![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> ondie 02.06.21 21:08:32: :je nutno na všech fotkách mít tu 5,5ku ?! ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda: Díra (i kdyby zavařená) je docela problém :)
Svár je tvrdá věc,v ohybu to může popraskat a pak se to bude blbě opravovat,to bych nedoporučil.
Opískovat si to můžeš před i po.. to je jedno.
Dole to čelo je novej šedivej komouš,tak jsem jen shodil starou barvu pryč v oblasti otvorů (po prolisování už bych ty mezírky nechtěl čistit) a natřel odrezovačem,víc už je to na novém majiteli
Zbytek případně dořešme v SZ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Svár je tvrdá věc,v ohybu to může popraskat a pak se to bude blbě opravovat,to bych nedoporučil.
Opískovat si to můžeš před i po.. to je jedno.
Dole to čelo je novej šedivej komouš,tak jsem jen shodil starou barvu pryč v oblasti otvorů (po prolisování už bych ty mezírky nechtěl čistit) a natřel odrezovačem,víc už je to na novém majiteli
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zbytek případně dořešme v SZ
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ondie 03.06.21 05:30:58: Parada..., spechat na to nebudu, kdyz o tom uvazuju uz 7 let :), premyslim jake, musim proverit, co doma mam, to co bylo puvodne na zlutym ma diru na lpg :/ no 2 nebo 3 gl cela mam, ale nejlepsi chci nechat na luxe... Jo mam ho nechat predem opiskovat? Diky
-> Jarda: Do Běšin osobně nejedu,budu to tam posílat přes kamaráda..
Tak lze nacvakat kamkoliv,do GL/kupé čela,který má jinej tvar,nebo třeba i do užovky,když se to bude někomu líbit. Jen už neumim měnit tvar tý 3.14či a asi bych v rámci svého pohodlí zachoval i stejnou rozteč mezi jednotlivými otvory. Takhle jsem se ten tvar snažil nadesignovat hodně alá LR,pár aut jsem kvůli tomu zkouknul.
Když si dáš svoje čelo a nebudeš mi časově držet nůž na krku,určitě by se nechalo domluvit..
Z druhý strany takhle:
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Tak lze nacvakat kamkoliv,do GL/kupé čela,který má jinej tvar,nebo třeba i do užovky,když se to bude někomu líbit. Jen už neumim měnit tvar tý 3.14či a asi bych v rámci svého pohodlí zachoval i stejnou rozteč mezi jednotlivými otvory. Takhle jsem se ten tvar snažil nadesignovat hodně alá LR,pár aut jsem kvůli tomu zkouknul.
Když si dáš svoje čelo a nebudeš mi časově držet nůž na krku,určitě by se nechalo domluvit..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Z druhý strany takhle:
-> ondie 02.06.21 21:08:32: parada... jedes do Besin, jo? nechces mi takove celo taky nekdy udelat? od Turecka o nem snim na rapida
to mi pripomina, ze Ti musim najit ten stitek 1.3
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> StepaNoFUN: Tak Ford. Věřím, že poslední Mohykán nejvíc nejlepšího auta před záhubou - Mondeo (Fusion) 2021 (a jebač Superbů :)) to bude mít pořád. R.I.P. Já bych ten 2.0 Powershift 4x4 snad ještě z finální serie vzal. V liftbacku. Po roce provozu. Snad to pár dealerům na západě zůstane skladem.
-> Hurdis: jakej standart? Mam 3 roky stary auto a je tam 134. Ale je fakt, ze nakladni a tam "nemuseli".
-> Milan 136: No tak právě od přelomu 16-17 to je standart. A po těch 3-4 letech provozu se začíná hromadně řešit první údržba, bo se na předepsané jaxi sralo, že. Jsme doma.
Už s kamarádem řeším, že novou mašinu koupím a nechám jí do provozu za podíl. Tady v okolí ji má opravdu málokdo a ceny jdou od 2,6k do max plnění 350g.
Už s kamarádem řeším, že novou mašinu koupím a nechám jí do provozu za podíl. Tady v okolí ji má opravdu málokdo a ceny jdou od 2,6k do max plnění 350g.
-> DEKODOVAC: Ano. Dle data vyroba 12 1999 a stav spon by tomu odpovídal - rozdrolil sem je v ruce. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Hurdis 02.06.21 22:07:48: To bez toho dokážou fungovat?
U Škodovky to máme cca od 2017. To je dost dlouhá doba.
U Škodovky to máme cca od 2017. To je dost dlouhá doba.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jj. Fakt mne dost překvapilo, že kamarádi vlastnící nové moderní servisy to ještě nemají. A musel jsem na blind jinam do garáže, kde naopak po zvednutí mobilu - "přijeďte klidně do půl hodiny, všeho necháme, koupili jsme nový stroj".
-> Hurdis: Chladivo, či?
Absolvování menšího školení v rozdílu mezi R134A a R1234YF a že si musím pro těch 800g někam popojet. Za ty kačky popřemýšlím, jestli nezainvestovat do mašiny pro servis, kde to chybí.
Nevařeno,prolisováno.
E: (Na foto jsou ještě otřepy,pak dofackováno šábrem)
E: (Na foto jsou ještě otřepy,pak dofackováno šábrem)
-> Borderer: a ten filter je z benzínového motora?
Vite jak vypadá palivový filtr po 420t kilometrech? Já už jo, protože uhnily spony. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 29.05.21 12:32:17: Tak ta "haudérjů" příšerka by byla určitě ráda,kdybych ve Felicii zachraňoval planetu o trochu nižší spotřebou třeba jako Tomaso :)
Ale jelikož jsem ignorant,tak na tvojí otázku odpovídám jednoznačně za Bééé
-> Jarda: U těch ropovodů (obecně) by bylo zajímavý vzít endoskop a vidět reálnej stav uvnitř,kam už oko nedohlédne..
Ale jo,pokud nepotečou (vodní kámen,to je prevít),tak horší to snad nebude,zvenku je to parádní,to je jasný,proti tomu nic..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ale jelikož jsem ignorant,tak na tvojí otázku odpovídám jednoznačně za Bééé
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: U těch ropovodů (obecně) by bylo zajímavý vzít endoskop a vidět reálnej stav uvnitř,kam už oko nedohlédne..
Ale jo,pokud nepotečou (vodní kámen,to je prevít),tak horší to snad nebude,zvenku je to parádní,to je jasný,proti tomu nic..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pilot 105 31.05.21 12:44:47: u zarovyho? u galvanickyho je HCl problem, takhle mi hnije chladicovka, ale kupodivu blataky ne, na prani mi ten spoj nenamocili...
-> Borderer: Probíhá, ale odrezení pouze v rámci povrchové koroze a kyselina ve spojích, pertlech apod. zůstane, několikrát vyzkoušeno. Barvu to neveme, takže nápravnice apod. díly lakované ponorem se uvitř nenazinkují buď z důvodu velké koroze, nebo zbytků barvy, která se akorát spálí. Uvědom si, že všechno probíhá hromadně, takže Ti navěsí čistý díl vedle zkorodavného, plech vedle masivního železa a to všechno projde tímto procesem, aby došlo ke správnému pozinkování mělo by dojít k prohřátí dílu na teplotu lázně a co se asi stane když jeden díl má 1 mm a druhý 10 mm? Na konci z toho něco vypadne, ostříhají drátky, defekty zastříkají zinkovým strejem a poprd.li. Můžeš se pak hádat, oni Ti zamávají před nosem normou a můžeš jet domů. Chce to trochu přemýšlet, v rozumných zinkovnách Ti rovnou řeknou, že to je špatný nápad, ale jsou lidi co si myslí, že zinek je nej... Každá povrchová úprava je vhodná na něco jiného a ne slepě používat jednu metodu na všechno. Navíc on ten zinek ve slaném prostředí zmizne taky hodně rychle, takže barvičkování se stejně nevyhneš a ještě ho musíš před nátěrem oxidovat třeba čpavkovou vodou, nebo ho nechat pár měsíců přirozeně oxidovat, na čerstvém zinku nic držet nebude.
-> Pilot 105: To neprobíhá jako u komaxitu? Tedy kyselina pro odrezení, pasivace a pak se nanáší povrchová ochrana?
-> Pilot 105: Ono jelikož mi dokázali div né zmrvit držák na rezervu na karavan, která rozhodně z plechů nebyla a to tam byly ty díry vyvrtaný podle jejich požadavků, tak o "obsluze" v zinkovnách nemám valný mínění. Takže bych jim plechy asi fakt nedával.
-> Jarda: Ano zadohrabová, ale ono je to ve výsledku jedno. Jak ji uvnitř očistíš od koroze? Ve všech spojích plech - plech Ti zůstane kyselina. Nebezpečí deformace. Nevíš kdo a jak to zavěsí, tzn. nebezpeší vzniku zinkového "ingotu" atd. Podle mě zinkovat tyhle členité díly je hovadina. Otryskat, odrezovač, základ, vrch, dutinu prolít voskem a máš pokoj.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tomaso435 29.05.21 21:51:05: Viz -> Mr._Nosferatu 29.05.21 22:11:59: - ono totiž tohle jde těžko pochopit jinak: -> Tomaso435 25.05.21 19:52:04:
-> darklord 29.05.21 12:43:20: ja ted jezdim rapidem za 7 plynu a to mam 185 gumy, no dost jsem to priskrtil a kdyz bych chtel, tak to poradne nejede, ale zalezi od kvality plynu
zase tech 95h/km je prijemne proti bluesky, ktera jezdi za 2 kacky
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pilot 105 29.05.21 11:04:36: myslis zadohrabovou? to asi tema malejma dirkama nevyteklo.... feldacka a octa s tim doufam nebude mit problem a do rapidacke budu muset udelat otvory
-> Tomaso435 25.05.21 19:52:04: já, nejspíš i ostatní to pochopili tak, že při 170km/h jedeš za 7l/100km…
-> dragon_cb_cz 29.05.21 13:22:43: -> StepaNoFUN: přijde ti příklad popisované trasy za 7 litrů s dobou jedné jizdy 2 hodiny Mýto-Zlin celá jako dálnice?
... Přečtěte si to ještě jednou.
... Přečtěte si to ještě jednou.
-> Tomaso435: Hele nemáš Ty náhodou na palivovým vedení ty kouzelný magnety? Já si fakt jinak nedokážu ty svoje spotřeby vysvětlit.
To že píšeš ze ve 170 ti to jede za xx a nakonec je to průměr na dálku, kde těch 170 byla jen část cesty, je asi jako kdybych konstatoval, že moje dodávka, která má 3t žere 9 i když s ní lítám i 150. Ale nakonec mi to ukáže že ten průměr 9 je při průměrný rychlosti cca 50km/hod, protože mezitím jezdím i couračky. Na tý dálnici při 150ti to jezdí okolo 13...
To že píšeš ze ve 170 ti to jede za xx a nakonec je to průměr na dálku, kde těch 170 byla jen část cesty, je asi jako kdybych konstatoval, že moje dodávka, která má 3t žere 9 i když s ní lítám i 150. Ale nakonec mi to ukáže že ten průměr 9 je při průměrný rychlosti cca 50km/hod, protože mezitím jezdím i couračky. Na tý dálnici při 150ti to jezdí okolo 13...
-> Tomaso435 29.05.21 13:01:58: to akoze felicia je lepsia ???
Alebo su aj ovela lepsie auta ale felicia to nieje ??? To plati.
Dost zasadne![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Alebo su aj ovela lepsie auta ale felicia to nieje ??? To plati.
Dost zasadne
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tomaso435 29.05.21 13:01:58: V tej rychlosti je motor v zátěži permanentně. A mluvil jsi o tom, že za 7 jezdíš těch 170km/h, ne že za 7 jezdíš když se to jednou za cestu na těch 170 rozjede ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator 29.05.21 12:05:16: V tej ryhlosti to bere cca 11.2 když je motor v zátěži . No a jelikož nebydlím u dálnice a v Praze na dálnici taky nekončim a 90 to jede za 4.7 a jinak dlouhodobou mam . létě 5.5 a zimě 6.2 , tak fakt nevím co je nereálný na výsledku motání se kolem 7l když si na to prostě šlapnu.
Jinak ted sem absolvoval 400km v tom českým snu 1.9tdi kombi.... Ty vole, to bylo vážně za trest :/
Jinak ted sem absolvoval 400km v tom českým snu 1.9tdi kombi.... Ty vole, to bylo vážně za trest :/
-> darklord: Jsi mě přinutil zapátrat kam jsem psal tankování s GLSou a vychází to 7.6l/100km, ale já jezdil hlavně Prahu, na dálnici vůbec, na známku jsem byl moc socka
Ale jinak jsem jí taky nešetřil (a stejně moc nejela).
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: kombi spotreba 742.13 ked som s tym bezne jazdil (10+ rokov nazad) vysla za necelych 50tkm na cislo 8.2l/100km. Dialnice zasadne noha na podlahe.
-> palinator 29.05.21 12:05:16: Tak nějak. Teda že na dálku jede Bukaj mezi 6 a 7 litry asi proč ne, jen nevěřím tomu, že pořád drtí plnej...
-> Tomaso435 27.05.21 19:18:39:
Takovejch fotek dám plnou prdel. Taky s Rapidem pojedu 5 km rychlostí 190 a pak postnu fotku, že to za 150 km sežralo dle PP jen 3,9. Protože zbytek cesty pojedu normálně.
On i ten blbej palubák, pokud přepneš na okamžitou spotřebu, tak při splnění podmínek jako je ustálená rychlost a rovina, ukáže víceméně skutečnou spotřebu, kterou by to za danech okolností mělo. Takže pokud ta MPI Fabie ukáže při tý palbě 180 km/h spotřebu 12/100 a to jakože fakt ukáže, tak není možný, aby na konci takový jízdy byl průměr 7,2. Pravdou ovšem je, že se mi zdají diesely náchylnější na rychlou jízdu, pokud nejsou vyloženě zpřevodovaný hodně do rychla. Třeba u 1,4 TSI nebyl kupodivu při jízdě po dálnici nárůst spotřeby výrazný. U mýho Ovčího TDI značný.
Bukajovu zázraku s dálnicí za pět a plnej pod 6 taky nevěřim. Pod 6 se dá se zadomotorovou škodovkou jet jen při vyložený ecorally a už jen snaha o mírně sportovnější jízdu znamená katapult spotřeby o 2-3 litry výše. Ostatně moje dlouhodobá spotřeba se 120 někde mezi 8-9 litry mluví za vše.
Popíráte tady fyzikální zákony.
Takovejch fotek dám plnou prdel. Taky s Rapidem pojedu 5 km rychlostí 190 a pak postnu fotku, že to za 150 km sežralo dle PP jen 3,9. Protože zbytek cesty pojedu normálně.
On i ten blbej palubák, pokud přepneš na okamžitou spotřebu, tak při splnění podmínek jako je ustálená rychlost a rovina, ukáže víceméně skutečnou spotřebu, kterou by to za danech okolností mělo. Takže pokud ta MPI Fabie ukáže při tý palbě 180 km/h spotřebu 12/100 a to jakože fakt ukáže, tak není možný, aby na konci takový jízdy byl průměr 7,2. Pravdou ovšem je, že se mi zdají diesely náchylnější na rychlou jízdu, pokud nejsou vyloženě zpřevodovaný hodně do rychla. Třeba u 1,4 TSI nebyl kupodivu při jízdě po dálnici nárůst spotřeby výrazný. U mýho Ovčího TDI značný.
Bukajovu zázraku s dálnicí za pět a plnej pod 6 taky nevěřim. Pod 6 se dá se zadomotorovou škodovkou jet jen při vyložený ecorally a už jen snaha o mírně sportovnější jízdu znamená katapult spotřeby o 2-3 litry výše. Ostatně moje dlouhodobá spotřeba se 120 někde mezi 8-9 litry mluví za vše.
Popíráte tady fyzikální zákony.
-> Jarda: 270°C? Zinek taje při 420°C, takže ten stabík můžeš víš co...
Jinak už jsem viděl i nápravnici v zinku, ale hádej kolik vážila.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak už jsem viděl i nápravnici v zinku, ale hádej kolik vážila.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 29.05.21 01:24:00: Kam jsi to dával zinkovat? Taky bych ropovody potřeboval nazinkovat.
-> ondie 29.05.21 03:32:49: trubky jsou prave vevnitr, je to zarovej, hele rozpera prisla na 8,-kc :) takze neresim...
Jak budu poprskanej u spodku chladicovky a zadnich lemu, to uvidim :), ale proste daval jsem ji novou na tu s bilou kapotou, fakt osetril a po zime uz orezava.
Co z tohodle je spis hloupe, je ten zadni stabik, ale neverim, ze by se uplne vyzihal a vetsina feld ho stejne nema.
A u te rozpery, proste katodicka ochrana - trochu min budou hnit hrnky tlumicu :).
Nakonec jsem radeji nedal na zarovej predni octa stabik, natru to jen v miste silentu zinkovym epoxem a premyslim, jestli neco nepodelam, kdyz bych dal na zarovej zadni felda napravnici, docela rad bych funackou, ta je slusne orezla a jine pick napravnice nemam, jen nevim, co je to za material, jakejma vlastnostma a co tech 270°C muze udelat.
A kolega rikal, ze nejakej jeho znamej rozrizl z nejakyho offroada ram, protoze se nevesel do lazne a po zinkovani to zas svaril, do toho bych zas nesel ja, ale kazdej to mame jinak...
Jak budu poprskanej u spodku chladicovky a zadnich lemu, to uvidim :), ale proste daval jsem ji novou na tu s bilou kapotou, fakt osetril a po zime uz orezava.
Co z tohodle je spis hloupe, je ten zadni stabik, ale neverim, ze by se uplne vyzihal a vetsina feld ho stejne nema.
A u te rozpery, proste katodicka ochrana - trochu min budou hnit hrnky tlumicu :).
Nakonec jsem radeji nedal na zarovej predni octa stabik, natru to jen v miste silentu zinkovym epoxem a premyslim, jestli neco nepodelam, kdyz bych dal na zarovej zadni felda napravnici, docela rad bych funackou, ta je slusne orezla a jine pick napravnice nemam, jen nevim, co je to za material, jakejma vlastnostma a co tech 270°C muze udelat.
A kolega rikal, ze nejakej jeho znamej rozrizl z nejakyho offroada ram, protoze se nevesel do lazne a po zinkovani to zas svaril, do toho bych zas nesel ja, ale kazdej to mame jinak...
-> Jarda: Nemyslim tim rejt,máš to pěkný,ale zinkoval bych jen montovačky.. u sváření je to spíš na obtíž než bonus..
-> Jarda: zvenku hezký.. ale!
Zinkovat i tlumičovou vzpěru mezi feldí tlumiče je trochu úlet..
Trubky chválim,ale vždycky je to víc jen o tom jak vypadaj spíš zevnitř než zvenku..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A k tomu repaplechu už ti tu taky napsali pár argumentů.. už si to sám vařil,už sis to ochutnal?
Zinkovat i tlumičovou vzpěru mezi feldí tlumiče je trochu úlet..
Trubky chválim,ale vždycky je to víc jen o tom jak vypadaj spíš zevnitř než zvenku..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A k tomu repaplechu už ti tu taky napsali pár argumentů.. už si to sám vařil,už sis to ochutnal?
Nechci házet nikomu do ničeho vidle,ale když jedu já s Filckou 170 po D,tak s BMM (která v takovejch chvílích mimochodem uvažuje nad smrtí) platim tak 10+ na sto,když s AEE je to o něco levnější,tak 9+na sto...
Nevím,líp mi to prostě nejde.. asi mám rozštelovaný karburátory :D
Takže nevim.. umět jet 170 za 7, tak zvlhne Gréta i moje peněženka..ale neni to tam,smolík pro mě.
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Nevím,líp mi to prostě nejde.. asi mám rozštelovaný karburátory :D
Takže nevim.. umět jet 170 za 7, tak zvlhne Gréta i moje peněženka..ale neni to tam,smolík pro mě.
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz 27.05.21 20:23:09: na to ze tam jezdím celkem často, ještě mi to neujelo.. tuk.tuk.
-> StepaNoFUN: No já mám pocit, že je tu ještě jedna varianta ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435: A fotka z ulice V Holešovičkách v archivu není? Nebo jí úřadníci ještě nestihli poslat?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435: A fotka z ulice V Holešovičkách v archivu není? Nebo jí úřadníci ještě nestihli poslat?
-> StepaNoFUN 27.05.21 19:13:43: s fabií sem takto například dojel za 7,2 do zoo v tróji , tak já nevím čo robím zle...