skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
-> BlackPanther: toto vlákno má 39 stran, co jej prostudovat a nedotazovat se na věc co tu byla asi 5x
Som moc lenivy na také veci prepáč, ale odkial zistím objem spaľovacieho priestoru a presah piesta voči valcu?
-> BlackPanther: jeslti jsi za ten motor dal hodne, nechces ho pokazit a nedokazes prohledat cely internet tak ten motor pokazis ikdyz ti nekdo poradi. Uz tu zakladni vec s KP by sis mohl dohledat.
Zdravím slimákov, asi som už retardovaný alebo nevšímavý, ale nikde som to nenašiel. Mám základ FABIA 1.4 8v a chcel by som spraviť štýl karbec pred turbom ako mal salamander, alebo 130rs turbo. Aké by boli nevýhody tohto zapojenia? Dočítal som sa že môže vybuchnúť zmes ešte v turbe je to pravda? To ma zaujíma najviac a taktiež aké sú stým štarty a životnosť. Prečo áno prečo nie. A ešte by som chcel vedieť akým hrubým tesnením dosiahnem kompresný stupeň cca 7 - 7.5. Ak to tu už je vyriešené tak sa ospravedlňujem ale potrebujem to vedieť pretože za ten motor som dal dosť a nechcem niečo dojepokaziť :) prosím kto mi poradí tak SZ alebo sem.
-> hrdacek: mazani vem u rozvodu, nebo misto baroskopu, pak udelej vyvod na vane (nad hladinou oleje) kam pujde samospadem! zpet. Hadice odolny oleji.
-> hrdacek: jý bych mazal sádlem - lepší bude z hus, ale i klasický sádlo není špatný
- tydle výkřiky do tmy pokaždý potěší
- tydle výkřiky do tmy pokaždý potěší

-> hrdacek: no pokud si to neumíš zjistit případně domyslet tak se na zástavbu vyser
Zdravím mám dotaz, jak mám mazat turbo olejem kam co a jak mám zapoji plus díly které k tomu bude potřeba a kde je mám sehnat díky moc 

On kdyz clovek pod sebou citi ten kroutak a celkovy chveni do kastle tak je to uplne neco jinyho nez rozkvicena atmosfera. Samozrejme, ze ta atmosfera ma takovy ty zavodni koule coz turbo nema.
-> Majklsto: Když máš termostat, tak je to v poho. Tady jde o to aby se ten motor vůbec prohřál 
-> 1300RapidSpecial: Tak atmosférickej motor má do sebe hodně, je to krása když někdo vyladí škoda motor třeba na 140PS, jenže ten motor bude točit 7500ot/min a krouťák nebude pořád na turbomotor stačit... navíc vačku a úpravy co se dělají na atmosféře se dají aplikovat i na turbomotor, každému se líbí něco
já osobně budu mít radši 2.0 16V s turbem, než 8vál bez, kterej ani nezatočí.

-> 1300RapidSpecial: Tak atmosférickej motor má do sebe hodně, je to krása když někdo vyladí škoda motor třeba na 140PS, jenže ten motor bude točit 7500ot/min a krouťák nebude pořád na turbomotor stačit... navíc vačku a úpravy co se dělají na atmosféře se dají aplikovat i na turbomotor, každému se líbí něco

-> czechino: Tak nazačiatok to skúsim len s oil chladičom a uvidíme. Mám medzikus pod oil filter a myslím že je v tom aj termostat aby som nechladil studený olej
-> Sepp 28.11.13 15:43:45: zřejmě slušnej model 

-> 1300RapidSpecial 28.11.13 15:35:24: Gratuluji k prvnímu příspěvku - sice nedává smysl a ani není k tématu, ale zase jsme o něco informačně bohatší.
Do mojej Rapidi 130 by som to nedal uuuurcite radsej by som tam dal Weber karb. lebo: menej práce-nesol lenoch, a taka klasicka uprava-viacej sa my pacia take ze na motore sa diely menia napr. vačka atd. lebo davat na motor napr. to turbo atd. no aaaaaaaaaa cc.
-> Majklsto: Dej pouze oil chladič, já mám vyndaný termostat + chladič. Teplota za normální jízdy tak 75-80° při svižné jízdě se to vyšplhá na 90°. Je pravda že u škodovky se to hůře chladí, ale výměník + oil chladič se mi zdá zbytečnej... 

-> czechino: Motor s turbom som nikdy nemal a takýto motor som nikdy nestaval. Pokial to bude konkurencieschopné tak by som s tým pozávodil, ale ak to bude stát za houby tak s tým pojazdím maximálne v bežnej premávke a potom to rozpredám.-> m8rinek: Nad výmenníkom s alu trubky som tiež rozmýšlal,ale mám obavy ako by sa taká trubka ohýbala na výmenník. Inak myslím že by to šlo.-> pistaa: Ano, turbo musí mat istú teplotu oleja, ja som sa len bál, že v porovnaní s turbami chladenými vodou bude toto viac tepelne namáhané, tak aby som turbo neposlal do večných lovíšť len preto že by sa mazalo olejom ktorý by to nezvládal. Ale tak túto vec viem asi ošetrit aj použitím kvalitnejšieho oleja-> pavucina: Fajn, tak to vidím na štandardné zapojenie olejového chladiča a asi tam dám výmenník voda olej pod filter.
Tým sa vyhnem babračke s výmenníkom vo vani s neistým efektom a výsledkom
Dakujem všetkým za názory
Tým sa vyhnem babračke s výmenníkom vo vani s neistým efektom a výsledkom
Dakujem všetkým za názory
Pouzij urcite hlinikovou, usetris si misto, kde by mohl byt problem (a ver tomu, ze problemu muze byt hromada).
Zapojeni vody do turba urcite nic nezkazis.
Ja olej chlazenej na predohrabu nemam a obycenej olej(10W-40) jsem neprehral ani na okruhu, kdy jsem mel snizenej predstih spalenejma dratama k snimaci(nizky predstih=vysoke EGT), ale jelikoz to byl nahradni koprivak, tak by mi to ani moc nevadilo. Ale rozhodne chlad olej normalne, ne ze pozenes olej do turba pres chladic.
Stejne je nejdulezitejsi tam ten olej aspon mitv dostatecnym mnozstvi
Zapojeni vody do turba urcite nic nezkazis.
Ja olej chlazenej na predohrabu nemam a obycenej olej(10W-40) jsem neprehral ani na okruhu, kdy jsem mel snizenej predstih spalenejma dratama k snimaci(nizky predstih=vysoke EGT), ale jelikoz to byl nahradni koprivak, tak by mi to ani moc nevadilo. Ale rozhodne chlad olej normalne, ne ze pozenes olej do turba pres chladic.
Stejne je nejdulezitejsi tam ten olej aspon mitv dostatecnym mnozstvi
-> Majklsto 26.11.13 21:44:59: vana hlinnikova s prechodkou na vstup oleja a turbo musi mat nejaku teplotu oleja samozrejme nakolko je tesnene tlakom oleja. Vymenik by som istotne nerobil do vane skorej priplat za normalny slusny mocal alebo tak. Ci uz skrz ucinnost alebo istotu funkcnosti a pripadnu poruchovost. A chladenie vzduchom? Tak to je kus liatiny so lentak nejaky vanok neochoadi nakolko to je cervenozlte zajazdy a za druhe cim teplejsie tym vyssia energia plynov a tu prave potrebujes. Ved preto sa to cele mota do izolacii a podobne tak preco to na jednej strane udrzovat teple a na druhej chladit ved ides sam proti sebe
-> Majklsto: A co tam navařit výměník z alu trubky?
Tak zalezi na pouziti, zda se motor bude tavit na zavodech, nebo s nim jezdit v provozu...
-> Majklsto: nevidím důvod použit klasika hliníkovou vanu. Da se udělat průchodka. Je to jen stěna hliníku. Olej chladit vodou + připadne vzduchem pokud bude třeba.
Akú vaňu používate na preplňovaných motoroch v zadu? Ja som rozmýšlal najskôr nad klasickou, ale tam by bola patália ako by som robil odtok oleja s turba do vane a hlavne keby som tam chcel namotat výmenník voda olel, tak by bol problém s tesnostou. To si celkom neviem predstavit. Dalej prišla do úvahy klasická plechová vaňa, tam by sa dalo v pohode navarit aj kolienko na odtok s turba a ak výmenník ked by sa do vane namotal tak by sa to dalo pohodlne zavarit. Pri tejto vani sa trochu bojím aby sa ni neodlieval v zákrutách olej. Možno by bolo vhodné upravit tam sací kôš s fabie, len zmenit jeho sklon aby korešpondoval zo sklonom motoru vzadu. A za tretie pripadá do úvahy vaňa z fabky, ktorá má výhody ako klasická plechová vaňa a má plus v tom že je hlboká a nehrozí odlievanie, ale zase sa bojím či nebude príliš trčat pod autom.
Druhá otázka je ohladne chladenia turba. Mám turbo IHI RHB5, ktoré nieje chladené vodou. Preto som rozmýšlal ako pomôct chladeniu turba a napadlo ma dat priamo medzi motor a turbo, nejaký menší chladič oleja napríklad z motorky. Proste že by ochladený olej slúžil výhradne na mazanie turba a tým by ho pomáhal ochladzovat.
Druhá otázka je ohladne chladenia turba. Mám turbo IHI RHB5, ktoré nieje chladené vodou. Preto som rozmýšlal ako pomôct chladeniu turba a napadlo ma dat priamo medzi motor a turbo, nejaký menší chladič oleja napríklad z motorky. Proste že by ochladený olej slúžil výhradne na mazanie turba a tým by ho pomáhal ochladzovat.
No zvykem... ja kse to veme, uvadi se tri zpusoby(umisteni) zapojeni wastegate a kazdej má jine plus a minus ;) pohledej o tom enco.
-> TechniX: Takže na wastegate, ale nic asi nezískám, když to zapojím takhle přes karburátor a ne na přímo z dmychadla jak je zvykem?
-> Sepp: Já už se v těch Solexech nevyznám
.. u Starých běžných Solexů to byl podtlak k rozdělovači ... u tohodle 32DIS to má být Přípojka otevírající klapku na turbodmychadle, připojuje se buď přímo hadičkou na klapku nebo se ještě propojuje s hlavním přívodem stlačenýho vzduchu do karburátoru.

-> havlik: Jasný, ale chtěl jsem, aby bylo zřejmý na co reaguju;)
-> Sepp: nevim :-D a rozhodně sem se ho na to neptal
-> havlik 24.11.13 18:00:16: Nemá chybně zapojený karbec? Padlo tu, že ten vývod/přívod vedle táhla, v našem případě vlevo vpředu, má být zapojený na tlak od turba. Tady je zaslepený. Já to tak měl taky a nepoznal jsem problém, po přeházení do jinýho auta, jsem tam ten tlak přivedl a jelo to znatelně hůř, i když je otázka, jestli to nebylo něčím jiným.
-> pistaa: SZ 

-> czechino: ano turbo IHI a rozdelovac a karbez z R5 ak chces kopec dielov stale mam z toho nakolko som to mal celkom rozsiahle.
-> czechino: čoveče tomu to jede hodně slušně 

Tak jasné, proto se ptám co za úpravy na takto udělaný motor, co měl za turbo? IHI? Nikde jsem se tohle nedočetl...
-> czechino: to sice mel, ale je prave rozdil v tom kde ten motor pouzivas. To je jak kdybys rekl, ze rozdelovac na atmosfere muze byt jakykoli, hlavne at ma spravny predstih mezi 6000-7000t
Downpipe neni stastne resen, ale na lepsi spracovani nebyl cas :-/ jistě ze nejlepší by bylo el. Zapalování a vstřikování jenže to je az moc složité a nakonec i zbytečně, dobrých výsledku se da dosáhnout i s mechanikou :) nemám to na závody, jen na víkendové řádění. Pista mel 180ps na mechanice, bo ne? 

-> czechino: on myslel ty klasický snižování hmotností a vyvážení... neboli to, s čím se většině lidí nechce štvát
Spíš si dobře pořeš hlavu a downpipe od turba. Věci jako cooler apod. už v řešení máš, tak pak jedině programovatelný zapalování a vyhrát si s nastavením. Je pravda, že existuje spousta dalších nápadů a vychytávek, který přináší nárůst výkonu (např. ostřikování cooleru CO2kou, vstřikování "vody" do sání, vyvakuování klikové skříně......) ale stejně, dokud nebudeš mít předstih, palivo a s tím spojené detonace a vysoké egt vpořádku, nebudou mít ty věci ten správnej šmrnc.

No teď mám sériovou 254/254, což chci určitě nahradit nějakou jinou, jak mi pomůže přidat výkon setrvačník?
-> czechino 10.11.13 17:30:04: tím už to tolik nedoženeš přidáš o 0,1 baru více a máš tam +2x tolik co by ti dodala ta vačka z 265 na 278. Raději řeš řemenice, setrvák , ojnice a písty
nahanim vykon
-> czechino: 278 jeste nepropusti, ale rozdil oproti 265 zadny. K cemu potrebujes vetsi ?
Otázečka: jakou vačku do turbomotoru krom 265/265, jde mi o to aby vačka nepropustila.
Co měl pista za vačku když měla 1.3 180PS?
Co měl pista za vačku když měla 1.3 180PS?
-> djmaso: Tak sem zkoušel ladit a nic.
Ja jak riznu zatacku, tak okamzite to zacne pochcipavat a vynechavat, co ta bohatost? Zda se mi ze kdyz zatacku projizdim pod plnym tak to tak nedela,nebo min... 

-> czechino: to spis vypada ze mas problem jako ja. Tzn nekde u nadrze. Ja mam privod smerem od hrdla nadrze a dela to to stejny. Ale opravdu jen v delsi pravotocive zatacce.
Přívod paliva jde ke kabině
-> czechino: jakym smerem ho mas danej ?