skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Úprava Řj motoru Alfa Romeo
-> Eidy: takže až to vyřešíš tak to bude stejně k prdu, protože to je až za lištou :-(
-> vhml: Tak zase nic. Od půl šestý do půl jedný jsem se v tom vrtal. Vyndal jsem filtr před čerpadlem, protože nátrubky jsou 8mm a měl jsem tam hadici 10mm (kvůli připojení k čerpadlu, kde je 12mm). Pořád to bublalo. Vyndal jsem všechny trubky před čerpadlem a pod dvouma hadicema jsem na trubce našel podélnou rýhu. Nevím jak a kdy jsem ji tam udělal. Přeletoval jsem teda trubky za nový, přeletoval všechny spoje, odstranil jednu hadicovou propojku a průtokáč utěsnil na hliník. Pořád to bublalo. Na tomhle vedení už není co vylepšit.
Tak jsem to vzal postupně. Před vstřikovací lištou nejde ani bublinka. Hned za lištou nejde taky ani bublina. Ale za regulátorem tlaku (10cm za lištou) to bublá. Když vezmu hadici před ním, tedy za lištou kde to nepění a hadici zalomím, začne to taky šumět. Jakto??? Každopádně lišta se nezavzdušňuje, pění to až za regulátorem resp. v něm. Sice to nechápu, ale u vstřiků to není.
Dám půl království a ruku princezny tomu, kdo to vyřeší.
Tak jsem to vzal postupně. Před vstřikovací lištou nejde ani bublinka. Hned za lištou nejde taky ani bublina. Ale za regulátorem tlaku (10cm za lištou) to bublá. Když vezmu hadici před ním, tedy za lištou kde to nepění a hadici zalomím, začne to taky šumět. Jakto??? Každopádně lišta se nezavzdušňuje, pění to až za regulátorem resp. v něm. Sice to nechápu, ale u vstřiků to není.
Dám půl království a ruku princezny tomu, kdo to vyřeší.
-> Eidy: troufám si souhlasit
Uvažuju správně, že za čerpadlem už je tlak, takže tam by se to zavzdušnit nemělo?
-> Eidy: propouštět může všechno :-)
Mě to přisávalo na nádrži. Na 120 je trubička na kterou dáváš hadičku. Hadička, i přes to že tam byla spona, začala přisávat mezi trubičkou a hadičkou. Stačilo hadičku zakrátit a jelo se dál. Ven samozřejmě nic neteklo.
Mě to přisávalo na nádrži. Na 120 je trubička na kterou dáváš hadičku. Hadička, i přes to že tam byla spona, začala přisávat mezi trubičkou a hadičkou. Stačilo hadičku zakrátit a jelo se dál. Ven samozřejmě nic neteklo.
-> vhml: Můžem začít od stolu. Co fíbrový těsnění? Může propuštět?
-> Eidy: jestli jsi našel bubliny tak máš zpoloviny vyhráno.
Bubliny tam v žádným případě bejt nesmí, resp nemají. Jdi po hadicích, sponách. Benzinový vedení umí bejt svině a vzduch jen přisávat a benzín ven nepouštět.
Bubliny tam v žádným případě bejt nesmí, resp nemají. Jdi po hadicích, sponách. Benzinový vedení umí bejt svině a vzduch jen přisávat a benzín ven nepouštět.
-> vhml: No, ano i ne. Mám nový VN kabely, palce i víčka rozdělovačů - NIC. Natočení rozdělovačů - NIC. Omotání el. svazku alobalem - NIC. Žádný posun.
Prošel jsem celý kabelový svazek, vyhodil pár kabelů, který vedly odněkud nikam, vyhodil jeden, který vedl úplně jinam než měl, překontroloval všechny pájený spoje, prostříknul všechny konektory, zapojil správně jedno špatně zapojený reláto (k lambdě, čili o ničem), ale nenašel nic vyloženě špatnýho. Signálovej stíněnej kabel od čidla otáček byl na 3 místech poškozenej, jako když do něj napůl zajedeš karbinou, tak jsem ho pokrátil, ale stejně to nebude ono. Proto jednotka nevypisuje chybu, tam je to určitě v pořádku. Ještě udělám jinak kostru a přívod, ale spíš pro okrasu a jistotu.
Takže jsem se vrátil k palivu. Dává to hodně, ALE. Když vnořím hadici na vratce od vstřiků pod hladinu, tak s benzínem jdou bublinky. Ne nějak moc, nevím jak to přesně popsat a procentuální zastoupení vzduchu neznám. Prohlížel jsem hadice před čerpadlem a jsou suchý. Ale něco je slyšet i na běhu čerpadla. Jako kdyby šlo chvilkama lehčeji (bublina??). Ale až po chvíli, až když se benzín oběhem provzdušní. Jsem z toho nějak utahanej. Jsem blízko, ale pořád se motám jen kolem.
Zná někdo přesně zapojení a odkud kam vedou trubky a hadice v případě řešení s pomocnou/vyrovnávací mezinadrží? Vstup do hlavního čerpadla bude ze dna, ale kam vedou výstupy z přečerpávacích čerpadel? do půlky? Ke dnu? Až nahoru? Neříkám, že to budu dělat, ale abych si dokázal porovnat představy s realitou.
Vrtám se v tom každý den do noci, ale už mě nebaví neustále popisovat neúspěchy, proto nepřispívám.
Prošel jsem celý kabelový svazek, vyhodil pár kabelů, který vedly odněkud nikam, vyhodil jeden, který vedl úplně jinam než měl, překontroloval všechny pájený spoje, prostříknul všechny konektory, zapojil správně jedno špatně zapojený reláto (k lambdě, čili o ničem), ale nenašel nic vyloženě špatnýho. Signálovej stíněnej kabel od čidla otáček byl na 3 místech poškozenej, jako když do něj napůl zajedeš karbinou, tak jsem ho pokrátil, ale stejně to nebude ono. Proto jednotka nevypisuje chybu, tam je to určitě v pořádku. Ještě udělám jinak kostru a přívod, ale spíš pro okrasu a jistotu.
Takže jsem se vrátil k palivu. Dává to hodně, ALE. Když vnořím hadici na vratce od vstřiků pod hladinu, tak s benzínem jdou bublinky. Ne nějak moc, nevím jak to přesně popsat a procentuální zastoupení vzduchu neznám. Prohlížel jsem hadice před čerpadlem a jsou suchý. Ale něco je slyšet i na běhu čerpadla. Jako kdyby šlo chvilkama lehčeji (bublina??). Ale až po chvíli, až když se benzín oběhem provzdušní. Jsem z toho nějak utahanej. Jsem blízko, ale pořád se motám jen kolem.
Zná někdo přesně zapojení a odkud kam vedou trubky a hadice v případě řešení s pomocnou/vyrovnávací mezinadrží? Vstup do hlavního čerpadla bude ze dna, ale kam vedou výstupy z přečerpávacích čerpadel? do půlky? Ke dnu? Až nahoru? Neříkám, že to budu dělat, ale abych si dokázal porovnat představy s realitou.
Vrtám se v tom každý den do noci, ale už mě nebaví neustále popisovat neúspěchy, proto nepřispívám.
Nějaký víkendový pokrok?
-> vhml: Tak motokarby. Uvidíme tento týden. Tedy když bude počasí. Pak si povíme víc.
-> Eidy: Vánoce jsou daleko

-> Eidy: webři jsou krok zpět
-> vhml: Naposledy jsem se v tom šťoural o víkendu, na něco jsem možná přišel, takže mám objednaný nějaký díly. Ty přijdou příští týden, takže pak se uvidí. A když ani to nepomůže, tak si k vánocům koupím 2 Webery a bude pokoj
.

-> Eidy: nějaký aktuální pokrok?
-> Stepan FUN: Váha vzduchu jako taková tam není. Snímač je daný přímo na klapku. Ale ten spínač plné zátěže mám v plánu prověřit.
-> Eidy: Ještě mě napadá váha vzduchu. Kdysi jsem řešil jednoho sOpla. Jelo to jak postřelený, najednou šlus. Sice to jelo, ale bez výkonu, škubalo to, na volnoběh chcípalo. Už jsem byl bezradnej a řešil jsem takový kraviny jako kuchání svazku, výměnu stíněnýho kabelu od snímače otáček, protože mi přišlo, že to ruší zbytek jednotky, rozkuchání vlastní jednotky, atd. Nakonec to byl jenom studeňák v napojení váhy do jednotky a projevoval se jenom občas... No hledalo se to napikaču a řešil jsem to na 3x... :-/ Vždycky si to majitel vzal, 2 dny v pohodě a pak to zase nejelo...
Nemá náhodou tahle jednotka kontrolku diagnostiky? Pokud ano, chtělo by jí to tam nějak nabastlit a koukat, jestli se ve chvíli výpadku nerozsvítí. Když nerozsvítí, tak to není ve vstupních datech (čidlech), ale někde v akčních členech...
Nemá náhodou tahle jednotka kontrolku diagnostiky? Pokud ano, chtělo by jí to tam nějak nabastlit a koukat, jestli se ve chvíli výpadku nerozsvítí. Když nerozsvítí, tak to není ve vstupních datech (čidlech), ale někde v akčních členech...
-> TTomas: možná..
-> kamikaze: podobný parametry nemá žádná. Každej výrobce to kóduje jinak.
Další test mám za sebou a poslepoval jsem pár kabelů a udělal si blikací vyčítačku z paměti závad. A co byste řekli? Nic. Vytáhnul jsem auto až to začlo cukat a pak šup do garáže a vyčíst. Jednotka tvrdí, že vše je v naprostém pořádku.
A teď mám od Karla potvrzeno, že ve formulce jezdil bez lambdy.
-> kamikaze: podobný parametry nemá žádná. Každej výrobce to kóduje jinak.
Další test mám za sebou a poslepoval jsem pár kabelů a udělal si blikací vyčítačku z paměti závad. A co byste řekli? Nic. Vytáhnul jsem auto až to začlo cukat a pak šup do garáže a vyčíst. Jednotka tvrdí, že vše je v naprostém pořádku.
A teď mám od Karla potvrzeno, že ve formulce jezdil bez lambdy.
-> Eidy: Zkusil bych kab. svazky pořádně zkouknout, proměřit je asi zcestný (vlivem tepelnejch roztažností, vibrací, ...), a nějak zjistit, co ta jednotka opravdu umí, zda je tam nouzovej dojezd a tak. Ale to už asi hodně věcí víš
Asi totální kravina, ale nešla by použít jednotka z jinýho auta, podovbnejch parametrů?

Asi totální kravina, ale nešla by použít jednotka z jinýho auta, podovbnejch parametrů?

-> Eidy: Co kabely ke svickam? Podobne se mi to chovalo na Mazde a po vymene kabelu byl pokoj. Nekde si to obcasne hazelo kratas a nasledoval malej vykon a pocukavani.
-> Petkar1: Dozvěděl jsem se, že jsou jednotky, který to zvládnou bez a některý ne. Lze to softwarově zablokovat, ale cenově to vyjde dráž než samotná lambda.
-> Eidy: lambdou to podle mně nebude. Tím že chybí, tak motor jede na přednastavenou mapu, takže by se to mělo chovat po celou dobu jízdy stejně...
-> kamikaze: Tak to problém není, ale co když to tím není? Proč to Karlovi jezdilo bez lambdy???
-> vhml: Podle všeho ne. A ano.
-> vhml: Podle všeho ne. A ano.
-> Eidy: přehřátí cívky to teda není? Pochopil jsem že jsi zkoušel zapojit jinou
-> Eidy: A co tam teda tu lambu dát?
-> kamikaze: Ne, voda byla na 80 po chvíli a pak to ještě pořád jelo. Ale jet se studeným čidlm jsem už zkoušel a bezvýsledně.
Mluvil jsem odborníkem na Alfy a ten mi hned řekl, že to jsou buď svíce nebo lambda. Že prej Bosch v Alfách nefunguje a nebo ta chybějící lambda vynutí chybu v ŘJ a ta pak začne blbnout. Doporučil mi lambdu zapojit a dát svíce na cca 300Kč. Za kus. A ještě vyjet chyby z ŘJ. Ale to asi zvládnu sám.
Mluvil jsem odborníkem na Alfy a ten mi hned řekl, že to jsou buď svíce nebo lambda. Že prej Bosch v Alfách nefunguje a nebo ta chybějící lambda vynutí chybu v ŘJ a ta pak začne blbnout. Doporučil mi lambdu zapojit a dát svíce na cca 300Kč. Za kus. A ještě vyjet chyby z ŘJ. Ale to asi zvládnu sám.
-> Eidy: Já bych měl strach, že falešným signálem by se mohla celková regulace hodit do nestability. Přecejenom když přidáš plyn, otevřeš klapku, tudíž pustíš do válců víc vzduchu a směs bude chudá. Jednotka si bude myslet, že je vše ok a žádnou korekci neprovede. To by muselo být něco, co by reagovalo na mnoho faktorů, aby to lambdu nějak nahradilo, to je si myslým optimálnější režim bez lambdy
Ale zas když píšeš, že to dobu jelo a z ničeho nic to spadlo na výkonu, tak bych lambdu vyloučil. Jinak ta teplota vody už tam byla nějakou dobu, nebo to vystoupalo na cca 80°C a najednou šlus?

Ale zas když píšeš, že to dobu jelo a z ničeho nic to spadlo na výkonu, tak bych lambdu vyloučil. Jinak ta teplota vody už tam byla nějakou dobu, nebo to vystoupalo na cca 80°C a najednou šlus?
-> kamikaze: to já vím.
Nicméně otázka je, jak donutit jednotku, aby slepě poslouchala svoje tabulky a nehledala lambdu nebo další signály?
Nicméně otázka je, jak donutit jednotku, aby slepě poslouchala svoje tabulky a nehledala lambdu nebo další signály?
-> Eidy: lenze kazda ina lambda je ako zdroj napatia a nie ako odpor, o to ide. zdroj napatia aj s nejakym kolisanim urobis hned, odpor bude horsi. ale podla mna to tak ci tak fungovat nebude
-> darklord: Ale to je pořád stejný. Vyhřívání je pro rychlejší náběh, protože LS funguje až od 550°C nebo tak nějak. Takhle to funguje do minuty, bez výhřevu je to spousta minut.
Bez ohledu na značku. Ty tam vidíš znak Alfy?
Bez ohledu na značku. Ty tam vidíš znak Alfy?
-> Eidy: myslim tym tu odporovu lambdu.
-> darklord: Jaký taliáni? To je obecný pro LS.
-> Eidy: aha, nieco taketo som nevedel, taliani boli vzdy tak trochu mimo
No ale odpoved na tvoju otazku tam je, potrebujes megaodpor a skokovo ho menit aby si osciloval okolo tej hodnoty. Podla mna lepsie ako vymyslat tieto kraviny je proste dat do vyfuku tu lambdu.

-> darklord: je napájená 5V a vnitřní odpor skokově klesá kolem lambda=1. V podstatě funguje stejně jako teploměr vody.
automatizace.hw.cz/clanek /2006061301
automatizace.hw.cz/clanek /2006061301
-> darklord: a popravde si myslim ze jednotka tak nejak potrebuje od lambdy kolisanie napatia v zavislosti ako jednotka ochudzuje/obohatuje zmes, potom podla casu reakcie urcuje stav lambdy samotnej, takze nahradit lambdu zdrojom napr 0.45V (14:1) je hlupost kedze nebude reagovat na zmeny bohatosti.
-> Eidy: lenze lambda neni odpor ci? Ja mam za to ze lambda je slaby zdroj napatia
-> darklord: ne, vyhřívání není k jednotce nijak připojeno, to mě nezajímá. Jak nahradit samotnou lambdu, aby si ŘJ myslela, že směs je ideální?
-> Eidy: odporom? myslis miesto vyhrievania?
-> Petkar1: na mapu zatim prdím. Když to vypadává, nemá smysl něco ladit.
Ví někdo přesně, jakým odporem lze nahradit lambda sondu v oblasti ideální směsi? Původně je tam vyhřívaná, tedy odporová sonda. Mě vychází odpory o značných hodnotách.
-> Eidy: Chtělo by to proměřit, ale co mě napadá, tak možná snímač polohy klapky. Jinak mapu už jsi vyladil, jo? 

-> Petkar1: Aspoň že tak. Bál jsem se, že se něco stane, spadne do nouzáku a přes noc se odpojením ŘJ vymaže a vzpamatuje. Lambdu tam nemám. Zkusím ještě vyměnit spínač volnoběhu a plné zátěže.
-> Eidy: Měl jsem to podobně, když mi odcházela lambda - jelo to krásně a najednou z ničeho nic to přestalo jet. Co jsem pochopil, tak do nouzáku nepadá. Pokud nějaké čidlo (váha vzduchu, lambda) odpojíš, jede podle naprogramované mapy.
Ještě otázečka. Umí tahleta jednotka spadnout do nouzáku?
Jsem z toho na prášky. Dnes další testování. Vrátil jsem tlak paliva na 3 bary, vyměnil jsem jednu cívku i s ovládáním (tranzistor byl mechanicky promáčklej asi o 2mm), vyměnil jsem snímač otáček, přeházel mezi sebou svíčky, zkontroloval VN kabely a vyrazil. Auto opět jelo jako střelený. Ohřál se motor a pořád to jelo. Jindy to zvadne po 2 km ale dneska ok. Ujel jsem asi 10km a po dlouhý rovině jsem to pálil naplno. Ano, rychlost atakující 200km/h je porušení předpisů. Voda měla 80 a olej 100 stupňů (mnohem víc než kdykoliv předtím). Měl jsem takovou radost. A najednou šlus. Nezačlo to postupně vadnout. Prostě najednou zase špatný a je tam tak 100 koní. Zkoušel jsem pak jet zvlášť jen na jednu a pak druhou cívku. Beze změny. Tak mi to vysvětlete. Teď zas podezírám elektriku tak nějak celkově. Vyndám svazek a prohlédnu kabely.
Edit: když jsem po první jízdě kontroloval svíce, byly předpisově do hněda.
Edit: když jsem po první jízdě kontroloval svíce, byly předpisově do hněda.
-> vhml 27.06.12 22:41:21: Jasný, tak jak jsme si psali, dal jsem na doporučení a funguje to už skoro 30tkm. Mít někdo na test NGK 7čky tak je prubnu jakou by měli barvu po delší jízdě a jak by to fungovalo, ale 6tky vypadají v podstatě předpisově 
-> Favo navždy: Koukám, že jsi opět využil první příležitosti. Ano spletl jsem se v označení, neb jsem dle rad žil v bludu ohledně značení Bosche a svíčky jsem naposled řešil NGK s Dedlou při koupi vačky což už bude nějakých 6 let...

-> Favo navždy: Koukám, že jsi opět využil první příležitosti. Ano spletl jsem se v označení, neb jsem dle rad žil v bludu ohledně značení Bosche a svíčky jsem naposled řešil NGK s Dedlou při koupi vačky což už bude nějakých 6 let...
-> U-Geen: To mi tak připomíná, že budu muset koupit nový žhavičky 

-> vhml: Po tejhle diskuzi raději jo



-> Tuner#2: protože byla na sériovou kompresy...
Vzhledem k tomu že jsou v týhle problematicde obecně zmatky tak asi zejtra zbouchám nějakej článek
Vzhledem k tomu že jsou v týhle problematicde obecně zmatky tak asi zejtra zbouchám nějakej článek
-> vhml 27.06.12 22:30:02: A úúúú už jsem doma. Dobrý, dobrý pochopeno, holt do toho řešit topení v jiné diskuzi není úplně dobrý.
Takže prostě 5tky od Bosche (u NGK 7čky) jsou studenější do upravených motorů a jen si nějak musím odblokovat ten fix na to, žes to tady psal u Bosche tu sedmičku...
