-> Bukaj 02.11.24 12:32:58: Víceméně jo - při vnějším provozním stavu. U toho černýho MB se těch nul nebojej.. takže vlastně ve smyslu -> SO545 02.11.24 12:35:59: ..
Si pamatuju, jak jsem byl s tehdy ještě pravidelně udržovanou tatíkovou 120L na STK - a když táta viděl v protokolu ty lehký koroze apod., tak byl docela nasranej a taky je chtěl vidět (žádný tam nebyly, prostě jsme dostali naděleno dle stáří, aby to "nevypadalo divně")..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
22:50:09
02.11.2024
02.11.2024
Jozka
15:57:56
02.11.2024
02.11.2024
minno
-> Bukaj 02.11.24 12:37:02: Keď ťa tak pozorujem, tak mám normálne chuť si zas nejakú škodovku - sériovku kúpiť
15:54:54
02.11.2024
02.11.2024
COL
-> Bukaj 02.11.24 12:37:02: Paráda. Hele, nepletes si někdy ta auta? Všechno červený :D
15:11:05
02.11.2024
02.11.2024
Tomaso435
-> StepaNoFUN 02.11.24 12:36:32: mě ale ten zadní ostřikovač fakt u ničeho nefunguje:-D. Ale taky to bejvá opravdu jediná závada v protokolu.
12:52:07
02.11.2024
02.11.2024
Bukaj
A dneska na stopětku nastrojil zadní čelo a nárazníky - už to vypadá skoro jako auto (kromě toho, že chybí zadní náprava a část interiéru...)
12:49:02
02.11.2024
02.11.2024
Bukaj
-> SO545 02.11.24 12:35:59: Fakt je to technik od technika...
-> StepaNoFUN 02.11.24 12:36:32: No, není to úplně pravda - sice spousta závad, které dříve byly "A" (lehké) se po novu propadlo do kategorií "B" a nebo dokonce "C" (třeba dříve běžná Ačková závada "motor/převodovka - těsnost") a taky je větší buzerace STK ze strany úřadů, ale furt je to o technikovi.
Třeba tenhle protokol -> Bukaj 18.10.24 13:11:04: je k vozu, který navenek opravdu nepůsobí moc vábně, leštěnka už to dávno není, ale mechanicky je na něm vše v pořádku. Na poslední TK (na stejné STK, jen s jiným technikem) bylo v protokolu asi 5 lehkých závad - a to auto vypadalo o poznání lépe, než dnes...
-> StepaNoFUN 02.11.24 12:36:32: No, není to úplně pravda - sice spousta závad, které dříve byly "A" (lehké) se po novu propadlo do kategorií "B" a nebo dokonce "C" (třeba dříve běžná Ačková závada "motor/převodovka - těsnost") a taky je větší buzerace STK ze strany úřadů, ale furt je to o technikovi.
Třeba tenhle protokol -> Bukaj 18.10.24 13:11:04: je k vozu, který navenek opravdu nepůsobí moc vábně, leštěnka už to dávno není, ale mechanicky je na něm vše v pořádku. Na poslední TK (na stejné STK, jen s jiným technikem) bylo v protokolu asi 5 lehkých závad - a to auto vypadalo o poznání lépe, než dnes...
12:37:02
02.11.2024
02.11.2024
Bukaj
Jinak v týdnu jsem pokročil se stopětkou - původní převodovka s motorem v autě...
12:36:32
02.11.2024
02.11.2024
StepaNoFUN
-> Bukaj: Ono to s těma lehkejma závadama od letoška už není tak horký... Například půlce aut nefunguje zadní ostřikovač, protože není moc co jinýho tam psát a protokoly s nulama jsou podezřelý a musej bejt dobře dokumentovaný.
12:35:59
02.11.2024
02.11.2024
SO545
-> Bukaj 02.11.24 12:32:58: bud to ma v pecku....alebo ide podla r.v .... mna tak jeden vytocil ked som dostal zapis korozia podvozku. Tak som ho poprosil ze ju chcem vidiet....ze to k tomu roku patri a hotovo. Co uz.
12:32:58
02.11.2024
02.11.2024
Bukaj
-> Jozka:
Taky máš tu zkušenost, že na některých STK/u některých techniků je na protokolu buď samá nula nebo naopak výčet lehkých závad, že pomalu ani A4 nestačí?
Taky máš tu zkušenost, že na některých STK/u některých techniků je na protokolu buď samá nula nebo naopak výčet lehkých závad, že pomalu ani A4 nestačí?
08:01:36
22.10.2024
22.10.2024
Petrson
-> Bukaj 22.10.24 06:31:17: jinýma slovama vlastně vlastnost a dál neřešit
06:31:17
22.10.2024
22.10.2024
Bukaj
-> Petrson 21.10.24 19:32:19: Zvykneš si...
Pak z nějakého důvodu vyměníš unašeč, buben, nebo pakny a budeš si zase muset zvyknout na úplně jiný projev...
Pak z nějakého důvodu vyměníš unašeč, buben, nebo pakny a budeš si zase muset zvyknout na úplně jiný projev...
06:26:44
22.10.2024
22.10.2024
Bukaj
-> Kilián 21.10.24 09:13:49: Na "špinavou práci" Volvo jinak některou z mých dalších stotřicítek (letos se to hezky sešlo, že aktuálně mají všechny 3 mé pojízdné škodovky technickou)
19:32:19
21.10.2024
21.10.2024
Petrson
-> Bukaj 19.10.24 19:28:50: no mě je zas divný, že při normálním brzdění úplně v pohodě. Pak na to parkrta hamstnu a už zadní pravý začíná cukat/vibrovat. Přijedu dom sundám kolo, buben a znova nasadim jedu project normálním brzděním zas v pohodě. Nic na tom neudělám.
15:07:09
21.10.2024
21.10.2024
minno
-> palinator 21.10.24 10:56:42: No, ono všetky tieto moderné fičúrky sú dobré akurát vtedy, keď to funguje, za ideálnych podmienok atď...
12:40:49
21.10.2024
21.10.2024
palinator
-> David29:
Tak já už jsem měl tendenci hledat startér a propojit kontakty šroubovákem
Tak já už jsem měl tendenci hledat startér a propojit kontakty šroubovákem
11:13:39
21.10.2024
21.10.2024
David29
-> palinator: Nj, moderní technologie nám usnadňují život no Pak tu i čteš, jak je to super a ničemu to nevadí
Kdyby aspon existovala zadní vrátka, jak to v případě potřeby vypnout nebo obejít... Něco jako třeba v případě elekricky ovládaného kufru u sedana schovaná dírka pro klíč...
Kdyby aspon existovala zadní vrátka, jak to v případě potřeby vypnout nebo obejít... Něco jako třeba v případě elekricky ovládaného kufru u sedana schovaná dírka pro klíč...
10:56:42
21.10.2024
21.10.2024
palinator
-> David29 18.10.24 20:47:48:
S touhle čurákovinou jsem si vloni v zimě u Foržotva užil. A musel jsem se omlouvat mladý, že jsem na ní spustil...
To debilní startování přes relátko v reálu fungovalo tak, že to párkrát zatočilo, za 2 vteřiny bouchnul jeden válec, start se vypl a motor nechyt. A takhle furt dokola do vybití baterky. Myslel jsem že to auto roztřískám.
S touhle čurákovinou jsem si vloni v zimě u Foržotva užil. A musel jsem se omlouvat mladý, že jsem na ní spustil...
To debilní startování přes relátko v reálu fungovalo tak, že to párkrát zatočilo, za 2 vteřiny bouchnul jeden válec, start se vypl a motor nechyt. A takhle furt dokola do vybití baterky. Myslel jsem že to auto roztřískám.
10:52:39
21.10.2024
21.10.2024
Bery
-> Jirik_Tuňák1983: no já to ted docela slušně ojebávám, takže asi spím 6-8 hodin...pak dost pracuju pro rodinu a víc bych to nerozváděl:-) zkracuju úvazek a čekám co z toho zbyde...
10:46:05
21.10.2024
21.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Bery 21.10.24 10:38:55: Ne, ale registroval jsem se tam v době, kdy to ještě plnilo primární účel. I přes jistou strohost to byla profesní síť, nikoliv vylejvárna ekologů, životních koučů, různých freeexistencí, apod. V té záplavě aktuálních článků a příspěvků je jen hrstka něčeho uchopitelného. Zrovna když se hlásíš ty. Řekni mi, kdy naposledy jsi mohl naplnit životní radu 8-8-8. Měl bys 8 hodin spát, 8 hodin pracovat a do zbytku narvat komplet zbytek života.
Když jsem té náně napsal, jak do tohoto modelu chce napasovat kromě zaměstnání mého i manželky, péči o dvě malé děti, kroužky, školu, psa, péči o dům a zahradu, nákupy, dopravu atd., víš co mi napsala?
Pokud mne můj život činí šťastným, není potřeba nic pasovat.
Když jsem té náně napsal, jak do tohoto modelu chce napasovat kromě zaměstnání mého i manželky, péči o dvě malé děti, kroužky, školu, psa, péči o dům a zahradu, nákupy, dopravu atd., víš co mi napsala?
Pokud mne můj život činí šťastným, není potřeba nic pasovat.
10:38:55
21.10.2024
21.10.2024
Bery
-> Jirik_Tuňák1983: a to máte jako povinný pracovní pomocník? Já jsem řekl ze to používat nebudu, mám telefon, mail. a žijem dál;-)
09:40:03
21.10.2024
21.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 21.10.24 09:19:13: No, měl jsem to za čistě profesní síť, ale už tam kolují fotky jídel, sběr odpadu. Teď tam psal v pátek někdo, že jemu a manželce zemřel nenarozený syn. Chápu, je to smutné, nečetlo se mi to dobře a asi to i udeřilo na to správné místo, ale kde končí a začíná ta nejhlubší hranice soukromí? To je fakt normální se takto veřejně otevřít? Jak psal níže kolega, je to mišmaš úplně všeho.
09:19:13
21.10.2024
21.10.2024
Borderer
-> Jirik_Tuňák1983: Bohužel doba se posunula tím směrem, že vytvářet hodnoty není IN a nemehlo píšící sračky po soc. sítích si kolikrát vydělá desetinásobky oproti reálné práci.
09:13:49
21.10.2024
21.10.2024
Kilián
-> Bukaj 18.10.24 13:11:04: a co jsi používal jako daily car? Volvo?
09:07:38
21.10.2024
21.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> 11mAjA11 21.10.24 09:04:24: Plus si říkám, jestli tam jsou ještě nějací normální pracující v té záplavě cvičitelů, životních koučů atd.
09:04:24
21.10.2024
21.10.2024
11mAjA11
Mám stejný pocit, hromada věcí, začíná to být mišmaš na téma ekologie, elektrodebility atp. ..
08:16:34
21.10.2024
21.10.2024
Jirik_Tuňák1983
Nevím, jestli se mi to jen nezdá, ale nepřevrací se LinkedIn v nějakou podivnou sociální síť? Denně záplava článků a příspěvků, které s původním určením sítě souvisí okrajově (individuální). Nezřídka od takových pozic nepozic (můj názor). Hlavně si říkáme, kolik života na těch sítích musí ti pisatelé strávit. To je hromada příspěvků denně. Pokud ne příspěvek, tak minimálně reakce, z čehož plynuje, že to musí všechno číst. Moc mi nesedí používání těch "hustých" termínů a počeštěných anglikanismů.
22:15:17
20.10.2024
20.10.2024
K.D.B.
-> Bukaj 15.10.24 10:12:23:
G13 není špatně, ale nemusí být to nejlepší. Záleží do čeho jí použiješ. Pro koncern je teď nejlepší G12evo (mísitelná s G12++ a G13) .
Životnost antifrízů na bázi OAT je udávaná většinou 5 let , ale to platí u nových aut moderní konstrukce. Počítá s velkou těsností pracovních prostor, jinak to velmi sníží účinnost aditiv. A při už poškozených ( zaoxidovaných) plochách chlazení se aditiva taky rychle vyčerpají.
Proto do starých (do roku 2000-05) motorů je lepší použít klasickou ( a kvalitní) G11 (G48) která není na OAT bázi - pokud tam výrobce nepředepisoval něco extra.
Za tímhle šaškováním s mnoha verzemi antifrízů je snaha koncernu o ekologii.
Osobně používám jeden z antifrízů pro nákladní dopravu, kde se tak na "ekologii" nehraje, ale řeší se funkčnost.
G13 není špatně, ale nemusí být to nejlepší. Záleží do čeho jí použiješ. Pro koncern je teď nejlepší G12evo (mísitelná s G12++ a G13) .
Životnost antifrízů na bázi OAT je udávaná většinou 5 let , ale to platí u nových aut moderní konstrukce. Počítá s velkou těsností pracovních prostor, jinak to velmi sníží účinnost aditiv. A při už poškozených ( zaoxidovaných) plochách chlazení se aditiva taky rychle vyčerpají.
Proto do starých (do roku 2000-05) motorů je lepší použít klasickou ( a kvalitní) G11 (G48) která není na OAT bázi - pokud tam výrobce nepředepisoval něco extra.
Za tímhle šaškováním s mnoha verzemi antifrízů je snaha koncernu o ekologii.
Osobně používám jeden z antifrízů pro nákladní dopravu, kde se tak na "ekologii" nehraje, ale řeší se funkčnost.
19:47:18
19.10.2024
19.10.2024
COL
-> Bukaj: Někdy docela dlouho. Někdy vůbec. Chce to asi nedupat na brzdu, když se kola netoci.
Tohle je složeny z jetejch nehazejicich dílů, buben ještě se slepici. Jen jsem to pak pohladil na soustruhu. Na bílým mi hučí ložiska, tak prehodim ZN výměnou metodou a je lepší začít něčím, co je alespoň v počátku ok.
Jinak jsem si všimnul jevu, který na autě snadno unikne, a to je vůle v osazení bubnu na unaseci. To vygeneruje hazivost i dobrého bubnu hned při montáži. Vyřadil jsem takto dva kusy - překvapivě unasecu. Bubny, co jsem měl v ruce, včetně BDC, se zdaly ok.
Tohle je složeny z jetejch nehazejicich dílů, buben ještě se slepici. Jen jsem to pak pohladil na soustruhu. Na bílým mi hučí ložiska, tak prehodim ZN výměnou metodou a je lepší začít něčím, co je alespoň v počátku ok.
Jinak jsem si všimnul jevu, který na autě snadno unikne, a to je vůle v osazení bubnu na unaseci. To vygeneruje hazivost i dobrého bubnu hned při montáži. Vyřadil jsem takto dva kusy - překvapivě unasecu. Bubny, co jsem měl v ruce, včetně BDC, se zdaly ok.
19:28:50
19.10.2024
19.10.2024
Bukaj
-> COL: Hm, a jak dlouho myslíš, že to vydrží?
Já už to u vlečky s bubny vzdal...
...i když včera jsem byl na STK pochválen za brzdy u 130LPG - předek 100% souměrnost a zadek jedna strana perfektní, druhá drobná házivost, takže to ukazovalo nesouměrnost 0-8%
Ale tohle auto má nejmíň kopající bubny ze všech vlečkových aut, co jsem kdy měl.
Za jízdy je vibrace cítit jen při velmi prudkém brzdění ve vysokých rychlostech (nad 100 km/hod).
Já už to u vlečky s bubny vzdal...
...i když včera jsem byl na STK pochválen za brzdy u 130LPG - předek 100% souměrnost a zadek jedna strana perfektní, druhá drobná házivost, takže to ukazovalo nesouměrnost 0-8%
Ale tohle auto má nejmíň kopající bubny ze všech vlečkových aut, co jsem kdy měl.
Za jízdy je vibrace cítit jen při velmi prudkém brzdění ve vysokých rychlostech (nad 100 km/hod).
18:47:35
19.10.2024
19.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 19.10.24 09:56:40: Stejně to měl už před sto lety i Mercedes, Fiat, Saab s těmi elektronickými klíči.
Hrozně se mi na tom vždycky líbilo, jak jsem strčil např. u Cromaňonce klíč do spínačky a automaticky to odemklo volant. Jinak jsem ho tudlenc potkal a pořád jezdí.
Hrozně se mi na tom vždycky líbilo, jak jsem strčil např. u Cromaňonce klíč do spínačky a automaticky to odemklo volant. Jinak jsem ho tudlenc potkal a pořád jezdí.
10:52:08
19.10.2024
19.10.2024
Spz
-> Milan 136 19.10.24 09:52:35: Shnilá není, jen se ty plasty ženě líbí
09:56:40
19.10.2024
19.10.2024
Milan 136
U koncernu se muselo tlačítko držet na začátku, třeba u Superba 2.
U novějších stačí máčknout a startuje to přes relé samo.
Stejně funguje klasická spínačka. Jen se cvakne klíčem a startuje to pak samo. Asi těch 20 s když nechytne, jak psal saskyn. Ale neměřil jsem to.
U novějších stačí máčknout a startuje to přes relé samo.
Stejně funguje klasická spínačka. Jen se cvakne klíčem a startuje to pak samo. Asi těch 20 s když nechytne, jak psal saskyn. Ale neměřil jsem to.
09:52:35
19.10.2024
19.10.2024
Milan 136
-> Spz 18.10.24 21:57:38: Zahoď to a vyvař to.
07:30:08
19.10.2024
19.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 18.10.24 22:31:08: U tohoto vozu jsou dvě varianty. Benzínovou základní motorizaci musíš držet, naftový motor funguje stejně jako píše Jirka.
22:34:26
18.10.2024
18.10.2024
StepaNoFUN
-> Bukaj 18.10.24 22:31:08: Ja mam zase klicek, kde startovani je jako tlacitkem. Proste tomu das impuls a startuje si to jak potrebuje dlouho, dokud nechytne.
Pokud nechytne, tak odhaduju 15sec. Potom mohu startovat (samozrejme po vypnuti a zapnuti zapalovani) hned zase znovu.
Pokud nechytne, tak odhaduju 15sec. Potom mohu startovat (samozrejme po vypnuti a zapnuti zapalovani) hned zase znovu.
22:31:08
18.10.2024
18.10.2024
Bukaj
-> David29 18.10.24 20:47:48: Už nevím, co to bylo za vůz, ale myslel jsem, že se stačí čudlíku dotknout a nastartuje to samo. Ale omyl - jenom to štěklo a nic - bylo to jako s klíčkem - držíš čudl, dokud to nechytne...
Jo, už vím - byl to sousedův Fiat Freemont (couval jsem mu s karavanem do zahrady).
Jo, už vím - byl to sousedův Fiat Freemont (couval jsem mu s karavanem do zahrady).
21:57:38
18.10.2024
18.10.2024
Spz
Chlapi, má někdo prosím zkušenost s plastovýma lemama a prahama na Octavia 2 před face? Které sedí bez úprav, jaký výrobce a tak? Díky!
Dnes jsem koupil a nasazoval lemy, ale prahy jaksi nesedí.
Dnes jsem koupil a nasazoval lemy, ale prahy jaksi nesedí.
21:18:53
18.10.2024
18.10.2024
saskyn2
-> David29: Ale teda jak to funguje mimo koncern teda netuším
21:17:43
18.10.2024
18.10.2024
saskyn2
-> David29: Startuje to tak dlouho dokud to nechytí, resp. je tam nastavený nějaký docela dlouhý maximální interval, tuším 20s nebo něco takovýho.
21:08:41
18.10.2024
18.10.2024
David29
-> saskyn2: No jasný, to tuším..
A jak je to u těch co mají kde stačí chvilku dotknout a zbytek jede přes relatko?
Tohle řešení mám v mixu a rád bych věděl, co mě čeká (pokud nedostanu zavčasu zase nový)
A jak je to u těch co mají kde stačí chvilku dotknout a zbytek jede přes relatko?
Tohle řešení mám v mixu a rád bych věděl, co mě čeká (pokud nedostanu zavčasu zase nový)
20:52:39
18.10.2024
18.10.2024
saskyn2
-> David29: úplně stejně jako mají všechny novější klickovy startování kde stačí chvilku dotknout a zbytek jede přes relatko
20:47:48
18.10.2024
18.10.2024
David29
Trochu se vrátím ke nedávné debatě ohledně moderních vyfikundací... Zajímalo by mě, jak jsou řešené dlouhé starty a opakovaný start u tlačítka?
S klíčkem jde natvrdo točit dokud to nechytne, opakovaný starty nejsou problém... Jak to je u tlačítka?
S klíčkem jde natvrdo točit dokud to nechytne, opakovaný starty nejsou problém... Jak to je u tlačítka?
18:55:10
18.10.2024
18.10.2024
Jakub M.
-> Bukaj:
Ano, Horoměřice zatím vždycky dobrý i se staršími vozy .. sme i STK.
Ano, Horoměřice zatím vždycky dobrý i se staršími vozy .. sme i STK.
15:25:31
18.10.2024
18.10.2024
Bukaj
-> minno 18.10.24 15:22:45: No, ten "zánovní vůz" už vypadá dost vrakoidně. Ale technika dostává postupně péči - v březnu GO přední nápravy, oprava zadní nápravy právě v procesu...
...pak už jen motor, převodovka a kastle a vůz bude jako nový
...pak už jen motor, převodovka a kastle a vůz bude jako nový
15:22:45
18.10.2024
18.10.2024
minno
-> Bukaj: Zánovný voz s 11 tkm na tacho ani nemohol dopadnúť inak