TURBO DO SKODOVIEK 105-136

prohledat
2520 příspěvků (zobrazeno 401 až 450) od 16.01.2005 do 12.07.2023, založil/a Fjoo
řadit dle data
19:35:07
25.02.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Dušan 25.02.15 19:15:47: Nevidíš, že si sám pro sebe nahlas uvažuje? 3
19:15:47
25.02.2015
Dušan
-> paulie95: nemame ti to prijet udelat ?
18:31:05
25.02.2015
paulie95
-> paulie95: takze kdyz chci davat turbo-musim dat turbo na vyfukove svody dale jeden vystup z turba sani druhy do intercooleru z neho do karburatoru,snizit kompresi.co dalšího ještě musím udělat s motorem?
17:35:18
25.02.2015
MajoLR
17:34:25
25.02.2015
LUKAS
-> paulie95: najlepšie by bolo použit turbo s maloobjemoveho preplnovaneho zažihoveho motor...punto GT a podobne..ale použivaju sa aj d Dieslovich motorov
17:23:20
25.02.2015
paulie95
Chtel bych se zeptat když mám karburátor solex 32 dis jaké použít turbo(motor favo 136)?
11:01:22
14.02.2015
Bender9
Jinak je to 1.3 na vstřikování + turbo garret GT1544 a intercoler vw sharran.

Zde nějake video

Novodobé Zippo
11:00:10
14.02.2015
Bender9
taky to sem přidám
zvětšit TURBO DO SKODOVIEK 105-136 - obrázek od Bender9 vložen 14.02.2015 11:00:10
19:05:12
04.02.2015
elbacil
-> Gemini 03.02.15 23:46:05: Ja som to riešil hadicou.
14:45:05
04.02.2015
Zdenous
Měl by tu někdo knížku, nebo pdf- preplnovanie spalovacich motorov? Vim, že už se to tu někdy dávno řešilo, ale nikde jsem jí nenašel. Díky.
23:46:05
03.02.2015
Gemini
-> Marcius: rad sa pridam na testovanie, zatial pocuvame len cez predzosilovac
10:40:25
31.01.2015
JRD McLAREN
OK 1

ja som len nahlas rozmyslal ...



..a torchu zle som sa vyjadril, nemyslel som sirku pasma, ale frekvencne pasmo..



ja to tiez mam napichane na "vrabcom hnizde" .. a uz to tak dva roky "testujem" .. 1
20:51:48
30.01.2015
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> JRD McLAREN: co se tyka sirky pasma, je to 100Hz od stredni frekvence, neni problem prepocitat soucastky filtru pro jine frekvence. Trimry, co tam jsou umoznuji posunout frekvenci, nicmene nevim jak se pak meni Q filtru, zesileni apod... Ja si to udelal na motory na ktery to potrebuju...



Co se tyka stabilizatoru, ano TO220 je luxus, ale vzhledem k tomu, ze tam je i zesik pro sluchatka nemam chut pouzit 100mA v TO92... zase takovej cenovej rozdil to neni.... Bezne delam vse s procesory a v SMD, ale jako pokus by to bylo zbytecne srani, proto jsem na desku nastrkal co jsem doma nasel a co by mohli sehnat snadno i ostatni...



Tohle je proste prvni betaverze, kterou chci odzkouset, zda tento koncept vubec bude rozumne pouzitelny, na kontaktnim poli v kombinaci s nahravkami z knock senzoru to fungovalo, ale v aute to muze byt jinak... nepotrebuju jen blikatko... kdyz to dopadne rozumne, dam sem vsechny sve podklady a kazdy si z toho muze vybrat co chce a postavit si treba vlastni...
10:40:19
30.01.2015
JRD McLAREN
jako dobreee...

uz ked si rozbehnuty, nemas vyskusanu sirku pasma..??

ak spravis nieco cca od 5.8kHz po nejakych 8kHz, tak to bude vec, co bude pouzitelna v sirokom rozsahu objemov od 1.2 po 2.2 litra ..



Stabilizator v TO220 je luxus .. staci nieco v TO92 do 100mA

a ako OZ dat nejaky 4xcomparator ..?? nieco co clovek vypitva z pc zdroja ..
23:14:23
29.01.2015
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
tak po pár pokusech jsem zjistil, že to nebude úplně marná věc... rád bych to v nejbližší době hodil na plošňák, vstup knock senzor, nastavitelný předzesilovač, výstup pro sluchátka, výstup pro externí indikaci (asi nějaký bar graf), dva band-pass filtry ... jak to bude na desce, tak to zkusím v autě a kdyžtak vám tu nechám schéma a desku....
zvětšit TURBO DO SKODOVIEK 105-136 - obrázek od Tunerláďa #2 - zrušená registrace vložen 29.01.2015 23:14:23
19:32:17
29.01.2015
elbacil
-> JRD McLAREN: snád nechceš dať turbo do svojho črepu?1
21:44:46
28.01.2015
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> JRD McLAREN: dik za info, dneska jsem na to vlitnul a uz jsem asi neco vykoumal, zkousel jsem si do toho poustet z notebooku nahravky z knock senzoru a zda se, ze to bere jen to spravne... jeste to budu muset trochu doladit, ale zda se, ze jsem usetril objednavani z ciziny :), navic budu mit trochu jistotu, ze jsem si to naladil jak potrebuju... zase tak slozita vec to neni :) docela premyslim, ze bych vyuzil jeden TCI vystup z Masteru na generovani "trigger" signalu pro arduino (knock window, 10 az 70° ATDC) a bral bych jen relevantni signaly...
17:40:18
28.01.2015
JRD McLAREN
filter tuto: www.sengpielaudio.com/cal culator-filter.htm

aj ked realita pri odporoch sa moze trochu lisit..



AN6875 je ako zobrazovac (prip. nahrada)





pripadne si z toho zobrat len ten 8khz

stavebnice.postreh.com/pi cture/PT041_schem_v.gif
upraveno 3x, naposled 28.01.2015 20:06:29
09:02:59
28.01.2015
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> JRD McLAREN: se zpětnou kontrolou přes FFT počítám, nicméně alespoň jednoduchý HW naladěný na frekvenci knocku trochu pomůže. Zkoušel jsem zapojovat různé typy filtrů, začal jsem s pomocí kalkulačky na filtry od TI, nicméně tamní návrh s nějakým dvoustupňovým butterworthem mi moc dobře nefungoval, rozdíl v amplitudě mezi frekvencemi byl minimální... pak jsem zkusil jiný typ, o dost jednodušší s 1 OZ a ten funguje řekl bych dobře. Na Fc (7,5kHz) mám amplitudu asi 4V, když se pohnu na každou stranu o cca 100-200Hz tak jsem zhruba na 2V. Velký a konstantní útlum (amplituda 0.5V) mám pod 5kHz a nad 9-10kHz... Zkusím si k tomu připojit zesilovač pro sluchátka a poslechnout to v autě, nicméně pokud bys měl nějakou osvědčenou a doladitelnou indikační část zapojení (třeba pro 5LED) s nějakou LM3914, asi bys mi ulehčil práci. Já totiž moc na tyhle typy obvodů nejsem, to to raději připojím k arduinu, vyvedu ledky a je hotovo, ale přijde mi to jako dost zbytečnej luxus... stačilo by mi to čmrknutý na papíře... filtr a usměrňovač si už dodělám...
20:14:46
27.01.2015
JRD McLAREN
tak tak ..

je to v podstade Band-Pass filter, s pomerne uzkym frekvencnym oknom,

a na zobrazenie sa da pouzit Bar-Graph, 3ledky 5, 8 .. jedna..



aj tak vsak treba poznat KNOCK frekvenciu motora, kedze ta vypocitana nemusi zodpovedat realite...

pripadne pouzit 2. ci 3. harmonicku/rezonancnu

pripadne mat k dispozicii FFT analyzer, odfiltrovane ostatne ruchy, atd...

(to si uz ale vyzaduje aspon minimalne znalosti s pracou audio software)
12:18:16
26.01.2015
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
tak ve většině případů ten knock link, knock gauge apod, jak se tomu říká je v podstatě vstupní zesilovač, za ním nějaký band pass filtr, nastavený na teoretickou frekvenci knocku, za tím nějaký usměrňovač, filtr a zobrazení. Je pravdou, že u většiny těch levnějších a pro informativní účely zcela dostačujících krabiček ta cena asi nepřesáhne těch 5e, ale druhou věc, kterou musí potenciální zákazník brát v potaz je, že to taky stojí nějaký ten čas, než se to vychytá a bohužel v těchto zapojeních s OZ, kde jsou kondenzátory s 10 až 20pct tolerancí kapacity je třeba skoro každý kus doladit ručně s pomocí generátoru a osciloskopu... takže ono těch "ověřených zapojení" (kde se na někým navrženej plošňák napráskají součástky z GMka) logicky moc k mání není a nebude... nicméně pokud to sem někdo dá, tak to můžeme odzkoušet...
08:27:10
26.01.2015
Majklsto
-> JRD McLAREN: aj ja by som mal záujem. Kludne by stačil plošák a schéma.
18:41:40
25.01.2015
Sepp
-> JRD McLAREN: A ty bys to uměl sestavit? Půlku ti klidně zaplatím a asi ne jen já4
18:29:49
25.01.2015
JRD McLAREN
nato ze suciastky na ten "detonaaaator" sa daju kupit asi za 5eur ...

aj s krabickou ... SUPER CENY ..
upraveno 2x, naposled 25.01.2015 18:30:42
18:28:45
25.01.2015
Killme
O wilku mowa1



Je moznost objednat u mnie mezikusu mezi tesneni.

Vic info:



skoda-virt.cz/cz/.../1099 8-mezikus-tesneni-na-turbo -motory
upraveno 1x, naposled 25.01.2015 18:29:03
14:08:34
25.01.2015
Sepp
-> Eidy: Super, dík.
13:56:12
25.01.2015
Eidy
13:47:12
25.01.2015
Sepp
Nevzpomenete si někdo jak se jmenovalo to externí čidlo klepání, kde byly detonace zobrazovány počtem rozsvícených ledek? Myslím, že to používal i Dušan.

Dík, nemůžu to najít.
13:14:52
25.01.2015
Majklsto
-> Gemini: nakoniec použijem riešenie ako má ten poliak, čiže 2 tesnenia a výpalok. Dohodol som sa s ním že mi pošle výpalok, a tým pádom môžem zostat pri sériových piestoch a KP bude okolo 8:1

-> JRD McLAREN: zaújmavé čítanie
10:32:00
25.01.2015
JRD McLAREN
-> elbacil 10.01.15 18:43:08:

uz viem de som o tomto cosi cital ...

www.vutbr.cz/www_base/zav _prace_soubor_verejne.php? file_id=60...

..

tepelne zatazenie piestneho kruzku v zavislosti na tvare/polohe dna piestu ...



a este som mal niekde aj material, s nejakymi tymi vzoreckami, ciselkami..

kde bol priklad rozdielu teplot pri posuve kruzku o 1mm
07:36:25
12.01.2015
Gemini
-> Dušan: argumentovat s tym ze oktavka ma KP 9,5:1 nemozes.....poviem A, poviem aj B...... t.z. ze staci si pozret boost mapu a zistime, ze pretlak v max otackach je len 0,4 bar



-> Majklsto: kludne mozes znizit piesty, jeden obetuj a uvidis kolko je tam materialu.....pozri v karte Maxi ako som ja vybral piesty, okraj som nechal (ako pise Elbacil)
18:43:08
10.01.2015
elbacil
-> Majklsto 09.01.15 17:51:34: nechcem ta strašiť ale doležitá je aj vzdialenosť dna piestu a prvého kružku.8
18:15:11
09.01.2015
havlik
-> Majklsto:
17:51:34
09.01.2015
Majklsto
Tak to vidím tak, že iba zrovnám piesty zo 135ky do roviny s vyfrézovanou častou, a nejak to určite pojede. Díky
14:00:01
09.01.2015
Dušan
-> havlik: no ja vim, ze to neni delo, ale kdyz se to pouzije jako v TT tak uz to jde.
13:23:47
09.01.2015
havlik
-> Dušan: málo47
13:22:49
09.01.2015
Dušan
-> vhml: no vidis, a jak to jede
12:32:34
09.01.2015
vhml
12:23:51
09.01.2015
Dušan
-> Majklsto: -> Majklsto: pojede to i s tim KP10.5. Nechci kecat, ale Octavia 1.8T ma KP cca 10 ? Jezdil jsem od 7.9 do 9.7 tak si vyber 3
00:00:21
09.01.2015
Majklsto
-> Dušan: a kde je kritická hodnota kompresného pomeru? Rád by som sa dostal zhruba za 160 koní. Viem, neni to zdaleka len o kompresnom pomere, ale určite to hrá svoju úlohu.
23:51:02
08.01.2015
pavucina
-> Majklsto: No navod ti nikdo neda, ptz tech par lidi, co byli schopni to provozovat si necim museli projit a chapu ze to nepotrebujou ventilovat.



Jinak to byla otazka, aby jsi se nadtim zamyslel... Jak vidis tak i Dusan prozrel 4.
23:17:44
08.01.2015
Dušan
-> Majklsto: jde to a za druhe bych rekl ze to nebude az tak nutny
23:11:57
08.01.2015
Majklsto
-> pavucina: Mám kompresný pomer 1:10,5 a chcem sa dostat na 1:8 a chcem to dosiahnut s touto hlavou čo mám.

Dôvod? Môžem do motoru viac nafúkať ako pri vyššom kompresnom pomere. Nechcem to len skúsit, ako pôjde škodovka s turbom. Chcem s tým vyhrávat preteky. Seriozny návod ti tu nik nedá, toto je moja teória.
22:45:03
08.01.2015
pavucina
Napis mi jedinej duvod, proc snizujes na nakej brutalni KP ?
22:01:35
08.01.2015
Majklsto
Zatial iba úvaha, ale rozmýšlam nad tým. Bolo by velmi na hulváta zobrat na sústruhu zo sériových piestov 2mm? Pekne by mi vyšiel KP, a mohol by som na motor dat peknú hlavu, čo som pred tým jazdil na atmosfére.
21:16:39
03.01.2015
Killme
11:25:35
31.12.2014
Majklsto
-> Dušan: -> elbacil: -> Sepp: Seriem na nejaké plechové kolená, pojde tam hadica. Príde mi to ako celkom elegantné lacné a funkčné riešenie.

Najskôr som bol naladený v zmylse dám tam niečo pekné a čo tam patrí, ale prakticky neni dôvod aby som dával kopu penazí za niečo čo tam byť nemusí a hadicu si natočím takým smerom aby mi to pekne vychádzalo ku IC. S kolenom originál by som si nepomohol
11:00:44
31.12.2014
Sepp
-> Majklsto: Já použil na prasáka nějakou gumovou hadici na vodu asi z fa. Tady je to vidět:

img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_8_11853__2012- 08-12_22-57-24_61.jpg

Problémy to nemělo a výhoda je, že se to vejde i na původní potrubí s Al přechodkou.
upraveno 1x, naposled 31.12.2014 11:01:40
20:31:44
30.12.2014
elbacil
-> Majklsto 29.12.14 19:48:17: snád to hnusné koleno nechceš kupiť?Radšej vyrobiť.
21:41:46
29.12.2014
Dušan
-> Majklsto: fungovat to bude, ale dle me vyhozeny penize. To si muzes udelat sam doma.
Extreme Tyres