skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Robert 106: 3d tlač?
-> Bery: našels?
-> Bukaj: Jo je to strašný neštěstí, hlavně byl tento tlumex asi pravidelně ástříkám přes bahno a případný rez se řešila věší vrstvou, takže místy dosahuje vrstva až 1 cm.
Třeba podběhy. Dolů se to musí odsekávat špachtlí a kladivem. Aby bylo dílo zkázy dokonáno tak dutiny nosníky a pod. byly vystříkávány obrovským množstvím rezistinu, takže tvoří směs s bahnem a jehličím. Fungovalo to přesně obráceně a fakt špatně se to z auta dostává a při vaření to ochotně teče a hoří. Prakticky znehodnocený auto - všichni to v bazaru poznali a nechali tam ten šrot stát, jenom mě to z nějakého důvodu padlo do oka a topím v tom hromadu peněz a ještě víc času.
Třeba podběhy. Dolů se to musí odsekávat špachtlí a kladivem. Aby bylo dílo zkázy dokonáno tak dutiny nosníky a pod. byly vystříkávány obrovským množstvím rezistinu, takže tvoří směs s bahnem a jehličím. Fungovalo to přesně obráceně a fakt špatně se to z auta dostává a při vaření to ochotně teče a hoří. Prakticky znehodnocený auto - všichni to v bazaru poznali a nechali tam ten šrot stát, jenom mě to z nějakého důvodu padlo do oka a topím v tom hromadu peněz a ještě víc času.
-> Robert 106: To bude klasickej Tlumex Plast, ne?
Jako ochrana zdravých částí je fajn, ale když se s tím (ostatně jako s čímkoli jiným) "ošetří" špinavý, narezlý či vlhký povrch, tak to takto dopadá. To spodní rameno bylo zjevně v místě, kde se opírá pružina a kde je chycen tlumič, plné bahna...
Jako ochrana zdravých částí je fajn, ale když se s tím (ostatně jako s čímkoli jiným) "ošetří" špinavý, narezlý či vlhký povrch, tak to takto dopadá. To spodní rameno bylo zjevně v místě, kde se opírá pružina a kde je chycen tlumič, plné bahna...

-> Bukaj: Ramenům "pomohl" ten antikorozní nástřik nějaké svinstvo + asfalt. Auto od ledna stojí v garázi a i tak to bylo místy mokré pod tím asfaltem
Když jsem to koupil (auto) tak to vypadalo OK akorát o dost větší. Po 3 tis ježdění to začalo opadávat a pod 4mm vrstvou něčeho černého co se nedá umýt z podlahy v předsíni a všude se to lepí zbyla jen rezavá žiletka.
Ramena a vrchní čepy jsou pryč. Nápravnice je zespodu úplně Ok po dosekání asfaltu špachtlí a kladivem je pod tím originál černá. Z vrchu to trochu chycený je al šroubovák se mi tím prohnat nepodařilo takže asi OK
Dobré ale je že alespoň karoserie vepředu je kupodivu zdravá, vzadu jsem dost vařil a zadní náprava byla dost stejná, podélný rameno už tak drželo pohromadě jen silou vůle :-)
Když jsem to koupil (auto) tak to vypadalo OK akorát o dost větší. Po 3 tis ježdění to začalo opadávat a pod 4mm vrstvou něčeho černého co se nedá umýt z podlahy v předsíni a všude se to lepí zbyla jen rezavá žiletka.
Ramena a vrchní čepy jsou pryč. Nápravnice je zespodu úplně Ok po dosekání asfaltu špachtlí a kladivem je pod tím originál černá. Z vrchu to trochu chycený je al šroubovák se mi tím prohnat nepodařilo takže asi OK
Dobré ale je že alespoň karoserie vepředu je kupodivu zdravá, vzadu jsem dost vařil a zadní náprava byla dost stejná, podélný rameno už tak drželo pohromadě jen silou vůle :-)
-> Bukaj 25.03.24 06:47:55: Ne nutně - našel jsem misku téměř takhle, na tom samým rameni i totálně vymletý "oko" pro spodní hlavu svisláku - a zbytek nápravy dodnes jezdí..
-> Robert 106: 

-> Robert 106: Z takové nápravy budou použitelná asi jen ložiska kol a skříň řízení, ne?

-> Bukaj: Jsem v těsném závěsu za tebou, jen ramena mají ještě troch povrchové rzi.
-> OTA-MTX: ja myslím, že je někde oprenej hotovej...po víkendu po něm kouknu
-> Bery: nechceš radši sochat můj?

na takový hodně podobný eRko tu teď sochám výfuk...
-> Bukaj: ja uz mám 2 sady hotový a doufám,že to s nima už dojezdim.

-> Bery: Já to dělat nebudu, ale jestli chceš, tak ta ramena ti daruju 

-> Bukaj: bude se ti to líp odbrušovat až budeš dělat unibaly:-)
-> Jarda/felda 13.03.24 21:44:55: klidne bych se jich ujmul :), ja mam jen jedny pripraveny na LUXe...
-> Bukaj 13.03.24 21:08:58: To jsem ještě neviděl.. a to jsem i ramena, co byly celkově na kaši, nejspíš úplně pokaždý před zahozením rozkládal na prvočinitele. 

-> Bukaj 13.03.24 21:07:41: V podobnom stave mám ja jedno "oko" spodného ramena a to tam tie ramená mám myslím že 11 rokov, vtedy boli pieskované a natierané a jazdené asi len 2 roky v soli.
Mám v pláne to skúsiť opraviť na aute, som zvedavý čo z toho bude...
Mám v pláne to skúsiť opraviť na aute, som zvedavý čo z toho bude...
-> Jarda/felda: Nabídni je Eidymu nebo Zdrubákovi - těm se budou hodit. Já mám zásoby dostatečné 

-> Bukaj 13.03.24 21:08:58: hmm, tak to bych necekal v tomdle miste, tezko rict, jak to asi vypada u zlutyho rapida po 600tis.km
-> Jarda/felda: Svisláky asi nechám ty, co tam jsou. Sice už jsou odspodu zase trochu chycené (dělal jsem je před 5 nebo kolika lety), ale ještě použitelné
Spíš jsem doufal, že spodní ramena nechám, jak jsou a nebudu muset řešit odklony. Ale asi to nějak poskládám, seřídím si sbíhavost a až udělám i zadní nápravu (podélná ramena jsou už dost nakaši
), tak zajedu na komplet geometrii

Spíš jsem doufal, že spodní ramena nechám, jak jsou a nebudu muset řešit odklony. Ale asi to nějak poskládám, seřídím si sbíhavost a až udělám i zadní nápravu (podélná ramena jsou už dost nakaši


-> Bukaj 13.03.24 21:16:06: nějaký svisláky ve vosku bych našel 

Vliv na to má umístění spáry svitku plechu, vloženého do ramene před svařením...
Naštěstí nápravnice je (doufám - ještě jsem ji neočistil) víceméně zdravá a taktéž horní ramena. Spodní ramena tu mám dvě zánovní a kdyby mi nebylo líto nových dílů na tohle auto, tak bych měl i nová
Ale vypadá to, že to dopadne tak, jak jsem nechtěl - že původní zůstane jen nápravnice, horní ramena, řízení, náboje s pákami, domky a kozlíky a vše ostatní budu měnit
Uvidím, až to vše očistím...
Jinak řízení bude taky chtít přetěsnit:
Naštěstí nápravnice je (doufám - ještě jsem ji neočistil) víceméně zdravá a taktéž horní ramena. Spodní ramena tu mám dvě zánovní a kdyby mi nebylo líto nových dílů na tohle auto, tak bych měl i nová

Ale vypadá to, že to dopadne tak, jak jsem nechtěl - že původní zůstane jen nápravnice, horní ramena, řízení, náboje s pákami, domky a kozlíky a vše ostatní budu měnit

Uvidím, až to vše očistím...

Jinak řízení bude taky chtít přetěsnit:
...
Tohle je na pravém rameni zadní uložení, na levém je to v o něco menší míře u předního uložení...

-> ajok 13.03.24 20:49:27: Tak v roce 2006, kdy jsem tohle auto začal servisovat, jsem důkladně ošetřil dutiny a spodek Rezistinem a snažil jsem se vždy po několika letech ochranu obnovit. Takže náprava není shnilá na obvyklých místech, ale spíše na dosti neobvyklých
Například se voda se solí dostala mezi vnitřní a vnější plech uložení spodních ramen a mráz časem dokončil dílo zkázy:

Například se voda se solí dostala mezi vnitřní a vnější plech uložení spodních ramen a mráz časem dokončil dílo zkázy:
-> Kilián: To ještě nevím. Náprava byla doteď víceméně v původním stavu až na
svisláky a manžety řízení. Těch 38 let a 415 tisíc kilometrů je ale znát.
Původní plán byl rozebrat, povyměňovat gumové vložky, případně další vadné díly, zakonzervovat voskem a po poléčení popraskaných držáků v kastli elektrodou vrátit nápravu zpět. Ale teď po rozebrání nápravy jsem na vážkách, co vše vyměnit, případně jestli neudělat rovnou kompletní generálku včetně otryskání a nalakování, nazinkování spojovacího materiálu atd. Ale to je běh na dlouhou trať a musím ještě řešit alespoň zadní nápravu, motor a další věci. Do toho tu mám roozebranou 105L a začala zahradnická sezóna a ještě musím udělat fůru karburátorů...
Prostě začíná ta část roku, kdy mám pocit, že se z toho zvencnu...
svisláky a manžety řízení. Těch 38 let a 415 tisíc kilometrů je ale znát.
Původní plán byl rozebrat, povyměňovat gumové vložky, případně další vadné díly, zakonzervovat voskem a po poléčení popraskaných držáků v kastli elektrodou vrátit nápravu zpět. Ale teď po rozebrání nápravy jsem na vážkách, co vše vyměnit, případně jestli neudělat rovnou kompletní generálku včetně otryskání a nalakování, nazinkování spojovacího materiálu atd. Ale to je běh na dlouhou trať a musím ještě řešit alespoň zadní nápravu, motor a další věci. Do toho tu mám roozebranou 105L a začala zahradnická sezóna a ještě musím udělat fůru karburátorů...

Prostě začíná ta část roku, kdy mám pocit, že se z toho zvencnu...

-> Bukaj 13.03.24 15:34:50: kdyz vidim tu napravu, tak tem km se mi vubec nechce verit...

-> Bukaj: co provádíš za servisní úkony, že máš celou nápravu venku? 

-> Syny 13.03.24 15:50:24: Od používání?
Jednak od štěrku a dalších mechanických vlivů, druhak ta značka už je mnohokrát vyklepávaná po různých kolizích a nejvíc černé barvy jí vzal někdo na nějakém parkovišti (Hornbach, Lidl nebo tak něco), kdy zřejmě při vytáčení něčím (nárazníkem?) vzal značku zprava doleva (to je to prakticky smázlé spodní černé olemování - ta značka nebyla deformovaná, ale jako kdyby jí někdo chtěl vygumovat

Jednak od štěrku a dalších mechanických vlivů, druhak ta značka už je mnohokrát vyklepávaná po různých kolizích a nejvíc černé barvy jí vzal někdo na nějakém parkovišti (Hornbach, Lidl nebo tak něco), kdy zřejmě při vytáčení něčím (nárazníkem?) vzal značku zprava doleva (to je to prakticky smázlé spodní černé olemování - ta značka nebyla deformovaná, ale jako kdyby jí někdo chtěl vygumovat

-> Syny: To jsem mel i na Volvu. Asi ojebany od kaminku jako kapota...
Obtahoval jsem ty znaky obcas cernym lihacem
Obtahoval jsem ty znaky obcas cernym lihacem

-> Syny: taky si počkám na odpověď. Auto po první stk a značka téměř bílá a dělá to od doby co se začalo jezdit na myčku, která fakt meje.
-> Bukaj: Od čeho máš takhle smazanou tu RZ?
Čiré sou parádní.

poslední servis...nová Sahara a po 7mi letech konečně správně namotanej klíňák, takže kladky ok..
hodný auto, tak ať u nových lidí slouží.
Kurva, člověk by si neměl tvořit vztah s autem...

hodný auto, tak ať u nových lidí slouží.
Kurva, člověk by si neměl tvořit vztah s autem...


-> Bukaj 09.03.24 16:05:06: Moc práce..
Jako teoreticky to proříznutí asi možný je, ale u mě dlouhodobě dobrý - a když tohle řešení proběhlo testama i u -> vhml 09.03.24 16:43:47:
, nemám Obamu..


-> Jozka 09.03.24 15:42:58: taky to mám jen strčené v hadici
-> Jozka: Ono se to nedoporučuje z důvodu rizika proříznutí hadice rantlem termostatu. Ale dokážu si představit, že by se dal spájet z odřízlého límečku origo termostatu s tím Wahlerem dokonale funkční model 

-> Bukaj: Já možná jo, ale musel bych prohrabat archiv. Jinak dávám ty Wahler 742/3 i do MB - průměrem odpovídají, hadice je na lemu domku ustaví parádně.. Nevím, jestli jsem to někde odkoukal (v nějakým autě našel, možná v tý užovce 77?), nebo to prostě jen zkusil, ale funguje mi to.
-> Jozka: Tak zrovna do vozů 105/120/130/135/136 (včetně Favoritů) byl Wahler originální díl v prvomontáži.
Naopak do domečků MB/100 (termostat s "límcem" do hadice) jsem se dosud s Wahlerem nesetkal - znám origo lihové "harmoniky" a různé varianty (polské, maďarské, DDR) voskové termostaty, ale západního jsem doposud nic nenasál...
Naopak do domečků MB/100 (termostat s "límcem" do hadice) jsem se dosud s Wahlerem nesetkal - znám origo lihové "harmoniky" a různé varianty (polské, maďarské, DDR) voskové termostaty, ale západního jsem doposud nic nenasál...
-> Bukaj: Já je mám možná taky všude - v užovce snad jinej ani nebyl, do MB jsem ho naposled taky dával při přestavbě (mám všude velký domečky). A poslední problém jsem měl naposledy kolem roku 95 (ale s CZ originálem). Nejspíš to bude jako s ostatními dobovými díly.. oldies but goldies
.

-> Jozka: Já do 105-136 jiné, než WAHLER W. GERMANY, nepoužívám

Přitom Wahler dobový termostaty byly pro 100/1000 určitě ta nejlepší volba..
