skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Aký termostat?
prohledat
25 příspěvků (zobrazeno 1 až 25) od 09.11.2003 do 14.11.2014, založil/a
21:32:22
14.11.2014
14.11.2014
Evž@
Ted sem doma objevil termostat ktery po uprave prumeru a ubrouseni kraju toho ohleho plisku pasoval do 120.Ma na sobe sroub kterym jde nastavit max otevrenost termostatu a pri zahrivani nekolisa vubec teplota jako u klasickych termostatu a teplotu drží rovnych 80.Neví někdo z čeho může být?funguje perfektně.
22:39:19
13.11.2014
13.11.2014
DEKODOVAC
-> dragon_cb_cz: no vet to ten Frantík je asi podla mna horšia varianta
22:34:31
13.11.2014
13.11.2014
dragon_cb_cz
-> DEKODOVAC: Do 136ky patří 88C a osobně bych asi věřil spíš skopčákům než žabožroutům
22:33:39
13.11.2014
13.11.2014
DEKODOVAC
Nazdar podla vás je ktorý termostat lepší Wahler alebo Vernet 80 alebo 88 stupnov na 742-136 motor ???
22:37:50
18.11.2011
18.11.2011
harvyBB
aha dakujem vam za rady zajtra to idem vymenit a pred chladicom mam karton ale ked je termostat furt otvoreny tak to nepomoze kedze zohriat 12 litrov vody je nemozne ked je furt prehanana cez chladic
00:45:31
16.11.2011
16.11.2011
Bobesh
-> haso: Ale ten průtok tam bude pořád,ať tam dá termostat
-> harvyBB: Na 125ce jsem dal naposled 80°c,nyní na 130ku zase 88°c. Rozdíl je očividný jak na teploměru,tak i na účinnosti topení. Každopádně lepší jakýkoliv funkční termostat,než žádný. Zbytečně tomu budeš šlapat na krk,aby to nechcípalo a budeš zmrzovat.
-> harvyBB: Na 125ce jsem dal naposled 80°c,nyní na 130ku zase 88°c. Rozdíl je očividný jak na teploměru,tak i na účinnosti topení. Každopádně lepší jakýkoliv funkční termostat,než žádný. Zbytečně tomu budeš šlapat na krk,aby to nechcípalo a budeš zmrzovat.
00:07:57
16.11.2011
16.11.2011
haso
-> harvyBB: daj si karton pred chladic a tak dojazdi zimu, pomoze to uvidis
21:41:13
15.11.2011
15.11.2011
radar75
Myslel tým tlak v kPa na 135 a 136 je iné "silnejšie" 0,1 kPa oproti "slabšiemu" 0.04 kPa do 130
17:27:59
15.11.2011
15.11.2011
Nwkt
-> harvyBB: Expanzky
17:25:37
15.11.2011
15.11.2011
harvyBB
→ Nwkt: o akom vicku hovoris?
17:24:18
15.11.2011
15.11.2011
Nwkt
-> harvyBB: Neuvařilo, pokud máš chladící soustavu v dobrym stavu tak se uchladí i s 0,04 víčkem, kdybys dal víčko 0,1 tak máš pak už skoro 100% jistotu
16:55:25
15.11.2011
15.11.2011
harvyBB
zdravim chcel by som sa opytat mam skodu 125L a mam tam 80C termostat lenze uz je na hovno a ostava stale otvoreny (cize auto teraz v zime skoro vobec nekuri) preto sa chcem opytat aby auto lepsie kurilo rozmyslal som ze by som tam dal 88C termostat lenze sa bojim toho aby sa v lete zase neuvarilo co by ste poradili vy klasiku 80C alebo favotit 88C?
16:15:16
12.11.2003
12.11.2003
2 PPP: Jenze jedine snimac teploty je primo na motoru, takze to muze souviset s kostrou. Pri vymene snimace staci povolit sponu tlustsi hadice od expanzky a nechat vytyct cca 2l vody do kybliku a prostor termostatu je suchy a muze se vesele menit. Stejnej postup pouzivam i pri opravach na topeni nebo lpg reduktoru.
15:52:36
12.11.2003
12.11.2003
-> King: Tiez by som to tipol na kostru, ale akosi nemma problem ani s otackomerom ani palivomerom. Len s tym hnusnym teplomerom. Este to skusim premerat na cidle teploty a poriadne ho ocistit, ale menit sa mi ho nechce (nova nemrzka a komplet zrestaurovane vsetky spoje = tesnost celeho vodneho okruhu).
13:30:35
12.11.2003
12.11.2003
Chtel jsem reagovat uz vcera, ale jak vidim, tak Tomas castecne uz zacal. Takze ikdyz pripustime matematematicky spravny rozdil teplot 6C, vypliva z pouziti termostatu 88C nasledujici. a) Diky o 6C vyssi teplote je lepsi viskozita oleje = nizsi ztraty trenim, nehlede na to, ze motory 135, 136 jsou na tu teplotu konstruovany. b) Mnoztvi tepla prestupujiciho z chladice na protekajici vzduch je mj. umerne rozdilu teploty mezi chladicem a okolnim vzduchem. To je fyzika :o).Pri teplote okolniho vzduchu 40C je rozdil v odevzdanem teple 14% ve prospech termostatu 88C c) Motor se chladi krome tepelne vymeny proudicim vzduchem i salanim. Energie vyzarena salanim je umerna 4. mocnine absolutni teploty telesa, cili rozdil pri 82 vs. 88 je cca 7% ve prospech favotermostatu. d) body b,c,d plati jak pro chlazeni, tak pro topeni a to je ted v zime sakra znat. e) Diky upgrade tlaku v chlazeni se posouva bod varu az o cca 10C, coz vubec neni k zahozeni. Vyssi tlak zaroven donuti cloveka vychytat vsechny netesnosti hadic atd.
2 Peter: Asi klasickej problem s ukostrenim pristrojovky. Chystam se na vyzkousenou vychytavku: privezt kostru od baterky extra 2,5 lankem rovnou k pristrojum. Ubytek napeti na kastli je holt znat.
2 Peter: Asi klasickej problem s ukostrenim pristrojovky. Chystam se na vyzkousenou vychytavku: privezt kostru od baterky extra 2,5 lankem rovnou k pristrojum. Ubytek napeti na kastli je holt znat.
22:33:17
11.11.2003
11.11.2003
Tomáš SK
-> Luděk:
Len na upresnenie :
1) Termostat na 105/120/130 začína otvárať pri 80 +-2°C a plne otvorený je pri 90 +4 -0°C.
2) Termostat 135/136 otvára od 88°C, ale plne otvorený je až pri 103°C +nejaká tolerancia.
To už môže byť rozdiel teploty viac než 6°C (pri použití toho istého vzorca ).
Zdroj : Opravy automobilů Škoda (J. Mach)
Len na upresnenie :
1) Termostat na 105/120/130 začína otvárať pri 80 +-2°C a plne otvorený je pri 90 +4 -0°C.
2) Termostat 135/136 otvára od 88°C, ale plne otvorený je až pri 103°C +nejaká tolerancia.
To už môže byť rozdiel teploty viac než 6°C (pri použití toho istého vzorca ).
Zdroj : Opravy automobilů Škoda (J. Mach)
21:33:02
11.11.2003
11.11.2003
Skuste poradit mne. Mam original 742.136tku motor, favo termostat, vpredu favo termospinac. Zahrejem motor, vroedu mi spinac pusti vetrak, budik ukazuje do dvoch tretin bieleho pasu. Potom motor vypnem a okamzite nastartujem. A uz strelka na budiku ukazuje pod bielym pasom. Podla tej rychlosti odhadujem, ze to bude v elektrike, ale kde? Nemoze to byt termostatom, alebo teplomerom? Ten termostat je wahler, novy. S predoslym, tiez novym uplne to iste.
12:03:00
11.11.2003
11.11.2003
Luděk
nechápu některé příspěvky,takže abych Vám to ujasnil:
1,105/120/130 má termostat 82 stupňů
2,135,6 má termostat 88 stupňů
takže rozdíl je cca + 6 stupňů celsia (to je matematický výpočet,říká se mu odečítání)
setkal jsem se i s 88mičkou ve 130tkovým motoru,ve skutečnosti to má lepší vliv jenom na topení,záleží ovšem,jak je na tom chladič,vodní pumpa ...
3,větší tlak v chladícím systému má vliv pouze na to,že voda má vyšší bod varu (to je fyzika)
všeobecně nejspolehlivější se mi jeví termostat značky Wahler (W.Germany,dnes už jen Germany),ale i ten většinou za cca 1-2 roky přestane uzavírat (obvykle se stává u vozů Fa/Fo/Fe)
1,105/120/130 má termostat 82 stupňů
2,135,6 má termostat 88 stupňů
takže rozdíl je cca + 6 stupňů celsia (to je matematický výpočet,říká se mu odečítání)
setkal jsem se i s 88mičkou ve 130tkovým motoru,ve skutečnosti to má lepší vliv jenom na topení,záleží ovšem,jak je na tom chladič,vodní pumpa ...
3,větší tlak v chladícím systému má vliv pouze na to,že voda má vyšší bod varu (to je fyzika)
všeobecně nejspolehlivější se mi jeví termostat značky Wahler (W.Germany,dnes už jen Germany),ale i ten většinou za cca 1-2 roky přestane uzavírat (obvykle se stává u vozů Fa/Fo/Fe)
19:54:25
10.11.2003
10.11.2003
Boris S
No ešte uvidím,ja s tým v zime nebehám a v lete je to podľa mňa lepšie keď má rezervu.
13:44:17
10.11.2003
10.11.2003
A nebo expanzku vymenit za fabiacky "elegantni vosi hnizdo" . Ale prolizt nejdriv cely auto a dotahnou vsechny spony na hadicich a vymenit i "unavenejsi" hadice. Praseci gumove kolinko u topeni doporucuju bez milosti vymenit za novy s textilni vystuhou. Gejzir variciho fridexu do kabiny, co jsem nedavno absolvoval kvuli zanedbani tohoto detailu me o tom presvedcil :o)
13:36:41
10.11.2003
10.11.2003
Favo motor, stejne jako 742.135 a 136, je konstruovanej stejne jako vetsina dnesnich motoru na cca 90C. Proto ho nema cenu trapit telotou o 10C nizsi. I tech 10C je dost podstatnej rozdil. A to, ze to s favo termostatem lip topi, muzu jenom potrvrdit. Uz se to tu nekolikrat omilalo, ale podotykam, ze pokusy s termostatem 88C, cistou vodou v chlazeni a 120kovym vickem expanzky nedoporucuju....Jenom bacha na termostaty s mensi plochou talirku, nestihaj prutok v chladicim okruhu skodovek (napr. MOTORAD)
13:35:34
10.11.2003
10.11.2003
Saky
s nechanim fackovyho termostatu to chce jeste vymenit vicko expanzky nebo celou expanzku za 136kovy
13:04:41
10.11.2003
10.11.2003
SOMALECEK (martin120)
nechat na favo motoru termostat ze 120ky je nesmysl, protože se motor neohřeje na provozní teplotu, musí se dát favoritovej. Doporučuju Vernet z elitu
12:37:10
10.11.2003
10.11.2003
To nie je o teplote otvarania. Ked mas v poriadku chladiacu sustavu, teda nezaneseny chladic, trubky a vodnu pumpu prisluchajucu vykonu motora, uchladi sa to rovnako s termostatom z Favorita aj 120 - ky. Akurat s Favoritackym to lepsie kuri.
22:43:17
09.11.2003
09.11.2003
Boris S
Aký termostat máte v aute s Fávo motorom.Nechali ste tam
favoritacky alebo ste dali zo 120-ky.Ide mi o teplotu pri ktorej sa otvára.Viem že pri vyššej teplote motor pracuje lepšie a mal by mať aj nižšiu spotrebu,ale keď motor pracuje na vysokých otáčkach je vraj lepšie mať termostat ktorý otvára skôr.
favoritacky alebo ste dali zo 120-ky.Ide mi o teplotu pri ktorej sa otvára.Viem že pri vyššej teplote motor pracuje lepšie a mal by mať aj nižšiu spotrebu,ale keď motor pracuje na vysokých otáčkach je vraj lepšie mať termostat ktorý otvára skôr.