skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
13:37:05
28.02.2018
28.02.2018

Matsoft
-> Jarda: buhvi odkud se ta teplota bere.... nevim kde to ma cidlo... ale puvodne tam bylo nastavenejch 70st.. tak jsme to lpg diagnostikou prenastavili na 30... a v lete to maka...
13:17:00
28.02.2018
28.02.2018

Jarda - zrušená registrace
-> Matsoft 28.02.18 13:01:23: jsem zvedav, jak mi bude fungovat BRC SQ 24, ale sakra Mateji 30C tam i v techto mrazech musis mit 2 minuty po nastartovani
jestli mas teda zavrenej termostat...
jestli mas teda zavrenej termostat...13:06:57
28.02.2018
28.02.2018

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 28.02.18 12:57:00: Hele stíhat to, tak to snad místnímu mechošovi na tu žárovku strčím, má na dílně teplo, na rozdíl od naší garáže 

13:01:23
28.02.2018
28.02.2018

Matsoft
-> dragon_cb_cz: coz o to.. ona je ohrata driv.. v pocitaci na lpg je nastaveno prepinani pri teplote 30st.. (v lete pri velkym vedru prepne 3sec po nastartovani) ale beztak prepne v zime az po tak dlouhy dobe....
Octa 1.6 74kW Lpg Magic.
Octa 1.6 74kW Lpg Magic.
12:57:00
28.02.2018
28.02.2018

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 28.02.18 12:51:48: Tak jedině do značkovýho servisu. 

12:51:48
28.02.2018
28.02.2018

dragon_cb_cz
Což mě teda vede k tomu "co jste dnes udělali"... včera jsem na tej japonskej mrše vyměnil žároku
A než jsem to udělal, tak jsem byl pěkně zmrzlej... jenže na 900NG pro změnu praskla v pravým zadním blinkru, takže alespoň jednu jsem vyměnit musel a tahle byla v kastlíku po ruce. Že by se mi dneska chtělo do toho blinkru, to se mi teda nechce....
A než jsem to udělal, tak jsem byl pěkně zmrzlej... jenže na 900NG pro změnu praskla v pravým zadním blinkru, takže alespoň jednu jsem vyměnit musel a tahle byla v kastlíku po ruce. Že by se mi dneska chtělo do toho blinkru, to se mi teda nechce....12:50:38
28.02.2018
28.02.2018

dragon_cb_cz
-> Matsoft: A co že je to za auto? Že se hřeje tak pomalu... já benzín ohřeju za nějakých 6-8 km určitě, i v tomhle počasí... schválně zítra můžu zkusit vzít Soba.
12:46:13
28.02.2018
28.02.2018

Matsoft
-> dragon_cb_cz 27.02.18 13:22:28: prave ze ne.. z kopce, do kopce, rovinka.... dneska treba preplo na LPG mezi Roztokama a Sedlecem... viz mapy.cz/zakladni?planovan
i-...
12:39:27
28.02.2018
28.02.2018

dragon_cb_cz
-> Jarda/felda: Přesně, spousta aut s automatickou klimou má klasicky spojku.
-> Jarda: No jo, otázka je, proč bych měl... všechny auta s klimou co jsem kdy měl buď atakují hranici 300 tisíc km, nebo už jsou za ní, případně jsem je za touhle hranicí prodal, u žádnýho to nikdo nikdy neřešil a zapínal kdy chtěl a žádný problém nebyl.
-> Jarda: No jo, otázka je, proč bych měl... všechny auta s klimou co jsem kdy měl buď atakují hranici 300 tisíc km, nebo už jsou za ní, případně jsem je za touhle hranicí prodal, u žádnýho to nikdo nikdy neřešil a zapínal kdy chtěl a žádný problém nebyl.
12:32:05
28.02.2018
28.02.2018

Jarda - zrušená registrace
-> darklord 28.02.18 10:17:20: sepnout, ne pouzivat
-> dragon_cb_cz 28.02.18 10:57:26: u manualni s elmag. spojkou to muzes ovlivnit

-> dragon_cb_cz 28.02.18 10:57:26: u manualni s elmag. spojkou to muzes ovlivnit

12:29:35
28.02.2018
28.02.2018

darklord
-> Jarda/felda: nezalezi ci je klimatizacia automaticka alebo manualna. Skor zalezi na roku vyroby auta, kedze tieto kompresory s premennou ucinnostou nahradili kompresory s magnetickymi spojkami. Ja mam klimatizaciu automaticku, a kompresor je spinany elektromagnetickou spojkou.
12:26:24
28.02.2018
28.02.2018

Jarda/felda
-> dragon_cb_cz 28.02.18 10:57:26: tam se kompresor točí pořád, uvnitř je "naklápěcí deska" která jen reguluje výkon
10:57:26
28.02.2018
28.02.2018

dragon_cb_cz
-> Jarda: Zajímalo by mě, jestli si s tím řídící jednotky automatický klimatizace lámou hlavu... to jako že když pojedu po dálnici 150, tzn nějakých 3000 otáček, že se mi za celou cestu nezapne klima? To asi ne 

10:57:01
28.02.2018
28.02.2018

darklord
-> minno: ja sa neobavam, 20 rokov to funguje. Skor odchadzaju tesnenia na trubkach ako kompresory 

10:56:21
28.02.2018
28.02.2018

dragon_cb_cz
-> minno: Moje auto si zapína a vypíná kompresor dle potřeby už 15 let a spojka zatím žije a kompresor taky - a to mi to někde utíká tak, že je jednou za rok potřeba to nechat naplnit... tak to asi s tou životností nebude tak strašný 

10:54:30
28.02.2018
28.02.2018

minno
-> darklord: Skôr by som sa obával o tú spojku a kompresor ako taký.
10:33:11
28.02.2018
28.02.2018

darklord
-> minno: vplyv na zivotnost je spocitany tak, ako vsetko ostatne v aute. Proste raz za dva roky pri servise vymenis remen od klimy, a v pripade ze sa rozpadne silentblok na remenici klukovky vymenis aj tu.
10:31:02
28.02.2018
28.02.2018

minno
-> darklord 28.02.18 10:17:20: Ide len o to zopnutie spojky kompresora. Ty píšeš, že sa to vypína/zapína samo v závislosti od rôznych faktorov. Ale ja si neviem predstaviť potom ten vplyv na životnosť spojky/kompresora, keď to zopne napríklad pri 4000 otáčkach motora. Preto ten voľnobeh, resp. nízke otáčky.
10:17:20
28.02.2018
28.02.2018

darklord
-> Jarda: Na volnobeh to ma mizernu ucinnost, kde preboha ste prisli na taketo kraviny?
10:15:18
28.02.2018
28.02.2018

Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 28.02.18 10:12:19: na volnobeh to je nejlepsi, ale vhodne je pri co nejnizsich otackach

10:12:19
28.02.2018
28.02.2018

dragon_cb_cz
-> minno: Různý auta to mají různě, ale o tom, že by se měl zapínat jen na volnoběh slyším poprvý teda...
09:21:17
28.02.2018
28.02.2018

darklord
-> minno: kompresor spina a vypina podla teploty vyparniku a tlaku v systeme. Pri inteligentnejsich autach vypina napriklad aj pri plne stlacenom plyne, aby neuberal vykon ked je ho potreba na kolesach.
09:12:14
28.02.2018
28.02.2018

minno
-> darklord: Vďaka za opis. Asi to bude tak ako píšeš, pozeral som teraz ako asi to je v aute porozmiestňované a niečo na tom bude. Čiže kompresor sa môže sám vypínať/zapínať aj v lete počas jazdy? Som bol v tom, že spínať by sa to malo len pri voľnobežných otáčkach.
09:06:00
28.02.2018
28.02.2018

darklord
-> Jarda: je nedostatok a nedostatok. Pokial je okruh prazdny a tlakove spinace funguju ako maju tak sa spojka kompresora nezapne. Lenze pokial je v systeme len ciastocny pokles tlaku, kedy chladenie este spina ale uz moc "nechladi" tak vznika prave problem s tym ze kompresor bezi stale (a velmi pravdepodobne nasucho)
08:44:59
28.02.2018
28.02.2018

Jarda - zrušená registrace
-> darklord: ajaj, ja kdxz to zapnu, tak bezi nonstop a pozoroval jsem lehke piskani a prd to chladi... Nekdo mi tvrdil, ze pri nedostatku chladiva nesepne prave vubec, jestli to je, jak rikas, tak jsem tomu zase daval na prdel :/
08:22:02
28.02.2018
28.02.2018

bouchy
-> minno 26.02.18 15:45:33: Dnes se mi něco podbného stalo na neškodovce, provozní, leč asi týden stojící. V noci i -15°C...pedál šel poněkud ztuha, i nahoru, olej v servu (nebo převodce) též poněkud ztuhlý.
08:15:29
28.02.2018
28.02.2018

darklord
-> minno: isto tam je tepelne cidlo na vyparniku, ktore je tam prave preto aby vyparnik nezamrzol kvoli vzdusnej vlhkosti. A kedze byva z pravidla este pred radiatorom tak ma isto pod 4 stupne aj ked je motor zohriaty. A ten tvoj kompresor naozaj nebezi nonstop, ale vypina a zapina sa prave na zaklade tohoto cidla (plus mozno este cidla tlaku). Pokial bezi nonstop mas najskor malo chladiva, a hrozi ze ho zadres.
07:59:34
28.02.2018
28.02.2018

minno
-> minno 27.02.18 12:05:50: Tak som to včera schválne šiel vyskúšať, zapnem klímu pri voľnobežných otáčkach a ručička otáčkomera ani ťuk. Tak som otvoril kapotu, že či vôbec spína kompresor a zistil som, že nespína
Je možné, že je tam nejaká tepelná poistka a vo veľkom mraze to proste nezapne? Bolo -15°C, ale skúšal som to po 70 km jazdy, kedy bol už motorový priestor vyhriaty.

Je možné, že je tam nejaká tepelná poistka a vo veľkom mraze to proste nezapne? Bolo -15°C, ale skúšal som to po 70 km jazdy, kedy bol už motorový priestor vyhriaty.23:26:45
27.02.2018
27.02.2018

Pavel P..
-> Jirik_Tuňák1983: fouká teplej vzduch už po 2-3km.... mám tam předehřev s třema žhavičkama v chladicicm okruhu

22:20:01
27.02.2018
27.02.2018

Jirik_Tuňák1983
19:45:39
27.02.2018
27.02.2018

suri
-> palinator: je dosť zima no , teraz som išiel z -15,5st dole kopcom a klesol len olej trochu inak fajn teplota , pred rokom -18 a tá istá trasa mi Octavia klesla na vode na 50st .. zaujímavé
19:24:49
27.02.2018
27.02.2018

Pavel P..
Tak jsem si dneska změřil při -12st.C za jak dlouho se mi to hrozná nafta ohřeje.... trochu tomu nahrával hustší provoz než obyvkle, nicméně motor byl na 80st. už na Jarově na Spojovací... což je cca 4,5km cesta.... takže nemůžu si stěžovat

16:40:37
27.02.2018
27.02.2018

Mr._Nosferatu
Vyměnil žhavičky, celkem se divím že v -15cti nastartoval...
15:31:49
27.02.2018
27.02.2018

Jirik_Tuňák1983
-> palinator 27.02.18 14:12:09: To je teda dost bída.
15:11:15
27.02.2018
27.02.2018

dragon_cb_cz
-> palinator: V garáži asi -3, venku asi -12, při nájezdu na D1 (6km) už jsem svlíkal bundu, protože tam začínalo bejt docela teplo a teploměr už byl tak na půl cesty k finálnímu bodu... Příhřev to nemá, klima v reverzním módu (kdy větrák jede úplně na plno) puštěná asi jen do Říčan, pak klasicky automatika na 22°C... Největší roli hraje profil trasy - tady je první stoupání v Říčanech a druhý dlouhý právě k D1, když jedu na druhou stranu přes Uhříněves a do Měcholup, kde je to celou dobu prakticky placka, tak to ohřívám daleko dýl...
Blbý spíš bylo, že když jsem přijížděl od Chodova na Pankrác, tak tam to zase docela dlouho pouštím z kopce na neutrál a to už se tomu moc topit nechce
To samý když se pořád stojí na křižovatkách...
EDIT: trasa: en.mapy.cz/s/2qDkQ
Blbý spíš bylo, že když jsem přijížděl od Chodova na Pankrác, tak tam to zase docela dlouho pouštím z kopce na neutrál a to už se tomu moc topit nechce
To samý když se pořád stojí na křižovatkách...EDIT: trasa: en.mapy.cz/s/2qDkQ
14:13:05
27.02.2018
27.02.2018

King
-> Jarda: Bliz realite je asi 0,1-0,2l/100km pri 100W uspore na dennim sviceni. U plynu tak mozna o 0,22l, protoze kazdej lpgeckar narust spotreby na lpg o vic jak 10pct neprizna :-)
14:12:09
27.02.2018
27.02.2018

palinator
-> dragon_cb_cz:
Hmmm.. já dneska z -5°C v garáži a -10°C venku Oct ohříval asi 20 km na tu falešnou provozní teplotu. Příhřev vody funkční, termostat novej, Climatronic zapnutej na 18°C na automat, trochu staženej na větráku.
Je znát, že jsem na Toledu první kilometry jezdil s vypnutým topením, ohřálo se to na skutečnou provozní teplotu nejdéle po 12 km a to to bylo často víc vymrzlý, nemělo příhřev ani chlazenej EGR.
Hmmm.. já dneska z -5°C v garáži a -10°C venku Oct ohříval asi 20 km na tu falešnou provozní teplotu. Příhřev vody funkční, termostat novej, Climatronic zapnutej na 18°C na automat, trochu staženej na větráku.
Je znát, že jsem na Toledu první kilometry jezdil s vypnutým topením, ohřálo se to na skutečnou provozní teplotu nejdéle po 12 km a to to bylo často víc vymrzlý, nemělo příhřev ani chlazenej EGR.
13:23:15
27.02.2018
27.02.2018

Jarda - zrušená registrace
-> Matsoft 27.02.18 13:11:51: proto by to chtelo to nezavisle topeni
2 dragon: tak 1/2 l nafty to u vetsiny aut nebude, ale 1/2 l lpg klidne jo

2 dragon: tak 1/2 l nafty to u vetsiny aut nebude, ale 1/2 l lpg klidne jo

13:22:28
27.02.2018
27.02.2018

dragon_cb_cz
-> Matsoft: To jedeš celou cestu z kopce?
Za 13km už mám ohřátou i naftu...
Za 13km už mám ohřátou i naftu...13:11:51
27.02.2018
27.02.2018

Matsoft
-> King 27.02.18 09:48:00: no.. mne octa v tehle mrazech prepina az tak po 13-15km
12:42:22
27.02.2018
27.02.2018

dragon_cb_cz
-> Jarda: Jako že tím, že ušetříš nějakých 100W na osvětlení auta ušetříš 0.5l/100km ? to bych chtěl vidět...
Jinak lehkou ztrátu výkonu díky klimě jsem pozoroval akorát u tý naší O1, jinak vůbec... stejně většinou plyn jen lehtám a když je potřeba dát plnej, tak si to auto klimu samo vypne.
Jinak lehkou ztrátu výkonu díky klimě jsem pozoroval akorát u tý naší O1, jinak vůbec... stejně většinou plyn jen lehtám a když je potřeba dát plnej, tak si to auto klimu samo vypne.
12:31:46
27.02.2018
27.02.2018

palinator
-> minno:
Každej má jiný představy o zapnutí sahary. Dvojsahara na Toledu udělala vždycky ránu že to škublo celým autem, pohaslo osvětlení palubky, zarachtal motor jak musel přidat a proklouz řemen na altíku.
A hukot jak prase - za 10 vteřin vychlazeno.
Každej má jiný představy o zapnutí sahary. Dvojsahara na Toledu udělala vždycky ránu že to škublo celým autem, pohaslo osvětlení palubky, zarachtal motor jak musel přidat a proklouz řemen na altíku.
A hukot jak prase - za 10 vteřin vychlazeno.12:05:50
27.02.2018
27.02.2018

minno
-> Jarda - zrušená registrace 27.02.18 11:01:54: Nie, je tam manuálna klíma, to znamená len OFF/ON, zapnem a kompresor stále beží. Zmenu otáčok voľnobehu po jej zapnutí takmer nejde pozorovať, len fakt mierne, ako keď sa zapne napr. sahara. Ani na spotrebe to nie je skoro poznať, či klíma beží, alebo nie.
Asi je to dané výkonom kompresora / výkonom klímy. Ale chladí to v lete pekne, viac zimy ako toto fakt nepotrebujem.
Asi je to dané výkonom kompresora / výkonom klímy. Ale chladí to v lete pekne, viac zimy ako toto fakt nepotrebujem.
12:02:52
27.02.2018
27.02.2018

Jirik_Tuňák1983
Já se tedy přiznám se zkušeností, že čím slabší auto, tím více byla zapnutá klima znát. Když jsou velká horka, tak se těm autům obecně moc nechce a když se u slabého motoru přidá ještě klima, tak se stoupání stávají docela veselicí. 

11:34:37
27.02.2018
27.02.2018

Borderer
-> King: Jo a dneska sem si koupil ke svačině jenom jeden rohlík, abych tu ztrátu nahradil. 
Jinak co se týče klimy a seriový fel 1.6, tak ztráta výkonu je citelná do cca 3 tisíc otáček. Do města nic moc, na dálnici už si toho všimnu, jen když se soustředim. Což je fuk, protože ve městě mám stejně raději stažený okýnko.

Jinak co se týče klimy a seriový fel 1.6, tak ztráta výkonu je citelná do cca 3 tisíc otáček. Do města nic moc, na dálnici už si toho všimnu, jen když se soustředim. Což je fuk, protože ve městě mám stejně raději stažený okýnko.
11:10:16
27.02.2018
27.02.2018

kraska98
-> minno: Já na Xsaře 1.8 66kw tedy pociťuju trochu rozdíl,když je zaplá klima.
11:01:54
27.02.2018
27.02.2018

Jarda - zrušená registrace
-> minno 27.02.18 10:53:56: a neni tam klimatronic? Tam to u firemni octy taky nepoznam
u feldy to je znat hodne, jednou jsem sel ladit lpg, ze co s tim je, ze to nejak nejede a mel jsem zapnutou klimu:), u 1.8t taky, ono jak ji clovek zapne na volnobeh, coz by se melo, tak padaji otacky, nez si to prida...
Rekl bych min. jako 2 altiky :) s klimou mam o vic, jak o 1l vyssi spotrebu, kdezto na denni sviceni max o 0,5 l nizsi...
u feldy to je znat hodne, jednou jsem sel ladit lpg, ze co s tim je, ze to nejak nejede a mel jsem zapnutou klimu:), u 1.8t taky, ono jak ji clovek zapne na volnobeh, coz by se melo, tak padaji otacky, nez si to prida...Rekl bych min. jako 2 altiky :) s klimou mam o vic, jak o 1l vyssi spotrebu, kdezto na denni sviceni max o 0,5 l nizsi...
10:53:56
27.02.2018
27.02.2018

minno
-> Jarda: Po zapnutí klímy v Punte nepoznám absolútne žiadnu stratu výkonu, a to je tam len 44 kW motor. Je to akoby tam bol len ešte jeden alternátor :)
10:08:26
27.02.2018
27.02.2018

Jarda - zrušená registrace
-> King 27.02.18 10:03:35: no klimu poznam i u obou octavek
njn, mel jsem teda poridit radeji alespon V6 nebo lepe osmival:) stejne me stve, ze mam vsechna auta jen 4 valce :)
Felda jezdi lip nez nejaka 2.0 jednickova octava, temer 100hp a 150Nm na ten benzin s tak lehkym autem slusne hybe a na plyn to jede asi tak, jako kdyz na benzin zapnu klimu, tak jsrm to myslel
njn, mel jsem teda poridit radeji alespon V6 nebo lepe osmival:) stejne me stve, ze mam vsechna auta jen 4 valce :)Felda jezdi lip nez nejaka 2.0 jednickova octava, temer 100hp a 150Nm na ten benzin s tak lehkym autem slusne hybe a na plyn to jede asi tak, jako kdyz na benzin zapnu klimu, tak jsrm to myslel

10:03:35
27.02.2018
27.02.2018

King
-> Jarda: Vif se dela zvlast pro benál a pro naftu. Jizda v aute, ve kterym je poznat zapnuti klimy na vykonu, je masochismus :-)
