
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Baterka k motoru
prohledat
69 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 27.08.2007 do 29.03.2016, založil/a SkodaRuprt
-> Robert 106: U škodovky je ideální stav baterka v kufru a ještě naložený kufr na dovolenou......nevím kolik to může být kg, ale asi okolo 25 kg. Pak se mě to řídí parádně

-> Robert 106: u BMW se baterkou hejbe podle motorizace. A buď se dává do kufru a nebo pod zadní sedačky a nebo k motoru (podle modelu/motorizace)
Měl sem 613
Tak i u osobních Tater byly taky baterky vepředu. Ale musí být dostatečně dimenzovaný vodiče, úbytek napětí při velkých odběrech (startování) je výrazně větší, než když je aku blízko motoru.
Jinak baterka je v motorovém prostoru u většiny aut, teplo od motoru jí nevadí.
Jinak baterka je v motorovém prostoru u většiny aut, teplo od motoru jí nevadí.
-> Robert 106 27.03.16 23:19:12: Odpověděl sis sám - rozložení hmotnosti. U BMW zatížit zadek, u škodovky je naopak výhodné co nejvíce zatížit předek.
Oživím téma,
má někdo pozitivní zkušenosti s přemístěním baterky do kufru ?
Třeba k diskuzi dole, kámoš měl BMW E36 Compact 320 co mě dost udivilo od výroby to mělo baterii v kufru místo rezervy jak vypadalo to na dost nešťastný řešení u motoru bylo normálně místo na baterii a jen spojka kabelu a v kufru byla baterie místo rezervy a rezerva byla v takový bazmeku hnusným pod autem a vcelku obtížně se vyndavala, že to bylo originál řešení sem si jistý, protože onen postup jak vymodlit rezervu ven byl uveden v příručce vozu.
Otázka tedy zní proč výrobce přistoupil k takovému řešení a dal tolik dalšího materiálu do auta kdyby to nemělo speciální přínos. já sem poznal rozdíl mezi prázdným kufrem v Rapidu a kufrem + 20Kg rozdíl byl dost citelný.
má někdo pozitivní zkušenosti s přemístěním baterky do kufru ?
Třeba k diskuzi dole, kámoš měl BMW E36 Compact 320 co mě dost udivilo od výroby to mělo baterii v kufru místo rezervy jak vypadalo to na dost nešťastný řešení u motoru bylo normálně místo na baterii a jen spojka kabelu a v kufru byla baterie místo rezervy a rezerva byla v takový bazmeku hnusným pod autem a vcelku obtížně se vyndavala, že to bylo originál řešení sem si jistý, protože onen postup jak vymodlit rezervu ven byl uveden v příručce vozu.
Otázka tedy zní proč výrobce přistoupil k takovému řešení a dal tolik dalšího materiálu do auta kdyby to nemělo speciální přínos. já sem poznal rozdíl mezi prázdným kufrem v Rapidu a kufrem + 20Kg rozdíl byl dost citelný.
-> Syny: Vzadu bejt nemuze, vzadu je LPG
A nez ji mit v motoru kde bude pusobit na jiz tak hodne zatizenou napravu jeste vetsi pakou a bude trpet tim ze na ni bude padat bordel mrizkou v kapote a bude se tam stridat zima - horko, v lete horko - jeste vetsi horko tak jsem ji dal dopredu do kufru. Priznavam ze tohle reseni vymyslel Peca ale ja jsem je silne upravil a zdokonalil.

ja nevim, ale me ta baterie v kufru prijde jako spousta srani pro nic... Nehlede na to ze kdyz je vzadu jak ma bejt a je prikrita, tak je to i vic bezpecny... A nemusi se tahat 4m kabel +
-> Nwkt: Dik, ale porad nevim jestli se tam vejde. Asi bych ji musel nekde sehnat a zkusit napasovat. Z te fotky jak je ten kastlik napatlanej zakladovkou je videt, ze od te hrany jak se lame ten plech od skoro svislyho smerem dopredu jde navareny kastlik presne svisle dolu az po hranu kde se napojuje plech dna kufru. Chtelo by to zkouknout na nejakym aute ktery ma GL palubku s polickou kam az ta policka zasahuje. Snad je to pochopitelny.
-> Nwkt: Jako ta polička? Nevim, mam GL palubku a tu policku pod palubovkou nemam a ani presne nevim jak je tvarovana, takze nemuzu slouzit
-> vlasmi: A vtěsná se tam kastlík pod GL palubkou?
-> Vojtik: A takhle to vypada zevnitr v kabine s nasazenym kobercem. Kdo nevi ze tam neco je tak nic nepozna.
-> vlasmi: přesně nad tímto řešením jsem už taky přemejšlel, nemáš foto zevnitř? U přítelčiny 136 GL totiž díky zatížení baterkou na koci levého nosníku už onen nosník jednou prasknul a musel jsem ho vařit
-> vlasmi: Hlavně záleží kudy to povedeš...
-> kaprik faster: Kabelu jsou potřeba cca 4m.
-> davidm29: díky

-> kaprik faster: Plusovej vede ke statéru a mínusovej přichytneš kamkoliv na kastli
-> Čokin: Garde 160RS ji mělo ve předu v kufru...
-> Čokin: Garde 160RS ji mělo ve předu v kufru...
Kaprik má dotaz
1, plusovej i minusovej kabel od baterky vedou ke startéru? Blbej dotaz ale nikdy jsem to nezkoumal, nebo sem si toho nevšímal i když jsem to měl rozdělané
2, kolik metrů kabelu by bylo zhruba potřeba na kabeláž od baterky v kufru ke startéru?
Díky

1, plusovej i minusovej kabel od baterky vedou ke startéru? Blbej dotaz ale nikdy jsem to nezkoumal, nebo sem si toho nevšímal i když jsem to měl rozdělané

2, kolik metrů kabelu by bylo zhruba potřeba na kabeláž od baterky v kufru ke startéru?
Díky

Tak taky přiložím do ohně: Kde měli baterku závodáky? normálně v kastlíku v kabině nebo v kufru? Narážim na tu věc jestli ji dát do kufru spolu s bezpečnostní nádrží paliva a nebo raději do kabiny do kastlíku.Já vím kastlík je jasná volba ale i přesto se zeptám.
Baterka je částečně zapuštěná do kabiny - je tam vevařena schránka. V kabině nevadí a ani nezavazí.
Celý Škoda Haluzz Tym Blansko dává baterky dopředu kvůli rozložení hmotnosti a máme to udělaný celkem elegantně, ale vařit se při tom musí. Viz obr.
Taky můžu nabídnout kabeláž k baterce, mám v metráži černej, modrej a žlutozelenej, CYA 35 a 25 ...levně, kolem 50 za metr
-> syky.ja: Díky mooc

kldyby ste nekdo chtel mam tu ten kabel k baterce..........vystaci od starteru dopredu k baterce.......je cernej...a apk mam cervenej jeste kousek.........a to nevstaci az k baterce...cena bude rozumna.mozna tu najdu jeste ty konektory k tomu i ty plastovy krytky na ty kontakty.pripadny dotazy klido zodpovim.mam ji rok v aute.A zatim neni problem.
a ten držak...je to primo drzak k ty baterce.....takze sem akorat udelal 4 diry do kufru a zespoda prisrouboval....
mam to vedeny od starteru kolem tunelu dopredu k baterece.A vse faka tak jak ma...ted to jdu nafotit...foto bude hned.
-> syky.ja: jo, a kama máš vůbec ten kabel vedený? tunelem?
-> syky.ja: jo tak kdybys byl tak hodný tak já bych o to foto mněl zájem

Třeba VW Multivan má baterku naférovku pod sedačkou spoluejzdce....
kdyztak kdyz bude mit nekdo zajem tak mu to nafotim.............i ten drzak...special :o)
já mam baterku v kufru....mam na to i specialni drzak i specialni kabely a vse zadarmo........mam 66AH..... a faka to v pohode....kdyby ste nekdo chtel...mam 4 metry toho cernyho kabelu k baterce.........a troska cervenyho by se urco taky nasla...........staci pisnout a nejk se dohodnem.Syky
Nwkt 29.08.07 18:06:08 napsal: -> Kuladmin: Jo to u Opelu taky a na druhý straně je vzduchovej filtr, takže musí celej box pryč aby si mohl ke světlu proto v servisech milujou měnění žárovek no to mi povidej
minule sem neco delal v garazi a soused mechanik delal nekomu auto a za nima prijela naka zenska s citroenem a jen tak mezi reci jestli bych nebyl tak hodnej a nevymenil ji zarovku
tak říkám pani žadnej problem, ukažte, to nic neni, za chviličku je tam.... mno a ono hovno, rozebral sem ji malem pul auta nez sem se k ty zamrdany zkurveny vysrany podelany dementni zarovce dostal
z chvilečky byla temer hodina a ja si rikal jakej sem debil ze sem ji s tim neposlal do servisu




Luděk 27.08.07 14:18:49 napsal: -> SkodaRuprt: u motoru ji mají všichni,kteří mají přestavbu na LPG,buď je na LZ části na příčce motoru,nebo až úplně nahoře u stěny,mezi motorovým prostorem a karoserií,rámeček je udělaný z jäckelu (myslím 20tky) a k tomu držáky z plechu,ale moc pevný to není ...bejvávalo
u nas co jsou ted novy splynovace landi renzo,tak tam se uz prave nedava baterka k motoru ale zustava v kastliku, vzadu za sedackama je valcova nadrz na 35 litru takze se to tam v pohode vejde


-> SkodaRuprt: asik jako u lpg levej kraj na nosníku a říčce jako maj lpgisti
-> Nwkt: to se da rict temer o vsech zackach...

Jednemu kolegovi na megane oletelo za jazdy sklo z 5tych dveri a rozsypala sa mu prevodovka. Dalsi ma uz prevodovku tiez nacatu. Na lpg konfere zase par ludi spomenule ze sa im na meganoch podpalil vyfukovy ventil. Takze ono na tych mrdkach nieco bude ;). Ale turbinkove dechtaky nemaju zle :).
-> Syny: Jak kterej

-> Milan 136: Renault rozhodne neni mrdka
-> Kuladmin: A co bys asi chtěl od takový mrdky jako je renault?

-> U-Geen: Si my to sebral z klavesnice
To se mi libilo kamos prijel s jednim celkem hezkym rodinym BMW na dilnu tekla mu jedna hadice u motoru a + neco bylo treba s elektrikou u motoru udelat - bylo treba odpojit baterku no nebudete verit ale nato ze to bylo jeho otce proste rodiny taktu baterku hledal cca 10 minut bezuspechu
sme se rezali jak ... a vona takova krava velka v pravo vzadu a dokonce mam pocit ze byla ne pod sedackama tamy byla nadrz ale primo krasne pod kobercem tam kde ma clovek nohy kdyz sedi vzadu. Moc pekne vyreseny i kdyz svymi rozmery by asi skoro uz nastartovala i male nakladacek a spol



-> Bobesh: nebo BMW :-)
haso 29.08.07 18:50:30 napsal:
-> Syny: ale vsak co je na tom take
zlozite pri vyrobe noveho auta vytvarovat trosku inak nadrz a zapustit
baterku pod zadne sedadla? akoze, keby to bolo tak svetoborne tak by
pri tom nechat to v interieri zostavali...neviem, len tak ma to
napadlo, ze preco to davaju dopredu
Myslím,že u AUDI už na tebe dali
-> Syny: ale vsak co je na tom take
zlozite pri vyrobe noveho auta vytvarovat trosku inak nadrz a zapustit
baterku pod zadne sedadla? akoze, keby to bolo tak svetoborne tak by
pri tom nechat to v interieri zostavali...neviem, len tak ma to
napadlo, ze preco to davaju dopredu


-> haso: ale zaroven je jinde aby nemala takovy teplotni vykyvy jako v motoru... Dejte si ji kdo chcete kam chcete, treba na strechu, ale ja bych ji k motoru nedaval... A kdyz uz tak fakt ne pod ten spojlirek ve kterym sou diry aby na ni chcalo a nebo snezilo...
-> haso: a proc by tahali baterku u novejch auto prez cely auto? to je jko by ji davali v serii Skodovce do kufru... Je blizko motoru abys netahal kabel od altiku prez cely auto...
-> Syny: ale vsak co je na tom take zlozite pri vyrobe noveho auta vytvarovat trosku inak nadrz a zapustit baterku pod zadne sedadla? akoze, keby to bolo tak svetoborne tak by pri tom nechat to v interieri zostavali...neviem, len tak ma to napadlo, ze preco to davaju dopredu

-> Kuladmin: Jo to u Opelu taky a na druhý straně je vzduchovej filtr, takže musí celej box pryč aby si mohl ke světlu
proto v servisech milujou měnění žárovek


-> haso: No taky nekteri vyrobci aut by potrebovali pres drzku za to kam tu baterku davaji - nevim ted opravdu co to bylo mozna Renault scenic tam ji dali tak supracky ze kdyz clovek potrebuje vymenit zarovku v prednim svetlometu tak nejprve musi baterka ven. Pritom tam je docela mista dost stacilo o par cm posunout. No proste kdyz supr napady.