
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Jirik_Tuňák1983: V dobách studií jsem jezdil na užovce Matador Omskshina nebo jak se ty gumy jmenovaly. Fungovaly tak, že i na škodovce mi jako první ustřelil zadek (vepředu byly celoročně zimní), vzorku za ty roky neubylo ani "ň" a při náhodném protočení ta guma odřela asfalt a místo pálení se drolila. Ale pravda, když sem se jí zbavoval, nebyla na ní ani jedna prasklina.
...klobouk dolů před těmi, co na tomhle jezdí...

-> Mil@n 04.11.24 07:46:02: ja vedel ze to bude mit hacek, jako vzdy clanek na hovno
diky za upresneni

-> Vojťas 04.11.24 07:28:01: Týka se to třeba Slovenska,Rakouska ale u nás je zatím vše při starém ale to se v članku nedozvíš

-> Matthes, záškodník z TechWebu 04.11.24 01:45:07: Já je syslil na srazy ale plní podmínky pro zimní provoz maji M+S ,tak když je pěkně jezdím i přes zimu.Takže než se dohadovat s policii nebo nedejbože pojištovnou kdyby se něco stalo tak než aby leželi v regale at se projedou

-> Jirik_Tuňák1983 03.11.24 22:32:12: Co mám vysledováno tak to začalo kolem roku 2000 kdy se z přírodního kaučuku přešlo na syntetický.Přesně jak píšeš už jsem vyhazoval pneu kolem roku 2008 které byli totalně popraskaný ale vzorek krásný cca 6mm ale nehodlal jsem riskovat
Tyto kromě toho že jsou to tvrdé puky se tvaří jako zánovní gumy


-> saskyn2 03.11.24 22:12:11: Tak to si nevybavuji nebo se ke mě tak stará pneu nedostala.Tato sada je z roku 1989 takže to muselo být kolem cca roku 1980 a starší

-> Mil@n 03.11.24 22:02:13: Hlavne musis rikat, ze ceska republika neexistuje a vytiskni si obcanku CSFR 

-> Mil@n 03.11.24 22:02:13: Ani nejsou popraskaný, jako ty dnešní po klidně i po šesti sedmi letech. 

-> Mil@n: na některých bylo ještě závod Rudý Říjen nositel vyznamenání Klementa Gottwalda




-> Spz: Vida - sice už jsem skoro v režimu zimního spánku, ale po lepeným skle aktuálně tak trochu pátrám..

-> Spz: Ani se nebudu ptát, jestli lepený nebo kalený - jseš moc daleko..

-> Bukaj: Díky za upřesnění, myslel jsem si, že to bude asi na tu stovku.
To jsou takové ty objevené zapomenuté zásoby
To jsou takové ty objevené zapomenuté zásoby

-> Spz: Jak píše Jirka -> saskyn2: Nejspíš přední na MB/kilo...
-> Spz: tvarově vypadá jako přední na 1000/100
Chlapi, dneska jsem dělal pořádky a válí se mi tu sklo viz foto. Dokáže někdo, prosím, identifikovat, z jaké je Škodovky? Délka 105 cm.
Díky!
Díky!
ne škodovka, ale po měsíci útrap a večerních pucovani s čelovkou připraveno na prodej - kdyby někdo měl zájem...
-> Bukaj 02.11.24 12:32:58: Víceméně jo - při vnějším provozním stavu. U toho černýho MB se těch nul nebojej.. takže vlastně ve smyslu -> SO545 02.11.24 12:35:59: ..
Si pamatuju, jak jsem byl s tehdy ještě pravidelně udržovanou tatíkovou 120L na STK - a když táta viděl v protokolu ty lehký koroze apod., tak byl docela nasranej a taky je chtěl vidět (žádný tam nebyly, prostě jsme dostali naděleno dle stáří, aby to "nevypadalo divně")..
Si pamatuju, jak jsem byl s tehdy ještě pravidelně udržovanou tatíkovou 120L na STK - a když táta viděl v protokolu ty lehký koroze apod., tak byl docela nasranej a taky je chtěl vidět (žádný tam nebyly, prostě jsme dostali naděleno dle stáří, aby to "nevypadalo divně")..
-> Bukaj 02.11.24 12:37:02: Keď ťa tak pozorujem, tak mám normálne chuť si zas nejakú škodovku - sériovku kúpiť

-> Bukaj 02.11.24 12:37:02: Paráda. Hele, nepletes si někdy ta auta? Všechno červený :D
-> StepaNoFUN 02.11.24 12:36:32: mě ale ten zadní ostřikovač fakt u ničeho nefunguje:-D. Ale taky to bejvá opravdu jediná závada v protokolu.
A dneska na stopětku nastrojil zadní čelo a nárazníky - už to vypadá skoro jako auto (kromě toho, že chybí zadní náprava a část interiéru...)

-> SO545 02.11.24 12:35:59: Fakt je to technik od technika...
-> StepaNoFUN 02.11.24 12:36:32: No, není to úplně pravda - sice spousta závad, které dříve byly "A" (lehké) se po novu propadlo do kategorií "B" a nebo dokonce "C" (třeba dříve běžná Ačková závada "motor/převodovka - těsnost") a taky je větší buzerace STK ze strany úřadů, ale furt je to o technikovi.
Třeba tenhle protokol -> Bukaj 18.10.24 13:11:04: je k vozu, který navenek opravdu nepůsobí moc vábně, leštěnka už to dávno není, ale mechanicky je na něm vše v pořádku. Na poslední TK (na stejné STK, jen s jiným technikem) bylo v protokolu asi 5 lehkých závad - a to auto vypadalo o poznání lépe, než dnes...
-> StepaNoFUN 02.11.24 12:36:32: No, není to úplně pravda - sice spousta závad, které dříve byly "A" (lehké) se po novu propadlo do kategorií "B" a nebo dokonce "C" (třeba dříve běžná Ačková závada "motor/převodovka - těsnost") a taky je větší buzerace STK ze strany úřadů, ale furt je to o technikovi.
Třeba tenhle protokol -> Bukaj 18.10.24 13:11:04: je k vozu, který navenek opravdu nepůsobí moc vábně, leštěnka už to dávno není, ale mechanicky je na něm vše v pořádku. Na poslední TK (na stejné STK, jen s jiným technikem) bylo v protokolu asi 5 lehkých závad - a to auto vypadalo o poznání lépe, než dnes...
Jinak v týdnu jsem pokročil se stopětkou - původní převodovka s motorem v autě...
-> Bukaj: Ono to s těma lehkejma závadama od letoška už není tak horký... Například půlce aut nefunguje zadní ostřikovač, protože není moc co jinýho tam psát a protokoly s nulama jsou podezřelý a musej bejt dobře dokumentovaný.
-> Bukaj 02.11.24 12:32:58: bud to ma v pecku....alebo ide podla r.v .... mna tak jeden vytocil ked som dostal zapis korozia podvozku. Tak som ho poprosil ze ju chcem vidiet....ze to k tomu roku patri a hotovo. Co uz.
-> Jozka: 
Taky máš tu zkušenost, že na některých STK/u některých techniků je na protokolu buď samá nula nebo naopak výčet lehkých závad, že pomalu ani A4 nestačí?

Taky máš tu zkušenost, že na některých STK/u některých techniků je na protokolu buď samá nula nebo naopak výčet lehkých závad, že pomalu ani A4 nestačí?

-> Bukaj 22.10.24 06:31:17: jinýma slovama vlastně vlastnost a dál neřešit

-> Petrson 21.10.24 19:32:19: Zvykneš si...
Pak z nějakého důvodu vyměníš unašeč, buben, nebo pakny a budeš si zase muset zvyknout na úplně jiný projev...

Pak z nějakého důvodu vyměníš unašeč, buben, nebo pakny a budeš si zase muset zvyknout na úplně jiný projev...

-> Kilián 21.10.24 09:13:49: Na "špinavou práci" Volvo jinak některou z mých dalších stotřicítek (letos se to hezky sešlo, že aktuálně mají všechny 3 mé pojízdné škodovky technickou)

-> Bukaj 19.10.24 19:28:50: no mě je zas divný, že při normálním brzdění úplně v pohodě. Pak na to parkrta hamstnu a už zadní pravý začíná cukat/vibrovat. Přijedu dom sundám kolo, buben a znova nasadim jedu project normálním brzděním zas v pohodě. Nic na tom neudělám.
-> palinator 21.10.24 10:56:42: No, ono všetky tieto moderné fičúrky sú dobré akurát vtedy, keď to funguje, za ideálnych podmienok atď...
-> David29:
Tak já už jsem měl tendenci hledat startér a propojit kontakty šroubovákem
Tak já už jsem měl tendenci hledat startér a propojit kontakty šroubovákem

-> palinator: Nj, moderní technologie nám usnadňují život no
Pak tu i čteš, jak je to super a ničemu to nevadí 
Kdyby aspon existovala zadní vrátka, jak to v případě potřeby vypnout nebo obejít... Něco jako třeba v případě elekricky ovládaného kufru u sedana schovaná dírka pro klíč...


Kdyby aspon existovala zadní vrátka, jak to v případě potřeby vypnout nebo obejít... Něco jako třeba v případě elekricky ovládaného kufru u sedana schovaná dírka pro klíč...
-> David29 18.10.24 20:47:48:
S touhle čurákovinou jsem si vloni v zimě u Foržotva užil. A musel jsem se omlouvat mladý, že jsem na ní spustil...
To debilní startování přes relátko v reálu fungovalo tak, že to párkrát zatočilo, za 2 vteřiny bouchnul jeden válec, start se vypl a motor nechyt. A takhle furt dokola do vybití baterky. Myslel jsem že to auto roztřískám.
S touhle čurákovinou jsem si vloni v zimě u Foržotva užil. A musel jsem se omlouvat mladý, že jsem na ní spustil...
To debilní startování přes relátko v reálu fungovalo tak, že to párkrát zatočilo, za 2 vteřiny bouchnul jeden válec, start se vypl a motor nechyt. A takhle furt dokola do vybití baterky. Myslel jsem že to auto roztřískám.
-> Jirik_Tuňák1983: no já to ted docela slušně ojebávám, takže asi spím 6-8 hodin...pak dost pracuju pro rodinu a víc bych to nerozváděl:-) zkracuju úvazek a čekám co z toho zbyde...
-> Bery 21.10.24 10:38:55: Ne, ale registroval jsem se tam v době, kdy to ještě plnilo primární účel. I přes jistou strohost to byla profesní síť, nikoliv vylejvárna ekologů, životních koučů, různých freeexistencí, apod. V té záplavě aktuálních článků a příspěvků je jen hrstka něčeho uchopitelného. Zrovna když se hlásíš ty. Řekni mi, kdy naposledy jsi mohl naplnit životní radu 8-8-8.
Měl bys 8 hodin spát, 8 hodin pracovat a do zbytku narvat komplet zbytek života.
Když jsem té náně napsal, jak do tohoto modelu chce napasovat kromě zaměstnání mého i manželky, péči o dvě malé děti, kroužky, školu, psa, péči o dům a zahradu, nákupy, dopravu atd., víš co mi napsala?
Pokud mne můj život činí šťastným, není potřeba nic pasovat.

Když jsem té náně napsal, jak do tohoto modelu chce napasovat kromě zaměstnání mého i manželky, péči o dvě malé děti, kroužky, školu, psa, péči o dům a zahradu, nákupy, dopravu atd., víš co mi napsala?
Pokud mne můj život činí šťastným, není potřeba nic pasovat.

-> Jirik_Tuňák1983: a to máte jako povinný pracovní pomocník? Já jsem řekl ze to používat nebudu, mám telefon, mail. a žijem dál;-)
-> Borderer 21.10.24 09:19:13: No, měl jsem to za čistě profesní síť, ale už tam kolují fotky jídel, sběr odpadu. Teď tam psal v pátek někdo, že jemu a manželce zemřel nenarozený syn. Chápu, je to smutné, nečetlo se mi to dobře a asi to i udeřilo na to správné místo, ale kde končí a začíná ta nejhlubší hranice soukromí? To je fakt normální se takto veřejně otevřít? Jak psal níže kolega, je to mišmaš úplně všeho.
-> Jirik_Tuňák1983: Bohužel doba se posunula tím směrem, že vytvářet hodnoty není IN a nemehlo píšící sračky po soc. sítích si kolikrát vydělá desetinásobky oproti reálné práci.
-> Bukaj 18.10.24 13:11:04: a co jsi používal jako daily car? Volvo?