Aký termostat?

prohledat
25 příspěvků (zobrazeno 1 až 25) od 09.11.2003 do 14.11.2014, založil/a
řadit dle data
21:32:22
14.11.2014
Evž@
Ted sem doma objevil termostat ktery po uprave prumeru a ubrouseni kraju toho ohleho plisku pasoval do 120.Ma na sobe sroub kterym jde nastavit max otevrenost termostatu a pri zahrivani nekolisa vubec teplota jako u klasickych termostatu a teplotu drží rovnych 80.Neví někdo z čeho může být?funguje perfektně.
22:39:19
13.11.2014
DEKODOVAC
-> dragon_cb_cz: no vet to ten Frantík je asi podla mna horšia varianta

4
22:34:31
13.11.2014
dragon_cb_cz
-> DEKODOVAC: Do 136ky patří 88C a osobně bych asi věřil spíš skopčákům než žabožroutům 4
22:33:39
13.11.2014
DEKODOVAC
Nazdar podla vás je ktorý termostat lepší Wahler alebo Vernet 80 alebo 88 stupnov na 742-136 motor ???6
22:37:50
18.11.2011
harvyBB
aha dakujem vam za rady zajtra to idem vymenit a pred chladicom mam karton ale ked je termostat furt otvoreny tak to nepomoze kedze zohriat 12 litrov vody je nemozne ked je furt prehanana cez chladic
00:45:31
16.11.2011
Bobesh
-> haso: Ale ten průtok tam bude pořád,ať tam dá termostat5

-> harvyBB: Na 125ce jsem dal naposled 80°c,nyní na 130ku zase 88°c. Rozdíl je očividný jak na teploměru,tak i na účinnosti topení. Každopádně lepší jakýkoliv funkční termostat,než žádný. Zbytečně tomu budeš šlapat na krk,aby to nechcípalo a budeš zmrzovat.
00:07:57
16.11.2011
haso
-> harvyBB: daj si karton pred chladic a tak dojazdi zimu, pomoze to uvidis
21:41:13
15.11.2011
radar75
Myslel tým tlak v kPa na 135 a 136 je iné "silnejšie" 0,1 kPa oproti "slabšiemu" 0.04 kPa do 130 5 5 5
17:27:59
15.11.2011
Nwkt
-> harvyBB: Expanzky
17:25:37
15.11.2011
harvyBB
→ Nwkt: o akom vicku hovoris?
17:24:18
15.11.2011
Nwkt
-> harvyBB: Neuvařilo, pokud máš chladící soustavu v dobrym stavu tak se uchladí i s 0,04 víčkem, kdybys dal víčko 0,1 tak máš pak už skoro 100% jistotu
16:55:25
15.11.2011
harvyBB
zdravim chcel by som sa opytat mam skodu 125L a mam tam 80C termostat lenze uz je na hovno a ostava stale otvoreny (cize auto teraz v zime skoro vobec nekuri) preto sa chcem opytat aby auto lepsie kurilo rozmyslal som ze by som tam dal 88C termostat lenze sa bojim toho aby sa v lete zase neuvarilo co by ste poradili vy klasiku 80C alebo favotit 88C?
16:15:16
12.11.2003
2 PPP: Jenze jedine snimac teploty je primo na motoru, takze to muze souviset s kostrou. Pri vymene snimace staci povolit sponu tlustsi hadice od expanzky a nechat vytyct cca 2l vody do kybliku a prostor termostatu je suchy a muze se vesele menit. Stejnej postup pouzivam i pri opravach na topeni nebo lpg reduktoru.
15:52:36
12.11.2003
-> King: Tiez by som to tipol na kostru, ale akosi nemma problem ani s otackomerom ani palivomerom. Len s tym hnusnym teplomerom. Este to skusim premerat na cidle teploty a poriadne ho ocistit, ale menit sa mi ho nechce (nova nemrzka a komplet zrestaurovane vsetky spoje = tesnost celeho vodneho okruhu).
13:30:35
12.11.2003
Chtel jsem reagovat uz vcera, ale jak vidim, tak Tomas castecne uz zacal. Takze ikdyz pripustime matematematicky spravny rozdil teplot 6C, vypliva z pouziti termostatu 88C nasledujici. a) Diky o 6C vyssi teplote je lepsi viskozita oleje = nizsi ztraty trenim, nehlede na to, ze motory 135, 136 jsou na tu teplotu konstruovany. b) Mnoztvi tepla prestupujiciho z chladice na protekajici vzduch je mj. umerne rozdilu teploty mezi chladicem a okolnim vzduchem. To je fyzika :o).Pri teplote okolniho vzduchu 40C je rozdil v odevzdanem teple 14% ve prospech termostatu 88C c) Motor se chladi krome tepelne vymeny proudicim vzduchem i salanim. Energie vyzarena salanim je umerna 4. mocnine absolutni teploty telesa, cili rozdil pri 82 vs. 88 je cca 7% ve prospech favotermostatu. d) body b,c,d plati jak pro chlazeni, tak pro topeni a to je ted v zime sakra znat. e) Diky upgrade tlaku v chlazeni se posouva bod varu az o cca 10C, coz vubec neni k zahozeni. Vyssi tlak zaroven donuti cloveka vychytat vsechny netesnosti hadic atd.

2 Peter: Asi klasickej problem s ukostrenim pristrojovky. Chystam se na vyzkousenou vychytavku: privezt kostru od baterky extra 2,5 lankem rovnou k pristrojum. Ubytek napeti na kastli je holt znat.
22:33:17
11.11.2003
Tomáš SK
-> Luděk:

Len na upresnenie :



1) Termostat na 105/120/130 začína otvárať pri 80 +-2°C a plne otvorený je pri 90 +4 -0°C.

2) Termostat 135/136 otvára od 88°C, ale plne otvorený je až pri 103°C +nejaká tolerancia.



To už môže byť rozdiel teploty viac než 6°C (pri použití toho istého vzorca 2).



Zdroj : Opravy automobilů Škoda (J. Mach)
21:33:02
11.11.2003
Skuste poradit mne. Mam original 742.136tku motor, favo termostat, vpredu favo termospinac. Zahrejem motor, vroedu mi spinac pusti vetrak, budik ukazuje do dvoch tretin bieleho pasu. Potom motor vypnem a okamzite nastartujem. A uz strelka na budiku ukazuje pod bielym pasom. Podla tej rychlosti odhadujem, ze to bude v elektrike, ale kde? Nemoze to byt termostatom, alebo teplomerom? Ten termostat je wahler, novy. S predoslym, tiez novym uplne to iste.
12:03:00
11.11.2003
Luděk
nechápu některé příspěvky,takže abych Vám to ujasnil:



1,105/120/130 má termostat 82 stupňů

2,135,6 má termostat 88 stupňů

takže rozdíl je cca + 6 stupňů celsia (to je matematický výpočet,říká se mu odečítání)

setkal jsem se i s 88mičkou ve 130tkovým motoru,ve skutečnosti to má lepší vliv jenom na topení,záleží ovšem,jak je na tom chladič,vodní pumpa ...

3,větší tlak v chladícím systému má vliv pouze na to,že voda má vyšší bod varu (to je fyzika)



všeobecně nejspolehlivější se mi jeví termostat značky Wahler (W.Germany,dnes už jen Germany),ale i ten většinou za cca 1-2 roky přestane uzavírat (obvykle se stává u vozů Fa/Fo/Fe)
19:54:25
10.11.2003
Boris S
No ešte uvidím,ja s tým v zime nebehám a v lete je to podľa mňa lepšie keď má rezervu.
13:44:17
10.11.2003
A nebo expanzku vymenit za fabiacky "elegantni vosi hnizdo" . Ale prolizt nejdriv cely auto a dotahnou vsechny spony na hadicich a vymenit i "unavenejsi" hadice. Praseci gumove kolinko u topeni doporucuju bez milosti vymenit za novy s textilni vystuhou. Gejzir variciho fridexu do kabiny, co jsem nedavno absolvoval kvuli zanedbani tohoto detailu me o tom presvedcil :o)
13:36:41
10.11.2003
Favo motor, stejne jako 742.135 a 136, je konstruovanej stejne jako vetsina dnesnich motoru na cca 90C. Proto ho nema cenu trapit telotou o 10C nizsi. I tech 10C je dost podstatnej rozdil. A to, ze to s favo termostatem lip topi, muzu jenom potrvrdit. Uz se to tu nekolikrat omilalo, ale podotykam, ze pokusy s termostatem 88C, cistou vodou v chlazeni a 120kovym vickem expanzky nedoporucuju....Jenom bacha na termostaty s mensi plochou talirku, nestihaj prutok v chladicim okruhu skodovek (napr. MOTORAD)
13:35:34
10.11.2003
Saky
s nechanim fackovyho termostatu to chce jeste vymenit vicko expanzky nebo celou expanzku za 136kovy
13:04:41
10.11.2003
SOMALECEK (martin120)
nechat na favo motoru termostat ze 120ky je nesmysl, protože se motor neohřeje na provozní teplotu, musí se dát favoritovej. Doporučuju Vernet z elitu
12:37:10
10.11.2003
To nie je o teplote otvarania. Ked mas v poriadku chladiacu sustavu, teda nezaneseny chladic, trubky a vodnu pumpu prisluchajucu vykonu motora, uchladi sa to rovnako s termostatom z Favorita aj 120 - ky. Akurat s Favoritackym to lepsie kuri.
22:43:17
09.11.2003
Boris S
Aký termostat máte v aute s Fávo motorom.Nechali ste tam

favoritacky alebo ste dali zo 120-ky.Ide mi o teplotu pri ktorej sa otvára.Viem že pri vyššej teplote motor pracuje lepšie a mal by mať aj nižšiu spotrebu,ale keď motor pracuje na vysokých otáčkach je vraj lepšie mať termostat ktorý otvára skôr.
Extreme Tyres