![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Tom Troll 21.07.24 13:33:30: Jsem se krátce zamyslel.. a ani neee. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> 11mAjA11: Spíš jenom povolovačka, dotahovat s timhle něco jinýho jak kola bych si tu opravdu netroufl ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Co ta utahovacka Aku to je podfuck ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Včera jedna spojka, romaticky jen s ručním nářadím a bez přípravků. Nestýská se zdejšímu osazenstvu po takových akcích občas? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Včera úspěšná STK bez závad na nově zrepasovaném vozíku.... a hned první fůra do kompostárny![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Robert 106 11.07.24 21:45:37: Tak to sa mi páči, som zvedavý na final stav.
A podsvícení. Svítí to naprosto parádně. Na foto to není úplně vidět.
-> Syny:
S autem s klasickou ruční brzdou ale ručku buď zatáhnu, když vim, že budu delší dobu stát a nebo když zastavim na rovině, tak tu brzdu prostě pustim, abych právě nepálil lidem do očí. Tahat za tlačítko ručky mi jde nějak proti pajšlu a na zastavování na rovině si člověk musí dávat bacha, aby zastavil samovolně... Navíc jakmile už si člověk záměrně přisvítí tím AH, tak už to nejde vypnout jinak než tlačítkem ručky a zatočením pístků.
S autem s klasickou ruční brzdou ale ručku buď zatáhnu, když vim, že budu delší dobu stát a nebo když zastavim na rovině, tak tu brzdu prostě pustim, abych právě nepálil lidem do očí. Tahat za tlačítko ručky mi jde nějak proti pajšlu a na zastavování na rovině si člověk musí dávat bacha, aby zastavil samovolně... Navíc jakmile už si člověk záměrně přisvítí tím AH, tak už to nejde vypnout jinak než tlačítkem ručky a zatočením pístků.
-> palinator 10.07.24 10:41:49: Todle jsem taky moc nepochopil, ale autohold maji jen auta co maj el. rucku a tu O3 nema. Pritom hill holder to ma...
-> vhml 10.07.24 10:36:51: Bohuzel nema...
-> palinator 10.07.24 10:11:03: Nevim no, ale kdyz jsou zabrzdeny kola, prijde mi dobre, ze sviti brzdovky. Nekde tu driv padlo, ze nekterym autum nesviti i kdyz stojej na AH, ale se vsema co jsem s AH ridil vzdy svitily. A jak pises, kdyz stojis na klasickej brzde, tak taky svitej, tak to mas fuk. Na prejezdu si zatahnu rucku, no. Ono ten AH ji po nejakej dobe zatahme sam taky.
-> vhml 10.07.24 10:36:51: Bohuzel nema...
-> palinator 10.07.24 10:11:03: Nevim no, ale kdyz jsou zabrzdeny kola, prijde mi dobre, ze sviti brzdovky. Nekde tu driv padlo, ze nekterym autum nesviti i kdyz stojej na AH, ale se vsema co jsem s AH ridil vzdy svitily. A jak pises, kdyz stojis na klasickej brzde, tak taky svitej, tak to mas fuk. Na prejezdu si zatahnu rucku, no. Ono ten AH ji po nejakej dobe zatahme sam taky.
-> Milan 136:
A už jsem zase v prdeli. Autohold nemá s ručkou nic společného ne? Vždyť to zabrzdí zadní kola přes bazmek ESP nebo co, ne? Nebo je to kouzlo toho elektromechanickýho posilovače v novejch autech?
A už jsem zase v prdeli. Autohold nemá s ručkou nic společného ne? Vždyť to zabrzdí zadní kola přes bazmek ESP nebo co, ne? Nebo je to kouzlo toho elektromechanickýho posilovače v novejch autech?
-> vhml 10.07.24 10:36:51: Ne. O3 má klasickou mechanickou ručku.
-> Syny 09.07.24 21:54:02: o3 nemá autohold? jako na passatu je to skvělý, že to funguje včetně automatický ručky. Prostě jak auto jednou zastaví, tak stojí a nikam samo nepojede.
-> Syny 09.07.24 21:54:02: o3 nemá autohold? jako na passatu je to skvělý, že to funguje včetně automatický ručky. Prostě jak auto jednou zastaví, tak stojí a nikam samo nepojede.
-> Syny:
Tak ten autohold a svícení brzdovek mi přijde fakt debilní. Když vim, že jsem poslední, tak přišlápnu brzdu. Jak často se mi to stane oproti tomu, že za mnou stojej auta a pálim jim to do xichtu?
Když autohold vypnu, tak se auto nezabrzdí, musim šlápnout na brzdu a svítim do xichtu znova. Jediný řešení je ručně zabrzdit ruční brzdu a to se mi fakt chce, ojebávat elektrický třmeny. Když je auto v rovině, tak s tim vyjebávám tak, že těsně před zastavením tu brzdu pustim, aby autohold nereagoval.
Tak ten autohold a svícení brzdovek mi přijde fakt debilní. Když vim, že jsem poslední, tak přišlápnu brzdu. Jak často se mi to stane oproti tomu, že za mnou stojej auta a pálim jim to do xichtu?
Když autohold vypnu, tak se auto nezabrzdí, musim šlápnout na brzdu a svítim do xichtu znova. Jediný řešení je ručně zabrzdit ruční brzdu a to se mi fakt chce, ojebávat elektrický třmeny. Když je auto v rovině, tak s tim vyjebávám tak, že těsně před zastavením tu brzdu pustim, aby autohold nereagoval.
-> David29: Ruční brzdu nebo volič na P můžeš dát i u auta co má autohold
Navíc ten autohold jde vypnout nebo zapnout, takže netušim co tě trápí. A proč maj u stojícího auta svítit brzdovky? Třeba proto, aby bylo vidět, že stojí? Kolikrát, když stojím poslední někde v koloně nebo na světlech (tim spíš někdy mimo město u nějakých mobilních semaforů), tak schválně na té brzdě stojím (a nezatahuju ručku i když vím, že to bude třeba na dýl), aby ty brzdovky svítily a bylo vidět, že stojím. Když budeš někde urpostřed kolony u přejezdu, tak si ten autohold můžeš klidně vypnout a zatáhnout ručku nebo dát volič na P.
Ale je paradox, že nadáváš na svítící brzdovky, ale z 2x21W si právě děláš 6x21W brzdových světel![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale je paradox, že nadáváš na svítící brzdovky, ale z 2x21W si právě děláš 6x21W brzdových světel
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David29 09.07.24 21:58:36: Si misim, že dřív to bude za názory než za svítící světla. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Ne, je to debilní funkce.
Nechci aby svítli brzdovky, tak použiju něco, abych nestál na brzdě - ve starším autě ruční brzda (nebo volič do P), v moderním autohold.
Význam, proč mají svítit brzdová světla když dávno stojím (a ještě stát budu) vážně jako netuším
Třeba na železničním přejezdu fakt super, to bych se nedivil kdybych dostal přes držku, než projede vlak
Nechci aby svítli brzdovky, tak použiju něco, abych nestál na brzdě - ve starším autě ruční brzda (nebo volič do P), v moderním autohold.
Význam, proč mají svítit brzdová světla když dávno stojím (a ještě stát budu) vážně jako netuším
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David29: Tak zrovna svícení brzdovek s autoholdem je docela logická a správná věc, řekl bych. Autohold drží auto zabržděný, takže to že řidič nemá nohu na brzdě, je celkem účel té funkce. Že svítí brzdovky je dobře, když je auto zabržděný. A určitě bych to nenazýval debilní funkcí. Naopak, je do dobrá věcička a jde vypnout/zapnout dle potřeby. Je to jedna z věcí, co mě třeba pěkně štve, že nemá O3 ani po FL...
-> Jirik_Tuňák1983: Ne.
Musel bych mít nějaký vyzkoušený, nejsou úplně levný. Za prvé zda-li by to nehlásilo chybu, a za druhé jestli svítí hezky do světla a ne bodově a jestli něco vydrží
-> Syny: Prostě se mi líbí, když to svítí hezky celý jako u amerik a tyhle světla k tomu vybízej
-> darklord: No, myslím si že ty žárovky svítí pořád o level méně, než některá brzdová světla i diodových lamp.
Navíc nemám debilní funkci autoholdu, kdy svítí brzdový světla, i když na brzdě vůbec nestojím...
Musel bych mít nějaký vyzkoušený, nejsou úplně levný. Za prvé zda-li by to nehlásilo chybu, a za druhé jestli svítí hezky do světla a ne bodově a jestli něco vydrží
-> Syny: Prostě se mi líbí, když to svítí hezky celý jako u amerik a tyhle světla k tomu vybízej
-> darklord: No, myslím si že ty žárovky svítí pořád o level méně, než některá brzdová světla i diodových lamp.
Navíc nemám debilní funkci autoholdu, kdy svítí brzdový světla, i když na brzdě vůbec nestojím...
-> Syny: a nema tam nahodou automat? Lebo toto vypada ako snaha na kazdom semafore v noci vypalit sietnicu chudakovi za sebou...
-> David29 09.07.24 21:06:46: A dal jsi tam diodové žárovky, aby to moc nebralo?
-> David29: Prosimtě a k čemu je to dobrý? Tobě přijde, že to nebylo (a nebo dokonce teď není) vidět, že tam potřebuješ rozsvítit všechno co tam je?
Já dneska zprovoznil dvojvláknovku ve vnitří části světel.. Nevím proč, z fabiky tam je dvojvlákno, ale zapojená je jen obysovka ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale není to klasická patice, takže drátek jsem připájel prostě na žárovku![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No a váhám, jestli mlhovkám přidat jen funkci brzdovek, nebo tam dát dvojvlákno a taky z toho udělat obrysovky....
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale není to klasická patice, takže drátek jsem připájel prostě na žárovku
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No a váhám, jestli mlhovkám přidat jen funkci brzdovek, nebo tam dát dvojvlákno a taky z toho udělat obrysovky....
-> stepan: Nasocknul jsem mobilni klimu a nechtela se mi skripat hadice do okna a ten krb se nepouziva no ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Levnější verze kouřovodu? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Takovou volovinu do krbu mimo jiny
Ja pro kardany jezdil do ML tuning, ale do Bechovic (byvalej VU elektrotechnickej). Velka spokojenost.
Jen jednou mi tam teda udelali kardan asi z polovicni trubky, nez byl ten puvodni. Kdyz jsem se podivoval, tak mi bylo receno, ze co vydrzej klouby, tak vydrzi i trubka. Za 3 dny jsem jim ho tam vezl prekroucenej v trubce. Cumeli na to jako puk, ze to jeste nevideli a do druhyho dne udelali novej s puvodnim prumerem trubky. Nechteli nic, ze to je jako reklamace. Tak jsem jim tam nechal alespon litrovku slivovice, co jsem mel v aute.
Ted vzhledem k vzdalenosti jezdim s kardanama do Prelouce a taky asi dobry.
Jen jednou mi tam teda udelali kardan asi z polovicni trubky, nez byl ten puvodni. Kdyz jsem se podivoval, tak mi bylo receno, ze co vydrzej klouby, tak vydrzi i trubka. Za 3 dny jsem jim ho tam vezl prekroucenej v trubce. Cumeli na to jako puk, ze to jeste nevideli a do druhyho dne udelali novej s puvodnim prumerem trubky. Nechteli nic, ze to je jako reklamace. Tak jsem jim tam nechal alespon litrovku slivovice, co jsem mel v aute.
Ted vzhledem k vzdalenosti jezdim s kardanama do Prelouce a taky asi dobry.
-> Bukaj: Dělal to ML Tuning v Jablonném v podještědí. Byo to asi za týden, nová trubka navařená hezčeji jak ta stará origo, a taky rovnou měli a dali tam palcový kříže co tam patří, když už měl jeden dost velkou vůli, druhej starej ale bez vůle mi vrátili k tomu.
-> ajok: Tady kříže proti sobě natočený nejsou, nehrozí tu ani zdaleka tak veliký výkyv jako u teréňáků. 4wd a dvoukolák s dlouhou korbou mají ten kardan na dva kusy, a posuvný člen je pak mezi prvním a druhým kusem s manžetou, tak si nejsem jistý jak to mají ty. Popravdě jsem se nepodíval jestli ty klouby mají maznici vevnitř nebo jsou na život, ale hádám že tam cecek bude, protože na jednom starém byl. Když jsem to přivezl tak byl kolem víček všude slušný věneček tuku.
-> ajok: Tady kříže proti sobě natočený nejsou, nehrozí tu ani zdaleka tak veliký výkyv jako u teréňáků. 4wd a dvoukolák s dlouhou korbou mají ten kardan na dva kusy, a posuvný člen je pak mezi prvním a druhým kusem s manžetou, tak si nejsem jistý jak to mají ty. Popravdě jsem se nepodíval jestli ty klouby mají maznici vevnitř nebo jsou na život, ale hádám že tam cecek bude, protože na jednom starém byl. Když jsem to přivezl tak byl kolem víček všude slušný věneček tuku.
-> Tom Troll 05.07.24 20:35:36: 50 je málo, ale okolo 100km/h mi třesou na všech nivach... Tak uvažuji homokineticke, když odpijim zadní, tak s předním to je OK, zkoušel jsem dávat různé zadní a stále stejné, jednou horší (rus nepootocul přední a zadní kloub o 90″, ale asi o 75 :), pak jsem teda zkoušel vyndavat přední a chovali se to podobné, takže je nejhorší asi, že se perou mezi sebou, ono po promazání drážkování je to vždy trochu lepší... To mazu vždy do 5tis.km, v terénu i dřív, když je příležitost G3 a přidávám MoS2 do prevodaku. Jinak do kloubku přijde ložisková vazelína, tam jsou jehličky, ale to asi víš ...
-> Tom Troll: To je repas od někoho tady z ČR?
-> Tom Troll 25.06.24 22:19:39: Nebyl jsem si jistej co čekat, ale vrátil se lepší jak nový. Na to že jsem nejdřív měl osypky z toho kolik bude stát poštovný za jinej jetej ze států, kterej navíc beztak česká pošta poslední den přepravy taky přehne vejpůl, to dopadlo výborně. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Robert 106: Paráda.
-> Borderer: No jo. Ale to Sigma pred 62 lety fakt nedelala.
No nakonec ty dirky byly 3 (2 jen rosily) ale prozatim zaletovano a vymena nekdy az bude cas. Nebo az to zase nekde povoli. Bude to pakarna - vse predelat.
No nakonec ty dirky byly 3 (2 jen rosily) ale prozatim zaletovano a vymena nekdy az bude cas. Nebo az to zase nekde povoli. Bude to pakarna - vse predelat.
-> StepaNoFUN 30.06.24 10:10:53: Hmm my měli o pět let mladší než máš ty. A už se měnila pac vespod nádoby se udělala malá dírka a už to začalo bej omokraly.
-> StepaNoFUN: Aha. My máme od sigmy flašku, že voda je pouze ve vaku a nádoba nikde nepřichází do kontaktu s vodou. ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Borderer: jak to myslis? Tohle je nadoba bez vaku. Proste bandaska, ve ktery je voda primo a vzduch je v horni casti.
-> StepaNoFUN: Na druhou stranu, pokud si do vodárny nenafoukáš zbytečně vlhkost, tak proč by to hnilo.
Nedavno tu byla nekde debata, ze se nekdo boji stary tlakovky u kompresoru.
Tohle teda neni kompresor, ale vodarna, ktera tlaci "jen" 4BAR. Deska jsem ji po tech letech zaletoval, protoze se v ni vyskytla dirka jak od spendliku (po ocisteni a oklepani 3x2mm).
Bude teda uz konecne vymena. Dalsi potopu ve sklepe (kde nastesti byly jen 4 salaty a pul bedynky brambor) nechci, nicmene nejakou dobu jeste vydrzi.
Ted na vymenu neni cas, ani nalada a jet celej barak i zahradu na mestskou vodu je dost neekonomicky.
Tohle teda neni kompresor, ale vodarna, ktera tlaci "jen" 4BAR. Deska jsem ji po tech letech zaletoval, protoze se v ni vyskytla dirka jak od spendliku (po ocisteni a oklepani 3x2mm).
Bude teda uz konecne vymena. Dalsi potopu ve sklepe (kde nastesti byly jen 4 salaty a pul bedynky brambor) nechci, nicmene nejakou dobu jeste vydrzi.
Ted na vymenu neni cas, ani nalada a jet celej barak i zahradu na mestskou vodu je dost neekonomicky.
-> Jarda/felda 27.06.24 15:03:31: Budou i rohy na kapotu? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Odvezl kardan na udělání, protože zjevně i takhle vysoký auto se dá občas položit na břicho, a já to zjistil až potom co auto poprvý po x letech zrychlilo přez 50, když se jelo na technickou. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ja snad zitra. Ale tohle sepisovani dohod mne doufam neceka. Staci ze to bude treti stani.2 kvuli mladymu, treti rozvod. Dohoda o majetku je podepsana, navrh taky podepsala, tak doufam ze zitra to bude jen formalita.
Nektery soudy to prej resej bez ucasti, nicmene u tohohle soudu to prej neni zvykem.
Nektery soudy to prej resej bez ucasti, nicmene u tohohle soudu to prej neni zvykem.
-> Borderer: Vyjadřovat se nebudu, nemám to za potřebí...
Ale ne, nejsi...
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale ne, nejsi...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)