
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
21:50:43
28.03.2016
28.03.2016

Milan 136
a nahozen podvozek a kola

21:49:04
28.03.2016
28.03.2016

Milan 136
a po
21:48:11
28.03.2016
28.03.2016

Milan 136
mezi
21:47:29
28.03.2016
28.03.2016

Milan 136
mezi
21:46:15
28.03.2016
28.03.2016

Milan 136
Moje velikonoční práce.
Zadní brzdy před
Zadní brzdy před
17:21:00
28.03.2016
28.03.2016

okush20
ja si pomalicky skladam motor favo 135 do svojej 125L :D
15:20:04
28.03.2016
28.03.2016

Robert 106
Složil a nainstaloval tlumiče z žigula.
Atesa to vzdali po prvních 500 km.
Atesa to vzdali po prvních 500 km.
12:13:04
28.03.2016
28.03.2016

ZZ__Top
-> castrol: toho jsem se hodně bál, že to poškodím. Prvně jsem to chtěl celou tyčku očistit a omotat izolačkou, ale protože páska nechtěla držet tak jsem vzal rukavici ustřihl prst a navlíkl. Podle mě dobré řešení zvlášť v kombinaci kdy jsem to ještě vše namazal aby to vklouzlo kam mělo.
12:11:13
28.03.2016
28.03.2016

ZZ__Top
-> krtik: tak bavilo. Hele žiju sám, nikam nechodím a teď v prodlouženém víkendu nemusím ani docházet do nemocnice takže co mám dělat? Válet se jen doma na gauči nebo se válet pod autem a něco málo udělat zvlášť když to gufero mám doma koupené už skoro půl roku.
Dal jsem starou verzi gufera s manžetou. Snažil jsem se najít co je lepší jestli nová verze jen gufero nebo stará gufero s manžetou a prý stará je lepší tak jsem dal tu.
Dal jsem starou verzi gufera s manžetou. Snažil jsem se najít co je lepší jestli nová verze jen gufero nebo stará gufero s manžetou a prý stará je lepší tak jsem dal tu.
12:05:05
28.03.2016
28.03.2016

castrol
-> krtik: jj vacsina to gufero poserie spatnou montazou
11:51:14
28.03.2016
28.03.2016

krtik
-> ZZ__Top: Vidiš, jak jsme Ti hezky poradili
.
Ale seš dobrej, že Tě to ještě bavilo. Postup výměny gufera taky správný.
Fajn, že tam máš i manžetku, to bude asi tou měněnou převodovkou, nebo jsi ji tam sám dával?
Ty manžetky jsou super. Já tam poskládal dvě do sebe s tím, že mi překryjí i ten šroub co prochází zajišťovacím kolíkem. Pomyšlení, že mi ta tyčka zas chytne lišku mě zžíralo. Gufero máš předface nebo poface?
.Ale seš dobrej, že Tě to ještě bavilo. Postup výměny gufera taky správný.
Fajn, že tam máš i manžetku, to bude asi tou měněnou převodovkou, nebo jsi ji tam sám dával?
Ty manžetky jsou super. Já tam poskládal dvě do sebe s tím, že mi překryjí i ten šroub co prochází zajišťovacím kolíkem. Pomyšlení, že mi ta tyčka zas chytne lišku mě zžíralo. Gufero máš předface nebo poface?
11:41:01
28.03.2016
28.03.2016

castrol
-> ZZ__Top: hura 

11:31:16
28.03.2016
28.03.2016

ZZ__Top
Holky a kluci tak se mi to po v podstatě třech dnech podařilo! Vyndal jsem čep na táhle řazení 
Samozřejmě jsem vyměnil i to gufero kvůli kterému jsem se do toho pouštěl. Vzal jsem z kufříku a doma všechny prodlužovací nástavce sestavil a ještě použil i prodlužovací nástavec z 1/2 sady. Na jeden konec jsem nasadil imbusový oříšek a na druhý mlátil kladivem. Táhlo jsem samozřejmě podložil panenkou. A musel jsem odšroubovat i horní táhlo od řazení co tam je.
Jen se mi ale nechce věřit slovům předchozího majitele, že měnil převodovku, protože i sundat táhlo z té tyčky co jde z převodovky bylo dost umění. Už jsem se na to málem vykašlal. Na větší ránu kladivem jsem neměl místo a už nevěděl jak dál. No vzal jsem siky a začal s táhlem pootáčet no a nakonec jsem to vykroutil a následně vyměnil gufero i manžetku.
Přemýšlel jsem taky jestli dát jen nový čep nebo raději šroub. No šroub co jsem měl u sebe tam nějak nechtěl tak jsem dal čep a hezky zajel pomocí panenky no a vnitřkem čepu jsem dal ještě šroubek. I proto, protože jsem stahovací pásku co tam byla zapomněl doma
Ale je to. Snad už nebude téct olej. Tyčku jsem očistil (ne šmirglem teda) a pak jsem na ni nasadil prst z gumové rukavice vše namatlal olejem, gufero taky namočil v oleji a hezky zatlačit. Manžetku taky namatlat olejem aby hezky vklouzla kam má. No uvidíme snad bude sucho. Jen pod autem to teď vypadá jaksi olejově
ať žije ekologie. No za pár dní mají to parkoviště stejně čistit.

Samozřejmě jsem vyměnil i to gufero kvůli kterému jsem se do toho pouštěl. Vzal jsem z kufříku a doma všechny prodlužovací nástavce sestavil a ještě použil i prodlužovací nástavec z 1/2 sady. Na jeden konec jsem nasadil imbusový oříšek a na druhý mlátil kladivem. Táhlo jsem samozřejmě podložil panenkou. A musel jsem odšroubovat i horní táhlo od řazení co tam je.
Jen se mi ale nechce věřit slovům předchozího majitele, že měnil převodovku, protože i sundat táhlo z té tyčky co jde z převodovky bylo dost umění. Už jsem se na to málem vykašlal. Na větší ránu kladivem jsem neměl místo a už nevěděl jak dál. No vzal jsem siky a začal s táhlem pootáčet no a nakonec jsem to vykroutil a následně vyměnil gufero i manžetku.
Přemýšlel jsem taky jestli dát jen nový čep nebo raději šroub. No šroub co jsem měl u sebe tam nějak nechtěl tak jsem dal čep a hezky zajel pomocí panenky no a vnitřkem čepu jsem dal ještě šroubek. I proto, protože jsem stahovací pásku co tam byla zapomněl doma

Ale je to. Snad už nebude téct olej. Tyčku jsem očistil (ne šmirglem teda) a pak jsem na ni nasadil prst z gumové rukavice vše namatlal olejem, gufero taky namočil v oleji a hezky zatlačit. Manžetku taky namatlat olejem aby hezky vklouzla kam má. No uvidíme snad bude sucho. Jen pod autem to teď vypadá jaksi olejově
ať žije ekologie. No za pár dní mají to parkoviště stejně čistit.23:47:20
27.03.2016
27.03.2016

Tommyk
-> krtik: soft 99 fusso coat. Je to krásně hladký. :-) Říkal jsem že to budu chodit do garáže hladit namísto přítelkyně v posteli .:-D Jinak výdrž vylesteneho je hlavně o následné údržbě. Když nepojedes do kartáčů a budeš správně umývat, vydrží to roky.
-> U-Geen: určitě jdi do toho, černá zazáří. :-)
-> U-Geen: určitě jdi do toho, černá zazáří. :-)
23:18:40
27.03.2016
27.03.2016

U-Geen
-> Tommyk: taky to budu muset letos poresit, na ty cenry je to dost videt - skrabance z mycky a beznyho provozu... ale nejdriv potrebuju poresit nejaky mista PDRkem, snad to pujde.
Dneska jsem to prezul, vypada to na rostouci teploty :) Snad ty sileny Yokohamy letos dojezdim.
Dneska jsem to prezul, vypada to na rostouci teploty :) Snad ty sileny Yokohamy letos dojezdim.
23:12:51
27.03.2016
27.03.2016

krtik
-> Tommyk: Jo, už tam vidim Menzernu. Tak to jsem tě zle pochopil, myslel jsem, že leštěnka a vosk v jednom kroku
.
Jakej jste dali vosk?
.Jakej jste dali vosk?
23:03:38
27.03.2016
27.03.2016

Tommyk
-> krtik: Bylo to poprvé a efekt záleží asi hodně od stavu původního laku. Moje prokouklo dost, ale nebylo to ani extra moc zničené. Jinak dělal to hlavně zkušený detailer, já jen víceméně pomáhal.
23:00:35
27.03.2016
27.03.2016

krtik
-> Tommyk: Jak to je efektivní v jednom kroku? Děláš to často?
22:43:04
27.03.2016
27.03.2016

Tommyk
Troška toho 1-step leštění a voskování... :-)
22:25:54
27.03.2016
27.03.2016

ZZ__Top
-> suri: super tak to prvně zkusím než začnu pokračovat v odvrtávání. Jen najít nějaký vhodný kousek železa.
22:01:23
27.03.2016
27.03.2016

Bukaj
-> suri 27.03.16 21:36:36: Aha, tak to jsem žil dosud v omylu.

22:00:22
27.03.2016
27.03.2016

castrol
-> ZZ__Top: tak ide to aj zhora 

21:50:02
27.03.2016
27.03.2016

suri
-> ZZ__Top 27.03.16 21:47:36: ide to zhora , zdola nech to niekto drží alebo podoprie - lebo musíš vytiahnuť tyč čo najviac , a zvrchu gulatinou vyraziť , mne to ani inak nejde, zospodu hore ho celý nepretlačím nikdky , mal som 4x prevodovku von nedávno takže už som mal prax
21:47:36
27.03.2016
27.03.2016

ZZ__Top
-> castrol: Teď mě tak napadlo dalo by se na ten kolík dostat shora? Napadlo mě zasunout co nejvíc tyč řazení do převodovky a tyč za kolíkem podložit ať už heverem nebo nějakým materiálem a do toho čepu mlátit shora když to nejde zespoda. Co ty na to?
21:36:36
27.03.2016
27.03.2016

suri
-> Bukaj 27.03.16 21:26:20: Naopak , s tou hliníkovou kostkou je starší typ novší je vanička a dvojklb pri prevodovke , celkom presné radenie , ale háklivé na vôle - zložité .
21:32:31
27.03.2016
27.03.2016

ZZ__Top
-> krtik: já vím nic neohnout a tak. Proto místo použití většího násilí tedy většího kladiva jsme zvolili odvrtání s tím, že i kdyby byla výslední díra o fous větší tak se hodí větší šroub
21:30:02
27.03.2016
27.03.2016

krtik
-> ZZ__Top: Takhel Ti asi moc neporadíme. Ale na tu řadící tyčku buď opatrnej
.
.21:28:35
27.03.2016
27.03.2016

ZZ__Top
-> krtik: A jak jsi ten nový kolík upravil aby byl pružnější? Já spíš přemýšlím, že jak se mi to povede vyrvat ven tak tam hodím jako kdysi u fava natvrdo šroub
21:27:18
27.03.2016
27.03.2016

ZZ__Top
-> krtik: -> castrol: přesně pružný kolík. Jenže mi nešel vytáhnout. Nahoru to nešlo kvůli rozjebání odspodu, ale i když jsem spodek s bývalým kolegou odvrtal (na parkovišti debilní akučkou) tak to nešlo nijak ven. Zkoušel jsem ho vymlátit, zkoušel jsem různé druhy vrtáků jako takový mezikus a panenkou to vytlačit, ale zvedal jsem leda celé auto a to už jsem se bál když jsme pod tím leželi a přesto nic. Já si říkám bůhví co tam ten pšonek narval. Bývalý majitel (pšonek kdyby to někomu nedošlo) prý měnil převodovku. Důvod neznám, ale podle toho jak skoro vše ojebal tak tam mohl narvat cokoli
21:26:20
27.03.2016
27.03.2016

Bukaj
-> suri: Počkej - myslel jsem, že ten s tou kostkou je novější, než s "vaničkou", ne?

21:25:00
27.03.2016
27.03.2016

suri
-> Bukaj 27.03.16 21:19:20: starý typ s kockou nahradil novým
21:19:20
27.03.2016
27.03.2016

Bukaj
-> krtik 27.03.16 21:00:29: Dobově je to ale downgrade (novější typ jsi nahradil starším). Já ten Guard používal první cca dva měsíce, než mne to přestalo bavit a pak jsem ho jednou omylem chtěl použít a byl zarezlej. Tak jsem ho zase rozchodil a od té doby nepoužil a vloni jsem měnil táhlo za zachovalejší a už jsem ani nesundaval ten protikus zámku...

21:07:31
27.03.2016
27.03.2016

castrol
-> ZZ__Top: jj pamatujem ale tam je pruzny kolik a asi aj preto ho tak dlho odvtravas
21:07:19
27.03.2016
27.03.2016

krtik
-> ZZ__Top: To vyndáváš ten pružnej kolík? To vylisuj ;-). Kdosi to dělal svěrkou co drží kosu na násadě. Nový kolík jsem upravil tak, aby byl dobře pružný, ale zároveň šel dobře vyndavat/zandavat. Jde to teď krásně lisovat sikovkama a vylisovávat taky přes nějaký kolíček. Skrz ten kolík je ještě prohnaný šroubek s matkou a je to cajk. Zrovna dneska jsem to rozdělával a znovu skládal ;-).
21:00:29
27.03.2016
27.03.2016

krtik
-> Bukaj: Nene, tohle je upgrade. Suri psal, že nic lepšího nemůže být
.
Tak já ten Constuct taky nepoužívám, a ne jen proto, že je zarezlej
. Ale když už tam je, tak ho zas rozchodím.
.Tak já ten Constuct taky nepoužívám, a ne jen proto, že je zarezlej
. Ale když už tam je, tak ho zas rozchodím.20:59:27
27.03.2016
27.03.2016

ZZ__Top
-> castrol: kolíček na spodku auta. Pamatuješ počítám, že jsi to byl ty kdo mi posílal malůvku dětí ze školky jak vytáhnout čep na táhle řazení? No tak ten návod nefungoval. Jsem asi půl centrimetru od okraje po dvou dnech 

20:53:14
27.03.2016
27.03.2016

castrol
-> Tomaso435: malo rezes -> ZZ__Top 27.03.16 14:31:41: a coze odvrtavas ?
20:49:23
27.03.2016
27.03.2016

Bukaj
-> krtik: Takže downgrade, jo? 
Jinak s Construktem (u mne Guard) jsem původní táhlo (po opravě řazení) hodil do šrotu - stejně to nepoužívám a kdo by dneska kradl Feldu (nepřizpůsobiví tu naštěstí zatím nejsou)

Jinak s Construktem (u mne Guard) jsem původní táhlo (po opravě řazení) hodil do šrotu - stejně to nepoužívám a kdo by dneska kradl Feldu (nepřizpůsobiví tu naštěstí zatím nejsou)

20:43:59
27.03.2016
27.03.2016

krtik
Dnes bylo hezky, tak jsem se taky pustil do práce. Nové řazení z MPI nahradilo původní s "kostkou". Co jsme tady řešili kloub, tak ten jsem rozdělal, upravil a místo čepu je šroub. Aj bych to dneska stihnul, ale nepodařilo se zas nasadit gumovou manžetu řadičky co je zasazená v kobercu. Tak zítra pokračování. Nicméně to řazení je bombové, se divim, že jsem to nevyměnil dřív. Původní řazení už toho mělo viditelně nad hlavu. Do budoucna ještě něco s tím Constructem...
20:12:03
27.03.2016
27.03.2016

zdrub
Konečně vysvitlo slunko tak jsem se pustil do práce.
14:35:53
27.03.2016
27.03.2016

MisakusX
-> ZZ__Top: Každý k tomu poznání musíme dojít po svém. Já si také myslel, že ty 4 stovky po slevě si na sebe přece jenom vydělá a posere se až časem, omyl byl o to bolestivější, že jsem si vypral v kalhotách účtenku.
14:31:41
27.03.2016
27.03.2016

ZZ__Top
zlomil tři vrtáky do železa a furt to drží. Plus poznání, že akučka z tesca s hodnotami 9,6V a 1Ah a z toho ostatními vypovídajícími hodnotami je vážně k hovnu. To už místo toho kdybych koupil měnič napětí udělám líp.
10:10:31
27.03.2016
27.03.2016

MisakusX
-> krtik: Já to taky nechápu :) To je právě ten rozdíl mezi ženskou a mužskou logikou.
09:48:01
27.03.2016
27.03.2016

krtik
-> MisakusX: Tak tomu teda nerozumím proč by ne
. Ale tak zkoušíš to, to je základ úspěchu
.
. Ale tak zkoušíš to, to je základ úspěchu
.09:42:35
27.03.2016
27.03.2016

MisakusX
-> krtik: Přesně tímhle způsobem jsem doma argumentoval, když holka chtěla na hraní sanitku ... ale bylo mi řečeno, že 1202STW v měřítku 1:1 není nic pro tříleté dítě.
09:25:41
27.03.2016
27.03.2016

krtik
-> MisakusX: Ale zase když jsou děti máš záminku na hračky
.
.01:02:41
27.03.2016
27.03.2016

palinator
-> Borderer:
Tohle je ještě prd, ale modelová železnice, to jsou peníze. A slušný "vláčky" jsou tak od 500 000 vejš.
Tohle je ještě prd, ale modelová železnice, to jsou peníze. A slušný "vláčky" jsou tak od 500 000 vejš.
00:59:20
27.03.2016
27.03.2016

MisakusX
-> doking: Když jsou děti, je obvykle na pár let jasno, pokud jde o priority. No a pak případně rozvod a jede to zas dokola :)
00:02:17
27.03.2016
27.03.2016

doking
-> Borderer: Holt to máme těžký no :-D, ženská,auto,vláčky,autodr
áha, RC modely,modely na výstavu, dílna všechno je to bezedná kasička na peníze no a teď si vyber,co z toho upřednostníš :-D , pokud něco upřednostnit jde :-D
23:57:45
26.03.2016
26.03.2016

Borderer
-> krtik: Přesně tak, tohle byla dráha o délce 30,5 metrů. Dokázalo nás to zabavit prakticky na celé odpoledne.
Ale už je to vyšší dívčí, co sem tam mluvil s těma lidma, tak prej se tohle pohybuje už v řádu desetitisíců. 
Ale už je to vyšší dívčí, co sem tam mluvil s těma lidma, tak prej se tohle pohybuje už v řádu desetitisíců. 
