skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Mr._Nosferatu 15.10.21 10:28:06: To bych řekl, že bude jádro problému.
-> Mr._Nosferatu 15.10.21 10:28:06: obutý neberou nikde ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: Jelikož jsou obutý
-> Mr._Nosferatu 15.10.21 10:17:18: a proč je neodvezeš do pneuservisu zadarmo? www.mzp.cz/cz/odber_pneu
-> dragon_cb_cz: Tady taky za 50kč kus, čumím na hromadu pneumatik, ale ten pán na vrátnici tvrdí že neberou.
-> Mr._Nosferatu: To asi záleží jak který sběrňák, v Praze je třeba berou, ale jen za poplatek.
Chtěl jsem vyhodit ve sběrném dvoře staré pneu, no, dopadlo to tak, že jsem musel obsluze vysvětlit, že je musí vzít, mají to i na ceduli u vjezdu, tak přesto mi tvrdil, že jsem tam špatně, že mám jet do pneuservisu. No, teď sedím v autě a čekám až přijede vedoucí TS, aby jsme to vyřešili, jelikož to není poprvé, co mi je odmítli vzít.
-> radekp: 10Hz není moc použitelnejch. "Sílu" to má cca od 20Hz. Pod 20Hz to je spíš nic, než moc.
-> Mr._Nosferatu 14.10.21 13:11:15: jo, s krytama to projde, ja listu na nive prekryval miralonem a i pres ten to slusne sviti :)
-> Jarda: Já měl jeden čas 235, asi dva týdny než jsem vyndal ty z pod masky a nechal jen na střeše. I STK to prošlo, jen stačilo nasadit kryty.
-> Jarda - zrušená registrace 14.10.21 12:12:42: praveze myslim dalkovy, aby to svitilo poradne
-> vhml 14.10.21 11:19:00: co myslis? denni? prave tydle wesemy davam radeji, nez ledky, kam zapadnou, tak je to super
-> Mr._Nosferatu 14.10.21 11:25:12: jo, je to znat, kdyz zvednu kapotu, tak nepozoruji rozdil
Jinak povolena svitivost dalkovejch na osobaku je 75 a ja mam ted 70.
-> Mr._Nosferatu 14.10.21 11:25:12: jo, je to znat, kdyz zvednu kapotu, tak nepozoruji rozdil
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak povolena svitivost dalkovejch na osobaku je 75 a ja mam ted 70.
-> Syny: Je to lepší než bez nich, ale bez mřížky je to ještě lepší, sám jsem je tam taky měl, ale já tam měl ty největší co se tam vešli.
-> Jarda - zrušená registrace 14.10.21 03:36:43: Nesvitej te ty dalky do masky? Dole mi prijde, ze jsou pod hranou. A to, ze sviti pres mrizku, tej vyslednej svitivosti taky asi moc neprida.
-> Jarda - zrušená registrace 14.10.21 03:36:43: pritom by kousek cinsky ledky svitil asi 10x vic :-)
-> radekp 14.10.21 08:58:59: no tahle je v podstatě stejná jako všechny ty levný akorát má dva převody, klasika jede na jeden ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda: tak priplatil.. Ja se dival v kategorii 6,7 tisic. Ale dobre vedet, ze to umi.
Ja mam narex+ stojan. Na vetsinu praci mi to staci, poradnou stohanovku bych porizoval jen kvuli nerezi=pomale otacky
Ja mam narex+ stojan. Na vetsinu praci mi to staci, poradnou stohanovku bych porizoval jen kvuli nerezi=pomale otacky
denni a dalky, oboje najednou rozsvitit nejde :)
no a policejni lizinu, ta teda neni videt, jeste nejak zakryju boky (to mela policie nezakryte? ze sel bordel na altik, starter... zrovna tady mam altik 90A PAL, tak bych ho nerad nicil), ale zarove nazinkovanej plech pod motor se mi rozrezat nechce![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
no a policejni lizinu, ta teda neni videt, jeste nejak zakryju boky (to mela policie nezakryte? ze sel bordel na altik, starter... zrovna tady mam altik 90A PAL, tak bych ho nerad nicil), ale zarove nazinkovanej plech pod motor se mi rozrezat nechce
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Je to sikovna vec...nielen kvoli zmene otacok ale ma to dalsie ficurky...mne sa pacil plynuly rozjazd vretena....co ma tesilo pri rezani zavitov.
-> Vojťas: Tahle sranda stála asi 5k (s DPH). Ale je to předimenzovaný a objednávaný z českýho Eshopu, aby to prošlo účetnictvím v práci. Na tohle by se nechal sehnat i cca za půlku.
-> StepaNoFUN: co měnič na tohle stojí? asi to nepotřebuju, ale ta zvědavost :-D
-> radekp: Zkoušel jsem vykružovák 30mm do 5mm nerzi. Co myslíš většíma průměrama a do jak silnejch materiálů? Můžu vyzkoušet. Já v tomhle případě můžu jít ještě do výměny motoru za silnější. Teď je tam ta prehistorie 400W (3 fáze). Měnič mám dimenzovanej dostatečně - 2,2kW. :-D
-> StepaNoFUN: ma to pri 10Hz dostatecny vykon na vrtani vetsich prumeru do nerezi?
Ja koukam po nejake stojanovce, ale vsechny maji 500 otacek minimum.
Ja koukam po nejake stojanovce, ale vsechny maji 500 otacek minimum.
-> StepaNoFUN:
Jo, jasně, to mi nedoteklo.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Pořád jsem přemýšlel proč by se měl víc hřát z hlediska větších ztrát. Ono stejně u těch motorů jsou tak velký tepelný kapacity, že na krátkej běh nějakýho zařízení ani není chlazení potřeba. Třeba některý loko spouštěj ventilátory chlazení trakčních motorů až po určité době od najetí do výkonu, naopak po zastavení, kdy mašina brzdí elektrodynamicky, ventilátory jedou na snížené otáčky ještě několik desítek sekund, aby byly trakčáky vychlazené na další rozjezd. A to do těch motorů jdou i kA.![18](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/18.gif)
Jo, jasně, to mi nedoteklo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Pořád jsem přemýšlel proč by se měl víc hřát z hlediska větších ztrát. Ono stejně u těch motorů jsou tak velký tepelný kapacity, že na krátkej běh nějakýho zařízení ani není chlazení potřeba. Třeba některý loko spouštěj ventilátory chlazení trakčních motorů až po určité době od najetí do výkonu, naopak po zastavení, kdy mašina brzdí elektrodynamicky, ventilátory jedou na snížené otáčky ještě několik desítek sekund, aby byly trakčáky vychlazené na další rozjezd. A to do těch motorů jdou i kA.
![18](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/18.gif)
-> palinator: tak kdyz se toci pomalu kvuli frekvenci, tak v nem probihaj porad stejny proudy, ale vrtule zene minimum vzduchu.
-> StepaNoFUN:
Ono není moc důvod aby se hřál, ne?
Ono není moc důvod aby se hřál, ne?
-> SO545 12.10.21 21:01:28: piska to nekde okolo 8hz. To je stejne nepouzitelny. Ale od nejakejch 10hz s tim jde delat. Sice se musi s citem, ale na vykruzovaky do nerezu je konecne pouzitelny. Ani se ten (historickej otevrenej) motor nehreje.
-> StepaNoFUN: eviem ale mozne to je
-> castrol: Kdysi dávno jsem ji sem myslím dával. Byl to dárek od Beryho. Neměl v dílně tenkrát 3f proud, tak mu tam "překážela".
-> StepaNoFUN: nepamatam ze by si ju tu ukazal ,menic mam na sustruhu
-> StepaNoFUN 12.10.21 20:58:58: motor nepiska ?? Mal som to na sustruhu ale pri urcitej frekvencii to piskanie zralo moje nervy....tak siel do skatule. Ale inac paradna vec.
-> SO545: To rozhodně netušila. :-D Ještě musím doplnit o hlavní vypínač. Netušil jsem že ten měnič se neumí vypnout úplně... :-(
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jak říkáš. :-D
-> castrol: Vrtačku už mám tak 4 roky. Ale je to historie tak 50 let stará. Nicméně to vpravo nahoře je nově doplněnej frekvenční měnič pro plynulou regulaci otáček. Prostě i 360ot./min. bylo na nerez moc. :-)
-> castrol: Vrtačku už mám tak 4 roky. Ale je to historie tak 50 let stará. Nicméně to vpravo nahoře je nově doplněnej frekvenční měnič pro plynulou regulaci otáček. Prostě i 360ot./min. bylo na nerez moc. :-)
-> StepaNoFUN 12.10.21 18:43:48: ta asi netusila ze raz skonci na menici...ci ???
-> StepaNoFUN: pekna vrtacka
-> StepaNoFUN: To je nahodou pekny, takovy setkani technologii :-D
Ja nic neudelal, jen jsem byl na vylete... Blba byla ta nehoda u Vyskova, nemoh sem domu po D1...
www.ceskenoviny.cz/zpravy /.../2102317
Ja nic neudelal, jen jsem byl na vylete... Blba byla ta nehoda u Vyskova, nemoh sem domu po D1...
www.ceskenoviny.cz/zpravy /.../2102317
Dneska výměna reduktoru, hadic podtlaku k ventilu LPG a do sání ke klapce (po 10 letech od instalace LPG ty použité palivové jsou tvrdé jak beton a netěsnily), při tom sem si rozlomil plastovou trubku odvětrání ventilvík..vstřikovače sem už dneska nestihl..šílená sobota..hlavně že mám garáž se zvedákem...![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Mě vrkaly všechny tři zmateně, kámoš to měl na Passatu a dělal to před 14dny, tak sem se též rozhoupal, bylo to jen o tom čase, rozjebanych rukach a jeden čistič. Passat B5 má serva s jiným typem těch triggeru a podle všeho nejsou poruchové tak jako tato novější verze.
-> 11mAjA11: Tahle závada mě naštěstí zatím potkala jen na jednom autě a to jsem s ní (pochopitelně to kupující věděl) zvládl i prodat... tam blbnula jen klapka studený/teplý a (logicky) hlavně když byla zima. Takže od určitý vnější teploty auto ne a ne topit a pak se najednou probralo třeba po 15 km ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Rekonvalescence klima krokaču..
Zítra ještě ten třetí ze strany řidiče..![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Zítra ještě ten třetí ze strany řidiče..
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> J.T.: pekne ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Improvizoval jsem s vyrobou silentbloku na zadni tlumic u motorky. Origo jen cely tlumic.
-> Jarda/felda 01.10.21 19:44:42: par rokov dozadu ta napr s plecharinou poslali prec...ze to nevykupuju.
a za papier chceli dokonca peniaze za likvidaciu....ciste EKO.
a za papier chceli dokonca peniaze za likvidaciu....ciste EKO.
-> Pavel P@nkáč 01.10.21 17:29:58: hodně dlouho bývali jen 3kč ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jak říká kamarád, už dvě auta jsou sraz ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)