napětí bylo 3,0V a skrze nemožnou optickou kontrolu elektrod už v tu baterii nemám důvěru. I skrze to, že auto stojí třeba dva týdny a z hodiny na hodinu musí jet i když je -20°C (nebydlím na horách, ale v ledovém údolí
), k tomu si přičti 20 řídících jednotek a taky je fajn, když hraje rádio aspoň půl hodiny, než se to začne postupně vypínat.
V autě už je nová a přemýšlím co s tou starou, když v hajzlu úplně není a záložní zdroj bude při předpokládané zátěži z baterií cucat cca 30A.
Jenže tady ten expert níže tvrdí, že jakmile proces sulfatace začne, tak už pokračuje dál furt a já nemám znalosti, jestli je to blbost nebo ne.


Jenže tady ten expert níže tvrdí, že jakmile proces sulfatace začne, tak už pokračuje dál furt a já nemám znalosti, jestli je to blbost nebo ne.
Tak jsme dneska volal do servisu. Prej to vypadá na chladič EGRu. Díl už je skladem, do konce tejdne by to snad mělo bejt vyměněný, Tak se pak uvidí.
-> Borderer: Tak i na polomrtvou baterku můžeš jezdit pár let, pokud nemáš nějaký ty moderní ptákoviny typu SS v autě nebo nějakej obrovskej nafťák s velkou kompresí.
Ve skutečnosti, pokud nebydlíš na horách, kde je pár měsíců v kuse pod nulou a teploty tam běžně lezou k -20°C, tak je fakt málo dní v roce, kdy potřebuješ mít na start baterku v perfektní kondici. U zdravýho motoru na to otočení stačí skoro mrtvá baterka a pokud nestartuješ každých 10 kilometrů jízdy, tak se tak nějak stíhá dobíjet za chodu motoru.
A když jezdíš málo nebo krátké trasy, tak je taky nesmysl kupovat novou baterku, protože ji stejně brzy odděláš...
Ve skutečnosti, pokud nebydlíš na horách, kde je pár měsíců v kuse pod nulou a teploty tam běžně lezou k -20°C, tak je fakt málo dní v roce, kdy potřebuješ mít na start baterku v perfektní kondici. U zdravýho motoru na to otočení stačí skoro mrtvá baterka a pokud nestartuješ každých 10 kilometrů jízdy, tak se tak nějak stíhá dobíjet za chodu motoru.
A když jezdíš málo nebo krátké trasy, tak je taky nesmysl kupovat novou baterku, protože ji stejně brzy odděláš...

-> isti: Jenže to pak není odborník ale idiot.
A mne jde o další využitelnost akumulátoru, co si prošel torturou černého odběru a byl cca týden vybitej do sraček s konečným napětím 3V. Po pomalém nabíjení několika dní a odstranění černého odběru v autě normálně funguje, tak je mi líto ho vyhodit a dal bych ho k záložnímu zdroji. Přecjen se jedná o 100Ah baterku a jestli jí zůstala byť třetina, tak se to hodí. 


-> Borderer: Netuším,ale neznie to dobre z úst odborníka že ak sa raz vybije aku tak hneď bežte kúpiť nový?

-> isti: Ad Vaculík. Jak je to s tou sulfatací? Měl sem za to, že při opětovném nabití je další sulfatace zastavena...on říká opak. 

-> Syny 04.01.25 23:29:22: no jsou, mozna ne, kdyz zrovna jedou po meste... ja vzdy vidim pred servisama ta auta na nucene regeneraci, jak to tam krasne, casto uprostred mesta kouri... ale i vypustit to na dalnici neni uplne idealni, znam spoustu majitelu, kteri jezdi 2km do prace naftakem, jeden pan si tu taky koupil naftu, protoze benziny pry vse bylo ve spatnem stavu, no a od te doby je stalym zakaznikem jednoho servisu, kde pry tu regeneraci delaji nejlevneji

-> ajok 04.01.25 21:20:26: Zaprve to nemirim na Bukaje, ale obecne - ze tyhle systemy vznikaj kvuli snizovani emisi. A ac je neco mozna zbytecnost a neni to leckdy dokonaky, tak porad lepsi nez kdyby v dnesnim provozu byla auta s emisema vozovyho parku z osmdesatek.
A za druhe k tve otazce - mam benzinak, ale nemyslim si, ze soucasny nafty jsou na tom nejak zasadne hur...
A za druhe k tve otazce - mam benzinak, ale nemyslim si, ze soucasny nafty jsou na tom nejak zasadne hur...
-> ajok: Nebudu se dohadovat...
Jen jedna pripominka k tomu, co jsi napsal - uz asi 2 roky (presne bych se musel zeptat) je silnicni dan pro vozidla do 12t nulova...
Jen jedna pripominka k tomu, co jsi napsal - uz asi 2 roky (presne bych se musel zeptat) je silnicni dan pro vozidla do 12t nulova...
-> StepaNoFUN 04.01.25 21:45:45: nevim jestli lepsi emise, jim jde spis o to, ze to je mene zavadne a podle toho jsou ty znamky
To je presne argument u nas, neprepnes? takze LPG neni zvyhodneno, kdyz pominu silnicni dan, CNG vyhody ma (dalnice, parkovani...) a pritom to prepnout muzes uplne stejne. Fakt argumentace jako u ekovypalneho - ze nizsi euro - vyssi naklady na likvidaci. Nevim kdo by dobrovolne jezdil za dvojnasobek na benzin, kdyz muze jet na LPG. V te nive jsem mel taky nerizeny, vyhodil jsem servo a proste to bylo nastaveny skrtakem a prochazela emisema krasne na ten plyn, benzin rizeny a byl horsi, ale nejakej kat tam byl, to je fakt, ten rapid nema.
Ale porad nahore pisi vsechna plynova a hybridni a nize pak resi benzin a naftu, takze podle me ten rapid bez ohledu na rok na tu fialovou narok ma. Asi to zkusim jeste jednou a rok vyroby napisu datum montaze LPG :), treba to pres jineho urednika projde, ja bych rad mel na celnim skle nalepku, ze to auto je ekologictejsi, nez jakakoliv nejnovejsi nafta :)

To je presne argument u nas, neprepnes? takze LPG neni zvyhodneno, kdyz pominu silnicni dan, CNG vyhody ma (dalnice, parkovani...) a pritom to prepnout muzes uplne stejne. Fakt argumentace jako u ekovypalneho - ze nizsi euro - vyssi naklady na likvidaci. Nevim kdo by dobrovolne jezdil za dvojnasobek na benzin, kdyz muze jet na LPG. V te nive jsem mel taky nerizeny, vyhodil jsem servo a proste to bylo nastaveny skrtakem a prochazela emisema krasne na ten plyn, benzin rizeny a byl horsi, ale nejakej kat tam byl, to je fakt, ten rapid nema.
Ale porad nahore pisi vsechna plynova a hybridni a nize pak resi benzin a naftu, takze podle me ten rapid bez ohledu na rok na tu fialovou narok ma. Asi to zkusim jeste jednou a rok vyroby napisu datum montaze LPG :), treba to pres jineho urednika projde, ja bych rad mel na celnim skle nalepku, ze to auto je ekologictejsi, nez jakakoliv nejnovejsi nafta :)
-> ajok 04.01.25 21:20:26: Takze mi chces rict, ze nicim nerizenej system s prdama ma lepsi emise, nez nova nafta?
BTW - Jak zajistej, ze to neprepnes na benzin?
BTW - Jak zajistej, ze to neprepnes na benzin?
-> Syny 04.01.25 20:30:36: mas naftu nebo benzin? jestli naftu?, tak
kor kdyz ta zadomotorova je na LPG, todle chapou i frantici, ikdyz tam to zas nesmyslne ohranicili rokem vyroby a na rapida mi odmitli vystavit fialovou, na kterou by mel pravo, kdyby byl novejsi, tu Ti na naftu nikdy nedaji
Vozidla vyrobena pred 1.10.1997 jsou vozidla pro Francii prilis velkou ekologickou hrozbou mi napsal urednik :/. auto-mania.cz/chystate-se -do-francie-pozor-na-to-ze -v-centrech-velkych-mest-m usite-mit-emisni-samolepku na nivu 1999 SPi LPG by mi dali fialovou, to je paradox
Pritom nahore pisi, ze fialova vsechny hybridni a plynova, to me nastvali...


Vozidla vyrobena pred 1.10.1997 jsou vozidla pro Francii prilis velkou ekologickou hrozbou mi napsal urednik :/. auto-mania.cz/chystate-se -do-francie-pozor-na-to-ze -v-centrech-velkych-mest-m usite-mit-emisni-samolepku na nivu 1999 SPi LPG by mi dali fialovou, to je paradox
Pritom nahore pisi, ze fialova vsechny hybridni a plynova, to me nastvali...
-> Bukaj 04.01.25 18:43:56: Já taky nejsem zrovna zastáncem hovadin v autě, třeba start-stop mi přijde jako naprostá demence a i o tom inteligentnim dobíjení mám pochyby. Nicméně ale holt něco je daň za to, že tady ve velkém nečucháme smrad jako právě z těch zadomotorových škodovek a zároveň se i přes všechny ty euronormy jezdí za míň paliva s težšíma autama než u těch zadomotorových škodovek. O dalších aspektech ani nemluvě.
-> Bukaj: Tak teoreticky na to diagnostiku mam, ale jen abych vedel, ze to je potreba...
-> isti: A pak se tu někteří diví, proč se zuby nehty držím zadomotorových škodovek, kde když mám problém s baterkou, tak auto buď pustím z kopce nebo baterku za dvě minuty vyměním za nějakou jinou, kterou jsem nasockl někde vyhozenou z moderního vozu...

-> StepaNoFUN: No u starejch bez stopstartu jsem to taky vzdy jen menil no :-( U SS nevim.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ja ji jen vymenil za Banerku AGM a fungovalo to.
-> StepaNoFUN: Prosimte u ty moji generace kolegovi odchazi baterka. Ma stopstart... Auto je v zaruce. Musi se davat baterka v autorizaku a musi se konfigurovat diagnostikou nebo staci vymenit?
Taky preju :-)
vse nejlepsi k svatku a at ten ford drzi, alespon jako octavka...

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale dotažené je to pěkně - předpokládám, že i správným momentem... 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 15.12.24 22:00:53: k tomu aby jsi při rozumným soukromým nájezdu (10-15k ročně) vůbec těch 250 dal




-> Sita: Nojo, ale to ukáže vždy až čas, co je dobře udělané a vydrží bez větší péče a co shnije za osm let...
...takže je ideální ošetřit rovnou nové či zánovní auto, než pak řešit korozi...
...takže je ideální ošetřit rovnou nové či zánovní auto, než pak řešit korozi...
-> Bukaj 15.12.24 08:56:32: o znacce a modelu to praveze docela je, i kdyz pece udela taky hodne. Trochu uz te znam, takze je zbytecny vypisovat ktery konkretne znacky a modely u kterych nic vystrikavat nemusis a 25 let bezproblemu vydrzi, ale oponovat jsem proste musel 

-> Bukaj: No prave :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Protože když to neuděláš, tak za 10 let budeš jezdit děravým autem a jako na potvoru bude jinak spolehlivé. A když dutiny uděláš pořádně, tak to za pár let někde rozstřelíš na totálku...

Hosi k cemu to jebani s karoserii, kdyz zbytek auta je v prdeli po 250 Kkm.
-> ajok 14.12.24 23:43:34: Kdyz letos rodice shaneli nastupce za facko, na radu zde skoda-virt.cz/cz/.../1950
00-vyber-auta-kde?gotopost
=4... jsme meli v hledacku i fusion a musim rict, ze me mile prekvapil. Par jsme jich omrkli, a i kdyz to treba nebyla vylozene lestenka, ale jezdena po cely rok a parkovana venku, tak z hlediska koroze na tom byla velmi dobre. Fusion je uz pomerne stary a neni pro kazdeho, ale odpovidal jsem na otazku, ktery ford nerezne 
-> Bukaj 15.12.24 08:56:32: To urcite, osetrit podvozek a vystrikat dutiny, tim vozu rozhodne neublizis, naopak.

-> Bukaj 15.12.24 08:56:32: To urcite, osetrit podvozek a vystrikat dutiny, tim vozu rozhodne neublizis, naopak.
-> Bukaj 15.12.24 08:56:32: udelat to sam nebo nekdo, komu veris, me stve ta nova niva - v servisce 2x psany dutiny a vylita jen predni kapota, tu asi opravdu delali 2x, zbytek suchej :/ kolega daval 2x vystrikat travela v autorizaku na druhe strane republiky, nez jezdila ta moje a ukazoval mi, jak ma krasne udelanou kapotu, tak jsem kouknul na zbytek a nic, ja uz u ni delal dutiny podruhy, ale zacit u nivy po 10 letech je fakt pozde, jen me tesi, ze takovej srac a je vlastne proti te kuze na tom o dost lip, parkovala v garazi a jezdila ve snehu, kde se nesolilo
-> jans 14.12.24 23:18:05: Ono to nebude o značce a modelu, ale spíš o tom, kde a jak se s tím jezdí a parkuje a jak se to udržuje. Jakýkoli vůz stačí zavčasu ošetřit (dutiny a spodek) a přežije své vrstevníky...
-> jans 14.12.24 23:18:05: opravdu? kdyz jsem videl jak hnije kuga, tak se mi tomu moc nechce verit...
ale tak kdyz se to udrzuje, ta kuga stala od nova 10 let na trave a pry na garanckach v autorizaku rikali, ze je to cajk, prohnit nestihla a letos ji tchan dal nekomu ovapkovat a nastrikat docela silnou vrstvou vosku, neco jako rezistin car mi to prislo
Souseduv focus, starej jak moje octa, najeto min a uplne total, kdyz jsem z toho demontoval lpg, tak jsem to nemohl zvednout, jak vsude zajizdel hever, no nikdy na tom nikdo nic neosetroval a dutiny uz vubec ne, ale ta pekne resena zadni naprava me tam prekvapila.
ale tak kdyz se to udrzuje, ta kuga stala od nova 10 let na trave a pry na garanckach v autorizaku rikali, ze je to cajk, prohnit nestihla a letos ji tchan dal nekomu ovapkovat a nastrikat docela silnou vrstvou vosku, neco jako rezistin car mi to prislo
Souseduv focus, starej jak moje octa, najeto min a uplne total, kdyz jsem z toho demontoval lpg, tak jsem to nemohl zvednout, jak vsude zajizdel hever, no nikdy na tom nikdo nic neosetroval a dutiny uz vubec ne, ale ta pekne resena zadni naprava me tam prekvapila.
-> Bukaj 13.12.24 10:03:45: Fusion 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 13.12.24 11:47:08: dnes to je jak pracka, 5 let a konec, no nevzdal jsem se, demontoval buben - rozebrat jsem musel uplne celou a zavezl panovi do ostravy, ten ho riznul stredem, vymenil lozisko a zase svaril - stalo to rovnych 1000,-.kc jediny v CR pry opravuje neopravitelne, bohuzel se nezabyval vyvazenim a trochu to vic vibruje, ale uz drzi dalsich 5 let
-> Bukaj 13.12.24 09:05:45: skoda, ze je tolik ruznych druhu, jinak by to slo alespon ty dily prehazovat mezi sebou, no a taky jedno ma slabinu motor, druhy prevodovku a pak jedine brat z bouracky

-> Bukaj 13.12.24 09:05:45: skoda, ze je tolik ruznych druhu, jinak by to slo alespon ty dily prehazovat mezi sebou, no a taky jedno ma slabinu motor, druhy prevodovku a pak jedine brat z bouracky

-> Bukaj: Tyjo kdo by chtel jezdit 6letou mrdkou? 

-> Bukaj: Tak to moje je 6ti-letý a korozi na tom vidím pouze v jednom místě na ploše asi 1cm2. A tam je to daný tím, že tam někdo ve výrobě blbě namontoval lištu na šoupačky.
Nicméně s tím motorem mně to pěkně sere.
Nicméně s tím motorem mně to pěkně sere.
-> Sita: A kterej Ford nehnije?
-> ajok: motokaru KA jsem mel, jezdi se s itm dobre, ale hnije to jak brambory :D
-> ajok: Nojo, doba, kdy auta končila na korozi, je už asi pryč - vrakáče jsou plný krásně zachovalých aut s vadou motoru, převodovky nebo elektroniky, které se nevyplatí opravovat...

pritelkyne otec hledal spolehlivyho forda a zatim skoncil u KA :)
Jak to tak čtu, tak si budeme toho našeho stoletýho Peugota vydržovat co to půjde a odmítat novej služebák dál.
Páč ta lundra je ochotná dojet na firmu i na tři válce aniž by se odstavila sama u krajnice. 


-> StepaNoFUN: No jak to vidim, tak mit novodoby auto pres 200 km je vrazda...
Nejstarsi veteran z customu ma 250 a uz se protocily 2,5 sad vstrikovacu
Mechanika teda ok...
Nase Ducato ma pres 300 a uz sem teda jel dvakrat z Moravy v nouzaku, jednou jel kolega vlakem a asi 3x uprosil nejaky lidi v servisu, aby mu to poplacali alespon na dojeti
Nejstarsi veteran z customu ma 250 a uz se protocily 2,5 sad vstrikovacu

Nase Ducato ma pres 300 a uz sem teda jel dvakrat z Moravy v nouzaku, jednou jel kolega vlakem a asi 3x uprosil nejaky lidi v servisu, aby mu to poplacali alespon na dojeti

Tak to jsem zvedavej, co tomu zase je. Problem jako kdyby znovu fouklo tesneni, ale tentokrat by to musela bejt dira jak do prdele.
Z niceho na nic na dalnici zacala lizt teplota (omezeni vykonu), okamzite to prestalo topit. Natlakovany jak prase, ale hladina nespadla ani po otevreni nadobky...
Z niceho na nic na dalnici zacala lizt teplota (omezeni vykonu), okamzite to prestalo topit. Natlakovany jak prase, ale hladina nespadla ani po otevreni nadobky...
-> Jirik_Tuňák1983: Ok diky.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.10.24 12:59:11: www.tecompaper.cz/
Ptej se na paní Jitku Škrochovou.
E-mail přímo na ni ti můžu poslat až někdy večír.
Ptej se na paní Jitku Škrochovou.
E-mail přímo na ni ti můžu poslat až někdy večír.
-> Jirik_Tuňák1983: Pls dej kontakt.