
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Aký motor do závodnej 1000 mb
prohledat
71 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 19.11.2013 do 20.12.2013, založil/a gabi751217
-> czechino: zaklad je mať dobry motor

Na sprity je myslim dobrý mít dobré pneu a krátkou převodovku, to je asi základ. 

-> gabi751217: zrobené nápravy ti na šprinte spravia prd.

ono vela robí výkon , zrobene napravy atd.ale vela robí aj zručnosť a technika jazdy maníka
-> koko: maš pravdu ja som luzer ale potom kolko HP by mal mať aby mohol šprintovať.Vlastne dá sa šprintovať aj so seriovým motorom. 

-> elbacil: asi máš po všech těch výsledcích ve sprintech značné mezery 

-> gabi751217: Prepáč ale musim sa poopraviť lebo som bol upozorneni že 120HP na šprint je blud.A tým pádom neviem kolko HP treba.

-> gabi751217: Tak ja ti tiez tolko viem poradit čo najlacnejsie kupit 136-ku motor(pripade Favorit) na dedine sa urcite najde nejaky sustruznik a odlahcit zotrvak a remenicku,popripade pretryskovat karbik a ak umiš nieco na hlave aspon to znizit a pojed to krasne v 1000-kej karoserii za min penazi
joj sak som spominal že su k dispozicii este dva kusy,jedna pojde do origo klasika
-> gabi751217: vychádzkový šprinťák ?
Prelisy sú na ceste domov ,kopretiny budú vychadzkové
-> gabi751217: Pokud to bude čistě na sprinty, tak kopretiny prodej a investuj peníze do motoru. Kopretiny jsou na dvě věci, na nic a na h... Jsou asi o 0,5kg těžší než plecháče a široký stejně, takže žádná výhoda.
Motor jak cumel upload.wikimedia.org/wiki
pedia/.../Rolls-Royce_Merl
in.jpg 

-> gabi751217: řekl bych nějaký Peugeot 205 či 309 GTi
-> gabi751217: Peugeot 205 GTi
Tak potom to nebudú dedinské šprinty,ale nejaká amatér.súťaž.
-> stepan: podla mna dedinske sprinty ziadne kategorie nemaju 

-> gabi751217: Já bych tam dal motor z fabie 1,4 8V. Pasuje skoro bez úprav a aspoň máš objem na hranici skupiny.
Tak potom to nebol šťastný typ.

Navíc teda na sprintech jsou obvykle kategorie ... do 1.4, do 1.6, do 2.0, ..., takže 1.8 je vlastně uplnej nesmysl, protože by byl ve skupině s dvoulitrama.
-> radar75: Akorát 1.8 není do 1.4 jak chtěl.
-> gabi751217 29.11.13 10:10:43: alebo 1.8 z golfa III dáš tam medzikus z Felície 1.6. Na vrakáči dáš za to drobné a nemáš problém to potom dať do pôvodného stavu.
áno ,to bude asi nalepšia volba uz sa zhania, dakujem za tipy a rady
-> gabi751217: Obyčejná sériová 742.136 v kombinaci s krátkou převodovkou v MBčku bude živá až až... A až ti začne připadat slabá, je na ní spousta prostoru pro zlepšení. Tak co začít s ní? Motor ve stavu kdy jde bez dalšího celkem v klidu strčit do auta se dá za 3-4 tisíce Kč sehnat.
chcem si ho urobiť,len tak pre zabavu na občasné vybláznenie,možno to bude baviť aj mojho 10 roč.syna a tu je jedna z troch 1000-ek čo su k dispozícii
-> gabi751217: a nakoniec skončíš ako ujko eotvoš www.autotuning.sk/data/..
./Skoda%201000%20MB.pdf 

ja myslim motor ne auto :)
Musí to byť v 1000-kovej karosérii, lebo krajšiu škodovku nevyrobili,teraz asi zopár ludi som naštval-ha ha ,a objem do 1,4 dajake pravidlá sú,trošku to rozširíme,odĺachčime a bude to ok
sezen si silnou feldu (mpi nebo BMM) setrvak hlavu..hod to na nejakej karbec ze zigula odlehci kastli.. a mas o zabavu postarano..
-> gabi751217: na take to "domace ladenie" s minimalnym rozpoctom by dobre posluzila aj 1.4 nie? hodit to na motokarby+nejaka vacka... ci? alebo potom uz nieco lepsie ako pise dole kolega
-> gabi751217: VW 1,8 Turbo. To koupíš i s oktávkou za pět šušňů. Metodika montáže do Škodovky zadokolky je známá a dávno vyzkoušená - viz. zdejší člen TUNER. Teoreticky by ses měl vejít do cca 2.000 EUR a pár set hodin práce. Já bych na to šel obráceně a koupil něco v třílitru (BMW, Mergl, francouze máš pomalu za odvoz, dá se sehnat Busso) a odstrojil to...
ano ide len o dedinske sprinty
-> exwrcteam: presne ako hovoríš lebo ked chce len nejaké dedinské šprinty tak bude zbytočne investovať

-> gabi751217: poloz si zakladni otazku v jaky skupine chces jezdit a kolik do toho chces investovat:)
-> gabi751217: ked chceš v šprinte niečo aj dokázať tak zhanaj motor čo má aspon 120 HP ináč tam budeš len ako štatista

-> dragon_cb_cz: už mám připravenej jinej ten co tam mám teď měl dokonce i prasklinu, ale zatím není čas na autě dělat
edit: radši to tady nebudem zasírat, kdyžtak můžem pokračovat v mojí kartě
edit: radši to tady nebudem zasírat, kdyžtak můžem pokračovat v mojí kartě
-> Skili: m8 má někde na webu fotku jak vypadal chladič před repasí, vzhledem ke stavu Creepera (nic ve zlým) ten tvůj asi nebude o nic lepší - spíš naopak - to se pak není čemu divit, že to nechladí. Nedávno jsem hnal 110ku s plynem v podlaze (pokud nebyl v cestě nepříjemný kopec, tak prakticky konstantních 125-130) nějakých 40km skoro v kuse a naprosto v pohodě... Pokud je chladič a termostat v pořádku, musí to chladit jako víno.
-> m8rinek: já právě když jedu tak 80km/h tak se to jakš takš drží kolem 90°C ale jak tomu začnu dávat tak je tam hned 100 což je si myslim na litinu hodně. Ale jak jsem už psal je v plánu odbordelení chladící soustavy ale musí to počkat až po vyvaření předku...
edit. V létě když je 25°C a víc pod 25 to celkem chladí
edit. V létě když je 25°C a víc pod 25 to celkem chladí
-> Skili: Tenhle druh chlazení je víc citlivej na rychlost než zatížení - čím jedeš rychleji, tím víc se musí větrák chladiče prát s relativním podtlakem vzduchu proudícího okolo auta, který je způsoben Bernoulliho principem (pokud jsem to dobře pochopil).
-> Skili: Při stabilních 120kmph po dálnici asi 90°C. Při dravčení po okreskách se to paradoxně chladí lépe...
-> m8rinek: už jsem tu fotku viděl u tebe v kartě... sypu si popel na hlavu... ale stejně mě zajímá jakou to drží teplotu když tomu dáváš?
-> Skili: Njn tohle prostě bez chladiče v předu nelze... skoda110r.eu/110r/rijen13
0003.jpg
-> dragon_cb_cz: Point taken
-> Skili: Ty myslíš, -> m8rinek: ozkoušel - uchladit to jde i s pětilistou vrtulí, a to má jeho motor do sériového značně daleko.
-> m8rinek: já si ale pořád myslím že pokud tam bude chtít dát 1.4ku nebo něco závodně laděnyho tak je lepší ten chladič přemístit
-> Skili: Tak tady netvrď nepravdy...
-> m8rinek: mám... taky mám v plánu udělat očistu