-> radekp 01.06.20 19:18:50: Lanka bowdeny - to vozím do Prahy na Zbraslav. Ale neumí i tažno-tlačný? To v tý praze neuměj.
BTW: Opava je pro mě z ruky... Ale v nejhorším.... ;-)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
img.skoda-virt.cz/forum_u
pload/.../4_104_1212__2016
-01-23_20-30-00_87.jpg
vsechna zebra jsou vzite uplne a rovnomerne, kamos ma soustruh, kterej koupil, kdyz rusili halu, byl na te hale pry nejlepsi, stred i obvod pry udelal na jedno upnuti
vsechna zebra jsou vzite uplne a rovnomerne, kamos ma soustruh, kterej koupil, kdyz rusili halu, byl na te hale pry nejlepsi, stred i obvod pry udelal na jedno upnuti
-> stepan: Na moji aktualni garazovou hracku koupim chlazeny kotouce od nejshitovejsi ciny az po origo, takze si dovolim se diplomaticky nazaradit :-)
-> dragon_cb_cz: To je přesně to co jsem psal. Nicméně teoreticky můžeš nevyváženost rozhodit tím, že ho upneš s axiální házivostí (do "osmičky") a ubereš tudíž někde víc, někde míň materiálu na "šířku". Ale troufnu si tvrdit, že to bude jak sem psal - +-1g. Samzřejmě se šířkou kotouče tahle nepřesnost přibejvá.
T#2 má pravdu v tom, že tohle při zvětšování díry odpadá, ale osobně v tom nevidím problém.
Jo stočit (nejhůře jetý) kotouče na plochu, to už je horší. Asi tak 10ti násobně horší. Tam člověk kolikrát neví, od čeho se chytit a i člověk, kterej mě učil na soustruhu (nedělal celej život nic jnýho, před důchodem dělal takový nepřesný věci, jako kyčelní klouby) prej několikrát kotouče zahodil, protože to prostě stočit nešlo, i když měl 2 nože proti sobě. I ten kus železa 25x25mm v páce 5cm dokáže zapružit. A když je ta plocha nestejně tvrdá, tak na 100% zapruží.
T#2 má pravdu v tom, že tohle při zvětšování díry odpadá, ale osobně v tom nevidím problém.
Jo stočit (nejhůře jetý) kotouče na plochu, to už je horší. Asi tak 10ti násobně horší. Tam člověk kolikrát neví, od čeho se chytit a i člověk, kterej mě učil na soustruhu (nedělal celej život nic jnýho, před důchodem dělal takový nepřesný věci, jako kyčelní klouby) prej několikrát kotouče zahodil, protože to prostě stočit nešlo, i když měl 2 nože proti sobě. I ten kus železa 25x25mm v páce 5cm dokáže zapružit. A když je ta plocha nestejně tvrdá, tak na 100% zapruží.
-> minno: v Moste sem jel ma zdejsi pomery celkem pomalu a pedal brzdy se propadal po 2,3 kolech.
-> StepaNoFUN: zkus erich prasek Opava. Lepi oblozeni na kde co, verim ze i hridel navijaku by umeli. Kdyby jsi chtel neco osobme vyjednat, predat, poslat, dej vedet.
Taky umi lanka, bowdeny a brzdove trubky na miru
-> StepaNoFUN: zkus erich prasek Opava. Lepi oblozeni na kde co, verim ze i hridel navijaku by umeli. Kdyby jsi chtel neco osobme vyjednat, predat, poslat, dej vedet.
Taky umi lanka, bowdeny a brzdove trubky na miru
-> King: Hlásíš se do klubu? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Takze 1.6. je nejen MDD, ale i mezinarodni den zmrdu?!![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 01.06.20 19:00:49: až na to, že po obvodě můžeš z toho udělat šišoid nebo jak to správně napsat. Samozřejmě v přehnaném měřítku a jak už se asi po páté opakuji, nevidím důvod kupovat kotouč co musím utočit po obvodu, když je možné řešit jen střed. Ale už mlčím, stejně se tu najde 150 lidí s názorem proti jen z principu... Ondie to vedle už vzdal a já tady pomalu taky. Z některých lidí je mě blivno jaký mají kachní žaludek, že -> StepaNoFUN:
-> dragon_cb_cz: Tak tímhle názorem ses mezi nás definitivně zařadil.
Když ten kotouč rozhodím tím, že ho excentricky (vůči díře uprostřed) obrobím na obvodu, nebo tím, že blbě zvětším tu středovou díru (posunu její střed), není to ve výsledku úplně to samé? Tak či onak přece jde o to, jak moc přesně trefím soustřednost těch dvou kružnic, ne?
Ale já tomu nerozumím zcela určitě (a zmrd budu nejspíš taky).
Ale já tomu nerozumím zcela určitě (a zmrd budu nejspíš taky).
-> Tuner#2: Zmrd, já vím. Ty zase nejsi schopnej přijmout jinej názor než svůj správnej.
-> StepaNoFUN: Dva Štěpánové, oba zmrdi a oba ze stejnýho okresu, to už smrdí spiknutím.
-> stepan 01.06.20 18:39:54: ne ty nejsi hejtr, ale ***** (OK nebudu se snižovat na tvou úroveň). Sereš se do mě v každém postu... A pokud nedokážeš pochopit, že je snažší a méně rizikové zvětšit o pár mm středící díru než obrábět chlaďák po obvodu, tak se dál nemám o čem bavit.
-> stepan: Taky se přidávám do klubu. Ale o mě se to ví už dlouho. :-)
-> Tuner#2: Kolik nevyváženosti udělá, když upneš kotouč s třeba desetinovou axiální házivostí do sousrtuhu (bez hodinek, jen na tupou stranu kudly) a stočíš jen obvod? Předpokládejme, že původní kotouč je přesnej a soustruh nemá vůle. Radiální házivost je tedy v tom případě prakticky 0. I kdyby tam byla taky desetina...
Zajímal by mě tvůj odhad. Můj je kolem 1g, nejhorší možná kombinace nevyváženosti při pórovitým odlitku v odtáčeným místě - 5g.
Proti tomu tvůj názor - když odtočíš středovou díru a usadíš to stejně nepřesně, tak máš celkovou házivost v podstatě stejnou. Ten kotouč bude házet celej, ale na díry to ještě dá...
Zajímal by mě tvůj odhad. Můj je kolem 1g, nejhorší možná kombinace nevyváženosti při pórovitým odlitku v odtáčeným místě - 5g.
Proti tomu tvůj názor - když odtočíš středovou díru a usadíš to stejně nepřesně, tak máš celkovou házivost v podstatě stejnou. Ten kotouč bude házet celej, ale na díry to ještě dá...
-> m8rinek: Jsem spolu s tebou, Synym a Krupem zmrd, no. Ale zase spolu s Jardou poslední přeživší nevyvážených kotoučů.
Já sem sérii uhnal v kopcích na severu prakticky hned, pak sem dal 4p na další sezónu a taky žádná sláva, s chladaky od Freju (Opel) + TeXtary desky a už to jde konečne brát jako že to brzdí dobře.
Faktem je že kufr byl na max. naložený a poměrně dost zatíženy.
Faktem je že kufr byl na max. naložený a poměrně dost zatíženy.
-> stepan: bez šance. Jsi hejtr!
-> Tuner#2: Gratuluju, jsi úžasnej. Moje řešení stojí za hovno a všech asi 10 lidí co ho mělo už nejspíš umřelo na nevyváženost kotoučů.
-> minno 01.06.20 18:15:00: jel jsi skutečně brzda plyn a nebo jsi dobržďoval se zařazenou rychlostí a udržoval nabírající rychlost kvaltem? Já vím co dělali brzdy TUNERovi na Zlatce když se tomu dával kopr a sám vím jak bylo jednoduché popravit brzdy s tehdejší Žlutou. Jednoduchý kotouč se sériovou deskou vydrží 2 - 3x prudčeji zabrzdit a je konec. Samozřejmě se tady bavíme o rychlostech výrazně nad 100km/h.
-> stepan 01.06.20 18:00:37: jinak vím o tom dost, řešil jsem kotouče tak, abych mohl mít různě silné podložky a nemusel řešit délku šroubů. Povedlo se...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.06.20 17:35:32: -> kraska98 01.06.20 14:52:13: Na 4P síla 9mm je opravdu nic moc a sériovou desku přehřeješ při druhém brždění. Takže pro toho kdo nechce jezdit DSka je kotouč co má 12mm dost dobré řešení prakticky bez úprav a viditelných změn na STK.Tak s tým rozhodne nesúhlasím. Mám sériové dosky (TRW), sériové kotúče (TRW) so 130 tkm na hrbe (hrúbka už bude možno aj pod 8 mm) a s predkom nie je najmenší problém a ani nikdy nebol, ani pri zjazde Grossglocknera, s bŕzd sa dymilo, ale žiadny pocit vädnutia bŕzd sa nekonal. Brzdy mi citeľne vädli už po trochu viac brzdení 2p série, po prechode na 4p série problém s vädnutím bŕzd odpadol, resp. sa výrazne oddialil...
-> stepan 01.06.20 18:00:37: Ta Alfa má 257mm. OK je to 5m po obvodu a občas je to žebrování dost utopené (záleží na výrobci kotouče). Ale stále nechápu proč to utáčet po obvodě, když je dostupná verze 247mm a řešíš jen střed... Daleko větší riziko chyby a rozvážení...
-> Tuner#2: Víš o tom houby, ale plácat musíš o všem. Žebrování jsem se ani nedotknul...
-> SO545 01.06.20 17:55:02: přesně tak, je to všechno o upnutí a nastavení na hodinky. když se s tím nikdo nebude mazlit, tak ale pořád menší škodu napáchá zvětšení středové díry než ho utáčet celý po obvodu včetně žebrování, do kterého to taky zasáhne.
Ale štěpán i kdybych na bílá kola napsal bílá, bude pokaždé na mě reagovat černá.
Ale štěpán i kdybych na bílá kola napsal bílá, bude pokaždé na mě reagovat černá.
-> stepan 01.06.20 17:48:49: ak sa to spravne upne a zrovna nic sa nestane...
ak sa to upne na hulvata bude to naprd ako na dieru tak po obvode...
stacal som naboje : priprava asi 1h praca na 1min...ale bezi to do jednej stovky...
upnute na hulvata bolo by to par desatin...
ak sa to upne na hulvata bude to naprd ako na dieru tak po obvode...
stacal som naboje : priprava asi 1h praca na 1min...ale bezi to do jednej stovky...
upnute na hulvata bolo by to par desatin...
-> Tuner#2: Když myslíš, že se tím tolik rozhodí...
-> stepan 01.06.20 14:41:42: Skutečně? Myslím, že je snažší stočit středovou díru než si rozhodit kotouč co váží pomalu 5kg obrobením po obvodu...
-> kraska98 01.06.20 14:52:13: Na 4P síla 9mm je opravdu nic moc a sériovou desku přehřeješ při druhém brždění. Takže pro toho kdo nechce jezdit DSka je kotouč co má 12mm dost dobré řešení prakticky bez úprav a viditelných změn na STK.
-> kraska98 01.06.20 14:52:13: Na 4P síla 9mm je opravdu nic moc a sériovou desku přehřeješ při druhém brždění. Takže pro toho kdo nechce jezdit DSka je kotouč co má 12mm dost dobré řešení prakticky bez úprav a viditelných změn na STK.
-> StepaNoFUN: renovak?
Vrtal jsem se v jednom navijaku. Nenapada nekoho kde vzit neco jako brzdovy oblozeni "v metrazi"? Potreboval bych neco s vysokou ashezi na kovovejch plochach, sila tak 3 mm. Kolecko asi o prumeru 5cm.
-> palinator 01.06.20 14:55:32: ja mam novej origo jen jeden kus uz stazenej na prumeru pro 4 pisty, ale asi ho na nic davat nebudu, tak bych ho mozna za neco vymenil...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.06.20 14:11:55: jj urcite, me to tenkrat udelal kamos za flasku rumu
-> kraska98:
Máš za pár korun origo 2p kotouče? Já mám jen jeden pár, tak že bych přikoupil.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Máš za pár korun origo 2p kotouče? Já mám jen jeden pár, tak že bych přikoupil.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A když už jsou ty kotouče na 4 písty takové nedostatkové zboží, tak nebylo daleko nejsnadnější možná úprava stočit kotouče, na 2 písty, které se dají stále vpohodě sehnat za pár korun, než řešit u kotoučů z Opla a bůhví čeho stočení vnitřního průměru, převrty, broušení nových destiček a podobné záležitosti ?
Co je za problém stočit průměr? To je ta nejsnadnější možná úprava.
-> Tuner#2: Ano, má opravdu toto.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.06.20 14:11:55: no a ktory ze je to ten vhodnejsi zaklad? Ja mam dake chladaky asi od sakyho, ale neviem moc precitat na obvode kotuca oznacenie, len logo Brembo
-> Jarda - zrušená registrace 01.06.20 13:23:44: hele a máš opravdu toto? To by se musel utočit i na průměru na 247mm. Neříkám, že by to nešlo, ale proč, když je vhodnější základ. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator 01.06.20 13:15:53: ale my se bavíme o chlaďáku, tl. 23mm ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.06.20 13:05:27: jasne, vzdyt jsem se s Tebou i o tom bavil pred nejakym mesicem, musi se jen zvetsit stredova dira a stahnout na prumeru, mam nejaka polska bremba na zlutym
edit: nebo feroda mam, ja uz ta pamet...
tuning.autodoplnky.cz/brz dy/.../zimmermann-predni-b rzdove-kotouce-vzduchem-ch laze-s142775101
edit2: nejaka takova cena byla tenkrat za oba
edit: nebo feroda mam, ja uz ta pamet...
tuning.autodoplnky.cz/brz dy/.../zimmermann-predni-b rzdove-kotouce-vzduchem-ch laze-s142775101
edit2: nejaka takova cena byla tenkrat za oba
-> Tuner#2:
Není to až taková věda (myslím ty ATE z Opla).![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
www.autodily-pema.cz/brzd ovy-kotouc-ate-24011301251
Není to až taková věda (myslím ty ATE z Opla).
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
www.autodily-pema.cz/brzd ovy-kotouc-ate-24011301251
-> Jarda - zrušená registrace 01.06.20 12:36:14: chladaky z Alfy??? Nevím že by pasovali, zatímco z Opelu jsem si teď naobjednal tři sady, takže na Žlutku už mám vystaráno. Dokonce jsou teď ATE za luxusní cenu když víš kde brát. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pilot 105 01.06.20 08:29:54: diky, to vidim jako verzi na BAZe, mozna i na LUXe a na cervenou 136 ikdyz na neco jsem chtel zase ty chladaky z alfy, co mam na zlutem, ale uz nikde nejsou k sehnani
Letos jsem zacal normalne jezdit se zlutym rapidem, mam na nem uz pres 10tis.km letos a ty chladaky jsou naprosto bezproblemove, vsechny seriovky kopaly.
Sice nikde nevidim prumer 2, ale predpokladam, kdyz opel, tak 100, skoda ze to neni 98, na to mi u tech alfa kdysi stepan dodal vlozky a nemuselo se nic prevrtavat.
Letos jsem zacal normalne jezdit se zlutym rapidem, mam na nem uz pres 10tis.km letos a ty chladaky jsou naprosto bezproblemove, vsechny seriovky kopaly.
Sice nikde nevidim prumer 2, ale predpokladam, kdyz opel, tak 100, skoda ze to neni 98, na to mi u tech alfa kdysi stepan dodal vlozky a nemuselo se nic prevrtavat.
-> Pilot 105 01.06.20 08:29:54: Potvrzuji, jezdil to tak bratránek na šedivém Rapidu, stačilo mírně ubrousit nové desky.
-> Bukaj: Použil jsem kotouče www.autodily-cardo.cz/-8/
brzdovy-kotouc-brembo-08-2
953-20 Stačí zvětšit středový otvor a převrtat rozteč pro uchycení, udělá každý trochu zručný strojař za pár stovek, nové desky se musí trochu obrousit, už si přesně napamatuji kolik, je to víc jak 10 let, ale tuším že do bylo cca 0,5 mm. Tady je porovnání se sérií skoda-virt.cz/cz/.../1391
49-kotouce-brembo-12-5-mm-
s130-g-r
-> vhml 01.06.20 07:52:27: arkov.cz, bral jsem je tam v pohodě kdykoliv skladem
-> vhml: no bud imbusy,alebo vybrat z kotuca vid foto
-> stepan: praveze netreba, iba nove oblozenie sa tusim nevojde
-> stepan: praveze netreba, iba nove oblozenie sa tusim nevojde
-> peter13789: Minimálně budou potřeba rozpěrky, ne? Nemyslím že třmeny mají takovou vůli.
-> peter13789 01.06.20 07:48:27: tam ale potrebujes ne uplne snadno sehnatelne imbusove srouby ne?