jeden ze zajímavých threadů
www.performanceforums.com
/forums/showthread.php?t=6
7260127
I did nothing to the weber other then change a few jets around and it ran at 8psi as a daily driver for ages.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
jasny no, vím, že co se snažím udělat je v místních vodách poněkud kontroverzní, ale aspoň se konečně zbavíme dohadů jestli ano nebo ne ... už jen čekám až se objeví nějakej turbař a začne mi tu nadávat proč se snažím vymyslet vymyšlený... odpověď je jasná doufám
-> Marcius: jj ty ceny nejsou zrovna malý
ten jednokomorák je dobrej nápad jsem na to zvědavý


-> Marcius 01.05.11 07:00:05: BSko na pretlak
No polad to, na toto som zvedavy ...

-> Marra: přetlakovej karbec je opravdu sranda sehnat... když už jsem měl nabídku (mimojiné byl jsem ochoten za něj dát 5000,- - a to bez repase), tak se ten chlapík přestal ozývat a skončilo to tam, kde začalo
zkoušel jsem různý vrakáče všude po republice a někteří vrakmajstři se mi dokonce vysmáli... ale pistaa by ti možná mohl nějaký prodat, ale připrav si kapitál... pod 200eur to asi nebude
já jsem se rozhodl jít cestou klasického karburátoru ( jednokomorák ze š100) v určité úpravě a k tomu jsem si objednal kit wideband lambdy ( innovatemotorsports.com/p
roducts/lc1.php ). Hodně jsem totiž hledal na zahraničních stránkách a kluci na sierrách, fordech capri, starý mazdy apod. přeplňujou karburátory co jim přijdou pod ruku.
takže jít to musí a wideband do toho jdu. Motor už by mi snad taky brzy mohl frčet 




-> Marra: turbo jsem měl z nějaké mazdy jako teď karbec jikov a předstih nula, ale pořád byl problém s detonacema pístům se to moc nelíbylo
je blbí že se nemůže použít intercooler a směs je moc horká

-> Tomášš: já bych taky rád přetlak karbec, ale kde ho sehnat. zatím jsme to zkoušeli a vypadá to nadějně, sice řvaly ventily nahoře, ale auto i na půl plynu do 4 tisíc jelo znatelně líp, hlavně ten tah... uvidíme, co dokážem. Brouci s tím normálně jezdí. a jak to fungovalo/nefungovalo tobě? jaký jsi měl karbec, turbo a předstih?
-> Marra: ahoj nechci tě odrazovat ale ten systém co děláš jsem zkoušel také nebylo to moc dobré

-> Jirik_Tuňák:
-> Marra 28.04.11 08:57:52: clen, kt. uz tu nechodi ... skoda-virt.cz/cz/.../7136 -matezzzz-1
Podobnu upravu najdes aj v aute od clena -> Tomášš skoda-virt.cz/cz/.../1710 -tomas-marunka-135t

-> Marra 28.04.11 08:57:52: clen, kt. uz tu nechodi ... skoda-virt.cz/cz/.../7136 -matezzzz-1
Podobnu upravu najdes aj v aute od clena -> Tomášš skoda-virt.cz/cz/.../1710 -tomas-marunka-135t
-> Marra: afro100 dezertní vidličkou. 

A předpokládám že s turbem, se pak neřeší sací kanály a ventily, ale zvětšujou se výfukový, jest tak?
-> afro100: kdo to dělal?:)
-> Marra: hlavu vydlabat ... img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/7136_2010-06-21_
20-02-25_40.jpg
ještě se pozeptám, snížit kompresi v hlavě, nebo zkusit sebrat trochu písty? motor 135.
-> Gemini: jj krouťák je parádný je jedno jaká rychlost tam je a pořád to pěkně tahá přes tři tisíce se nemusí točit je to fajn
-> Gemini:
To je skoro jako TDI.
To je skoro jako TDI.

-> Tomášš: na normalny motor slusne......ten krutak je paradny, co ? :)
-> vhml: to jo teda

-> Tomášš: jo to jsou kilowaty. Mě přišlo 70 koní nějak málo :-)
-> Gemini: 180nm a 71Kw byl jsem v plzni není to jako ten tvůj ale s výsledkem jsem spokojen

-> Tomášš: parametre ? kde si bol brzdit ?
-> škodec: teď mám najeto 6tisíc zatím bez závad

-> Tomášš: a zivotnost? teda kolko to uz jazdi?
dnešní výsledek brzdy mého motoru 1,3 turbo pro běžný provoz

tak druhé turbo je ok. otázka: jaký dát předstih a předpokládám odpojit podtlakovou regulaci předstihu...
tak zřejmě to bylo v turbu. dotáhli jsme t2, šoupli ji tam, zalili olejem, nechali klepat na volnoběh dlouho a pak protočili na místě a nekouří. Dneska se doladí výfuk a snad první jízda, snad spravím nějaké video:)
-> Marra: Nejsem teda odborník, ale z tohodle jde prdlajs poznat.
-> doly120: určitě,taky jsem to tak měl řešené

-> Marra: jede to?
právě, že odtok je v pohodě. mazání pěkně kolmo, a odtoková hadice je dost tlustá a vede samospádem do vany. šak později k večeru dám foto.
-> Marra: A není to turbo přeplavený? Máš odtok na spodu? Jako v sériový poloze.
dotaz pro zkušené turbaře: Máme k16 ve škodovce na fávu, systémem přeplňování stlačené směsi, čili karburátor nad turbem. Všechno funguje, systém je ok, auto startuje, drží volnoběh, jde do otáček. turbo maže, odtok do vany je ok. Turbo před instalací bylo ok, vůle prakticky vůbec žádné (už jsem jich pár zkoušel, tak snad vím). Ovšem stejně po krátkém zahřátí háže olej do sání a to takovým stylem, že se s tím nedá jet, protožoe to fakt hodně kouří. Auto jinak funguje a už by jsme chtěli vyjet a ladit, ale ten kouř je moc. Je nějaká jiná možnost toho oleje, než že je turbo ko? jak říkám odtok je v pohodě, dodám kdyžtak fotky večer, dneska se snad nahodí T2 (stejná jako K16 prakticky), která jela na tuty a byla ok, tak uvidíme. Ale té K16 je škoda... vypadá dobře. Kouřit začala až po tří až pětiminutovém zahřátí.
-> rc007: vsetko je pouzitelne, v Astre to pojde urcite :) ak chces ale daco do skodovky napis poslem ti vyrobne cislo pod ktorym si to objednas
lidi je pouzitelne turbo z astry 1,7 TDS motor isuzu? ja jen jestli o tom mam vubec premyslet....
darabos 25.07.10 17:26:39 napsal: → Syny: nie nie, vsak v toto je klasicke turbo, len je z neho odstranena turbina a je nahradena remenicou :) normalne ako na obrazku: Ahoj, teď ho dávám do vejdy a chtěl bych se zeptat na jednu věc, turbo bylo vymontováno z nakladače, bylo suchý (nežralo olej) namontoval jsem ho do vejdy, olej sem přivedl od čidla a odvedl do nalejváku oleje (osa přívodu a odpadu na turbu je svislá) a zrada turbo teče jak prase,nemáte někdo nějakej nápad nebo zkušenost? Nejsem žádnej turbomachr tak nebudu vymejšlet teorie, na to jsou tu jiní experti

-> pistaa: ja se obavam tak nejak preventivne. Snazim se co nejvic veci domyslet a vyresit dopredu, abych potom, az bude motor v aute, nemusel resit nejake blbosti, kterym se dalo nejak predejit.
Motor bude az na srovnani dosedacich ploch, svazeni, vyvazeni atd. uplne seriova 1,4 z Fabie, vcetne tedy tesneni pod hlavu, tak snad to neco vydrzi.
Ale rikam si, ze kdyz v UK muzou z celolitinovych triloziskovych OHV motoru, ktere mely puvodne ani ne 50k vydolovat na seriovych komponentech kolem 150k a pak s tim v Mini bez problemu odjezdit nekolik sezon, tak by v tom byl cert, aby to nevydrzely i ty nase OHVcka :)
-> Gemini: nic vic nez poradne mazani a poradne serizeni pro to udelat nemuzu, takze musim doufat, ze to bude stacit.
Pokud nebudou stacit trysky, udelame vetsi, spis bude problem dostat dostatek paliva do karburatoru nez z karburatoru do vzduchu, ale to se nejak poresi.
Motor bude az na srovnani dosedacich ploch, svazeni, vyvazeni atd. uplne seriova 1,4 z Fabie, vcetne tedy tesneni pod hlavu, tak snad to neco vydrzi.
Ale rikam si, ze kdyz v UK muzou z celolitinovych triloziskovych OHV motoru, ktere mely puvodne ani ne 50k vydolovat na seriovych komponentech kolem 150k a pak s tim v Mini bez problemu odjezdit nekolik sezon, tak by v tom byl cert, aby to nevydrzely i ty nase OHVcka :)
-> Gemini: nic vic nez poradne mazani a poradne serizeni pro to udelat nemuzu, takze musim doufat, ze to bude stacit.
Pokud nebudou stacit trysky, udelame vetsi, spis bude problem dostat dostatek paliva do karburatoru nez z karburatoru do vzduchu, ale to se nejak poresi.
-> Alenka: ked mas WB a KnockEars, nemas sa coho obavat.....len aby ti stacila velkost trysiek na ten alkohol.....
mechanicke poskodenie motora ti najviac hrozi pri podtoceni a pretoceni motora......na to si treba davat pozor, lebo s turbom sa to da velmi lahko pretocit
mechanicke poskodenie motora ti najviac hrozi pri podtoceni a pretoceni motora......na to si treba davat pozor, lebo s turbom sa to da velmi lahko pretocit
-> Alenka: nemas sa coho bat, nic sa neuhne ani neznici, zbytocne obvy, ked spravis vsetko s seriovych veci tak to pojde a vydrzi to.. a ak tam das Tcka tak nevydrzia a podobne.. sa pozri na nove auta ake maju ojnice a prides na to ze 100konove motory maju o polovicu mensie ojnice a skrutka na ojnici neni nikdy vacsia ako m8*1 tak neviem co sa vsetci coho bojite..
Vic nez 1 bar zatim neplanuju, ale uvidime jak to pojede, takhle od stolu se to tezko hada.
Co se tyce odladeni, tak jako palivo pouziju E85, coz je na ladeni bohatosti snazsi nez benzin a zapalovani jeste uvidim, co sezenu, kazdopadne zadne detonace v planu nejsou - WB lambda a sluchadla to jisti :D
Cim si nejsem prilis jisty, je odolnost spodku, takze se trochu obavam veci, jako jsou ohle ojnice, praskla klika, zkrouceny blok, pripadne praskly pist kolem cepu, ale rikam si, ze kdyz to Geminimu nejaky cas vydrzelo 230Nm, tak by to nemuselo byt tak horke a pokud se podobny kroutak podari udrzet i ve vyssich otackach, mohlo by to jet docela pekne a zaroven i neco vydrzet.
Co se tyce odladeni, tak jako palivo pouziju E85, coz je na ladeni bohatosti snazsi nez benzin a zapalovani jeste uvidim, co sezenu, kazdopadne zadne detonace v planu nejsou - WB lambda a sluchadla to jisti :D
Cim si nejsem prilis jisty, je odolnost spodku, takze se trochu obavam veci, jako jsou ohle ojnice, praskla klika, zkrouceny blok, pripadne praskly pist kolem cepu, ale rikam si, ze kdyz to Geminimu nejaky cas vydrzelo 230Nm, tak by to nemuselo byt tak horke a pokud se podobny kroutak podari udrzet i ve vyssich otackach, mohlo by to jet docela pekne a zaroven i neco vydrzet.
ked ti to nebude detonovat, nebude tam chudobna zmes (cize musis to super odladit) a das rozumny tlak, ako pise Pistaa, vydrzi ti to moc moc kilometrov.....
-> Alenka: no to tak porobene neam ani ja cize ak to mas.. a bude to poladene a ani nemusi byt neprezen to s tlakom ked pojdes do 1 bat tak i 2 sezony bez problemov vydrzi i viac ja menim preventivne po sezone vsetko.. a olej 6 rok uz len 10-40 LM s MOS2 uplne dostacujuci a dobra cena tam je.. tak hlavne preto
-> Alenka: ja aj Pistaa - 10W-40 LiquiMoly MoS2
Dik moc za info, takze objednam nekolik original Elringu do zasoby a uvidime, co to udela.
Jak dlouho muzu ocekavat, ze takove tesneni vydrzi pri rozumnem serizeni motoru?
Mam komplet srovnany blok, vlozky i hlavu, tak snad to chvili vydrzi, nez se to vsechno pokrouti.
Jeste jsem se chtel zeptat, jaky pouzivate olej, aby to rozumne mazalo i pri delsi zatezi?
Mam seriove Fabia cerpadlo s podlozenou pruzinou na redukcnim ventilu a chladic oleje s termostatem z nejakeho Hyundaie.
Na atmosfere jsem bez chlazeni jezdil Mobil1 5W50 a mazalo Ok i pri delsi jizde maximalkou po dalnici, tak jestli mam zustat u nej, nebo radsi dat nejakou xW60, abych to hned neprehral a nepridrel.
Jak dlouho muzu ocekavat, ze takove tesneni vydrzi pri rozumnem serizeni motoru?
Mam komplet srovnany blok, vlozky i hlavu, tak snad to chvili vydrzi, nez se to vsechno pokrouti.
Jeste jsem se chtel zeptat, jaky pouzivate olej, aby to rozumne mazalo i pri delsi zatezi?
Mam seriove Fabia cerpadlo s podlozenou pruzinou na redukcnim ventilu a chladic oleje s termostatem z nejakeho Hyundaie.
Na atmosfere jsem bez chlazeni jezdil Mobil1 5W50 a mazalo Ok i pri delsi jizde maximalkou po dalnici, tak jestli mam zustat u nej, nebo radsi dat nejakou xW60, abych to hned neprehral a nepridrel.
-> Alenka: jednoznacne len seriove za par korun.. ci tam das viac specialnych veci tym je to viac nahovno takze vsetko skladaj s seriovych komponentov
tesnenie (akekolvek) vydrzi na preplnovanom motore viac ako na ostrej atmosfere s KP 12:1
Pistovi sa ozvedcíli seriove tesnenia, ja pouzivam dvojite oplechovane (2mm) od firmy KALINA
Pistovi sa ozvedcíli seriove tesnenia, ja pouzivam dvojite oplechovane (2mm) od firmy KALINA
-> pistaa: ,-> Gemini: ,-> pripadne ostatni, kdo mate oturbeno: jake pouzivate tesneni pod hlavu a jak se casem osvedcilo?
Staci seriove Elring, zakazkove celomedene, nebo je nutne vyrobit nejaky hybrid s medenymi krouzky?
Davam pomalu ale jiste dohromady 1,4 s K03s ze 132kW 1,8T a s timhle si nejak sam nevim rady, tak bych byl vdecny za jakekoli poznatky.
Staci seriove Elring, zakazkove celomedene, nebo je nutne vyrobit nejaky hybrid s medenymi krouzky?
Davam pomalu ale jiste dohromady 1,4 s K03s ze 132kW 1,8T a s timhle si nejak sam nevim rady, tak bych byl vdecny za jakekoli poznatky.
Z loko řady 740, motor má obsah 64 litrů a výkon přes 800kW 

-> sikula:




To žere malí děti
