![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> 1203sanita: -> Matthes, záškodník z TechWebu: -> Tabi: Hale fakt je a jde tam. Je ale pár věcí, jakože se musí vyndat cepy a jsou k tomu imbusy, montáž kabelů je třeba před montáří startéru do auta atd. Jde tam a funguje. Ale jak ho ochránim před teplem, to fakt nevim, když cívka je hned pod svodama a výfuk se kolem toho startéru obtáčí, to fakt nevim. Tve, to je jak kdyby člověku prodali boty, ale nesměl v nich chodit. ... trubku a hned ho jebni....
-> Jarda/felda: co jsme měli 8011, tak startoval normálně na 12V. Možná až 120tky (6ti válce) to měly jinak..
-> StepaNoFUN 01.04.17 21:26:18: u krystala stačí ten vehement že startuje na 24v ale normální soustava jede na 12v
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No, tak se u feldy s 250t km dělaly poprvé brzdy. Původně pouhá výměna vytahanejch lanovodů...nakonec vykoukly takto sjeté pakny a sáknoucí prasátka...tak objednáno a snad to zítra složím. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> castrol:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> miguelias: to nema stk ze zo tahas po lukach ?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ono si na Slovensku asi v otocenejch starterech libujou. Krystal měl jestli si dobře pamatuju taky startér opacne.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak ten vpravo jo,ale ten vlevo ne.Ale třeba tam pasuje taky,to nám musí objasnit Burák.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Vcera jsme s kamosem vymenili olej na Bramboraku a oslavili jsme to ne zrovna nepatrnym mnozstvim piva Bernard. Ty posledni 16tky Bohemian Ale nebyly nejlepsi napad :-) Nastesti jsem rano pohotove zaimprovizoval (spal jsem v pokojiku kamosovych deti) a bez dalsich skod jsem se zbytky vcerejsi oslavy trefil do prazdneho odpadkoveho kose :-) Na prezuti sluzebaku jsem se s vypetim sil dostavil v 10:00 ve stavu zombie a behem cekani jsem jim usnul na slunicku na trave pred servisem :-) Pijte s rozumem! :-)
-> Burák: A je to fakt starter na trosku? Dle me ne...
Kdybys to sem dal až dnes,tak bych řekl APRÍL,ale takhle to bude asi fakt...Hlavně nechápu proč to vůbec otáčeli...
Kde udělali soudruzi na Slovensku chybu? Doteď se startér do 1203 dával blbě, ted uz tam nejde skoro vubec
hlavně v návodu je napsáno, že se tam má dát nějakej plech, aby se to nehřálo. Problém je, že neni kam a jak, protože ten startér je obtočenej vejfukem celej ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> vhml: Na chvilečku má, aby se udělal tlak 16 bar, zapálilo se a odevzdalo klice trošku krutu pro krátký 5q.
Divil by ses jak málo stupňů takový kulatý palec má. Stejného zrychlení a plnosti naplnění však dosahuje vačka v inzerci co mají i Frei, má dokonce větší krouťák, jen není na okruhy a vrchy když chceš dotáčet s koňema a točit nesmysli i s OHV.
Divil by ses jak málo stupňů takový kulatý palec má. Stejného zrychlení a plnosti naplnění však dosahuje vačka v inzerci co mají i Frei, má dokonce větší krouťák, jen není na okruhy a vrchy když chceš dotáčet s koňema a točit nesmysli i s OHV.
-> Petr Urban 30.03.17 23:13:26: to už pomalu ani nemá smysl ten ventil vůbec zavírat ne
Ale jako tradičně parádní práce![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale jako tradičně parádní práce
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zakázková práce - vybrán palec z Česany s největším zrychlením a plochou otevření, vhodné umístění palců pro vrchový/okruhový motor v mé režii. Vačka s maximálně velkým a tuhým tělem, houževnatý materiál s povrchovou tvrdostí o 5 HRC tvrdší než originální vačka a o 10 HRC tvrdší než nitridovaná vačka, měřeno speciálním tvrdoměrem v kalírně pro měření povrchových vrstev. Podobnými hřídeli pro rally použití disponuji v vetším množství. Více případně do SZ.
Rozměr válců přesně k pístům, velmi jemné honování - malé tření, velmi rychlí zájezd.
Vrchová 1.4, H ojnice, odlehčené maximálně vše co se hýbe, vačka má na zakázku kombinace palců i jejich umístění, péra Anglie, velké ventily Německo prvovýroba, karb. 45 DCOE, programovatelné zapalování. Zítra k vidění na Sosnové v bílé replice kitu Felicia. Motor z nových dílů, blok jetý několik tisíc km.
-> Jarda: Vidiš to a já to dělám dobrovolně.
Měl sem možnost nahlédnout do jednoho "experimentu" co se s tím olejem v motoru reálně děje na benzín, natož na LPG a jaký sou reálný vlastnosti po ujetí 10, 15 tisíc km v normálním motoru. Při těch 10k kilometrů už kyselost oleje poměrně stoupala a když vezmu v potaz náchylnost mazacího systému u 1.6 a množství náplně, beru při provozu na benzín 10 tisíc kilometrů jako strop a na LPG 8 tisíc, protože je ještě kyselejší jak benzín. A něco na tom bude, spotřeba oleje klesla na nulu a motor si i přes značný nájezd přede jako kotě.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer 30.03.17 19:19:48: aha, tak to by me kleplo..., ja ted vymena po 15500km, staci mi, ze u tej ruskej srajdy musim menit po 10tis.km
a zjistil jsem, ze pritelkyne u 1.4mpi LPG uz zapocala 18. tisic
tak ji to o vikendu vymenim...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bery 30.03.17 20:15:04: Nikdy jsem zrovna Tebe nepovažoval za "protistranu"..
.
-> Tuner#2: bylo to hloupé a detinske.. stydím se. I když tohle spíš nahrává protistrane.
Už to víckrát neudělám.
Už to víckrát neudělám.
Já nevim jeslti je to dostatečně zřetelný ale tohle jsou svíčky taky z 1.6
Já nevim jeslti je to dostatečně zřetelný ale tohle jsou svíčky taky z 1.6
-> Bery 30.03.17 13:56:47: Stoji Te to za to? Nebo snad Urbi slibil slevu, kdyz budes psat tyhle komenty? Nevidim to poprve...
-> Jarda: Shell HX7, 10W40 a interval výměny mam kvůli LPG na 8 tisíc kilometrů.
-> Borderer 30.03.17 19:00:11: a jaky davas olej? ja z ME 10W40 presel u 1.6 na TQR 10W50, ale kamarad mi porad tvrdi, ze spis mam jit do tohoto: www.valvelinex.com/eshop/
valvoline-maxlife-10w40-4l
_d515.html
U nivy jsem na vazkach jestli dat tendle, ale v patnactce - VM 15W40 nebo Repsol 15W50, vymenik se mi tam nevejde kvuli planovanemu servu hnanemu od remenice :/, jedine bych musel dat elektricke treba z vitary a do toho se mi teda 2x nechce, ikdyz par lidi ho tam teda ma.
U nivy jsem na vazkach jestli dat tendle, ale v patnactce - VM 15W40 nebo Repsol 15W50, vymenik se mi tam nevejde kvuli planovanemu servu hnanemu od remenice :/, jedine bych musel dat elektricke treba z vitary a do toho se mi teda 2x nechce, ikdyz par lidi ho tam teda ma.
No, tak sem ještě využil pěknýho počasí vyměnil svíčky na feldě. Motor 1.6 AEE, auto najeto 250t km a takto vypadaj svíce po 50t km (cca 40t km na LPG)...hehe...a prej že tyhle motory stojej za prd... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Urbi: ty to jen meješ,ne? zbytek uprav dělá Véna aby to jelo,přiznej se...![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Dodělán áčkový Karb. pro Š130 L/A pana Štolfy. Tento rok nepojede půjčované 130RS, ale svoje staré L/A.
nabarvení brzd + letní kola a konečný výsledek už sleduje vrchní mechanik![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Co sem udělal? Poprvé sem letos ve feldě zmáčknul kouzelný knoflík a všecko funguje, takže se cítím nadmíru spokojený. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> isti: na fotkách vypadají krome strechy dobre i ty plecháče ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dnes som bol pozrieť na toto autíčko:auto.bazos.sk/inzerat/...
/Skoda-120-L.php
Ak by mal niekto záujem,interiér je pekný ale karoséria je zrelý do šrotu.
Predné blatníky sú prehnité,prachy sochárské dielo a na zadných lemoch nanitované plechy plus kýbel gitu,jedine strecha je v poriadku![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ak by mal niekto záujem,interiér je pekný ale karoséria je zrelý do šrotu.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: Jedná se o Suzuki Intruder Volusia
-> michael 27.03.17 18:50:31: jsem mywslel, ze jsi ulitlej jen na auta, ale peknej chopper
co to vlastne je? mamky pritel ma yamahu www.katalog-motocyklu.cz/
files/.../1329404693-yamah
a-xvs-650-a-drag-star-clas
sic-3683.jpg
jen ma na tom bile blikny a zadni kapkove svetlo diodove a to mi k tomu teda vubec nesedi...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
jen ma na tom bile blikny a zadni kapkove svetlo diodove a to mi k tomu teda vubec nesedi...
-> Borderer: Ty kola jsou na autě kolik let.... A opravdu jsm viděl daleko horší prasečiny a fungovalo to... Z tohodle bych vítr rozhodně neměl
Tatík měl pro 14" ALU taky kratší šrouby dozadu a delší dopředu. Při opačné montáži nešlo otočit kolem, páč ten šroub čuměl do bubnu. Kola o větší než standardní šířce, popř. s jiným ET mohou škrtat o kulák na řízení. Kvůli tomu jsme prodávali ATS Cup ve 13". Když ne samy, tak alespoň závažím. Pokud to disk umožňuje, tak bych se pokřižoval za lak na kolech a z vnitřní strany použil závaží s klipsem.
-> David29: Tak bych se k té kamarádce ještě vrátil, protože jestli má zimní na plechu a letní na hliníkách, tak si koleduje o průšvih...plecháče maj dosedací plochu kulovou (viz. www.skodashop.cz/data/...
/1273752732_Z--znam-cel---
obrazovky-13.5.2010-115809
-1.jpg ), hliníky (většinou) tam maj kónus (viz. www.inzerce-autodilu.cz/u
pload/.../357172.jpg ).
Jestli to jsou neoriginální hliníky nevím....?
Já mám za to že jo, jsou to snad 13, snad i stejná guma jako na těch plecháčích a má to znak škodovky...
Já mám za to že jo, jsou to snad 13, snad i stejná guma jako na těch plecháčích a má to znak škodovky...
Delší šrouby u Felicie jsou pro neoriginální hliníky, ale stačí blbě nalepit závaží na vnitřní hranu a už může škrtat o čep, je tam vůle asi 1mm.
-> David29: jo jo o páku řízení respektive kulovej čep
-> Borderer: Tak brzdiče sem myslel,že jsou stejné.. a to samý sem si myslel o těhlici i kulácích,tak mi to moc nešlo na rozum.. třeba to tu někdo popíše,kde byl problém.
Já o Fávo/Feldách až tak nevim,jen že mám podobnou zkušenost jako -> David29:
-> Borderer: Tak brzdiče sem myslel,že jsou stejné.. a to samý sem si myslel o těhlici i kulácích,tak mi to moc nešlo na rozum.. třeba to tu někdo popíše,kde byl problém.
Já o Fávo/Feldách až tak nevim,jen že mám podobnou zkušenost jako -> David29:
-> OTA-MTX:
Tak uvidíš v zimě, jestlis dobře udělal..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> šrek: To už dávno ne, pomáhal jsem to jen vyměnit kamarádce
-> ochoda: To jsem očekával také....
Jenže na původně zadních kolech bylo nalepený závaží na vnitřní straně (konkrétně tuším 15g, nebo 25g) a vpředu to škrtalo o čep řízení. Říkám no nic, tak holt to dám na zadek....
Takže výměna vlevo a pak zjištěn ten samej problém i na pravý straně
Takže jsem prohodil i druhou stranu a nazdar...
No, a najednou něco škrtalo vzadu. Hodně nasrán jsem to obhlíd a nic. Sundám kolo a bylo to dobrý. No nic, tak jsem ho tam vrátil, dal tam všechny šrouby a zase![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zkusil jsem tam dát plecháč a zase až po utáhnutí šroubů to škrtalo... Ani nevím proč mě to napadlo, ale porovnal jsem šrouby a jeden byl delší - při prohazování předek/zadek došlo u jednoho k jejich záměně. Takže jsem našel vpředu ten krátkej, prohodil je, a bylo to dobrý...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ten delší šroub zasahoval moc do bubnu...
-> ochoda: To jsem očekával také....
Jenže na původně zadních kolech bylo nalepený závaží na vnitřní straně (konkrétně tuším 15g, nebo 25g) a vpředu to škrtalo o čep řízení. Říkám no nic, tak holt to dám na zadek....
Takže výměna vlevo a pak zjištěn ten samej problém i na pravý straně
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No, a najednou něco škrtalo vzadu. Hodně nasrán jsem to obhlíd a nic. Sundám kolo a bylo to dobrý. No nic, tak jsem ho tam vrátil, dal tam všechny šrouby a zase
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zkusil jsem tam dát plecháč a zase až po utáhnutí šroubů to škrtalo... Ani nevím proč mě to napadlo, ale porovnal jsem šrouby a jeden byl delší - při prohazování předek/zadek došlo u jednoho k jejich záměně. Takže jsem našel vpředu ten krátkej, prohodil je, a bylo to dobrý...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ten delší šroub zasahoval moc do bubnu...
-> Tabi: -> Tabi 26.03.17 20:09:51: no vymyslet to celý, jako člověk bez představivosti jsem to měl dost těžké, zkus si to představit:D
třeba vymyslet uchycení k rámu, kterej je užší než to vedení táhel, nebo samožné přichycená táhel, protože vypadávaly z čepů, jako pro někoho jednoduchy, ale ja na tohle fakt nemam hlavu
-> Jozka: tady jsem udelal samomazný, nacpal jsem dovniř asi deci vazelíny:))
třeba vymyslet uchycení k rámu, kterej je užší než to vedení táhel, nebo samožné přichycená táhel, protože vypadávaly z čepů, jako pro někoho jednoduchy, ale ja na tohle fakt nemam hlavu
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)