skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Úprava Řj motoru Alfa Romeo
-> Zazaa: Právě že origo váha vzduchu už tam je a blbne to úplně stejně.
hups ... sem myslel ze si to mel na emisich jako jednu z prvnich veci abys vedel co leze z vejfuku ...
pokud je to tak brutalne bohaty tak to nebude podle me ze by otvirala moc brzo vacka ale ze tam jde proste strasne moc benzinu na aktualni mnozstvi vzduchu
mas k tomu origunal alfa klapku ? zkusil bych ji misto te velke z brambora
pokud je to tak brutalne bohaty tak to nebude podle me ze by otvirala moc brzo vacka ale ze tam jde proste strasne moc benzinu na aktualni mnozstvi vzduchu
mas k tomu origunal alfa klapku ? zkusil bych ji misto te velke z brambora
-> darklord: právě, že vačka a klika mi sedí podle značek.
-> kamikaze: řešili, ale já nevím, kde se chytit. Možná si půjčím kvalitní vačky a ty zkusím. Ale teď na to koukám a jsem bezradnej.
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> kamikaze: řešili, ale já nevím, kde se chytit. Možná si půjčím kvalitní vačky a ty zkusím. Ale teď na to koukám a jsem bezradnej.
-> Eidy: Tak to je snad něco, čeho už se dá chytit, vačky jsme řešili už na FCC, škoda že se ti to nepotvrdilo dřív![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Eidy: fuha :) mal som za to ze keby bolo KO casovanie tak by sli tlaky dolu... premeraj tie vacky verzus kluku a budes vediet na com si
-> darklord: tlaky jsem měřil a 16ti barovej měřák šel vždy po dvou otáčkách nadoraz.
-> Eidy: nie, slo len o to ze ak je chyba na vyfukovej vacke, a zaroven by aj tam bolo variabilne casovanie, siel by som po nom. Nemas moznost si to casovanie premerat? Co kompresne tlaky?
Inak teda u mna sa zahada s motorom blizi ku koncu, buduci tyzden objednavam kruhy a idem na to![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Inak teda u mna sa zahada s motorom blizi ku koncu, buduci tyzden objednavam kruhy a idem na to
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> darklord: Jo, jen na sací. A klidně ho zase zprovozním, protože tím to není.
-> Eidy: a ten vymrd s casovanim vacky mas len na sacej vacke, ano?
-> darklord: Ne, na to jsem koukal už kdysi.
-> Eidy: a nepustaju vstreky?
Tak jsem byl dnes na diagnostice a pořád to nejede. Elektrika je komplet v pořádku, vyměnili jsme jednu cívku, protože to nebylo ono, ale teď jsou jiskry z obou cívek perfektní. Váha vzduchu, teploměr, veškerý snímače a kabeláž jako z příručky, ale nic nepomohlo. Podle emisí je to brutálně bohatý, strašně moc uhlovodíků, lambda 1,8-1,9 a 10-11% zbytkovýho kyslíku. Simulovali jsme i lambda sondu. Ta to trošinku srazila, ale při týhle bohatosti (resp. v týhle situaci) neměla šanci. Takže to je nejen bohatý, ale ani to tam neshoří. Tlak paliva je v pořádku, vstřiky dle čísel souhlasí, doba otevření vstřiků taky ok, takže dle mechanika to vypadá na rozhozený časování. Výfuk otvírá moc brzo a proto to neshoří. Takže opět ventildekl dolů a jdu laborovat.
Edit: Nechci na nikoho poukazovat, nemám žádný důkazy, ale mám pocit, že s tím motorem na mě někdo ušil boudu.
Edit: Nechci na nikoho poukazovat, nemám žádný důkazy, ale mám pocit, že s tím motorem na mě někdo ušil boudu.
Váhu vzduchu jsem dneska nasadil a taky nic. Aspoň, že v pátek jedu k doktorovi.
Tywoe to jsou stresy. Nainstaloval jsem tlakoměr paliva a že to vyzkouším. Nejdřív jsem při zapojování káblů do budíku přepálil pojistku (nevěděl jsem kam kterej kabel jde, tak jsem to dělal pod prudem). To je detail. Při instalaci budíku mi překážela řadička, tak jsem tam lupnul trojku, ale asi nedořadil. No a po 2 hodinách, když jsem to chtěl vyzkoušet, tak jsem to nastartoval (???) a po 5 vteřinách slabounký lup, Kóča se zhoupla lehce dopředu a motor zhasnul. V tu chvíli mi to došlo! Ale že to šlo nastartovat, to mi hlava nebere. Asi jsem nedořadil a vibracema to vyskočilo a naběhla tam setrvačností čtyřka. Jenže nešla vyřadit. Přitom tam šla dát zároveň 1, 3 a zpátečka. Ani silou s tím nic nešlo udělat. Tak jsem koukal na bič, na táhlo, vergloval s tím a říkám si, že Most je letos v prdeli, protože s tím nenajedu ani na podvál k panu doktorovi. Pak jsem tak postrkával autem sem a tam a přitom ladil páku. Najednou slabý lup a 4ka vyskočila. To se mi ulevilo. Pak jsem teda vyzkoušel tlakoměr a čerpadlo dává bez zaváhání (minimálně 3 bary až skoro do 4, dle zátěže) a přitom motor pořád vynechává.
No nic, jdu ladit váhu vzduchu.
No nic, jdu ladit váhu vzduchu.
-> jok3r: Na klapce je potenciometr. Náhražka váhy. Ale ty hodnoty nejsou přesný.
-> Eidy: tak držim palce ať to pomůže, čím máš teď vyřešený ty hodnoty?
-> vhml: Tak nějak ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Eidy: přinejhorřším plechovou příčku nahradíš karbonem :-)
-> jok3r: Ale já asi říznu.
-> Eidy: aha,, no tak to bych taky byl v rozpacích jestli říznout do auta![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> T: Tak to nic.
-> jok3r: Jenže já tam teď váhu nemám. Je to řešený jinak. Klapku mám blízko stěny a buď bych se tam musel nějak vecpat s ostrým kolenem (což v 6cm mezeře asi nedám) a nebo udělat díru do mezistěny a váhu dát dovnitř auta.
-> jok3r: Jenže já tam teď váhu nemám. Je to řešený jinak. Klapku mám blízko stěny a buď bych se tam musel nějak vecpat s ostrým kolenem (což v 6cm mezeře asi nedám) a nebo udělat díru do mezistěny a váhu dát dovnitř auta.
-> Eidy: : tak to nic, kamarád měl myšlenku jestli nejsou dvě a není jedno na předku a jedno u motoru, jestli by nebyly rozdílné hodnoty a jednotka neblbla,ale tohle nic :-(
-> Eidy: a jak je narocny vymenit tu vahu vzduchu? me uz by to asi nedalo a zkusil bych to,, za ty dva tydny bys to stihnul
tiše tě sleduju a fandim![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
tiše tě sleduju a fandim
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> T: Jedno a je u čtvrtýho válce.
-> Eidy: : kolik máš čidel na teplotu vody? případně, kde je máš?
Tak teď jsem trochu rozpačitej. Doma jsem proměřil váhu (dnes jsem si ji přivezl z vrakáče) a podle všeho je v pořádku. Signály jsou hladký a spojitý bez přerušení. Porovnal jsem hodnoty z váhy a ze současného snímače a v principu to je zapojený a funguje úplně stejně. Není tam ani kabel navíc. Hodnoty jsou samozřejmě jiný, hlavně pro oblast malý zátěže, ale v principu je to to samý. Jen bych kabely připojil k jinýmu snímači, ale nic zásadního by se nezměnilo. Tak se mi do toho nechce. Za 2 týdnu mám dohodnutou dílnu s diagnostikou, tak už do toho už asi nebudu šťourat.
-> Eidy: : to stihneš, neboj ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: Jo, Most se blíží. Povídej mi o tom. On by měl čas už příští týden, ale to já jsem zase pryč.
-> kamikaze: Dám ti půl království, když mi řekneš jaká.
-> kamikaze: Dám ti půl království, když mi řekneš jaká.
-> Eidy: : sakra sakra, až 21.září...Most se blíží...doufám, že to je ten správnej pan dokrot a přijde na to, držim palce a doufám v nějakou prkotinu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: Stejně to bude nějaká ptákovina, já se s feldou sral přes půl roku![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Pan doktor má teď plno a dohodli jsme se až na 21. září. Mezitím jsem zkoušel ještě další 2 cívky i se zapalovacím modulem, který jsou vyzkoušený a funkční v jiným autě. Nic.
Taky jsem zkoušel vůli řemenice (se zoubkama pro snímač polohy) na klikovce. Párkrát se Alfistům stalo, že byla volná a drážka na klínek se vykvrdlala a řemenice pak samozřejmě tancovala. Ale u mě je všechno festový.
Ještě zkusím vyměnit stíněnej signálovej kabel od snímače do jednotky. Třeba je bota v něm, i když tomu moc nevěřím.
Řeším to paralelně na Alfáckým webu a tamní kluky už taky nic nenapadá.
Taky jsem zkoušel vůli řemenice (se zoubkama pro snímač polohy) na klikovce. Párkrát se Alfistům stalo, že byla volná a drážka na klínek se vykvrdlala a řemenice pak samozřejmě tancovala. Ale u mě je všechno festový.
Ještě zkusím vyměnit stíněnej signálovej kabel od snímače do jednotky. Třeba je bota v něm, i když tomu moc nevěřím.
Řeším to paralelně na Alfáckým webu a tamní kluky už taky nic nenapadá.
-> Sepp: Řídící jednotka - vstřikovací ventily
Jak je tomu dávkováno palivo? Co reguluje jeho množství? Nevyčetl jsem to.
aha ja to pochopil ze si dotahl ty loziska a nechal to normalne ...
-> Zazaa: Eidy 26.08.12 18:52:31 napsal:
Provedl jsem test. Ohřál jsem motor a zkoušel ho na místě vytočit.
Cukalo to jako vždycky s teplým motorem. Odpojil jsem relé variátoru a nic
se nezměnilo. Pak jsem to zkusil včera na studeném motoru. Nechal jsem ho jen
trochu promazat a ačkoliv to nemám rád, poslal jsem otáčkoměr na konec.
Odpojil jsem relé variátoru a znova sešlápnul plyn. A motor cukal jako za
tepla.
Vyndal jsem vačku, rozebral variátor a přehodil pružinu z jedné strany
přesuvníku na druhou, takže je trvale přestavený. První ložisko vačkové
hřídele nebylo úplně dotažený na fest (vačky jsem v zimě vyndaval já
kvůli ventilovým vůlím). Nebylo úplně povolený, ale nebylo to co si
představuju. V ložisku tak po ohřátí mohl unikat řídký olej a nedostal
se do variátoru. V něm jsem nenašel zásadní nepředloženosti, ale kdo
ví.
Teď už to jen projet a zjistit, jestli jsem se trefil.
Vždyť to jsem udělal.
Provedl jsem test. Ohřál jsem motor a zkoušel ho na místě vytočit.
Cukalo to jako vždycky s teplým motorem. Odpojil jsem relé variátoru a nic
se nezměnilo. Pak jsem to zkusil včera na studeném motoru. Nechal jsem ho jen
trochu promazat a ačkoliv to nemám rád, poslal jsem otáčkoměr na konec.
Odpojil jsem relé variátoru a znova sešlápnul plyn. A motor cukal jako za
tepla.
Vyndal jsem vačku, rozebral variátor a přehodil pružinu z jedné strany
přesuvníku na druhou, takže je trvale přestavený. První ložisko vačkové
hřídele nebylo úplně dotažený na fest (vačky jsem v zimě vyndaval já
kvůli ventilovým vůlím). Nebylo úplně povolený, ale nebylo to co si
představuju. V ložisku tak po ohřátí mohl unikat řídký olej a nedostal
se do variátoru. V něm jsem nenašel zásadní nepředloženosti, ale kdo
ví.
Teď už to jen projet a zjistit, jestli jsem se trefil.
Vždyť to jsem udělal.
co zkusit tu vacku natvrdo prestavit do ostre polohy ?
jasne ze zmrtvi spodek, ale mohl bys to nataceni definitivne odskrtnout
jasne ze zmrtvi spodek, ale mohl bys to nataceni definitivne odskrtnout
-> darklord: Taky dobrý.
-> Eidy: sorry za OT, ale aspon niesom sam, sice iny motor ale tiez uz som z toho na obesenie: www.bmwklub.sk/post749752
.html
Záhada hlavolamu, bohužel (
), pokračuje. Nevím, jak je to možný, když vše ukazovalo na variátor, ale příčina to není. Když už to bylo teplý, vyndal jsem svíce a změřil kompresi. Budík mám jen do 16 barů a po dvou otáčkách motoru byl vždy na dorazu kolem 17.
Tak jsem shodil ventildekl a změřil ventilový vůle. Sací 2x0,40 a 2x0,45, výfukový 1x0,45 a 3x0,50. Jako podle knížky.
Napadá někoho něco?
![12](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/12.gif)
![21](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/21.gif)
![37](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/37.gif)
![69](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/69.gif)
![121](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/121.gif)
![81](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/81.gif)
Tak jsem shodil ventildekl a změřil ventilový vůle. Sací 2x0,40 a 2x0,45, výfukový 1x0,45 a 3x0,50. Jako podle knížky.
Napadá někoho něco?
-> Giom3: Podle manuálu tam má být tuším 0,40-0,45 na sacích a 0,45-0,50 na výfukových. Když jsem to v zimě rozebíral, tak tam bylo od 0,15 do 0,6. Všechny ventily jsem proto seřizoval.
Trochu to ohřej a zkontroluj ventylové vůle. To s ohřátím může taky souviset. Na studeném se dávaly myslím 0,40?
-> Eidy: Držím palec ať to klapne, vím jaké to je hledat "blbost" ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: spis "tak je to klasika" ...
-> Eidy: jestli tohle vse kvuli povolenymu sroubku tak to je solidní voser![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Eidy: Přeju Ti, aby jsi už od toho měl pokoj a držím pěsti, ať to klapne! ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Provedl jsem test. Ohřál jsem motor a zkoušel ho na místě vytočit. Cukalo to jako vždycky s teplým motorem. Odpojil jsem relé variátoru a nic se nezměnilo. Pak jsem to zkusil včera na studeném motoru. Nechal jsem ho jen trochu promazat a ačkoliv to nemám rád, poslal jsem otáčkoměr na konec. Odpojil jsem relé variátoru a znova sešlápnul plyn. A motor cukal jako za tepla.
Vyndal jsem vačku, rozebral variátor a přehodil pružinu z jedné strany přesuvníku na druhou, takže je trvale přestavený. První ložisko vačkové hřídele nebylo úplně dotažený na fest (vačky jsem v zimě vyndaval já kvůli ventilovým vůlím). Nebylo úplně povolený, ale nebylo to co si představuju. V ložisku tak po ohřátí mohl unikat řídký olej a nedostal se do variátoru. V něm jsem nenašel zásadní nepředloženosti, ale kdo ví.
Teď už to jen projet a zjistit, jestli jsem se trefil.
Vyndal jsem vačku, rozebral variátor a přehodil pružinu z jedné strany přesuvníku na druhou, takže je trvale přestavený. První ložisko vačkové hřídele nebylo úplně dotažený na fest (vačky jsem v zimě vyndaval já kvůli ventilovým vůlím). Nebylo úplně povolený, ale nebylo to co si představuju. V ložisku tak po ohřátí mohl unikat řídký olej a nedostal se do variátoru. V něm jsem nenašel zásadní nepředloženosti, ale kdo ví.
Teď už to jen projet a zjistit, jestli jsem se trefil.
-> Zazaa: Tlakoměr mám. Jenže to je na klice. Každopádně tlačí dost. Studenej volnoběh kolem 4, po ohřátí na provozní teplotu lehce nad 1 bar. Při vysokých otáčkách kolem 4 barů.
Edit: K vačkám se nedostaneš. Je tam kanál vrtanej někde uprostřed bloku a bůhví kudy to vede. Ale jak říkám, motor tlačí obstojně.
Edit: K vačkám se nedostaneš. Je tam kanál vrtanej někde uprostřed bloku a bůhví kudy to vede. Ale jak říkám, motor tlačí obstojně.
mas barometr na olej kolik to tlaci ?? pripadne jde lipnout nejake cidlo nahoru ke vackam ? pokud by ten motor byl vybehanej a po zahrati to ztratilo tlak oleje tak by to mohlo bejt ono
Na straně 2 www.kvm.tul.cz/studenti/.
../PSM_19.pdf jde vidět řez a pochopit funkce přestavení vačky.
Další obrázek tady www.alfabb.com/bb/.../284 88-variable-inlet-control. html
Pokud je to víc vyběhaný, tak to neudrží tlak a olej nepřesune střeva.
Další obrázek tady www.alfabb.com/bb/.../284 88-variable-inlet-control. html
Pokud je to víc vyběhaný, tak to neudrží tlak a olej nepřesune střeva.
-> Tuner#2: Vačky jsem měl venku už v zimě a očividně nejsou poškozené. Myslím tím, že není nic vydrolený nebo tak. A dvakrát se mi stalo, že to jelo i za tepla. S rozestupem několika měsíců. A taky jsem simuloval trvale studený motor. Tohle poškození vaček vylučuje.
A volnoběh houpe kvůli bohaté směsi. Jak se to ohřeje a začne líp spalovat, zvednou se otáčky a jednotka vypne, při poklesu otáček na volnoběžnou hodnotu zase zapne.
A volnoběh houpe kvůli bohaté směsi. Jak se to ohřeje a začne líp spalovat, zvednou se otáčky a jednotka vypne, při poklesu otáček na volnoběžnou hodnotu zase zapne.