skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Úprava Řj motoru Alfa Romeo
-> Eidy: tak to je masakr. hlavně žes na to přišel :)
-> Eidy: nu poklona. Taková blbovina a jaké to udělá problemy
Hurááá
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Eidy: Ty woe tak to bych asi nedal... :-O Ale na osciloskopu by tahle pikačovina mohla bejt vidět, že se ty impulsy změněj a posunou...
-> Eidy: solidní kandidát na titul Píčovina roku. Tak hlavně ať to teď už šlape.
-> Eidy: toto iste som riesil aj ja s IMF zapalkom, furt mi vynechavalo, strielalo do vyfuku, a nakoniec sme zistili, ze ked sa ohreje drziak sa sa priblizi k remenici a ta ho odkopava daleko a potom to vynechava :) tiez som to hladal skoro pol roka :D
Tak tohle by mě nenapadlo ani po stroboskopu
Ty jsi prostě jiná liga, hodně jiná, smekám pane![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: hehe, takze klasika... strana pi*ovina, jen na to prijit. Tak gratulace a at to slape :-)
Všichni vedle.
Takže, abych vás moc nenapínal. Je to kombinace elektriky a mechaniky, kdy mechanická stránka ovlivňovala funkci elektroniky. Ještě vám řeknu, že pan "doktor" mi minulý týden říká:
"Chce to sundat aspoň hlavu a kouknout se do motoru. Ale když se tak na vás koukám, vy mi to tu asi nenecháte."
"No tak to ani náhodou."
Kdyby použil stroboskop, mohl jsem to mít o trochu dřív. Zapalování má možná hezký obraz a jiskra hoří krásně, ale k čemu to je, když ve špatný okamžik. V těch kritických otáčkách to začlo zapalovat úplně mimo. Signálový kabel jsem dával nový, čidlo je nový, zkusil jsem jinou (sériovou) řemenici a taky nic. Tak jsem prostě zkusil dát čidlo otáček a polohy kousek dál od řemenice a ono to funguje. Kdo by to byl řekl, že moc blízká poloha tomu vadí. Podložil jsem to čidlo asi o půl mm a motor jde točit až do omezovače, čili skoro 8000. Zřejmě během manipulace s motorem (nikoliv v době mého vlastnictví) došlo k nárazu a držák byl kousek blíž. On je chycenej dvouma šroubama a jsou tam lícovaný trubky coby kolíčky, ale jedna byla bouchnutá. Vím to, když jsem to rozebíral. Ale nikdy by mě nenapadlo, že to může udělat takovou paseku. Takže jakmile se motor ohřál, řemenice se roztáhla, blok motoru taky a samotný držák taky nějak a došlo k přiblížení. Jen o malinko, ale bylo to už moc. Proto to za chladnýho počasí vydrželo jet o něco dýl. A tehdá, jak mi to v červnu jelo i za tepla, tak to bylo přesně po výměně čidla za jiný starší a asi chvíli trvalo, než si pořádně "sedlo". ZdrubT mi dnes zapůjčil stroboskop a tak jsem zjistil vadu v zapalování a už jsem šel po snímání polohy. A protože jsem už všechno zkoušel, zkusil jsem něco, co jsem ještě nezkusil.
Kokotina. Jen mi štve, že mi to trvalo takřka přesně půl roku. Ale aspoň je teď všechno naprosto v pořádku a vím o tom motoru všechno.
Jo a ten zbytkový kyslík, to bude spojení tlumiče se svodama. je to jen nasunutý a netěsní to stopro. Teorie je hezká, ale praxe je odlišná.
Takže, abych vás moc nenapínal. Je to kombinace elektriky a mechaniky, kdy mechanická stránka ovlivňovala funkci elektroniky. Ještě vám řeknu, že pan "doktor" mi minulý týden říká:
"Chce to sundat aspoň hlavu a kouknout se do motoru. Ale když se tak na vás koukám, vy mi to tu asi nenecháte."
"No tak to ani náhodou."
Kdyby použil stroboskop, mohl jsem to mít o trochu dřív. Zapalování má možná hezký obraz a jiskra hoří krásně, ale k čemu to je, když ve špatný okamžik. V těch kritických otáčkách to začlo zapalovat úplně mimo. Signálový kabel jsem dával nový, čidlo je nový, zkusil jsem jinou (sériovou) řemenici a taky nic. Tak jsem prostě zkusil dát čidlo otáček a polohy kousek dál od řemenice a ono to funguje. Kdo by to byl řekl, že moc blízká poloha tomu vadí. Podložil jsem to čidlo asi o půl mm a motor jde točit až do omezovače, čili skoro 8000. Zřejmě během manipulace s motorem (nikoliv v době mého vlastnictví) došlo k nárazu a držák byl kousek blíž. On je chycenej dvouma šroubama a jsou tam lícovaný trubky coby kolíčky, ale jedna byla bouchnutá. Vím to, když jsem to rozebíral. Ale nikdy by mě nenapadlo, že to může udělat takovou paseku. Takže jakmile se motor ohřál, řemenice se roztáhla, blok motoru taky a samotný držák taky nějak a došlo k přiblížení. Jen o malinko, ale bylo to už moc. Proto to za chladnýho počasí vydrželo jet o něco dýl. A tehdá, jak mi to v červnu jelo i za tepla, tak to bylo přesně po výměně čidla za jiný starší a asi chvíli trvalo, než si pořádně "sedlo". ZdrubT mi dnes zapůjčil stroboskop a tak jsem zjistil vadu v zapalování a už jsem šel po snímání polohy. A protože jsem už všechno zkoušel, zkusil jsem něco, co jsem ještě nezkusil.
Kokotina. Jen mi štve, že mi to trvalo takřka přesně půl roku. Ale aspoň je teď všechno naprosto v pořádku a vím o tom motoru všechno.
Jo a ten zbytkový kyslík, to bude spojení tlumiče se svodama. je to jen nasunutý a netěsní to stopro. Teorie je hezká, ale praxe je odlišná.
-> Eidy: Hádat si netroufám, hádal jsem skoro od začátku, každopádně jsem rád, že se dílo povedlo
Takže už se těším na Most, bohužel jen na kukačku, felda má ještě dlouhou cestu na okruh![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![156](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
špatná kostra?
-> Eidy: netěsnost toho karbonovýho sání ? případně pokud máš ta poslovač brzd/podtlaková hadice
Já zkusím problém s mechanickým regulátorem tlaku paliva ve střik. liště, hadička podtlaku k němu, nebo něco podobného..
-> Šediváček: : taky ne, sání pokud se nepletu, tak zkoušel i originál....
Něco okolo karbonu jako to měl "T" ?
Ne vždy se vyplatí předělávat něco na motoru před jeho vyzkoušením.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Hádat asi nebudu, ale jsem napjatej jak prase.. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
jinak gratuluju, jsem rád žes na to přišel.. :)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
jinak gratuluju, jsem rád žes na to přišel.. :)
Rozvody o zub? To mi ale přijde jako blbost, protože tys měl dole určitě několikrát. Nebo nastřizeněj klínek na některým z kol rozvodů???
-> Zazaa: to snad ani nejde. Taky už mě to napadlo. Ale podívej se, ta sací je delší
-> Zazaa: to by byl hodne velkej podel
nicmene odpoved se dozvim az rano.
-> Rapid05: ze by to slo jako hadraplan nastaetovat pozpatku?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Rapid05: ze by to slo jako hadraplan nastaetovat pozpatku?
slaba iskra ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
prohozene vacky ?
-> Eidy: u motoru mas cosi s vackama tudiz hodne ochozene a jeste k tomu spatne nastavene vacky?
-> všichni: Samá voda. Ještě hádejte, v noci vám to řeknu.
-> Eidy: Hlavně že to chodí. Mnoho šťastných vysokootáčkových km vynčuju. A ten úklid v technice, to budeš mít jako dlouhodobý bonus. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: Taky to tipuji na načasování vaček
-> Eidy: : čím víc tady čtu ty vačky, tak si říkám jestli jsem neměl pravdu s tím, jak jsem říkal, že i já měl víčko rozdělovače na místě
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: přečasovaný vačky?
Nahovno nastavene vole na ventiloch? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
To mně chcete říct, že moje virťácká ordinace v růžové zahradě končí? :) Takový nekonečný seriál...
Tipuju na problém kolem ventilů.
Tipuju na problém kolem ventilů.
-> Eidy: Píšeš, že se už se točí tam, kam má, takže se točil jinam jo?
Ať už to bylo cokoliv (rád si počkám, až to někdo uhádne), tak je super, žes to objevil ještě před Mostem. Doufám, že se tam dostanu a uvidím to v akci a hlavně v plný kondici.
Tak gratulace, přeju Ti to![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak gratulace, přeju Ti to
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: volaco s vackami?
-> Eidy: : to jsou jen typy, já to stejně nedám a vezení se mi vzdaluje
otvíraly se dostatečně klapky? dej nápovědu![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
otvíraly se dostatečně klapky? dej nápovědu
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> T: ne e.
-> Eidy: : něco špatně dotaženo nebo dokonce něco chybějícího?
-> T: Noooo, zatím jsi nejblíž.
-> Antony: : nee, myslím, že kabely měl v ruce tolikrát, že ty to nebudou...
-> Eidy: bylo to rozbity
edit: tipuju kabelovej svazek, zlomenej kablik (vodil - nevodil)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
edit: tipuju kabelovej svazek, zlomenej kablik (vodil - nevodil)
-> Maťulo: vzdy to je nejaka hlupost
-> Eidy: S ohledem na dotaz, tak asi ta největší (respektive nejmenší) pičovina. Nesledoval jsem celé téma, ani neznám alfy. Tudíž nejsem seznámen s problémem a ani by mi to moc nepomohlo.
Takže snad nějaký vadný snímač, třeba tlaku oleje...
Takže snad nějaký vadný snímač, třeba tlaku oleje...
-> Eidy: : gratuluju
, ale bohužel si snad ani netroufnu typnout.....nápověda...by
lo to něco mechanickýho?
![156](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
-> castrol: aj ja si myslim... nejaka hlupa hadica na privod vzduchu prasknuta... alebo nieco s filtrom...
-> Eidy: nejaka hadicka
-> Eidy: zvedavy som jak hovado! ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Tak já jdu bouchnout šampus, kterej tady suším od jara. Motor už se točí tam kam má
A místní doktor se může jít nechat vyfotit i se svojí diagnostikou. Kdo uhádne, čím to bylo, ten má u mě svezení v Mostě.
Edit: Jo a byla to děsná ptákovina.
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
A místní doktor se může jít nechat vyfotit i se svojí diagnostikou. Kdo uhádne, čím to bylo, ten má u mě svezení v Mostě.
Edit: Jo a byla to děsná ptákovina.
Otázka na motoráře. Dnes jsem zkusil všechny 3 mapy, které mám, ale vynechávání přichází v naprosto stejných otáčkách bez ohledu na bohatost a předstih. Takže ptám se, když nemám problémy s vodou, olejem, komprese je výborná i při točení ráčnou, kdy je cítit, že každý válec těsní, má smysl sundavat hlavu? Je možný, že by těsnění pod palicí profikovalo až od 4500 otáček? Mě to přijde jako hovadina, ale nevím všechno.
Zavolej mi, v pondělí jsem v Lounech.
Pro Zazu - Alfa 2.0 má větší klapku než 325 BMW.
To jsi měl říct dříve, že jsi dal vačky na rysky. Udělej horní úvrať, natoč každou vačku zvlášť doprava a do leva, uprostřed udělej značku a tam to má být. Na prostřihu ventilů není moc místa!
-> Zazaa: Ne, klapka i váha jsou alfácký.
-> Eidy: i klapka ? byla tam nejaka ta velkej prumer z brambora ne ?