Úprava Řj motoru Alfa Romeo

prohledat
512 příspěvků (zobrazeno 201 až 250) od 24.05.2012 do 10.08.2014, založil/a Eidy
řadit dle data
07:42:13
17.07.2012
vhml
-> Eidy: takže až to vyřešíš tak to bude stejně k prdu, protože to je až za lištou :-(
01:28:12
17.07.2012
Eidy
-> vhml: Tak zase nic. Od půl šestý do půl jedný jsem se v tom vrtal. Vyndal jsem filtr před čerpadlem, protože nátrubky jsou 8mm a měl jsem tam hadici 10mm (kvůli připojení k čerpadlu, kde je 12mm). Pořád to bublalo. Vyndal jsem všechny trubky před čerpadlem a pod dvouma hadicema jsem na trubce našel podélnou rýhu. Nevím jak a kdy jsem ji tam udělal. Přeletoval jsem teda trubky za nový, přeletoval všechny spoje, odstranil jednu hadicovou propojku a průtokáč utěsnil na hliník. Pořád to bublalo. Na tomhle vedení už není co vylepšit.

Tak jsem to vzal postupně. Před vstřikovací lištou nejde ani bublinka. Hned za lištou nejde taky ani bublina. Ale za regulátorem tlaku (10cm za lištou) to bublá. Když vezmu hadici před ním, tedy za lištou kde to nepění a hadici zalomím, začne to taky šumět. Jakto??? Každopádně lišta se nezavzdušňuje, pění to až za regulátorem resp. v něm. Sice to nechápu, ale u vstřiků to není.



Dám půl království a ruku princezny tomu, kdo to vyřeší.
20:39:13
16.07.2012
vhml
-> Eidy: troufám si souhlasit
19:56:27
16.07.2012
Eidy
Uvažuju správně, že za čerpadlem už je tlak, takže tam by se to zavzdušnit nemělo?
12:19:50
16.07.2012
vhml
-> Eidy: propouštět může všechno :-)



Mě to přisávalo na nádrži. Na 120 je trubička na kterou dáváš hadičku. Hadička, i přes to že tam byla spona, začala přisávat mezi trubičkou a hadičkou. Stačilo hadičku zakrátit a jelo se dál. Ven samozřejmě nic neteklo.
10:56:54
16.07.2012
Eidy
-> vhml: Můžem začít od stolu. Co fíbrový těsnění? Může propuštět?
10:27:16
16.07.2012
vhml
-> Eidy: jestli jsi našel bubliny tak máš zpoloviny vyhráno.



Bubliny tam v žádným případě bejt nesmí, resp nemají. Jdi po hadicích, sponách. Benzinový vedení umí bejt svině a vzduch jen přisávat a benzín ven nepouštět.
10:18:01
16.07.2012
Eidy
-> vhml: No, ano i ne. Mám nový VN kabely, palce i víčka rozdělovačů - NIC. Natočení rozdělovačů - NIC. Omotání el. svazku alobalem - NIC. Žádný posun.

Prošel jsem celý kabelový svazek, vyhodil pár kabelů, který vedly odněkud nikam, vyhodil jeden, který vedl úplně jinam než měl, překontroloval všechny pájený spoje, prostříknul všechny konektory, zapojil správně jedno špatně zapojený reláto (k lambdě, čili o ničem), ale nenašel nic vyloženě špatnýho. Signálovej stíněnej kabel od čidla otáček byl na 3 místech poškozenej, jako když do něj napůl zajedeš karbinou, tak jsem ho pokrátil, ale stejně to nebude ono. Proto jednotka nevypisuje chybu, tam je to určitě v pořádku. Ještě udělám jinak kostru a přívod, ale spíš pro okrasu a jistotu.

Takže jsem se vrátil k palivu. Dává to hodně, ALE. Když vnořím hadici na vratce od vstřiků pod hladinu, tak s benzínem jdou bublinky. Ne nějak moc, nevím jak to přesně popsat a procentuální zastoupení vzduchu neznám. Prohlížel jsem hadice před čerpadlem a jsou suchý. Ale něco je slyšet i na běhu čerpadla. Jako kdyby šlo chvilkama lehčeji (bublina??). Ale až po chvíli, až když se benzín oběhem provzdušní. Jsem z toho nějak utahanej. Jsem blízko, ale pořád se motám jen kolem.

Zná někdo přesně zapojení a odkud kam vedou trubky a hadice v případě řešení s pomocnou/vyrovnávací mezinadrží? Vstup do hlavního čerpadla bude ze dna, ale kam vedou výstupy z přečerpávacích čerpadel? do půlky? Ke dnu? Až nahoru? Neříkám, že to budu dělat, ale abych si dokázal porovnat představy s realitou.



Vrtám se v tom každý den do noci, ale už mě nebaví neustále popisovat neúspěchy, proto nepřispívám.
upraveno 2x, naposled 16.07.2012 10:19:43
09:45:51
16.07.2012
vhml
Nějaký víkendový pokrok?
14:16:44
10.07.2012
Eidy
-> vhml: Tak motokarby. Uvidíme tento týden. Tedy když bude počasí. Pak si povíme víc.
13:22:57
10.07.2012
kamikaze
-> Eidy: Vánoce jsou daleko3
19:47:47
06.07.2012
vhml
-> Eidy: webři jsou krok zpět
upraveno 1x, naposled 06.07.2012 19:47:57
16:32:46
06.07.2012
Eidy
-> vhml: Naposledy jsem se v tom šťoural o víkendu, na něco jsem možná přišel, takže mám objednaný nějaký díly. Ty přijdou příští týden, takže pak se uvidí. A když ani to nepomůže, tak si k vánocům koupím 2 Webery a bude pokoj 1 .
13:42:21
06.07.2012
vhml
-> Eidy: nějaký aktuální pokrok?
20:29:14
30.06.2012
Eidy
-> Stepan FUN: Váha vzduchu jako taková tam není. Snímač je daný přímo na klapku. Ale ten spínač plné zátěže mám v plánu prověřit.
09:09:46
30.06.2012
StepaNoFUN
-> Eidy: Ještě mě napadá váha vzduchu. Kdysi jsem řešil jednoho sOpla. Jelo to jak postřelený, najednou šlus. Sice to jelo, ale bez výkonu, škubalo to, na volnoběh chcípalo. Už jsem byl bezradnej a řešil jsem takový kraviny jako kuchání svazku, výměnu stíněnýho kabelu od snímače otáček, protože mi přišlo, že to ruší zbytek jednotky, rozkuchání vlastní jednotky, atd. Nakonec to byl jenom studeňák v napojení váhy do jednotky a projevoval se jenom občas... No hledalo se to napikaču a řešil jsem to na 3x... :-/ Vždycky si to majitel vzal, 2 dny v pohodě a pak to zase nejelo...

Nemá náhodou tahle jednotka kontrolku diagnostiky? Pokud ano, chtělo by jí to tam nějak nabastlit a koukat, jestli se ve chvíli výpadku nerozsvítí. Když nerozsvítí, tak to není ve vstupních datech (čidlech), ale někde v akčních členech...
19:08:37
29.06.2012
Eidy
-> TTomas: možná..

-> kamikaze: podobný parametry nemá žádná. Každej výrobce to kóduje jinak.



Další test mám za sebou a poslepoval jsem pár kabelů a udělal si blikací vyčítačku z paměti závad. A co byste řekli? Nic. Vytáhnul jsem auto až to začlo cukat a pak šup do garáže a vyčíst. Jednotka tvrdí, že vše je v naprostém pořádku.

A teď mám od Karla potvrzeno, že ve formulce jezdil bez lambdy.
17:11:59
29.06.2012
kamikaze
-> Eidy: Zkusil bych kab. svazky pořádně zkouknout, proměřit je asi zcestný (vlivem tepelnejch roztažností, vibrací, ...), a nějak zjistit, co ta jednotka opravdu umí, zda je tam nouzovej dojezd a tak. Ale to už asi hodně věcí víš4



Asi totální kravina, ale nešla by použít jednotka z jinýho auta, podovbnejch parametrů?36
16:54:28
29.06.2012
TTomas
-> Eidy: Co kabely ke svickam? Podobne se mi to chovalo na Mazde a po vymene kabelu byl pokoj. Nekde si to obcasne hazelo kratas a nasledoval malej vykon a pocukavani.
16:35:32
29.06.2012
Eidy
-> Petkar1: Dozvěděl jsem se, že jsou jednotky, který to zvládnou bez a některý ne. Lze to softwarově zablokovat, ale cenově to vyjde dráž než samotná lambda.
upraveno 1x, naposled 29.06.2012 16:35:39
16:15:10
29.06.2012
Petkar1
-> Eidy: lambdou to podle mně nebude. Tím že chybí, tak motor jede na přednastavenou mapu, takže by se to mělo chovat po celou dobu jízdy stejně...
14:59:59
29.06.2012
Eidy
-> kamikaze: Tak to problém není, ale co když to tím není? Proč to Karlovi jezdilo bez lambdy???

-> vhml: Podle všeho ne. A ano.
13:40:58
29.06.2012
vhml
-> Eidy: přehřátí cívky to teda není? Pochopil jsem že jsi zkoušel zapojit jinou
13:39:42
29.06.2012
kamikaze
-> Eidy: A co tam teda tu lambu dát?
13:34:27
29.06.2012
Eidy
-> kamikaze: Ne, voda byla na 80 po chvíli a pak to ještě pořád jelo. Ale jet se studeným čidlm jsem už zkoušel a bezvýsledně.

Mluvil jsem odborníkem na Alfy a ten mi hned řekl, že to jsou buď svíce nebo lambda. Že prej Bosch v Alfách nefunguje a nebo ta chybějící lambda vynutí chybu v ŘJ a ta pak začne blbnout. Doporučil mi lambdu zapojit a dát svíce na cca 300Kč. Za kus. A ještě vyjet chyby z ŘJ. Ale to asi zvládnu sám.
13:10:18
29.06.2012
kamikaze
-> Eidy: Já bych měl strach, že falešným signálem by se mohla celková regulace hodit do nestability. Přecejenom když přidáš plyn, otevřeš klapku, tudíž pustíš do válců víc vzduchu a směs bude chudá. Jednotka si bude myslet, že je vše ok a žádnou korekci neprovede. To by muselo být něco, co by reagovalo na mnoho faktorů, aby to lambdu nějak nahradilo, to je si myslým optimálnější režim bez lambdy4



Ale zas když píšeš, že to dobu jelo a z ničeho nic to spadlo na výkonu, tak bych lambdu vyloučil. Jinak ta teplota vody už tam byla nějakou dobu, nebo to vystoupalo na cca 80°C a najednou šlus?

upraveno 1x, naposled 29.06.2012 13:14:07
12:58:42
29.06.2012
Eidy
-> kamikaze: to já vím.



Nicméně otázka je, jak donutit jednotku, aby slepě poslouchala svoje tabulky a nehledala lambdu nebo další signály?
12:54:42
29.06.2012
kamikaze
-> Eidy: Lambda sonda vs. odporová lambda sonda

www.elpege.cz/ostatni/... /lambda-sonda
12:40:04
29.06.2012
darklord
-> Eidy: lenze kazda ina lambda je ako zdroj napatia a nie ako odpor, o to ide. zdroj napatia aj s nejakym kolisanim urobis hned, odpor bude horsi. ale podla mna to tak ci tak fungovat nebude
12:36:05
29.06.2012
Eidy
-> darklord: Ale to je pořád stejný. Vyhřívání je pro rychlejší náběh, protože LS funguje až od 550°C nebo tak nějak. Takhle to funguje do minuty, bez výhřevu je to spousta minut.

Bez ohledu na značku. Ty tam vidíš znak Alfy?
upraveno 1x, naposled 29.06.2012 12:36:47
12:32:33
29.06.2012
darklord
-> Eidy: myslim tym tu odporovu lambdu.
12:31:39
29.06.2012
Eidy
-> darklord: Jaký taliáni? To je obecný pro LS.
12:01:21
29.06.2012
darklord
-> Eidy: aha, nieco taketo som nevedel, taliani boli vzdy tak trochu mimo 3 No ale odpoved na tvoju otazku tam je, potrebujes megaodpor a skokovo ho menit aby si osciloval okolo tej hodnoty. Podla mna lepsie ako vymyslat tieto kraviny je proste dat do vyfuku tu lambdu.
11:53:41
29.06.2012
Eidy
-> darklord: je napájená 5V a vnitřní odpor skokově klesá kolem lambda=1. V podstatě funguje stejně jako teploměr vody.

automatizace.hw.cz/clanek /2006061301
11:43:50
29.06.2012
darklord
-> darklord: a popravde si myslim ze jednotka tak nejak potrebuje od lambdy kolisanie napatia v zavislosti ako jednotka ochudzuje/obohatuje zmes, potom podla casu reakcie urcuje stav lambdy samotnej, takze nahradit lambdu zdrojom napr 0.45V (14:1) je hlupost kedze nebude reagovat na zmeny bohatosti.
11:41:32
29.06.2012
darklord
-> Eidy: lenze lambda neni odpor ci? Ja mam za to ze lambda je slaby zdroj napatia
11:38:04
29.06.2012
Eidy
-> darklord: ne, vyhřívání není k jednotce nijak připojeno, to mě nezajímá. Jak nahradit samotnou lambdu, aby si ŘJ myslela, že směs je ideální?
11:26:30
29.06.2012
darklord
-> Eidy: odporom? myslis miesto vyhrievania?
11:10:18
29.06.2012
Eidy
-> Petkar1: na mapu zatim prdím. Když to vypadává, nemá smysl něco ladit.
11:09:22
29.06.2012
Eidy
Ví někdo přesně, jakým odporem lze nahradit lambda sondu v oblasti ideální směsi? Původně je tam vyhřívaná, tedy odporová sonda. Mě vychází odpory o značných hodnotách.
11:05:50
29.06.2012
Petkar1
-> Eidy: Chtělo by to proměřit, ale co mě napadá, tak možná snímač polohy klapky. Jinak mapu už jsi vyladil, jo? 4
23:17:09
28.06.2012
Eidy
-> Petkar1: Aspoň že tak. Bál jsem se, že se něco stane, spadne do nouzáku a přes noc se odpojením ŘJ vymaže a vzpamatuje. Lambdu tam nemám. Zkusím ještě vyměnit spínač volnoběhu a plné zátěže.
23:01:37
28.06.2012
Petkar1
-> Eidy: Měl jsem to podobně, když mi odcházela lambda - jelo to krásně a najednou z ničeho nic to přestalo jet. Co jsem pochopil, tak do nouzáku nepadá. Pokud nějaké čidlo (váha vzduchu, lambda) odpojíš, jede podle naprogramované mapy.
22:44:25
28.06.2012
Eidy
Ještě otázečka. Umí tahleta jednotka spadnout do nouzáku?
21:54:17
28.06.2012
Eidy
Jsem z toho na prášky. Dnes další testování. Vrátil jsem tlak paliva na 3 bary, vyměnil jsem jednu cívku i s ovládáním (tranzistor byl mechanicky promáčklej asi o 2mm), vyměnil jsem snímač otáček, přeházel mezi sebou svíčky, zkontroloval VN kabely a vyrazil. Auto opět jelo jako střelený. Ohřál se motor a pořád to jelo. Jindy to zvadne po 2 km ale dneska ok. Ujel jsem asi 10km a po dlouhý rovině jsem to pálil naplno. Ano, rychlost atakující 200km/h je porušení předpisů. Voda měla 80 a olej 100 stupňů (mnohem víc než kdykoliv předtím). Měl jsem takovou radost. A najednou šlus. Nezačlo to postupně vadnout. Prostě najednou zase špatný a je tam tak 100 koní. Zkoušel jsem pak jet zvlášť jen na jednu a pak druhou cívku. Beze změny. Tak mi to vysvětlete. Teď zas podezírám elektriku tak nějak celkově. Vyndám svazek a prohlédnu kabely.

Edit: když jsem po první jízdě kontroloval svíce, byly předpisově do hněda.
upraveno 1x, naposled 28.06.2012 21:57:49
22:51:04
27.06.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 27.06.12 22:41:21: Jasný, tak jak jsme si psali, dal jsem na doporučení a funguje to už skoro 30tkm. Mít někdo na test NGK 7čky tak je prubnu jakou by měli barvu po delší jízdě a jak by to fungovalo, ale 6tky vypadají v podstatě předpisově 4

-> Favo navždy: Koukám, že jsi opět využil první příležitosti. Ano spletl jsem se v označení, neb jsem dle rad žil v bludu ohledně značení Bosche a svíčky jsem naposled řešil NGK s Dedlou při koupi vačky což už bude nějakých 6 let...
upraveno 2x, naposled 27.06.2012 22:52:40
22:46:55
27.06.2012
Nwkt
-> U-Geen: To mi tak připomíná, že budu muset koupit nový žhavičky 3
22:46:00
27.06.2012
kamikaze
-> vhml: Po tejhle diskuzi raději jo4 3
22:41:21
27.06.2012
vhml
-> Tuner#2: protože byla na sériovou kompresy...





Vzhledem k tomu že jsou v týhle problematicde obecně zmatky tak asi zejtra zbouchám nějakej článek
22:37:55
27.06.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 27.06.12 22:30:02: A úúúú už jsem doma. Dobrý, dobrý pochopeno, holt do toho řešit topení v jiné diskuzi není úplně dobrý. 40 Takže prostě 5tky od Bosche (u NGK 7čky) jsou studenější do upravených motorů a jen si nějak musím odblokovat ten fix na to, žes to tady psal u Bosche tu sedmičku...
upraveno 2x, naposled 27.06.2012 22:39:24
Extreme Tyres