skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Úprava Řj motoru Alfa Romeo
12:17:46
24.08.2012
24.08.2012
Tommyk
-> Eidy: taky jsem za mechanický vyčištění. ty kouzelný vodičky nepomáhaj
11:47:33
24.08.2012
24.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 24.08.12 11:34:06: Pokud bude vačka a nebo nějaký palec špatně vyúhlovaný/načasovaný, tak to bude mít kolísavý volnoběh (což má) a nebude se tomu chtít do otáček, bude to prskat apod. Pojede to ale na "sytič" za studena kde jde větší množství benzínu který tu nepatrnou změnu časování jakoby eliminuje.
11:34:06
24.08.2012
24.08.2012
Eidy
-> vhml: To je taky fakt.
-> Tuner#2: Nechápou souvislost mezi vačkou a bohatostí směsi.
-> Tuner#2: Nechápou souvislost mezi vačkou a bohatostí směsi.
11:21:26
24.08.2012
24.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 24.08.12 10:47:26: NJ ale měl bys istotu, že není nějaký palec poškozen, ometený a jsou správně vyúhlované. Aby fakt v tom nebyla zrada a tím by to jelo jen na bohatou směs.
11:07:32
24.08.2012
24.08.2012
vhml
-> Eidy: tak ono v hustotě oleje mezi 20 a 60 je taky solidní rozdíl.
10:47:26
24.08.2012
24.08.2012
Eidy
-> vhml: Taky jsem za mechanickou cestu. Chladič nemám, ale ono to blbne když má olej třeba jen 50 nebo 60°C. Kdyby to začlo dělat až při 120°C, tak je to jasný. Jenže to není tahle situace.
Tuší někdo jak to vevnitř může vypadat? Myslím vevnitř přestavovače?
-> Tuner#2: Já potřebuju aby to už jezdilooooooo! Bylo by fajn znát časování, ale na to nemám čas.
Tuší někdo jak to vevnitř může vypadat? Myslím vevnitř přestavovače?
-> Tuner#2: Já potřebuju aby to už jezdilooooooo! Bylo by fajn znát časování, ale na to nemám čas.
10:13:35
24.08.2012
24.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 24.08.12 09:58:04: Pokud to kuchneš, tak by stálo odvést vačky třeba Krejbichovi aby je přeměřil a zkouknul. Držím palce podle mě to co říkal Marek má logiku.
10:11:06
24.08.2012
24.08.2012
vhml
-> Eidy: to zní hodně rozumně. máš chladič oleje? zkusil bych třeba rychlou zkušební montáž jestli to prodlouží trvání kdy to jede.
Jinak za mě jednoznačně čistit mechanicky. Než doufat že to kouzelná vodička trochu rozpustí a čekat kdy se to ucpe znova
Jinak za mě jednoznačně čistit mechanicky. Než doufat že to kouzelná vodička trochu rozpustí a čekat kdy se to ucpe znova
09:58:04
24.08.2012
24.08.2012
Eidy
Jelikož je doktor na dovolený, zkusil jsem ještě doporučený svíce NGK - bez úspěchu.
Zvedal jsem znovu tlak paliva - bez úspěchu.
Koupil jsem nový čidlo snímání otáček a polohy klikovky - bez úspěchu.
Zkoušel jsem na radu Bedřicha, jestli se nepřehřívá ŘJ. Po zahřátí jsem tedy přehodil rychle za jinou - bez úspěchu. Jezdil jsem bez zadní kapoty - bez úspěchu. Obalil jsem ŘJ ledem - bez úspěchu.
Teď jsem mluvil s dalším doktorem, na kterého mi dal kontakt Tommyk. Ten mi řekl, že tenhle motor neumí, ale že to elektronika nebude, že to vidí na natáčení vačky. Že tam bude přicpanej kanál. Studenej olej to protlačí, teplej ne. Nebo je to natáčení vychozený, zlobí selenoid nebo něco kolem toho. Pravdou je, že když jsem sundal vanu, bylo tam spíš bláto než olej. A ten motor spoustu let nejel. Třeba se tam fakt udělala úsada. Nebo je špatný samotný natáčení a teplem se uvnitř něco roztáhne a zlobí to. Doporučil mi dát do oleje proplach a pak vyměnit olej.
Mám tedy 2 možnosti. Buď propláchnout a doufat, že to zabere. A nebo vyndat vačku a kuchnout to. Fyzicky prohlídnout kanály a natáčení.
Vysvětlilo by to občasný pokles výkonu a potvrdilo Markova slova o rozvodech z celostátního srazu. Už vím, co budu dělat v neděli.
Zvedal jsem znovu tlak paliva - bez úspěchu.
Koupil jsem nový čidlo snímání otáček a polohy klikovky - bez úspěchu.
Zkoušel jsem na radu Bedřicha, jestli se nepřehřívá ŘJ. Po zahřátí jsem tedy přehodil rychle za jinou - bez úspěchu. Jezdil jsem bez zadní kapoty - bez úspěchu. Obalil jsem ŘJ ledem - bez úspěchu.
Teď jsem mluvil s dalším doktorem, na kterého mi dal kontakt Tommyk. Ten mi řekl, že tenhle motor neumí, ale že to elektronika nebude, že to vidí na natáčení vačky. Že tam bude přicpanej kanál. Studenej olej to protlačí, teplej ne. Nebo je to natáčení vychozený, zlobí selenoid nebo něco kolem toho. Pravdou je, že když jsem sundal vanu, bylo tam spíš bláto než olej. A ten motor spoustu let nejel. Třeba se tam fakt udělala úsada. Nebo je špatný samotný natáčení a teplem se uvnitř něco roztáhne a zlobí to. Doporučil mi dát do oleje proplach a pak vyměnit olej.
Mám tedy 2 možnosti. Buď propláchnout a doufat, že to zabere. A nebo vyndat vačku a kuchnout to. Fyzicky prohlídnout kanály a natáčení.
Vysvětlilo by to občasný pokles výkonu a potvrdilo Markova slova o rozvodech z celostátního srazu. Už vím, co budu dělat v neděli.
13:09:22
21.08.2012
21.08.2012
Tommyk
-> Eidy: pošlu SZ
13:06:58
21.08.2012
21.08.2012
Eidy
-> Tommyk: Lounsko? Přijde na to kde přesně. To nemám zas tak daleko.
11:55:09
21.08.2012
21.08.2012
Tommyk
-> Eidy: možná bych věděl o náhradě kdybys chtěl, ale asi by to bylo o kus dál od tebe.. na Lounsku
11:32:01
21.08.2012
21.08.2012
Eidy
-> Tommyk: Doktor je pořád na dovolený. Říkal něco o 14 dnech, ale na vratech má volno až do konce měsíce, na zvonek nikdo nevyleze a telefon nebere.
11:04:51
21.08.2012
21.08.2012
Tommyk
-> Eidy: tak co u doktora, nějakej postup?
09:33:03
12.08.2012
12.08.2012
Jarda/felda
vhml 28.07.12 09:18:16 napsal:
→ Eidy: vzhledem k tomu že mi škytá i blbá
jednobodová felda a já nemůžu zjistit proč, tak jsem v tomhle špatným
rádcem. svíčky na 0.5
→ Eidy: vzhledem k tomu že mi škytá i blbá
jednobodová felda a já nemůžu zjistit proč, tak jsem v tomhle špatným
rádcem. svíčky na 0.5
12:58:23
11.08.2012
11.08.2012
Péďa17
-> Eidy: tak držím palce
07:59:54
11.08.2012
11.08.2012
T
-> Eidy: : aha, tak budu držet palce
16:04:48
10.08.2012
10.08.2012
Eidy
-> T: To ještě nevím. Zítra si vezmu podvál a v pondělí se s panem doktorem domluvím. Viděl bych to na příští nebo přespříští týden.
11:27:06
10.08.2012
10.08.2012
T
-> Eidy: : a kdypak teda jede Kóča k panu doktorovi?
10:26:59
10.08.2012
10.08.2012
Dušan
-> Eidy: a nam to cely procitat
09:54:17
10.08.2012
10.08.2012
Eidy
-> All: Nechce se mi psát odpovědi na věci, který jsou tu už několikrát napsaný.
07:10:30
10.08.2012
10.08.2012
havlik
-> R@ZOR: en.wikipedia.org/wiki/Twi
n_spark
01:51:56
10.08.2012
10.08.2012
R@ZOR
Ja bych zkusil znova svicky, kabely, vicka, zapalovani atd.. Proc vlastne jsou u twin sparku 2 svicky na valec?
21:51:49
09.08.2012
09.08.2012
Dušan
jen takova mala otazka... Palec a vicko jsi zkousel jiny ? Takova vec ma priznaky ze dole jede normalne, ale nahore zacne pak vynechavat a ne pokazde
21:33:27
09.08.2012
09.08.2012
Shackall
-> Sepp: Tak na mě fotky motoru působí dojmem, že ta věc lambdu ani nemá A ono ne, jak pročítám diskusi.
21:20:55
09.08.2012
09.08.2012
Shackall
→ Šediváček: → IMHO nesmysl. Kdyby si ŘJ na základě vady nějakého čidla myslela, že je studený motor teplý, posílala by tam chudší směs a buď by to vůbec nenastartovalo, nebo by to jelo na pendrek. Po zahřátí by to naopak dostávalo bohatou směs a chovalo by se to, jak když v Š120 po ujetí 30 km znovu vytáhneš sytič. Alfa pokud je mi známo omezovač otáček „za studena“ nemá, viz. věta Mr. D-FENSE: Točí to 7 tisíc. Studený jen 6,5…
19:58:48
09.08.2012
09.08.2012
Sepp
-> Eidy: Nic o tom nevím, ale nemáš lambda sondu moc blízko svodům a ta by následkem vyšších teplot třeba začla dávat nepříliš rozumné údaje?
17:29:38
09.08.2012
09.08.2012
vhml
-> Šediváček: myšlenka jsem studenej/jsem teplej není špatná. Dneska mi vyprávěl známej jak na traktoru přehodily štekr na špéru a pořád se divil proč odemčená špéra nezatáčí a zamčená hrabe. Dva dni solidního vědátorství než to našli.
12:02:32
09.08.2012
09.08.2012
T
-> Eidy: : tak jak? každý den sem lezu jestli se něco děje nebo
13:55:13
04.08.2012
04.08.2012
Šediváček
-> Eidy: "A nenapadlo tě, že si třeba ten motor myslí, když je studenej že je teplej a naopak? Aby to nemělo nějakou ochranu proti přetáčení když je motor studenej aby se nekurvil, u Alfy bych tomu i věřil. Jinak nevím, jak blízko ti je obor elektrikář, ale spoléhat že ti RJ vyhodí chybu je špatně. U takovýho problému musíš vzít každý čidlo a každej drát a proměřit ho a to ne jestli to má el.okruh, ale třeba jaký dává odpor atd. Nevím, jestli to má palec v rozdělovači, ale ohřátím může taky ztratit spojeni. Zkusil bych všechno proměřit za studena a zapsal si hodnoty, pak to ohřál a udělal to samý. Pokud to je věc důsledkem ohřevu, mělo by se to ukázat. A RJ máš kde vyzkoušet(jiný auto), jestli to nebude dělat to samý jako u tebe, můžeš v ní něco odpálit a nebude fungovat i když byla funkční.
Pokud si tohle všechno zkoušel, vytrhal bych to všechno ven a nechal holej motor a začal znova, ale stejně to bude nějaká kravina. Buď to už bylo u předchozího majitele a nebo si udělal nějakou botu při montáži."
Pokud si tohle všechno zkoušel, vytrhal bych to všechno ven a nechal holej motor a začal znova, ale stejně to bude nějaká kravina. Buď to už bylo u předchozího majitele a nebo si udělal nějakou botu při montáži."
12:57:04
04.08.2012
04.08.2012
StepaNoFUN
-> Eidy: Napadá mě jedině vzít notebook, osciloskop se záznamem více kanálů, pozapojovat přímo na vstupy do ŘJ a výstupy z ŘJ a jet se projet...
12:45:28
03.08.2012
03.08.2012
radekp
-> Eidy: možná plácnu kravinu, ale co tlak vody? s tvojí extrémní expanzkou..? Když se zahřeje, zvýší se tlak, mohlo by to mít na něco negativní vliv?
09:44:37
03.08.2012
03.08.2012
Shackall
-> Eidy: Zkus to znovu od začátku, a to fundamentální otázkou: Je to studený a jede to dobře. Pak se to ohřeje a klesne výkon. Co se tam všechno ohřeje? (kabely a spol. příliš ne ) Jedno z těch kurvítek, pardon čidel, bude plkat do ŘJ kraviny. Vzhledem k tomu, žes to všechno povyměňoval už několikrát, existují tyto možnosti:
a) Měníš jeden špatný díl za druhý (Bosch)
b) Nějaký kontakt nemá parametry, jaké má mít (tepelná roztažnost)
Sorry že se do toho pletu povolanějším, ale z diskuse vyplývá, že tady už je každá rada drahá. Tak to aspoň zkoušim.
a) Měníš jeden špatný díl za druhý (Bosch)
b) Nějaký kontakt nemá parametry, jaké má mít (tepelná roztažnost)
Sorry že se do toho pletu povolanějším, ale z diskuse vyplývá, že tady už je každá rada drahá. Tak to aspoň zkoušim.
08:17:27
03.08.2012
03.08.2012
radekp
-> Eidy: kurňa, to už je fakt na proutkaře...
09:18:16
28.07.2012
28.07.2012
vhml
-> Eidy: vzhledem k tomu že mi škytá i blbá jednobodová felda a já nemůžu zjistit proč, tak jsem v tomhle špatným rádcem.
02:07:26
28.07.2012
28.07.2012
Eidy
Taky jsem zkoušel zcela odpojit xenony, jestli náhodou nedochází k rušení, zkoušel jsem mít navolno regulátor tlaku paliva a tlumič kmitů tlaku v palivu, jestli náhodou díky vibracím nedochází k nějakým nepředloženostem. Opět bez úspěchu. Určitě jsem zkoušel X dalších věcí, na který si nevzpomenu, jako třeba X poloh svazku a VN kabelů, jestli nedochází k rušení, omotávat svazek alobalem atd. atd.
01:10:42
28.07.2012
28.07.2012
Tommyk
-> Eidy: to je fakt.
01:09:29
28.07.2012
28.07.2012
Eidy
-> Tommyk: za studena to jede jako praštěný až do omezovače, to rozvody vylučuje.
00:50:04
28.07.2012
28.07.2012
Tommyk
-> Eidy: a co rozvody?
18:04:38
27.07.2012
27.07.2012
Eidy
-> vhml: No, tak mi řekni jaká. Budu ti líbat nohy, když se trefíš.
17:59:04
27.07.2012
27.07.2012
vhml
-> Eidy: beztak je to jen nějaká píčovina
17:53:22
27.07.2012
27.07.2012
Eidy
Už jsem došel na kraj svých možností. Zkoušel jsem možné i nemožné. Měnil jsem svíčky, kabely, palce, víčka, snímač na klice, snímač zátěže, měřil teplotní čidlo, simuloval studený motor, měnil čerpadlo, 3x předělával vedení paliva, měnil regulátory tlaku paliva, jezdil s tlumičem i bez, kontroloval a opravil celý el. svazek, měnil ŘJ, vyčítal pamět závad, jezdil s altíkem i bez, kontroloval natočení rozdělovačů, včera jsem dokonce namontoval originální sání a dal jsem kanystr s benzínem místo zadních sedaček, aby bylo vedení co nejkratší. NIC. Za studena super, ale jakmile se ohřeje tak sbohem. Ani nevíte kolik pokusů jsem uskutečnil, už mě nebavilo psát dokola to samý. Prvně v životě budu muset předat Kóču do rukou větších odborníků. Za 2 týdny, až se jeden šikovný chlapík vrátí z dovolený, tam pojedu.
20:32:28
19.07.2012
19.07.2012
Eidy
Mám za sebou další pokus. Další stejný výsledek.
Před týdnem jsem vyndal celý kabelový svazek, celý ho rozholil, přepájel všechny spoje, vyhodil zbytečný kabely, udělal všechno krásně do chrániček, vše oizoloval, nandal zpět. Nic.
Před týdnem jsem vyndal celý kabelový svazek, celý ho rozholil, přepájel všechny spoje, vyhodil zbytečný kabely, udělal všechno krásně do chrániček, vše oizoloval, nandal zpět. Nic.
01:58:08
18.07.2012
18.07.2012
Eidy
-> TTomas: Já ti neodporuju, jen mi řekni kde to může přisávat. Před čerpadlem jsem to celý překontroloval, opravil drobnosti, které beztak určitě nevadily, dal nový hadicový spojky. Já fakt nevím.
Jinak čerpadlo mám tohle
www.ebay.com/itm/.../3505 81196314?pt=Motors_...
5 barů, 170l/h.
Edit: Bavíme se o ohýbání za čerpadlem, ne před.
Jinak čerpadlo mám tohle
www.ebay.com/itm/.../3505 81196314?pt=Motors_...
5 barů, 170l/h.
Edit: Bavíme se o ohýbání za čerpadlem, ne před.
19:10:33
17.07.2012
17.07.2012
TTomas
-> Eidy: Ani nevim jakou pumpu mas, jen kdyz ohnes kdekoli hadici, tak se zmeni tlak a jedine co tam krom prisavani vedeni muze zlobit je pumpa.
15:06:20
17.07.2012
17.07.2012
Eidy
-> kamikaze: jednotkou
15:06:01
17.07.2012
17.07.2012
Eidy
-> TTomas: A co by mohlo být s pumpou? Je to funglovka, což není 100% záruka samozřejmě. Nevím, jak to uvnitř pumpy vypadá, ale jediný místo, kde by to nemuselo těsnit je zaválcovaná přiruba na výtlačné straně čerpadla (kde je podle mě beztak již přetlak). Jinak je to všechno materiál v jednom kuse.
15:03:04
17.07.2012
17.07.2012
kamikaze
-> Eidy: Drobnůstka neřešící problém, předstih je tam regulovanej jednotkou nebo mechanikou? Určitě už jsme se o tom bavili
14:46:19
17.07.2012
17.07.2012
TTomas
-> Eidy: Ze by pumpa?
07:48:13
17.07.2012
17.07.2012
Eidy
-> vhml: Tohle řešit nebudu, to nejde. Když kdekoliv uškrtím průtok, benzín začne bublat. Začne se z něj uvolňovat vzduch. Ačkoliv to vůbec nechápu.
Existuje něco proti penění? Nějaká přísada?
Existuje něco proti penění? Nějaká přísada?