Co jste dnes udělali...

prohledat
123225 příspěvků (zobrazeno 7801 až 7850) od 06.12.2007 do 30.05.2024, založil/a iDawe
řadit dle data
23:19:16
29.07.2019
palinator
Že je v ČR nyní široká základna odborníků na reaktory RBMK jsem věděl, ale že i na MAX na Virtu, to jsem netušil. 3
upraveno 1x, naposled 29.07.2019 23:19:39
22:42:34
29.07.2019
Eidy
-> dragon_cb_cz, Antony: Podle Kellera to vypadá na nějaký standardní úkon, ale kovanej v tom nejsem. Kdysi jsem lítal RC modely, ale to má k Boeingu dost daleko. 1
21:39:26
29.07.2019
dragon_cb_cz
-> Eidy: Já právě (z jiného rozhovoru) pochopil, že tenhle systém je aktivní i při tom tebou zmíněném "ručním řízení" - že nejde jednoduše deaktivovat/obejít - běžný postup na to nestačí. Je to v zásadě i logické - jeho smyslem je právě korigovat chyby pilota při ruční pilotáži. Ale právě proto by měli být piloti explicitně školení v tom, jak poznat jeho selhání a rychle ho deaktivovat - a to se nestalo.
17:38:34
29.07.2019
Antony - zrušená registrace
-> Eidy: jsou cvičení aby poznali přetažení letadla, kdy se blíží max úhel náběhu, než se utrhnou proudnice nad křídlem. Tenhle systém je ale nadřazenej jejich pokynům. Takže když jim poprvé zasáhl na základě špatný hodnoty z čidla do řízení, nastavil se stabilizátor o 2,5 stupně nahoru. Takže se jim čumák propadl dolů. MCAS vypnuli, nic se nezměnilo, pořád letadlo tlačil dolů. Když ho zapnuli, opět jim místo stabilizace letu o 2,5 stupně potlačil čímž se už vlastní stabilizátor dostal do nastavení, že ani plně přiřažená výškovka nestačila na jeho eliminaci.
17:27:09
29.07.2019
Eidy
-> dragon_cb_cz: Pusť si ten rozhovor. On tam říká, že v takovéhle situaci se hned přechází na ruční ovládání. Že je to součástí tréningu po nějaké nehodě už někdy v 70. letech nebo tak. Že je to jedna ze základních věcí.
17:18:26
29.07.2019
dragon_cb_cz
-> Eidy: No, řešení to možná má, ale museli by na něj být proškolení - pokud ve chvíli kdy ti počítač začne stáčet čumák letadla k zemi musíš začít hledat v manuálu co se sakra děje a jak tu věc vypnout, tak na to moc času nemáš. A celý problém je v tom, že právě aby se nemuseli piloti nově proškolovat/certifikovat na nový typ, tak se to snažil Boeing protlačit jen jako modifikaci existujícího... a tudíž piloti proškolení nebyli.
16:22:02
29.07.2019
Eidy
-> Antony a další: Já tomu zas tak nerozumím, ale kráce po druhé nehodě jsem viděl rozhovor s panem Kellerem a on tvrdí, že na tohle standardně piloti cvičeni už 40 let.

tv.idnes.cz/rozstrel/rozs trel-ladislav-keller-cely- zaznam-letadlo-letectvi-ce sko-pilot-boening-737.V190 326_125624_idnestv_jaha
15:21:05
29.07.2019
saskyn2
-> dragon_cb_cz 29.07.19 14:48:17: Hele já zase asi dokážu pochopit že certifikace nového typu stojí masakr a trvá dlouho, takže čistě z ekonomického hlediska zase celkem chápu že se držej zuby nehty 737, jen už nechápu způsob kterým to provedli. Ale jsem laik, prd tomu rozumím.

-> Antony: Však jo, to by úplně stačilo aby piloti hned věděli co se děje. Neříkám že je to ideální postačující řešení, ale těch 300 lidí by to s velkou pravděpodobností zachránilo.
14:48:34
29.07.2019
Antony - zrušená registrace
Ale za příplatek bylo jen upozornění, že každý čidlo má jinou hodnotu AoA, ne že MCAS bral hodnoty z obou 4
14:48:17
29.07.2019
dragon_cb_cz
-> saskyn2: No "židovina" je tam asi hlavně to, že obechcali co mohli, aby mohli stále tvrdit "je to pořád 737" i když už vlastně není... ale tomuhle teda prd rozumím, jen že se pohybuju ve vývoji software a trochu tuším, jak některé věci fungují a jaké přístupy se uplaťnují - a dovedu si představit, proč v letectví fungovat nemůžou (i když v běžném software to problém není). Ale to by bylo na delší vysvětlování.
14:41:53
29.07.2019
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Jo AoA čidla jsou dvě(což je mimochodem taky málo) ale MCAS bere hodnoty jen z jednoho, což je prostě stupidita, příplatek za display který by to též vyřešil je židovina nejvyššího kalibru.
14:19:07
29.07.2019
dragon_cb_cz
-> saskyn2 29.07.19 13:33:57: Mám pocit, že čidla tam byly dvě, resp. byly tam už dávno před tím systémem. Jenže ho dělal někdo, kdo byl více programátor a méně letecký inženýr - takže prostě vzal dostupnou hodnotu z jednoho čidla a s tím se spokojil. Což je za určitých okolností naprosto validní přístup, ale v letectví fakt ne-e... bohužel tenhle mezi-obor, něco co bych napsal "vývojář autonomních řídících systémů" je zoufalej mladej a podobných chyb určitě ještě pár bude 8
13:39:43
29.07.2019
minno
-> darklord 28.07.19 20:12:51: A nie je to pre tento prípad jedno? Len som Pištovi hodil prvý link čo mi google ponúkol s radarmi lietadiel :)
13:38:28
29.07.2019
Antony - zrušená registrace
-> Jumbo: ono je to jen z části jak píšeš. Motory dostal nový, posunulo se těžiště, vektor tahu byl taky jinej, ale důležitý je, že řízení přestalo mít lineární průběh a letadlo je náchylný na přetaženi, překročení mezního úhlu náběhu. A aby to srovnali, instalovali MCAS. jenže měl mít původně omezení jednoho zásahu do vyvážení o 0.6 stupně. Nakonec mu dali (mimo certifikaci) zásah 2,5 stupně, po vypnutí systému proběhl reset a mohl jít o dalších 2,5. A když bylo vadný čidlo, než to chudáci stihli vypnout, byli na zemi.
13:33:57
29.07.2019
saskyn2
-> Jumbo: Já bych jim tohle ani nevyčítal, ale to že tam to čidlo dali jen jedno a indikaci za příplatek je fakt mazec. Holt je vidět o kolik je pro ně přednější úspora než bezpečnost, tohle absolutně posrali8
13:24:59
29.07.2019
Jumbo
-> Antony: MCAS je taky zajímavý příběh... Je to hlavně o tom, že se Boeing snažil v rámci úspor natahovat a vylepšovat už zastaralou konstrukci 737ky, kdy to letadlo bylo konstruované na motory s menším průměrem, takže má křídla dost nízko. S příchodem motorů s větším průměrem to napřed řešili rovnou spodní hranou motoru, což už ale u MAXu nešlo a tak ty motory posunuli nahoru a dopředu, címž úplně rozhodili vyváženost letadla a stalo se strašně přecitlivělé na pád po čumáku dolů (těžiště moc vpředu) a běžný software by s tím strašně bojoval. Takže přídali systém MCAS, který letadlo stále rovnal (zvedal čumák) a dali mu k tomu nové čidlo. Bohužel to čidlo přestalo fungovat a MCAS letadlo "rovnal" a stále zvedal čumák, čímž se stalo to, co se stalo...
13:02:51
29.07.2019
Antony - zrušená registrace
-> Jumbo: bohužel přesně tak, vždycky musí být nějakej průser, aby se "někdo chytil za rypák; viz teď MCAS
12:49:42
29.07.2019
Jumbo
-> Antony: Tak tehdy to bylo trochu složitější, vzhledem k tomu že byl TCAS novinka a navíc nebylo přesně specifikováno, kdo má přednost, jestli TCAS nebo dispečer. Pravidlo přednosti TCAS se "zabetonovalo" až po té nehodě, tak je to v letectví bohužel skoro vždycky...
12:22:35
29.07.2019
Antony - zrušená registrace
-> saskyn2: je to tak. Jenže oni se blbě ignorují pokyny letoveho dispečera 8
11:56:18
29.07.2019
saskyn2
-> Antony: Však kdyby ho poslouchali a ne nějakýho joudu na zemi tak to tak nedopadlo.
11:13:23
29.07.2019
Antony - zrušená registrace
-> saskyn2 28.07.19 00:10:04: u Bodamskeho jezera měli taky oba tcas a jak to dopadlo víme 8
09:56:55
29.07.2019
rsvancara
-> isti 27.07.19 23:16:50:

en.wikipedia.org/wiki/Tra ffic_collision_avoidance_s ystem

A jeden vtip k tomu :)



Věž: Aby jsme zabránili velkému huku, stočte se 10st na sever a klesejte do letové hladiny 6,9

Pilot: Jaký hluk myslíte?

Věž: Jako když se vaše DC-8 srazí B737-600, který letí proti vám

Pilot: Aha, provedu :)
09:00:19
29.07.2019
krtecek
-> MISCHO: to se připravuješ na tu revoluci v automobilovém průmyslu? říkali něco o biopalivu 2.0 3
20:51:03
28.07.2019
isti
-> darklord: Mne ten link nefunguje,takže som nič nestratil3
20:12:51
28.07.2019
darklord
-> minno 28.07.19 10:01:29: to je co za odkaz? akoze slovenskym podnikatelom vykradnuty flightradar s nekonecnou kopou srackovych reklam? Neni lepsi original? 3
17:50:02
28.07.2019
stepan
Chudák, spadnula mi na ní flexa:
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od stepan vložen 28.07.2019 17:50:02
13:36:29
28.07.2019
castrol
-> Tom Troll: nadhera
13:27:33
28.07.2019
MISCHO
Dalsia kopka ulozena
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od MISCHO vložen 28.07.2019 13:27:33
13:23:58
28.07.2019
MISCHO
Vcerajsi den dal zabrat
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od MISCHO vložen 28.07.2019 13:23:58
13:15:33
28.07.2019
palinator
-> Tom Troll:

3 3
12:45:59
28.07.2019
Tom Troll
3 3 čekal jsem to horší. 47
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Tom Troll vložen 28.07.2019 12:45:59
upraveno 1x, naposled 28.07.2019 12:46:07
10:01:29
28.07.2019
minno
-> isti: www.esky.sk/radar

Takže asi tak :-)
09:39:13
28.07.2019
isti
-> saskyn2: Je to možné.
00:10:04
28.07.2019
saskyn2
-> isti: Myslím že už někdy od roku 2000 je povinný tcas, takže ač to možná vypadá blízko, tak tam vůbec nic nehrozí
23:16:50
27.07.2019
isti
Dnes som videl niečo nezvyčajné.Dve velké dopravné liatadlá leteli oproti sebe pod oblakmi čiže dosť nízko(jeden určite chcel pristáť v BA čo je od nás cca 50km)Vlastne som videl iba tolko že obe prudko zatáčajú od seba a mohli mať medzi sebou kilometer,max dva.Neviem aká je povolená minimálná vzdialenoť medzi lietadlami ale toto vyzeralo dosť nebezpečne.
12:45:29
25.07.2019
Jumbo
-> Jumbo: Tak jeden fax to vyřešil, nejen že mám reakci, ale rovnou i papír... 3 3 3
06:43:27
25.07.2019
Jumbo
-> StepaNoFUN: Tak my máme ještě pořád v práci online-fax, protože nám Rakušáci posílají objednávky faxem, takže jsem toho využíl k zaurgování jedné soukromé věci v Polsku, kdy nikdo už 4 týdny nereaguje na email a telefonem se dovolat taky nedá...
17:00:16
24.07.2019
StepaNoFUN
-> Jumbo: Cece to jsem delal asi jednou v zivote... A dneska bych to uz zase neumel. Predpokladam do nemecka. Tam si na to potrpej.
15:21:18
24.07.2019
Jumbo
Poslal jsem fax... 1
21:59:33
22.07.2019
castrol
-> Jarda/felda: clovece ani ne ,aj ked sa to mozno montuje v jednej fabrike
21:38:47
22.07.2019
Jarda/felda
-> castrol 22.07.19 18:21:38: a nejni to všechno stejný v jiných barvách ? 3 3
18:21:38
22.07.2019
castrol
-> Bery: jj napr bashan ,jinling ,smc atd.
18:05:17
22.07.2019
Bery
-> castrol: tyhle stroje mají nějakou značku?
13:45:43
22.07.2019
castrol
-> Bery: co je to za znacku ?
13:13:48
22.07.2019
dragon_cb_cz
-> Borderer 19.07.19 08:48:09: Já jsem taky celý mládí proseděl u počítače... teda skoro celý. Všichni se mi tenkrát smáli, proč se v tom vrtám. Dneska se směju já jim 4
10:13:06
22.07.2019
Bery
asi bych se vešel do několika témat... od nákupu až mozna do....co jsme podělali.



koupili jsme takového průměrného číňánka a po hodině ježdění, 2 hodiny práce... ale ono to půjde. my ho naučíme;-)

první dojmy jsou ale nic moc.
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Bery vložen 22.07.2019 10:13:06
09:18:58
21.07.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda: OK :-)
19:58:15
20.07.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu 20.07.19 13:13:57: ale todle je popilek od spaleneho oleje... to jsem mel u nivy taky pri dlouhych trasach taky, od oleje bude, kdyz budes jezdit treba 2km couracky na nastartovani4
14:07:11
20.07.2019
mirecek.666
Projeli a následně započali s rozebíráním darce převodovky
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od mirecek.666 vložen 20.07.2019 14:07:11
13:13:57
20.07.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
Na co hodnotite tyto svicky? Motor zere olej, ale cekal bych ze od oleje budou cerny
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 20.07.2019 13:13:57
Extreme Tyres