
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vaření výfuku elektrodou?
prohledat
15 příspěvků (zobrazeno 1 až 15) od 26.09.2012 do 08.10.2012, založil/a black_devil
-> black_devil: Z moji zkušenosti samozřejmě to jde i elektrodou ale jak již tady padlo zchudnější a časově mí'n naročnější je lepší koupit celej díl než se pitvat se shnilým dílem....Na druhou stranu když nemáš něco jinýho elektroda příjde v hod když potřebuješ někam, nutne dojet 

-> Stepan FUN: To označení si fakt už nepamatuju, možná kyselá nebyla, musel bych najít ŽAZ katalog, třeba bych se upamatoval - ale už tehdy to byla přechodová elektroda.. To trafo mám doma po tátovi taky a používám ho v nouzi nejvyšší, už jen kvůli hmotnosti, nikdy mě to s ním nešlo.. 

-> Jozka: No E-K pravděpodobně 103 není zrovna moc spešl a na tohle není zrovna 2x vhodná... To už radši E-R 117. Parametrama (pevnost) stejná, ale nemá takovej průvar. Každopádně je to elektroda na střídavý napětí, nebo na - pol stejnosměrnýho.
Nicméně KS-250 je svářečka, která je stejnosměrná a má plynulou regulaci, tudíž se s ní nechaj takovýhle věci vařit. To není níže zmiňovaný trafo se skokovou změnou svařovacího proudu... ;-)
Nicméně KS-250 je svářečka, která je stejnosměrná a má plynulou regulaci, tudíž se s ní nechaj takovýhle věci vařit. To není níže zmiňovaný trafo se skokovou změnou svařovacího proudu... ;-)
-> afro100: Mám na nerez výfuku elektrodou navařený origo svod "černej", není to nijak krásný, ale od roku 1970 to drží, drží a drží... ale spešl elektroda mám dojem E-K něco a svářečka KS 250..
-> afro100: někdy by ses divil co všechno lze svařit. 

ja mam na kilu vyfuk elektrodou "polepeny" uz druhy rok a dokonca prechod Fe-nerez a jak to drzi



-> Stepan FUN: potvrzuju :D jen ten proud je mozna jeste kousek mensi, ale stejne to nejde, jak rikas, lepeni hnizda, ale Chorvatsko to vydrzelo tak dobry :D
-> Kuladmin: to je najlepsie co moze spravit 

-> black_devil: Aha. Oranžová krabice, 2 kontrolky... Takže starý trafo. S tím na svařování vejfuku zapomeň, neboť tam začíná proud někde na 60A. Samozřejmě slepit jako vlaštovka hnízdo to tím dokážeš (pokud s tím trochu umíš), ale svařování se tomu na místy okorodovaným plechu do 1,5mm říkat rozhodně nedá.
A nebo jeste lepe kup tam novej vyfuk stejne to bude zrezly a uvnitr rozsypany.

-> black_devil: Tak v tom pripade to nepujde. Samozrejme, ze ty to zkusis a nejak to dolepis a ja pak budu za blba, ale lepit a svarit, tak aby to drzelo, je rozdil
Radeji dej nekomu 100kc at ti to svari CO2.

-> black_devil: to chces opravovat vyfuk na Favoritu,nebo na jinym aute?
-> Stepan FUN: Tohle to je nějaká stará svářečka, co má děda... Taková ta klasická oranžová krabice s červenou a zelenou kontrolkou :D
Není (skoro - všechno má svoje pro a proti) rozdíl v tom, čím to budeš svařovat. Autogen, CO2, TIG, MMA (obalená elektroda)... - všechno jde. Jediný na čem záleží je kvalita svaru. Takže pokud seženeš hooodně tenký elektrody, máš nějakej slušnej invertor, nebo nějakou plynule regulovatelnou svářečku a umíš svařovat, tak směle do toho. Problém je, že u většiny levnejch svářeček jde proud skokově a začíná na hodnotách, kdy Ti ten tenkej plech dřív shoří, než se Ti ho povede svařit.
Zdar, sorry, ejstli to tu už někde je, ale chci se zeptat, jestli vejfuk vydrží, když ho budu vařit elektrodou? Díky