skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
Tak druhou stranu fiesty sem zvládnul za 2 hodiny, když sem si všechny momenty pamatoval, nemusel nic hledat v knize, nikam jezdit a tyčku stabilizátoru sem měl uříznutou už od středy, tak to šlo dobře.
-> Jozka: To je důsledek toho, že mam na práci i koníček jedno místo. Jak sme měli na jře tu rozpravu o Autocontu, tak když se poštěstí, tak ti přivezu dárkovej balíček. 

-> koště: Tobě by se určo líbilo u jednoho mýho kámoše... u něj panuje v dílně (no, vlastně všude..) obdobná směs škodováckých zbytků a roztodivných počítačových komponent..

-> ZdeněkH - zrušená registrace 28.08.14 20:47:20: já taky začal s nápravou, chtěl sem vyměnit silentbloky v ramenou a končil u výměny nápravnice
-> Pavel P@nkáč: No no zase tolik si nestěžuju
A rozpadla se jen ráčna. Zase mám ji už kolik let a už hodně udělala a na to, že celá sada stála ani ne litr si myslím slušný. A to jsem nepopisoval na jaké zemi jsem to dělal. Na blátoštěrku v parku
a hezky vše nasáklé vodou po deštíku


-> stepan: ja si spletl tvuj nick se zdenkovím, omluva
-> Pavel P@nkáč: Dělám v garáži a nářadí mám řekl bych slušný.
-> stepan: ja o tve kvalite prace nepochybuju ale dokazu si predstavit jak to delas na zemi s rozpadajicím se naradím
potom tu je hroznej roman jak to slo vse na hovno...

-> stepan: přesně. Jo a čas jsem stáhl jen na 3 hodiny na stranu, ale zase bez odskočení na kafe nebo do obchodu 

-> Pavel P@nkáč: Optimisto. Kromě toho, že hodně servisů do auta s hydraulikou nechce sahat tak jsem se ptal jednoho servisu kam jsem už dřív s jiným autem zajel a cena 2000kč když to dobře půjde což kdybych nesháněl jiné těhlice a ramena tak by snadno nešlo. Těhlice je ok tam se moc věcí posrat nemůže, ale třeba rameno. Pokud by měli měnit silentbloky tak je tam jeden co je dost náchylný na polohu vůči rameni kvůli zdvihu auta. Tento silentblok co jsem četl při výměně posral nejeden origo servis Citroen a ti mají k dispozici origo příručky. A to nepočítám jak by si s tím mákli a o kolik by se to zvedlo kdyby to nešlo. A další věcí je to, že i když mám takové spisovatelské střevo tak mě to i baví. Odreaguju se u toho.
-> stepan: asi tak :) i kdyz uz jsem nasel servis, kterymu duveruju... bohuzel 50km od baraku :-)
-> Pavel P@nkáč: Ono dát auto do servisu není taková výhra, radši si to udělám sám, a sem klidnej, že je to udělaný dobře.
-> ZdeněkH: ja se divým že se stim tak peres na ulici vymenit cep, silenblok a remen by stalo v servisu tak hodinu prace cca 300kc? to bych se na to mohl...

-> stepan: Tak jsem se dnes pustil do podobné práce jako ty na té fiestě. U spolujezdce jsem potřeboval vyměnit spodní čep a klíňák.
Výměnu spodního čepu jsem vyřešil velice šalamounsky a to tak, že jsem vyměnil těhlici
Přímo na autě se mi nedařilo ani rozpojit spoj rameno-těhlice jak to drželo na čepu. A hlavně jsem potřeboval vyměnit už i silentbloky na rameni. Auto dokázalo měnit geometrii při jízdě, brzdění i rozjíždění (poznáno podle polohy volantu).
Přípravy byly veliké a dlouhodobější. Sehnat jinou těhlici, rameno, samozřejmě čep, ořech na poloosu 36.
Z dřívějška už byli vyměněn čep řízení a kostička.
Povolení matice poloosy bylo zajímavé ořech veliky, ale po nasazení ráčny a trubky jsem zjistil, že je to jaksi docela blízko gumě a blatníku. No poradil jsem si a vše povolil. Pak povolit čep řízení, sundat kostičku, sundat brzdič a vedení brzdové kapaliny a lanovodu ručky, kotouč a pak povolit rameno a spoj těhlice s pístnicí. Toho jsem se obával, že nepůjde sundat, ale vše šlo díky unikajícímu mazivu hladce
Vybouchat poloosu z ramene taky. Sundat těhlici i s ramenem a zahodit daleko.
Pro montáž jsem nejdřív musel veškeré nářadí uklidit (práce na ulici) a zajít dom do sklepa pro náhradní rameno. Pak zase vše vyskládat jako kokot. Namontovat nové rameno, do ramene nasadit těhlici a nasadit pístnici. Problém. Nejde to. Po pár pokusech jsem vzal WD40 nastříkal a už to šlo líp. V knize Jak na to se píše, že pro snadnější sundání pístnice z těhlice se má sundat šroub a do mezery zezadu se má nasadit imbus 8(? asi nebo 10) a následně pootočit a tím rozevřít těhlici. Imbus jsem nasadil, ale nepovedlo se mi rozevřít. Hrubé násilí pomohlo.
Po nasazení pístnice to všechno šlo jako na drátkách.
Nasazení poloosy, nasazení a přišroubování spodního čepu, čepu řízení, držáky pro lanovod a hadici. Průser se objevil když jsem chtěl namontovat kotouč. Doma mě to nenapadlo zkontrolovat, ale někomu se povedlo při demontáži urvat šrouby držící kotouč. No nic šup do kufru pro šrouby kola a pokračovat. Sice mě to nasralo, ale co nadělám prodejci to o hlavu už neomlátím. Panenkou jsem zvedl za rameno celý komplet pro nasazení kosti a když už jsem to měl přizvedlé jako v normální jízdní poloze tak jsem pořádně dotáhl i šrouby ramene.
Pak jen rychle vyměnit klíňák jen abych zjistil, že je pořád podle mě moc dlouhý. Auto má jednu kladku co má kmitat při jízdě (napínák) a jednu, kterou se dopne řemen při výměně. Kladku na dopnutí jsem dal na max a přesto klíňákem mezi nejdelší rovinou (mezi klikovkou a klimakompresorem) to v pohodě prstem zvednu o víc jak 1cm a při běhu motoru to lítá jak prase. Do prasa furt.
Nasadit kolo, postavit na zem, dotáhnout matici poloosy a hotovo. Jen v jednu chvíli jsem si málem nadělal do trenek. Nasazena ráčna s ořechem a na ráčně dlouhá trubka. Tlačím abych to dotáhl pro zajištění závlačkou a najednou rup. Krve by se ve mně nedořezal v první chvíli mě totiž napadlo kurva já jsem snad první co urval kus poloosy. Protože jak to odpadlo tak se to otočilo a viděl jsem jen zoubky jakoby od poloosy. Kouknu blíž a pohoda jen ráčna se rozpadla.
Pak už jen poklidit, auto nechat zacvičit nahoru a dolů a šup pryč.
Bohužel jsem fotku žádnou neudělal, protože jak jsem měl zasrané ruce tak jsem na nic jiného nechtěl šahat. Kluci mechanici jak děláte? V rukavicích? Mně se to nedaří. Gumové ty se mi po chvilce rozpadnou, roztrhají a kožené v těch nemám potřebný (dle mě) cit. Navíc jsem vždycky zasraný až minimálně po lokte v horším až po ramena.
Ale ještě mě čeká druhá strana. Uvidím jestli se mi zítra do toho bude chtít.
Výměnu spodního čepu jsem vyřešil velice šalamounsky a to tak, že jsem vyměnil těhlici

Přípravy byly veliké a dlouhodobější. Sehnat jinou těhlici, rameno, samozřejmě čep, ořech na poloosu 36.
Z dřívějška už byli vyměněn čep řízení a kostička.
Povolení matice poloosy bylo zajímavé ořech veliky, ale po nasazení ráčny a trubky jsem zjistil, že je to jaksi docela blízko gumě a blatníku. No poradil jsem si a vše povolil. Pak povolit čep řízení, sundat kostičku, sundat brzdič a vedení brzdové kapaliny a lanovodu ručky, kotouč a pak povolit rameno a spoj těhlice s pístnicí. Toho jsem se obával, že nepůjde sundat, ale vše šlo díky unikajícímu mazivu hladce

Pro montáž jsem nejdřív musel veškeré nářadí uklidit (práce na ulici) a zajít dom do sklepa pro náhradní rameno. Pak zase vše vyskládat jako kokot. Namontovat nové rameno, do ramene nasadit těhlici a nasadit pístnici. Problém. Nejde to. Po pár pokusech jsem vzal WD40 nastříkal a už to šlo líp. V knize Jak na to se píše, že pro snadnější sundání pístnice z těhlice se má sundat šroub a do mezery zezadu se má nasadit imbus 8(? asi nebo 10) a následně pootočit a tím rozevřít těhlici. Imbus jsem nasadil, ale nepovedlo se mi rozevřít. Hrubé násilí pomohlo.
Po nasazení pístnice to všechno šlo jako na drátkách.
Nasazení poloosy, nasazení a přišroubování spodního čepu, čepu řízení, držáky pro lanovod a hadici. Průser se objevil když jsem chtěl namontovat kotouč. Doma mě to nenapadlo zkontrolovat, ale někomu se povedlo při demontáži urvat šrouby držící kotouč. No nic šup do kufru pro šrouby kola a pokračovat. Sice mě to nasralo, ale co nadělám prodejci to o hlavu už neomlátím. Panenkou jsem zvedl za rameno celý komplet pro nasazení kosti a když už jsem to měl přizvedlé jako v normální jízdní poloze tak jsem pořádně dotáhl i šrouby ramene.
Pak jen rychle vyměnit klíňák jen abych zjistil, že je pořád podle mě moc dlouhý. Auto má jednu kladku co má kmitat při jízdě (napínák) a jednu, kterou se dopne řemen při výměně. Kladku na dopnutí jsem dal na max a přesto klíňákem mezi nejdelší rovinou (mezi klikovkou a klimakompresorem) to v pohodě prstem zvednu o víc jak 1cm a při běhu motoru to lítá jak prase. Do prasa furt.
Nasadit kolo, postavit na zem, dotáhnout matici poloosy a hotovo. Jen v jednu chvíli jsem si málem nadělal do trenek. Nasazena ráčna s ořechem a na ráčně dlouhá trubka. Tlačím abych to dotáhl pro zajištění závlačkou a najednou rup. Krve by se ve mně nedořezal v první chvíli mě totiž napadlo kurva já jsem snad první co urval kus poloosy. Protože jak to odpadlo tak se to otočilo a viděl jsem jen zoubky jakoby od poloosy. Kouknu blíž a pohoda jen ráčna se rozpadla.
Pak už jen poklidit, auto nechat zacvičit nahoru a dolů a šup pryč.
Bohužel jsem fotku žádnou neudělal, protože jak jsem měl zasrané ruce tak jsem na nic jiného nechtěl šahat. Kluci mechanici jak děláte? V rukavicích? Mně se to nedaří. Gumové ty se mi po chvilce rozpadnou, roztrhají a kožené v těch nemám potřebný (dle mě) cit. Navíc jsem vždycky zasraný až minimálně po lokte v horším až po ramena.
Ale ještě mě čeká druhá strana. Uvidím jestli se mi zítra do toho bude chtít.
-> dragon_cb_cz 28.08.14 06:37:13:
Já od doby co začal učit Škóda jezdit i v druhý půli otáčkoměru, akorát pociťuju ještě větší vůle na klice a všechno tak nějak víc rozvolněný, jinak nic.
Já od doby co začal učit Škóda jezdit i v druhý půli otáčkoměru, akorát pociťuju ještě větší vůle na klice a všechno tak nějak víc rozvolněný, jinak nic.

-> minno: ako píše Haso je to Chevrolet Aveo ...
-> minno: chevrolet aveo
-> Placko 27.08.14 21:36:06: možno by bolo dobré napísať o aké auto sa jedná.
-> stepan: uz si vzpomínám, ze jsem se pozastavoval nad tímto resenim u jedny 106ky...
-> Bagrr- máma mele Emu: www.heureka.cz/?h%5Bfraze
%...
-> stepan: fakt? Tak Ja jedu střední třídu
-> Bagrr- máma mele Emu: Na těch malejch sráčích je lisovanej.
Citroen AX, Saxo, Peugeot 106.
Citroen AX, Saxo, Peugeot 106.
-> stepan: omyl, neni lisovany, ale sroubovany... Na picu při demontazi, jediná výhoda je v tom, ze se nerozhodi geometrie...
-> ZdeněkH: Jj, už sem viděl na francouzech spodní čep lisovanej do ramene.
-> palinator: Jo jo, já co jsem teď začal GLSou jezdit pravidelně do práce tak se ve mě mlátí snaha ušetřit se snahou naučit ten motor jezdit
-> Bukaj: Štestí v neštěstí? Alespoň něco...

-> Bukaj: Štestí v neštěstí? Alespoň něco...
-> Bukaj: s kooperativou mam taky výborné zkušenosti, v mém případě plnila ikdyž nemusela, proto u ní mám pojištěno všechny povozy, je dobře, že ti to pokryje celou opravu, tak hlavně ať to máš brzo v cajku 

Já ani tak nic moc, ale musím smeknout před pojišťovnou Kooperativa.
V neděli jsem přes web nahlásil škodní událost, v pondělí ráno se mi ozval likvidátor, po poledni přijel, ofotil, sepsal atd, a dnes mi přišel mail, že šetření skončeno a zasílají částku na účet.
Vypadá to, že pokud to není omyl, tak by mi částka měla pokrýt celou opravu včetně dílů a laku...
V neděli jsem přes web nahlásil škodní událost, v pondělí ráno se mi ozval likvidátor, po poledni přijel, ofotil, sepsal atd, a dnes mi přišel mail, že šetření skončeno a zasílají částku na účet.
Vypadá to, že pokud to není omyl, tak by mi částka měla pokrýt celou opravu včetně dílů a laku...

-> dragon_cb_cz 27.08.14 06:45:28:
U mě je hlavní složka "pocitu rychlosti" požadovaná spotřeba. U mýho spotřebáka to znamená pomyslně vyšroubovanej doraz akcelerátoru co to jde.
U cizích aut pak roli "pocitu rychlosti" přebírá právě setrvačnost. 
U mě je hlavní složka "pocitu rychlosti" požadovaná spotřeba. U mýho spotřebáka to znamená pomyslně vyšroubovanej doraz akcelerátoru co to jde.


-> stepan: Tak pak je to v pořádku pokud v tom máš i čas na návštěvy
Kosti a řezání to je snad klasika. Na žádném autě jsem ještě starou kost nesundal bez řezání. A urvané šrouby a matičky pokud nemluvíme o velikosti M12 a víc jsou taky podle mě v pohodě hlavně, že to člověk dostane ven. Hlavně buď rád za takový spodní čep.

-> ZdeněkH: Tak ono to bylo volnějšim tempem včetně návštěvy spojovacích materiálů, ale ne že by to šlo nějak dobře povolovat, tyčky stabilizátoru sem musel řezat flexou a pár šroubů sem přerval, naštěstí ne žádnej do díry na autě, jen šrouby s matkama.
-> stepan: 6 hodin na jednu stranu? To byl asi pěkný dáreček to auto. A nebo bylo moje tam bych takovou dobu taky čekal.
dneska vymenil zadné brzdy na spotrebáku...... inak treba tie brzdy nejako dodatočne nastavovať ? alebo sa oni nastavia samé ? ....pretože ručna teraz brzí dosť biedne... vedel by mi niekto poradiť ? 

Dneska sem 6 hodin měnil čepy a manžetu na fiestě, jednu stranu mám hotovou.
-> darklord: No jo, ale setrvačnost je jen jedna ze složek toho "pocitu rychlosti". Spotřebně teď jezdím GLSou a když pak náhodou jedu třeba mámy Accordem, tak se pak taky na dálnici občas divím, když se kouknu na tachometr...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak to bude mat nejaky problem s vnimanim okoliteho priestoru, pretoze to celkom citit je, zotrvacnost je svina
-> darklord: Ale on je zvyklej tak jezdit se vsim. Pak kdyz sedne do neceho silnyho, tak si to neuvedomi a leti pres 200



-> Matthes, záškodník z TechWebu: preco si konecne nekupi poriadne auto na ktorom nemusi imrvere na dialnici drzat podlahu?

-> suri: Jde o Semika... Casto i origo chladic ma problemy u nej... ale netlakuje, nevari, termostat ok, cerpadlo novy... nevime :(
-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.08.14 22:13:45: jazdím dialnice denne a no problém , akurát v meste je to ešte skorej zohriate a spína ... mala to origo 1,3 s klímou prakticky rovnako
-> tunerlada 26.08.14 20:29:51: No sem zvedavej jak pochodis, kamos to daval na svoji hyjenku a kdyz to drtil po dalnici, tak teplota sla dost nahoru.
-> tunerlada 26.08.14 21:33:22: 208000km , jazdím denne , od 1.7 do 1.8 som mal 3000km ...
-> suri: kolik na tom máš najeto a jak často jezdíš? Vypadá ten motorák luxusně
-> tunerlada 26.08.14 20:48:05: mám to a nič extra to nie je , akurát som to dával cez relé
-> francomk: jj tohle bude dostačující bohatě
na uchlazení mi stačil i původní větrák a to to bylo pár hodinových stání v kolonách v chorvatsku a spodek mám zakrytovaný origo plechy a tou největší policejní ližinou ale s tímhle to de ohodně rychleji dolů, jen teda altík dostává při zapnutí zabrat :D

-> tunerlada: Sahara z 1.6 ? Plánujem na povodny chladič 1.3 nahodiť saharu 1.9 

tak po dlouhé době sem měl konečně chvilku dát konečně do Feldy nový chladič a dlouho nachystaný velký větrák s oplechováním
-> Vojťas: já jednou pomáhal s převozem koncertního křídla. Nikdy více!
Si tak sedim na hajzlu a konam dobro pro sva streva, a slysim na chodbe panelaku nejaky velky rachot. Tak pozdeji vykouknu a vidim tri strizliky jak se pokousi ze sedmeho patra vystehovat piano
Tak jsem si vydělal na pivo, ale ruce mam vytahany az na zem 

