
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Bukaj: 

-> Bukaj 27.04.25 16:24:28: Tak dokonce už má všechna 4 a stojí na vlastních
Už jen dozapojit brzdovou hydrauliku a chladicí systém, pak ještě pár drobností v elektrice a interiéru a vůz bude připraven na TK

Už jen dozapojit brzdovou hydrauliku a chladicí systém, pak ještě pár drobností v elektrice a interiéru a vůz bude připraven na TK

-> Jirik_Tuňák1983 27.04.25 12:34:21: z fotky vypadaj jak novy, super! ja mam ted zacatek sezony, moc veci navic nedavam...
-> Sita 19.04.25 13:38:52: Po osmi letech jen touhle pastou. Ještě přeleštit jednou, pak utěrkou a bude. Už jsi zkusil někde sehnat?
-> isti: Nedokázal jsem to, tak se snažím pochytat nedostatky a dojezdit to do posledního vítězství.
-> Robert 106: Na to že to predáváš,či už nie?
-> ajok: že len
Ja mám 1 GB na mesiac.

-> minno 25.04.25 19:20:01: taky nemam neomezeno, mam 100GB v CR a EU mimo CR jen 10

-> ajok 25.04.25 18:41:54: Infotainment je origo (len mnou upgradované na vyššiu verziu). Tuner nie. Je to prepojené s mobilom cez Android auto. TV je cez internet (web). Mať neobmedzené dáta, tak sa to dá pozerať nonstop.

-> minno 25.04.25 17:17:10: to je origo navigace a doplnil jsi tunerem?
-> Bukaj: Díky teď to dává smysl, aby to bralo páry a ne vzduch.
Chvíli jsem dělal ve fabrice technologa a tak bych opravdu rozporoval tu unifikaci. Pokud na filtr box boduji úplně jiné nožičky, držák na třetí sponu a nelisuji díru pro šroub, tak naletování jiného nátrubku to asi nevytrhne. 136 filtrboxy musely vznikat s použitím jiných přípravků a určitě v sériích dost možná i na jiný formě v lisu, respektive jedné upravené, nepředpokládám, že tam někdo ty díry snad nevrtal.
Chvíli jsem dělal ve fabrice technologa a tak bych opravdu rozporoval tu unifikaci. Pokud na filtr box boduji úplně jiné nožičky, držák na třetí sponu a nelisuji díru pro šroub, tak naletování jiného nátrubku to asi nevytrhne. 136 filtrboxy musely vznikat s použitím jiných přípravků a určitě v sériích dost možná i na jiný formě v lisu, respektive jedné upravené, nepředpokládám, že tam někdo ty díry snad nevrtal.
-> Bukaj 23.04.25 22:42:28: Auto bolo v rodine od nova, nik do toho nikdy do nástupu mojich tunerských čias nešahal. Filterbox už neexistuje.
-> Robert 106 23.04.25 20:37:54: Jinak filtrbox pro 135/6 zase tak moc jiný není - základní výlisky jsou stejné, liší se jen umístění a délka držáků. Jinak to Tčko na hadici mezi víko ventilů a filtrbox pro 135/136 (i první favority) není nic jiného, než nátrubek hrdla ventilového víka poslední evoluce pro pětikanály - včetně zaoblení na jednom konci - tedy teorii o unifikaci výroby bych úplně nevylučoval 

-> Robert 106 23.04.25 20:37:54: Důvod byl pravděpodobně ten, aby to ty olejové výpary vůbec odsávalo - aby to netáhlo čistý vzduch z filtrboxu...
...z tohoto důvodu (ekologie) také u karburátorů pro 135 a 136 byl zvětšen otvor pod klapkou pro přípojku odsávání výparů z klikové skříně z původního cca 1 mm na cca 2 mm.
Některé karburátory z neudržovaných 105/120 mají ten původně 1 mm otvor "vypískovaný" na mnohem větší průměr, častěji je ten otvor zcela ucpán karbonem - z toho usuzuji, že v některých případech byl přisáván vzduch s nečistotami (prach) - tedy nikoli z klikové skříně, ale z filtrboxu (či pod ním). Předpokládám, že samotný karbon by otvor v zinkové slitině nevypískoval...
...z tohoto důvodu (ekologie) také u karburátorů pro 135 a 136 byl zvětšen otvor pod klapkou pro přípojku odsávání výparů z klikové skříně z původního cca 1 mm na cca 2 mm.
Některé karburátory z neudržovaných 105/120 mají ten původně 1 mm otvor "vypískovaný" na mnohem větší průměr, častěji je ten otvor zcela ucpán karbonem - z toho usuzuji, že v některých případech byl přisáván vzduch s nečistotami (prach) - tedy nikoli z klikové skříně, ale z filtrboxu (či pod ním). Předpokládám, že samotný karbon by otvor v zinkové slitině nevypískoval...
-> minno 23.04.25 19:25:23: A nepředělal to někdo (výměna filtrboxu)? Ona ta hadička kolem karburátoru je docela pakárna...
Pokud bys měl někde detailní fotku filtrboxu, tak by z ní třeba šlo vyčíst datum výroby...

Pokud bys měl někde detailní fotku filtrboxu, tak by z ní třeba šlo vyčíst datum výroby...
-> Bukaj: Unifikace dílu to asi těžko. Filtrboxy na 120 jsou stejně jiné než pro 136, takže museli mít nějaký důvod dát delší hadičku a odbočku na víko ventilů.
Já jsem tohle provedení viděl vždy jen na dvouřádku u vozů 88, 89
Já jsem tohle provedení viděl vždy jen na dvouřádku u vozů 88, 89
-> minno: Já mám 125 5/89 a hadička jak říká Atom, z ventilového víka. On to měl na svojí 125 tak samo...
-> Tom Troll 23.04.25 19:08:55: 87 jednořádek 105 a hadice byla z filtrboxu
-> Tom Troll: Nemal som prechod, vyrobené 05/1988. A videl som plno iných rovnako.
-> minno: Tak jsi měl nějaký přechod, 5k dvouřádky to mají cca od 87 až do konce rovnou z ventildeklu.
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../11795_2019-0 6-01_16-02-45_20.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../11795_2019-0 6-01_16-02-45_20.jpg
-> Bukaj 23.04.25 13:57:27: To je jedno, na 5k dvojriadku som to mal z výroby rovnako ano na 8k na fotke.
-> minno 23.04.25 11:52:35: Však si to přečti ještě jednou - "5k auta od dvouřádku"...
...na fotce máš 8k
Jinak u zadomotorů 135/6 byly nejprve filtrboxy s odbočkou (viz -> Tom Troll 22.04.25 20:10:26: ), později, zřejmě kvůli unifikaci výroby filtrboxů, byl jen krátký nátrubek z filtrboxu a za ním na hadici T-kus s odbočkou na hadičku odsávání.
U Favoritů bylo nejdříve to Tčko mezi hadicemi a později v průběhu výroby se přípojka odsávání přesunula přímo do hrdla ventildeklu, kde vydržela ve dvou provedeních snad až do Fabií...
...na fotce máš 8k

Jinak u zadomotorů 135/6 byly nejprve filtrboxy s odbočkou (viz -> Tom Troll 22.04.25 20:10:26: ), později, zřejmě kvůli unifikaci výroby filtrboxů, byl jen krátký nátrubek z filtrboxu a za ním na hadici T-kus s odbočkou na hadičku odsávání.
U Favoritů bylo nejdříve to Tčko mezi hadicemi a později v průběhu výroby se přípojka odsávání přesunula přímo do hrdla ventildeklu, kde vydržela ve dvou provedeních snad až do Fabií...
-> minno:
Končím teda na tom, že vím jak to mám v autě já. 




-> Tom Troll: Takhle to mají 5k auta od dvouřádkuTo teda nemajú. Viď. aj foto -> Tom Troll 22.04.25 20:10:26: .
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: jop, nedorozumění.
-> Robert 106: Takhle to mají 5k auta od dvouřádku, favorit to pak má zas e tahkle, ten má ale ten T kus už mimo víko, mezi ním a víkem je krátké kolénko hadice.

-> Robert 106: Takhle to mají 5k auta od dvouřádku, favorit to pak má zas e tahkle, ten má ale ten T kus už mimo víko, mezi ním a víkem je krátké kolénko hadice.
-> Tom Troll: A? Já píšu o LEKRu a zkušenostech s ním. Pokud jsi nabyl dojmu, že popírám zcela existenci tohoto odsávání u 136-tek tak to je jen nedorozumění a myšleno bylo to, že jsou to dvě různá řešení.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: EDSR, SEDR mají toto odsávání z ventildeklu nad klapku zabudovný do spodní příruby.
-> minno: Nemohla. Si sa rozhodol a bolo.
A ver, ze tiez mam tie chute obcas. Na druhu stranu mam tuto uchylku roky takze...




-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 22.04.25 08:27:43: Vidíš, tak táto informácia MOŽNO mohla zachrániť moje škodovkárčenie
Ja som tam ten podtlak mal dorobený (navŕtané sacie potrubie a osadená trubička), ale nakoľko som to testoval S vs. BEZ hadičky (+ zaslepené vývody) a nepoznal som žiadny rozdiel v chode, v rámci zjednodušovania som to asi pred 2 rokmi zrušil a vývody odstránil.
S emisiami som mal vždy problém i keď tam tá hadička ešte bola, ale po oprave motora a výmene vačky pred rokom by možno práve tá hadička pomohla, aby som mal konečne emisie OK...

Ja som tam ten podtlak mal dorobený (navŕtané sacie potrubie a osadená trubička), ale nakoľko som to testoval S vs. BEZ hadičky (+ zaslepené vývody) a nepoznal som žiadny rozdiel v chode, v rámci zjednodušovania som to asi pred 2 rokmi zrušil a vývody odstránil.
S emisiami som mal vždy problém i keď tam tá hadička ešte bola, ale po oprave motora a výmene vačky pred rokom by možno práve tá hadička pomohla, aby som mal konečne emisie OK...
-> Bukaj 22.04.25 08:33:41: To se určitě neprotočí, protože tu matku nemáš ani za co chytit. 

-> Jirik_Tuňák1983 19.04.25 13:04:28: Tak dávat vratové šrouby na spoje výfuku je jeden z větších failů konstruktérů - to po pěti letech provozu nerozebereš - když chytíš matici, tak se protočí čtyřhran...

-> darklord: U nas v CZ LEKR neni problem. Len ti musia vychadzat emisie. Co je problem ked tam neni ten podtlak.
-> Robert 106: U LEKRU pokud ten podtlak není tak nevychází emise ve volnoběžných otáčkách. Když tam je tak je to OK.
-> Robert 106: U LEKRU pokud ten podtlak není tak nevychází emise ve volnoběžných otáčkách. Když tam je tak je to OK.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Musím se přiznat, že vlastně netuším proč tam ta trubička je, respektive jaká je její přesná funkce a taky proč se v závěru výroby 120 ta odbočka přesunula z filtrnoxu na ventilové víko. K tomu přesunu musel být nějaký reálný důvod a hlavně to je jistě dražší řešení.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: dik, ale leby som mal s mojim volnym casom riesit vsetko co pises tak to mozem rovno predat pretoze by som si nikdy nezajazdil. (Pokial nieco.nejde zohnat online tak to proste nezozeniem, nemam cas cokolvek riesit cez pracovne dni a vikendy mi spolahlivo zabere zena s detmi).
Legalne lekr na rapidovi neni mozny, cize toto riesi vsetky problemy. Podarilo sa mi zohnat zadomotorovy filterbox bez tenkeho natrubku, este zaslepim ventildekel co mam asi z fava a tato tenka hadicka sa proste konat nebude. Plyn vyriesim rovnako ako minno pakou zo sedru. Zapojenie vody som riesil niekde bokom a riesenie je zapojenie do serie so sanim, tym padom nemusim robit ziadny zasah a zapojim to do vodnej pumpy. Caka ma vymena hlavy a vacky, uz to samo o sebe moze trvat rok...
Legalne lekr na rapidovi neni mozny, cize toto riesi vsetky problemy. Podarilo sa mi zohnat zadomotorovy filterbox bez tenkeho natrubku, este zaslepim ventildekel co mam asi z fava a tato tenka hadicka sa proste konat nebude. Plyn vyriesim rovnako ako minno pakou zo sedru. Zapojenie vody som riesil niekde bokom a riesenie je zapojenie do serie so sanim, tym padom nemusim robit ziadny zasah a zapojim to do vodnej pumpy. Caka ma vymena hlavy a vacky, uz to samo o sebe moze trvat rok...

-> darklord 11.04.25 20:37:12: Proč tak nehezky? Navíc pokud to děláš na LEKR - tak doporučuju ten vývod co je na tom mém ze strany - je důležitý pro LEKR v případě, že budeš chtít dělat emise legálně. Pokud ten vývod nedáš jinam do sání - což asi nechceš. Jinak je to podtlak z té podložky do ventilového víka. 136-tka se SEDRem to logicky nemá, ale k LEKRu na legální emise je potřeba.
Další věc je vytažení mrazovky v sacím vpravo a nahrazení nátrubkem z FA a pak originálně zapojíš hadici na automatický sytič. Důležité je i lanko - což je snadná úprava pokud máš válečky nové origo na lanka na FA. Kdysi se to prodávalo i jako ND, ale moc jsem je nepotkal. Ale ty já kdyžtak stále mám. Stačí koupit lanko ve správné délce, nalisovat váleček a přehodit koncovku na bowdenu a je to jako origo a ve správné délce se správnými koncovkami. Já mám ještě atypický Filtrbox který psasuje na LEKR úplně přesně, ale to už je další detail. Když bys chtěl nějaké info - napiš SZ.
A podložka z fotky je kopie mé kterou si dělal kolega na zkoušku. Pak přešel na ocelovou v pozinku - stejně jako mám já. Teplotní přechod je vyřešený origo podložkou pod LEKR - dá se ještě občas trefit i origo Škoda, byť to většinou je už varianta z Felicií co se prodávaly s LEKRem do Ruska.
Další věc je vytažení mrazovky v sacím vpravo a nahrazení nátrubkem z FA a pak originálně zapojíš hadici na automatický sytič. Důležité je i lanko - což je snadná úprava pokud máš válečky nové origo na lanka na FA. Kdysi se to prodávalo i jako ND, ale moc jsem je nepotkal. Ale ty já kdyžtak stále mám. Stačí koupit lanko ve správné délce, nalisovat váleček a přehodit koncovku na bowdenu a je to jako origo a ve správné délce se správnými koncovkami. Já mám ještě atypický Filtrbox který psasuje na LEKR úplně přesně, ale to už je další detail. Když bys chtěl nějaké info - napiš SZ.
A podložka z fotky je kopie mé kterou si dělal kolega na zkoušku. Pak přešel na ocelovou v pozinku - stejně jako mám já. Teplotní přechod je vyřešený origo podložkou pod LEKR - dá se ještě občas trefit i origo Škoda, byť to většinou je už varianta z Felicií co se prodávaly s LEKRem do Ruska.
-> Hurdis 21.04.25 18:33:23: Jo, tak odstup a PBŘ jsem odvodit z fotky už neuměl. To pak ano.
-> Jirik_Tuňák1983: Jirko to už by bylo jiné řešení. Díky lepšímu výpočtu požárně bezpečnostniho řešení bych se dostal na lepší odstup od sousedovic dnes už neexistující dílny, takže by z 1+1 bylo uzavrene 3 stání na jedné desce, v sedlu malá půda na díly s zebrikovym schodištěm zezadu. Vzhledová úpravu ve stylu novostaveb. To už je motivace. Vedle je ještě jedna garáž pro škodovku, kterou bych chtěl nahradit designovým přístřeškem pro firemní pracanty 4x4, dva za sebou.
A auta pro zábavu postupně odstěhovat jinam. Sice jsem uvažoval s rozvahou a mám parkování doma pro tucet, ale provozuju v součtu víc aut a jde to jen díky parkování patinovaných ctyrkol na hlídaných zařízeních stavenišť dálnic, které tam necháváme na stálo. A nechceš mít všude betonovou zahrádku. Nebo zabezpečovat stodolu v Krkonoších.
A auta pro zábavu postupně odstěhovat jinam. Sice jsem uvažoval s rozvahou a mám parkování doma pro tucet, ale provozuju v součtu víc aut a jde to jen díky parkování patinovaných ctyrkol na hlídaných zařízeních stavenišť dálnic, které tam necháváme na stálo. A nechceš mít všude betonovou zahrádku. Nebo zabezpečovat stodolu v Krkonoších.
-> Hurdis 21.04.25 16:03:46: Ono by to šlo opláštit třá dřevem a bylo by to hned jiné.
-> Jirik_Tuňák1983: To je domácí zámečnická výroba, dle vlastní omalovánky.
Ještě když nebyl barák a byla stará dílna.
Teď je barák, dílna zbourána, postavena nová. A tohle mi vzadu zbylo. Až bude mentální síla, uvažuju o demontáži a přestavbě na zděnou, s drobným zvětšením.
Je to fajn, izolované, vše řádná ocel a pozink, el. i 380v, ale není to moc pěkný.
Ještě když nebyl barák a byla stará dílna.
Teď je barák, dílna zbourána, postavena nová. A tohle mi vzadu zbylo. Až bude mentální síla, uvažuju o demontáži a přestavbě na zděnou, s drobným zvětšením.
Je to fajn, izolované, vše řádná ocel a pozink, el. i 380v, ale není to moc pěkný.
-> Hurdis 21.04.25 15:55:01: Hurdíku, co je to za plechové garáže? Spokojenost, rozměr, cena, výrobce? Papa. 

Trochu jarní přípravy. Náplně, filtry. Auta během zimy najedou pravidelné km každý měsíc, tak toho není moc. U Rapida neprošla kontrolou těsnost některých konců hadic chlazení a paliva. Některé už se měnili před pěti lety při vyndání prevodovky, některé po 13 letech snesou úpravu ve spojení. Kde je krátká, půjde časem ven.
Kdysi jsem pryžové díly objednával podle seznamu z virtu. Nebo z pandy? Hadice, těsnění. Už nevím od koho.
Jako byl od Synyho super výpis spojovacího materiálu v článcích na celé auto.
Katalog je po kusech fajn, ale lepší je u odborné prodejny zaměstnat na půl dne někoho jiného.
Kdysi jsem pryžové díly objednával podle seznamu z virtu. Nebo z pandy? Hadice, těsnění. Už nevím od koho.
Jako byl od Synyho super výpis spojovacího materiálu v článcích na celé auto.
Katalog je po kusech fajn, ale lepší je u odborné prodejny zaměstnat na půl dne někoho jiného.

-> Jirik_Tuňák1983 19.04.25 19:16:43: Na ten vek asi super stav. Ja mením výfuk na Fiate každých 5 rokov
A origo vydržal 10 r.

-> Jirik_Tuňák1983 19.04.25 13:30:57: Výfuk je tam. Ty matice byl v podstatě jediný zádrhel. Jinak to byla skládačka. Akorát to auto je dost nízké, takže i s nájezdy to bylo tak tak. Původní 16 let starý výfuk před a za vlnovcem. Dost let to jezdilo jen město a krátké trasy. Středový díl byl kupodivu ok, trubka ale orezlá.
-> Jirik_Tuňák1983: jd bych s tim chtel zkusit i plasty na mladyho motorce, aspon trochu aby nevypadaly tak matne...
-> Sita 19.04.25 13:38:52: Už to vyleštilo za poslední dva týdny světla na třech autech včetně Mercedesu a výsledek super, ohlasy potěšující.