skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
uzovka na vyvoz?
-> ondie: Proběhlo to před časem jako inzerát na Aukru a může to sice být cokoli včetně hodně povedené domácí tvorby, ale dle mého skromného názoru po prozkoumání detailů mi vylučovací metodou jako nejpravděpodobnější přišla prototypová výroba:
-> Bukaj: Jen pro zajímavost,jak vypadaly ty kilí lampy?
Já hodně dávno v Chotusicích potkal (jen) jedno nový světlo na kilo s bílým (respektive modrým jako zpátečka) blinkrem,taky sem dost koukal. Signováno jako origo. Asi páteční směna,když už byl mistr i vrátnej doma.
Já hodně dávno v Chotusicích potkal (jen) jedno nový světlo na kilo s bílým (respektive modrým jako zpátečka) blinkrem,taky sem dost koukal. Signováno jako origo. Asi páteční směna,když už byl mistr i vrátnej doma.
-> Tom Troll: Tak to je luxus foto - kde jsi k tomu přišel?
Jinak dodnes jsem neviděl, že by se dochovaly nějaké z těchto předsériiových krytů, jen před lety jsem narazil na prototypové kilí lampy...
Jinak dodnes jsem neviděl, že by se dochovaly nějaké z těchto předsériiových krytů, jen před lety jsem narazil na prototypové kilí lampy...
-> Bukaj 06.01.19 15:10:27: jojo... skoro bych řek,že neznám nikoho,kdo tohle neudělal 
-> Tom Troll 06.01.19 15:00:48: hodně pěkný rozlišení.. nejenom ty šroubky ale celej ten pratvar toho světla je tam hezky vidět

-> Tom Troll 06.01.19 15:00:48: hodně pěkný rozlišení.. nejenom ty šroubky ale celej ten pratvar toho světla je tam hezky vidět
-> Bukaj: Dobová. Je to toto garde, akorát otočený, a barevně. V pozadí stejný paneláky. Ta fotka zadku je snad i v prospektech, ale v mizerný kvalitě.
i.imgur.com/t1bAHx4.jpg
i.imgur.com/t1bAHx4.jpg
-> ondie 06.01.19 15:08:19: Ze zkušenosti z našich poměrů můžu říct jen to, že u Feldy jsem po zavedení celodenního povinného svícení odpojil konektor motorku ostřiku světel, neboť to byl neskutečný průtokáč

-> Tom Troll 06.01.19 15:00:48: Paráda
To je auto po renovaci nebo tak dobrá dobová fotka? Je tak vidět i detail opravovaného místa na PZ blatníku vedle čela
A když už jsme u toho - z jakého důvodu se nedostala do výroby verze světel bez clonítek osvětlení SPZ? Nevyhovovali to nějakému bodu tehdejší legislativy, nebo...?

To je auto po renovaci nebo tak dobrá dobová fotka? Je tak vidět i detail opravovaného místa na PZ blatníku vedle čela

A když už jsme u toho - z jakého důvodu se nedostala do výroby verze světel bez clonítek osvětlení SPZ? Nevyhovovali to nějakému bodu tehdejší legislativy, nebo...?
-> Bukaj: Tak pak už je to "individuální" zapojení jen o poměru spotřeby mezi funkcemi. A to se zkušenostmi našich mírných zim,prostě neumím posoudit 

-> Bukaj: Hlavně ta nádobka vpravo na této fotce -> Tom Troll 05.01.19 10:44:20: mi nepřijde jako původní škodovácká (zdá se mi menší) , takže to pokládám jako nějaký alternativní řešení.
Myslím,že původní záměr výrobce tohoto systému byl vyměnit nádobku za větší,co ukrmí obě funkce (jako Fa/FE) a šlus.
Že to třeba nestačilo a pak se to po různu předělávalo je věc druhá.
Musím se podívat do druhýho kompu,kde mám archiv všerůznejch fotek,a tam mám i dost severskejch aut.
Myslím,že původní záměr výrobce tohoto systému byl vyměnit nádobku za větší,co ukrmí obě funkce (jako Fa/FE) a šlus.
Že to třeba nestačilo a pak se to po různu předělávalo je věc druhá.
Musím se podívat do druhýho kompu,kde mám archiv všerůznejch fotek,a tam mám i dost severskejch aut.
-> Jura_Favorit 06.01.19 14:34:45: Díky za osvětu
-> ondie: Tak jasně, že když to byl "dobový doplněk", tak si to každý zapojil, jak uznal za vhodné, ale měl jsem na mysli to konkrétní auto se dvěma nádržkama - nejlogičtější zapojení bylo to, co psal Isti, nicméně ani já věšteckou koulí nedisponuji...

-> ondie: Tak jasně, že když to byl "dobový doplněk", tak si to každý zapojil, jak uznal za vhodné, ale měl jsem na mysli to konkrétní auto se dvěma nádržkama - nejlogičtější zapojení bylo to, co psal Isti, nicméně ani já věšteckou koulí nedisponuji...

No nevim kam to teď dát, starý téma kde se řešej trjúhelníkový,m kostičkový, a hvězdový díry na šrouby do M světel jsem nenašel, tak sem dám velmi kvalitní fotografii prvního garde, kde jsou skvěle vidět prototypové kryty i se šrouby zvenku
i.imgur.com/iF5o6fd.jpg

i.imgur.com/iF5o6fd.jpg
-> Bukaj: Spousta aut (možná většina),který jsem mohl během doby odpozorovat má totiž jen tu velkou pro obě funkce,proto předpokládám,že byla původně navržená tak velká,aby ukrmila obě funkce.
Avšak v setu novýho balení je určitě další ovládací čudlík a motorek (hella) pro případ,že chceš nádobky dvě. A tak si myslím,že primárně záleží na individuálním přístupu zapojení. Jak moc je potřeba vody na omytí světla od sněhu versus čelního skla si nedovolim posoudit
Avšak v setu novýho balení je určitě další ovládací čudlík a motorek (hella) pro případ,že chceš nádobky dvě. A tak si myslím,že primárně záleží na individuálním přístupu zapojení. Jak moc je potřeba vody na omytí světla od sněhu versus čelního skla si nedovolim posoudit

-> Bukaj 06.01.19 14:21:28: zrovna pro severské země, v souvislosti se kterými se to tu diskutuje, ale takto FAV i FEL zapojené ostřikovače světel neměly
Tam to právě bylo na samostatné spínače (tlačítka). Jinak pardon za OT.

-> ondie: Tady se přikloním k Istiho názoru - malá na sklo bohatě stačí, zato ten ostřik světel "sežere" hrozný množství kapaliny, proto má velkou nádržku. Nevím, jak to bylo zapojené u škodovek - jestli na zvlášť spínač, nebo jako třeba u Feldy, že když jsou rozsvícená světla, tak se ostřik spouští při ostřikování skla, ale nevidím důvod mít trojnásobnou bandasku jen na sklo - to by v našich podmínkách byla (s nadsázkou) "doživotní náplň"
a v té Skandinávii by malá nádobka pro ostřik světel nestačila ani na jednu větší vánici... 


Jj,může to být u rúzných aut všelijak.. kdybych si to dělal třeba na svým autě já,tak si tu velkou nádobu zapojim radši na čelní sklo,protože tahle funkce se používá častěji.
-> ondie: Predpokladám že keď už tam strčili aj ˝˝malú˝˝ nádobku tak to slúží na pôvodné účeli a nie je to vedené krížom krážom ale mne je to jedno,môže to byť hociako.
-> isti: Já sem se ti tím snažil vysvětlit,že pokud si neviděl u sběratele tohle konkrétní auto,který -> Tom Troll: poukázal,tak je to vážně jen pouze tvoje věštění.
Protože to mohlo být různě. Ty sady se tam domontovávaly všudemožně. Někdy je vše na jednu velkou. Někdy si kvůli velký spotřebě vody dali lidi takhle druhou. A jakou prioritu si zvolili a co napíchli na tu velkou nádobu je individuální. Konkrétnímu montérovi,co tohle dělal já do hlavy nevidim,ty jo ?
Protože to mohlo být různě. Ty sady se tam domontovávaly všudemožně. Někdy je vše na jednu velkou. Někdy si kvůli velký spotřebě vody dali lidi takhle druhou. A jakou prioritu si zvolili a co napíchli na tu velkou nádobu je individuální. Konkrétnímu montérovi,co tohle dělal já do hlavy nevidim,ty jo ?

-> ondie: Ja som tú vešteckú gulu videl u jedného zberatela preto som to napísal

Finská prvotypová užovka se zajimavejma zrcátkama. Viděl jsem akorát na pár prospektech. 

-> Tom Troll: Standartně je to vymyšlený tak,že velká nádobka má nahradit sériovou a všechno se ostřikuje při jednom zmáčknutí jako třeba Fa/Fe. Na druhou stranu byl k balení dodáván i spešl čudlík (a samozřejmě motorek),když sis to chtěl udělat zvlášť. Aspoň ta moje nenamontovaná sada tohle všechno obsahuje.
A tak mnohdy lidé,nebo i dealer udělali. Ony ty ostřiky světel maj obecně hroznou spotřebu vody (stačí se podívat do Feldy nebo Fáva jakej sud na vodu tam preventivně dali)
Ale takovou věšteckou kouli jako -> isti: já nemám,abych ti řek,jak zapojil jednotlivý nádobky majitel v tomhle konkrétním autě.
No vidíš,tady se kňučí,jak jsou škodovky drahý a že překupníci a kdosi cosi..
A trochu slušný auto stojí ve Finsku vlastně to samý,jak na českým bazoši...
Když má člověk připočíst drahou dopravu z Finska,vlastně nic moc zajímavýho.
Byl by to dost drahej motor a ostřiky
A tak mnohdy lidé,nebo i dealer udělali. Ony ty ostřiky světel maj obecně hroznou spotřebu vody (stačí se podívat do Feldy nebo Fáva jakej sud na vodu tam preventivně dali)

Ale takovou věšteckou kouli jako -> isti: já nemám,abych ti řek,jak zapojil jednotlivý nádobky majitel v tomhle konkrétním autě.

No vidíš,tady se kňučí,jak jsou škodovky drahý a že překupníci a kdosi cosi..
A trochu slušný auto stojí ve Finsku vlastně to samý,jak na českým bazoši...
Když má člověk připočíst drahou dopravu z Finska,vlastně nic moc zajímavýho.
Byl by to dost drahej motor a ostřiky

-> Tom Troll 05.01.19 10:44:20: Velká nádobka je pre predné svetlá a malá pre čelné sklo

-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Nedávno tam byl na prodej i Rapid 135 za relativní pakatel vytaženej ze stodoly, ale nešlo určit jestli je to RiC nebo ne. 

-> Tom Troll: hmm, gli věci v bedně, by se hodilo

-> ondie: 2,350 éček. Koukal jsem jestli to náhodou neni po vinku legenda TMB13500L, ale bohůžel je to fakticky jenom TMB10M00L. Je to 105ka s GLi motorem, ale vzhledem k tomu, že je ta kastle docela v topu tak by to jako stavebnice cenu mít mohlo, kdyby to někdo chtěl dotáhnout. Je vidět že měla dělávaný dutiny, a zadní opěradla jsou docela po smrti, takže dlouho stála.
Co mě zarazilo je ta druhá nádobka v korejtku. K čemu? Ostřiky jsou vedený z tý macatý hlavní, když už je tak velká, ne?
Co mě zarazilo je ta druhá nádobka v korejtku. K čemu? Ostřiky jsou vedený z tý macatý hlavní, když už je tak velká, ne?
zajímavé varianty aut, hlavně v té nabídce prodeje škoda 120LS de luxe



-> Tom Troll: Jj,obecně celá skandinávie tohle vždycky řešila. Primárně jde o to odstranit sníh z plochy paraboly,protože s nalepeným sněhem na světlech jedeš prostě po tmě. Nejdřív to zkoušeli stírat,později se úchýlili k rozpouštění..
No zajímavý,pár GLi už jsem ve skandinávii odpozoroval. Ale tady to vrčí asi jen "po staru" = nevidno elektrárnu. Kolik Finskejch dukátů za to pýtají ?
Mě to neva,já se na to podívám rád i zde - v případě námitek asi "škodovky v zahraničí"... ?
No zajímavý,pár GLi už jsem ve skandinávii odpozoroval. Ale tady to vrčí asi jen "po staru" = nevidno elektrárnu. Kolik Finskejch dukátů za to pýtají ?
Mě to neva,já se na to podívám rád i zde - v případě námitek asi "škodovky v zahraničí"... ?
(a má překvapení pod pokličkou)
Okatej ale jen vítanej bastl
Okatej ale jen vítanej bastl

-> ondie: Ve finsku má ten ostřik fakt asi 95% eMek, i 105ky, a preregový auta jakbysmet. Asi to tam bylo něco jako základní výbava.
Tady jedna 105L na prodej co je zrovna má.
(apropo, kam dávat fotky eMek na export?) 
Tady jedna 105L na prodej co je zrovna má.


-> Enggik: Já ten eMkovej ostřik mám,ale pravda je,že jsem tu horní část na prepreg nezkoušel (což bych moh) , ale dokud člověk nedrží obě věci vedle sebe,tak sou to vždycky jen teorie..
He,sou prostě krásný!

He,sou prostě krásný!


-> ondie: Vím že už jsem nad tímhle taky kdysi přemýšlel, že to tak asi je, ale ty ostřikovače sem nikdy v ruce neměl, popravdě je ani naživo na žádným autě neviděl, takže vůbec netuším. Ale dle foek, bych se k tvý teorii přikláněl
-> ondie 03.01.19 23:53:51: V těch ,,válečnejch" barvách se mi i ty ošklivý
nárazníky docela líbej


-> ondie 03.01.19 23:53:51: V těch ,,válečnejch" barvách se mi i ty ošklivý



A at sem tu taky trochu platnej,nedávno sem vyškráb i foto týhle Estelly alá Skoda Motorsport
-> Enggik: Určitě neee
já poslední dobou zažívám už pouze úpadek v podobě Felicií
Jinak tenhle prepregovej ostřik se mi zdá jen jako klobouk z toho eMkovýho (že k tomu jen později přivyrobili ten "nos" ) , co myslíš ?


Jinak tenhle prepregovej ostřik se mi zdá jen jako klobouk z toho eMkovýho (že k tomu jen později přivyrobili ten "nos" ) , co myslíš ?
-> ondie: Skoro mám tušení, že je to nějakej tvůj čerstvej úlovek?



-> ondie:



-> Tom Troll: Tak pak popřemýšlet jestli neni lepší napsat méně textu se smyslupným obsahem než naopak ? Fotky ale pěkný 

-> Enggik: Tak potom tady je i zepředu, ale už nic moc výjmečnýho.
A je pravda že v tom mám trochu zmatek, rád se poučím.

A je pravda že v tom mám trochu zmatek, rád se poučím.

-> Tomaso435: Tak tak, Peugeout měl ve Francii výhradní právo na užívání trojčíselného označování vozidel s nulou uprostřed, takže na ten popud musela Škoda a Porsche měnit označení u svých aut.
Ale předpokládal jsem, že tahle story je tu všeobecně známa
Ale předpokládal jsem, že tahle story je tu všeobecně známa

-> Tomaso435: je, Pazout mrmlal kvuli licenci
-> Enggik: ta francie ... není to kvuli záměnosti s pežotím označením ? 

-> Tom Troll: Pleteš tady jabka s hruškama, ještě navíc se to tu řešilo hned na začátku i v průběhu tu je několik fotek
tohle slovní označení se používalo výhradně v Belgii, jinde jsem na něj zatím nenarazil. A navíc to neznačí výbavu, ale motorizaci
105ky se prodávali jako: 105S, Favorit, Favorit L
120ky : Rapid L, Rapid LS, Rapid LSX, Rapid GLS, Golden
Fe Francii se používalo normální číselné označení (i proto tam byla ta verze 1050
)
Každopádně ta fotka je aspoň pro mne zajímavá.


105ky se prodávali jako: 105S, Favorit, Favorit L
120ky : Rapid L, Rapid LS, Rapid LSX, Rapid GLS, Golden
Fe Francii se používalo normální číselné označení (i proto tam byla ta verze 1050

Každopádně ta fotka je aspoň pro mne zajímavá.
-> ondie: Je to možný, vim že ve francii byl hlavě Favorit, ale Rapid taky. Chtělo by to někoho kdo by přeložil prospekty.
-> Tomaso435: Tak nějak. Asi Né jakoby GLS by byl favorit, ale příplatkovej paket nebo něco takovýho.

-> Tomaso435: Tak nějak. Asi Né jakoby GLS by byl favorit, ale příplatkovej paket nebo něco takovýho.
-> ondie: všechno bude :-D krtikovi sem slíbil šlajfku škodováckou zase, ale copak ja vim kde to je :-D až to na mě padne............
-> Tomaso435: jo,taky úžovka a kdysi si mi ho slíbil až ho prej najdeš...



-> Tom Troll: já si myslim teda,že ty Rapidí sedani byly spíš z Belgie,každopádně jen úžovkový období
-> Tom Troll: a favorit se označovala taky výbava? pač někde mám štítek z užovky exportní plechovej a je tam favorit
-> Jarda: jj, co vim tak Rapid byla výbava, ne název modelu. Garde bylo 120R a všechny auta mohly bejt výbavy Rapid. K tomu 105 bylo 1050.