TURBO DO SKODOVIEK 105-136

prohledat
2520 příspěvků (zobrazeno 1901 až 1950) od 16.01.2005 do 12.07.2023, založil/a Fjoo
řadit dle data
20:57:52
22.11.2011
pistaa
-> Marra: papierove ojnice? ty si asi ine auta a motory rozobrate nevidel vsak? ojnicny srob ti prijde maly? ma ho evo8ka cap? taktiez dimenzovany na 600Hp co viac chces? videl si nove ojnice? chlape.. netrep
14:55:18
22.11.2011
Marra - zrušená registrace
-> vhml: pro co nejlepší efektivitu "vtlačení" vzduchu do motoru by ventily měly otevřít na krátkou dobu, ale hodně. čili velký zdvih a asi nejlíp bez střihu. nevím jak jsou na tom turbáci, vím že ale na na turbo uno s vačkou 220 dávají s větším turbem vačku z una 1,5 mpi astmatika, která má 244 pro posunutí do otáček s větší turbem. Pro škodovácký režim je podle mě nejlepší seriová vačka. Ono v podstatě motor 135 je tak jak je asi nejvhodnější, když pominu konstrukční nedostatky v podobě třikrát uložené kliky a papírových ojnic.
12:26:37
22.11.2011
vhml
-> Marra: to je snažší postavit novej motor :-)



čím se vůbec takovej přeplňovanej motor vačkuje? Nějaké extra vačky, nebo běžná produkce?
12:23:57
22.11.2011
Marra - zrušená registrace
-> vhml: co by to trhalo. jít dolů s kompresí, dát tam "sériovější" vačici a fouknout 0,5 bar. jak píšeš, že to má být říditelné plynem, to doufám bude přednost toho kompresoru. Přeplňování má prostě dobrý průběh, ale je třeba ho mít hned. turbo potřebuje odpor, kompresor fouká pořád - ale taky samozřejmě bere sílu z motoru pořád.
12:17:05
22.11.2011
vhml
-> pistaa: vím vím, ale pro me by zrejme bylo vhodnejsiho neco jako postavil gemini. Nebo spis neco na pul cesty mezi tvym a tim geminiho do mesta. Na ty slalom to opravdu musi reagovat hned a byt riditene vzdy plynem.



Ted mam problem, ze sice vse funguje, ale ze 4000ot se to proste nerozjede tak jako od 5000.
12:00:45
22.11.2011
pistaa
-> vhml: treba brzdit a mat skusenosti inak nemozes porovnavat moju a tu novu nezabehnutu variantu ;) mojne je vycytane.. teda nema to este ALS a podobne inak moc fayn ;)
11:09:45
22.11.2011
vhml
-> Marra: můj motor by to rozthrhlo vejpůl, to je velice jednoduchý :-D



Krátkou skříň mám. Prioritně to chci na slalomy, tudíž to musí reagovat hned, tak zatím tápám a váhám o směru jakým se vydat
23:15:00
21.11.2011
Marra - zrušená registrace
-> Jarda/felda: super - díky za tip:)
22:59:24
21.11.2011
Jarda/felda
-> Marra: 205 maji taky krátkou čtyřdrážku 4
22:14:11
21.11.2011
Marra - zrušená registrace
-> vhml: tak jasně, ale jde spíš o průběh krouťáku, který čekám výš, ale stále aspoň s malou špičkou. Turbo je fajn, ale na tak malém motoru, pokud nebudeš mít ultra krátkou skříň, bude vždycky trochu lagovat. Od kompresoru čekám nástup hned, to je ta výhoda. počítám, že v ideální případě bude nejlepší použitelnost motoru od těch 2000 - 5000 - což by bohatě stačilo, navíc netřeba až tak moc koní, spíš ten točák. Docela by mě zajímalo, co by takový kompresor provedl s tvým motorem:)



taky pravda - řemenice je z fiata, nejdřív kouknu tam, jestli není nabídka nějakých krátkých. Ale zajdu do kelly, mám tam kámoše, něco najdem.
21:45:29
21.11.2011
vhml
-> Marra: já právě chci přeplnovani kvuli neatmosferickému prubehu. Jenze u mého atmosferickeho motoru je vrchol kroutaku nekde kolem 5000 ot :-)



6 drazek bych se nebal, maximalne nechas dve cumet ven. Ale myslim si, ze koupe remenu nebude problem. Zajdi do APM, AutoKelly atd, rekni pozadovanej rozmer a neco najdou.
upraveno 1x, naposled 21.11.2011 21:46:29
20:57:42
21.11.2011
Marra - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: to by možná šlo, ale teď pro fázi otestování to bohatě stačí, navíc chci zachovat defaultní řemenici na kompresoru. Problémem by ale v takovémto "atmosferickém" režimu neseplého kompresoru bylo sání, což ale rozhodně jde řešit, některé Eatony to tak mají.
19:54:20
21.11.2011
Bagrr- máma mele Emu
-> Marra: elmag spojka by určitě šla nějakým způsobem zabastlit z nějakýho klimakompresoru ;-)
18:36:46
21.11.2011
Marra - zrušená registrace
-> vhml: koukám, je to 750 tka, ale ten má šest drážek, potřebuju čtyři.

kompresor je malinký, je to z 1,8 mercedesu, dává se i na Mini Coopery - Eaton M45. Vzhledem k zpřevodování řemenic, tuším klikovka šáde 90, a řemenice kompresoru 68 je převod 1,3, čili plnící tlak nebude nijak závratný - pro škodovácký motor je to ale plus. Pokud vše zprovozním jak plánuju a moc mi toho už nechybí - příruby už mám hotové - budu ladit a zkoušet. jakmile to půjde na silnici tak byh to určitě chtěl nechat odbrzdit. CHarakteristiku čekám téměř atmosferickou, měl by dávat dost už z prakticky nízkých otáček. Velkou výhodou je nezávislost na oleji a výfukových svodů. Navíc celá zástavba je prakticky plug and play, kdyby měl kompresor elmag spojku na řemenici, byla by to úplná lahůdka. Uvidíme, musím sehnat vhodný řemen a dodělat držák.
17:56:59
21.11.2011
vhml
-> Marra: fel 1,6 bez posilovače i klimy má kratouckej remen.



A z ceho to je kompresor? Budeš motor odbrzdovat? Docela by mi zajimaly parametry v nízkých otáčkách oproti turbíně.
15:44:37
21.11.2011
Marra - zrušená registrace
řemenice hotová, funkční. Kompresor na místě, kde bude, jen ještě musím dodělat pořádně držák tak, aby se dalo štelovat s celým kompresorem při nandávání řemene. Doufám, že seženu tak krátk čtydrážkový řemen.
zvětšit TURBO DO SKODOVIEK 105-136 - obrázek od Marra - zrušená registrace vložen 21.11.2011 15:44:37
09:27:56
06.07.2011
Marra - zrušená registrace
-> Gemini: bez plynu to bude složitější - musím sehnat el.čerpadlo a regulaci tlaku ještě + vhodně otryskovat tan lada karbec - i když.. když přepnu teď normálně na benzin, tak je to strašně bohaté už v serii, přece jen to jezdilo na 1600 ladě, je to jedenz prvních weberů s mechanicky spřaženýma klapkama origo. zpětné šlehy má na plynu ten, kdo si ho neumí seřídit, tím neříkám, že se nic nestane - předstih bude laborace - ale vzhledem k tomu, že budu rád, když tam bude 0,4 bar, tak to sand nebude tak fatální. Na lpg to bude mnohem jednodušší otestování. taky foto, budu průběřně fotit jak se mi daří:)
zvětšit TURBO DO SKODOVIEK 105-136 - obrázek od Marra - zrušená registrace vložen 06.07.2011 09:27:56
22:29:13
05.07.2011
Gemini
-> Marra: najprv si to vyskusaj bez plynu, lebo to mas komplikaciu navyse.......a zpetny vyslah ohyba klapky, ktovie co spravi s kompresorom....na to bacha.....daj foto kompresora :D
20:28:11
05.07.2011
Marra - zrušená registrace
-> Gemini: tak zatím ho ještě nemám v autě, ale zrovna dělám na přírubě. Pohon zřejmě pro pokus vyřeším dvojitou řemenicí (klín/drážka), kterou jsem sehnal z fiatu croma tdid (jediný problém - fiat 4 drážky, eaton 5), který po malé úpravě pěkně sedne místo škodovácké řemenice vodní pumpy - alespoň pro začátek. IC je z bodky GT, karb lada 2106, ale vzhledem k tomu, že to pojede na plyn nemá až takový vliv. Reduktor lpg bude pracovat s přetlakem. Převod otáček mi vychází zatím 1,3, čili kompresor (M45) bude točit otáčky motoru x 1,3. V brzké době se snad už dokopu k výrobě držáku a začnu něco páchat, takže prozatím vše leží na stole.
10:41:56
03.07.2011
Gemini
-> Marra: to je jedno, mozes tu pisat aj o preplnani kompresorom, urcite to bude vela ludi zaujmat
15:35:24
01.07.2011
Marra - zrušená registrace
pokračujem pomaly, ale veď to nepatri sem, lebo eaton nieje turbo.
08:41:23
30.06.2011
Gemini
ludia, ako pokracujete ? nejake videjka budu ?
15:23:22
10.06.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Marra: no karburátor je natryskován ala R5 GTT 24mm difuzor, ale asi ho pro začátek odložím a dodělám to vstřikování, protože už se mi nechce tahat lanko a bovden na sytič... přecjen ta elektrika je komfortnější, uvidíme... ono dneska to běželo poprvé, teprve se budou ladit mouchy (možná i sršni)... zatím byly problémy s VN kabelama, kdy na moje starý co jsem si sundal ze své plně pojízdné 130ky to střílelo do sání a nechtělo to chytat... pak jsme dali kamarádův kabel mezi cívku a víčko a ejhle už to běží :) ... ale zvuk mě mile překvapil
15:17:45
10.06.2011
Marra - zrušená registrace
-> Marcius: hezky pěkně:) jaké konstelace je teda karburátor? natryskování spešl? jinak krásná práce takhle všechno v novotě:) mně se válí pod stolem malý kompresor z mb, tak přemýšlím o systému plnění, zda tlačit směs, nebo luft do karbu.
13:57:53
10.06.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
tak už mi to taky běží. teď už jen nasadit stříkačku, elektronický zapalování, intercooler, rozchodit zbytek auta a hurá jezdit ...



http://www.youtube.com/wa tch?v=XHarx-3fHLM
22:23:07
25.05.2011
Marra - zrušená registrace
-> Jarda/felda: aha, díky:) ok, ale co tedy s původním vyvedením podtlaku na sacím potrubí?
22:02:18
25.05.2011
Jarda/felda
-> Marra 24.05.11 21:21:52: na jednej straně reduktoru je krycí plech a v něm díra pro spojení s atmosférou, tu díru ucpeš a přivedeš tam tlak
20:13:19
25.05.2011
Marra - zrušená registrace
-> Marcius: jo, to znám už dlouho, ale stále přesně nevím, jak ten reduktor upravil. jinak na fóru flat4.org jsou dobové úpravy brouků právě s kompresorem, na kterém sedí karburátor a tlačí směs. Byly to dokonce přestavovací kity a fungovaly dobře.
23:40:43
24.05.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Marra: pokud ti to pomůže forum.ladaklub.com/viewto pic.php?start=225&...
21:21:52
24.05.2011
Marra - zrušená registrace
-> Marcius: no to bych právě moc rád udělal, ale zatím nevím přesně, jak mám daný reduktor upravit a co kde a jak zapojit:) ale jinak by to byla pecka právě. druhá možnost je draw thru, ale bojím se detonací, jedniě vyšší celokov a stáhnout písty. a taky teplota směsi, proto jsem se ptal na ten IC
21:15:15
24.05.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Marra: ok, já nevím, jen jsem zkusil 4 nicméně když už chceš LPG, proč karburátor nevykucháš a nepoužiješ ho jako škrtící klapku ... blow-thru system ... nekde na ladaklubu resil nejakej madar upravu toho reduktoru nebo jak se tomu nadava a jezdilo mu to. pak muzes pouzit IC a nevymyslet nic novyho 4
20:57:27
24.05.2011
Marra - zrušená registrace
-> Marcius: od čeho je ale zplynovač (reduktor), který kapalný plyn v nádrži mění na plynný? Ten pak motor nasává ne.. Kapalný vstřik se montuje do nových motorů, je to poměrně nová záležitost, ale klasický starý systém je právě plynný.
20:43:53
24.05.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
a není to náhodou v kapalném stavu ? já myslím že ulpívat to bude... rozdělával jsem několik karbeců, který jezdily na LPG a všechny byly vevnitř strašně žlutý a měly vypálený dno plovákovky... takže nevim 4



viz www.lukoil.cz/PRODUKTY-A- SLUZBY/.../LPG.aspx



Zkapalněné ropné plyny (LPG)



Všeobecná charakteristika

Zkapalněné ropné plyny jsou směs zkapalněných uhlovodíků převážně se třemi až čtyřmi uhlíky v molekule. Zkapalněné ropné plyny jsou v kapalném stavu bezbarvá kapalina, snadno těkající, specifického zápachu.
14:45:53
24.05.2011
Marra - zrušená registrace
asi je to blbost, ale..co by udělalo LPG v intercooleru - myslím stlačené.. LPG se vzduchem je plyn, nemá co ulpívat..hm?
12:02:02
13.05.2011
pistaa
zaujimave e tu vsetci riesite problemy ktore som ja nikdy nemal .... :) a nikdy mat nebudem
09:30:11
13.05.2011
Gemini
-> Marra: pozor na tie detonacie......rozbiju ti motor ani sa nenazdas.....rozdelovac na nule a 100oktan bol zaklad, ked som ja zacinal
20:52:49
12.05.2011
Tomášš
-> Marra: ahoj je možné že to turbo přehlcujete mazacím olejem a nestíhá odtékat, co je to řvaní ventilů? Já bych řekl že myslíš detonační spalování a to by bylo moc horká směs, velký předstih, málo oktanů v benzínu,velký kompresní poměr
20:20:13
12.05.2011
Marra - zrušená registrace
no máme to tak, ale aby to kouřilo i na volnoběh? je to možné?
20:16:33
12.05.2011
darklord
-> Marra: tzn do sania pred turbo? Tak ti to taha z bloku ten olej...
20:07:53
12.05.2011
Marra - zrušená registrace
-> darklord: turbo bych vyloučil vzhledem k tomu že jsem ho zažil n apůvodním autě - naprosto bez problému. Odvětrání? co tím myslíš? odvětrání je normálně jak má být...
19:33:44
12.05.2011
darklord
-> Marra: no tak jedine ze zeby malo turbo vymlatene loziska? Odvetranie mas zavedene kam?
16:19:34
12.05.2011
Marra - zrušená registrace
tlačíme 0,5 bar, všechno dobré, auto se chová dobře, jen stále pořád nehorázně kouříme a oleje v sání je příšerné množství. nevíéme kde se tam bere, turbo je naprosto kolmo, odtok má velký průměr a nic mu nebrání samospádu do vany. kde může být problém? a taky nám trochu řvou ventily nahoře, ale to bude buď směs, nebo slabé ventilové pružiny, je tak?
12:19:31
02.05.2011
pistaa
-> Marcius:

-> Alenka:

Fungovat to funguje.. ale ako.. cize vo vysledku to nefunguje nakolko s tym nedosiahnes povedzme slusne vykony ktore su lahko dosiahnutelne a to len pouzitim spravnych komponentov. cize Funguje.. ale pre moje potreby Nefunguje.. to ako ked ti ja poviem ze mi to nebrzdi.. ci netlmi.. mam ine poziadavky - vyssie ciele.. Je len o tom kde mas a chces mat hranicu
upraveno 2x, naposled 02.05.2011 12:20:30
12:12:25
02.05.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> havlik: ano, ale nejak nemam duveru davat nekomu cislo platebni karty apod... treba tu wideband lambdu mi zajistuje firma hpp.cz, ktere jsem poslal link odkud z nemecka to maji objednat, oni si na tom cca 800 prirazili, ale daji mi na to zaruku v CZ, proste pohoda... ja stejne tahnu vic k tomu vstrikovani, ale chci zkusit i karburator, verim ze je tady dost lidi, ktere to zajima 4 .

-> Alenka: ano dvoukomorak proc ne, tady slo o to, ze jsem doma mel sani z BMM a na to jsem vyrobil podlozku k vyrovnani sklonu a jednokomorak tam pekne pasuje... nebudu vyhazovat 1500 za sani na osmikanal do skodovky, kdyz by to stejne slo brzy ven. Proste co je doma, to se pocita...



Kdyz to nebude fungovat dobre, nebude... ale chci si to vyzkouset a nebyt jak manici co to hned zavrhuji, ze to nebude fungovat atp...
11:15:44
02.05.2011
Alenka
-> pistaa: problem je v tom, ze pokud ma clovek auto i na neco jineho nez na blbnuti na okruhu, je jakykoli jednokomorak reseni totalne na hovno. Navic, pokud chci jezdit na E85 a ne na drahy a niceho poradneho neschopny benzin, stejne se s tim musim babrat, tak je blbost nepouzit lepsi reseni, kdyz prace s tim bude plus minus stejne.



-> Marcius: tak to jo, jako docasny reseni, proc ne, ale kdyz bych bral karbec jako finalni reseni, nema smysl jit niz nez pod dvoukomorak se dvema obohacovacimi okruhy.
11:07:09
02.05.2011
havlik
11:05:37
02.05.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Alenka: s necim se zacit musi... stejne mam jeste pripraveny vstrikovani, takze karbec do budoucna nebude.

-> pistaa: bohuzel na ten karbec nemam stesti, je to umeni sehnat, sehnat ve slusnym stavu a fakt 7tisic za to nedam... to uz je opravdu hodne. i tech 5tisic za karburator mi prijde dost....
10:36:16
02.05.2011
darklord
-> pistaa: ale joj, ja mam auto na babranie 6 na jazdenie je forman a nie auto 3
10:21:59
02.05.2011
pistaa
-> ALL: Zavidim Vam vsetkym jednu vec, a to tu ze mate cas laborovat ked existuje karbuator ktory to zvlada saci ho zapojit a je to bez problemov. Ale ved robte pukusy, palte piesty a nedosahujte vykonov akych je mozno dosiahnut. Viem ze je mozne upravit podtlakovy karburator preco nie je to dokonca aj jednoduche ale v finale ak scitate cas nad tym straveny mohli ste mat to co tam treba mat a vyuzit volny cas inak ako babranim sa v aute.

Zabudate na to, ze V AUTE TREBA JAZDIT a NIE SA v nom BABRAT
upraveno 1x, naposled 02.05.2011 10:23:04
08:36:30
02.05.2011
Alenka
-> Marcius: presne tak, v podstate kazdy karbec je pretlakovy a mnozstvi uprav zalezi spis na mire perfekcionismu upravce nez ze by byly vylozene nutne pro to, aby to vubec fungovalo.

Kazdopadne, s jednokomorakem bez nejakeho systemu dodatecneho obohaceni bych se osobne vubec nezdrzoval, resp. ono to fungovat urcite bude, ale spotreba pri castecnem zatizeni bude tragicka.
Extreme Tyres