skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
prohledat
123866 příspěvků (zobrazeno 109851 až 109900) od 06.12.2007 do 18.01.2025, založil/a iDawe
12:57:38
03.01.2009
03.01.2009
Nwkt
-> MOLSO: A nedáváš ho tam blbě?
12:55:56
03.01.2009
03.01.2009
MOLSO
-> havlik: nie mam tam normal čidlo ktore tam bolo vždy a budiky ktore tam boli vždy. to auto sa neda uvariť ... 15 minut zahul v kopcoch s dečkou a raz aj s vypnutym topenim a astronomicka hodnota teploty bola 85°C a po vyradeni kvaltu padla na 70 - 65°C a nebublalo ani raz a uz tam mam treti termostat a furt nic
12:50:53
03.01.2009
03.01.2009
havlik
-> MOLSO: a nemáš čidlo z favorita? to mě dělalo taky teplota pravidelně max 60 a když sem to jedno ohřál na 80 tak už to po otevření trošku bublalo
12:28:36
03.01.2009
03.01.2009
David29
-> Nwkt: Se na to v tomhle mrazu můžu vysrat
12:27:26
03.01.2009
03.01.2009
Nwkt
-> David29: Tak si zprovozni ventilátor a pak zkoumej dál
12:26:50
03.01.2009
03.01.2009
MOLSO
-> David29: stastny clovek ja to nedostanem ani s dečkou a 2 roznymi NOVYMI termostatmi na 80°C
12:22:35
03.01.2009
03.01.2009
David29
Tak nevim co je špatně.. v koloně na magistrále (cca 30min) jsem to skoro uvařil... mělo to 120C.. dečku nemám, a ventilátor nefunguje...
11:43:44
03.01.2009
03.01.2009
Petkar1
Matthes, záškodník z TechWebu 02.01.09 20:26:23 napsal: Obtok aby se nezanasela 4. vlozka.To vypadá jako dobrej nápad. Až bude motor zase venku, tak něco takovýho asi taky udělám.:)
10:22:35
03.01.2009
03.01.2009
zidlik
tak já nevim já byl ted s rapidem na horách a i v -10 byla teplota na stejnym místě jako v létě při 30 stupních a topí mě to dobře ale trvalo mě to než sem na to řpišel proč to netopí nákej debil namaloval ty barvy na tý páčce vobráceně
10:13:17
03.01.2009
03.01.2009
Petr105l
-> Matthes, záškodník z TechWebu: dej si taky dečku a uvidíš ten rozdíl.
Taky jsem si řikal, že to je blbost, dokud jsem to nevyzkoušel :)
Taky jsem si řikal, že to je blbost, dokud jsem to nevyzkoušel :)
10:00:43
03.01.2009
03.01.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Petr105l: Nj jenze nam to topi i bez decky
09:31:33
03.01.2009
03.01.2009
Petr105l
-> Syny 03.01.09 00:35:15: tolik k teorii.
Praxe je taková, že jak začaly mrazy, jezdil jsem po otevření termostatu a bez kartonu před chladičem s ručičkou teploměru někde pod půlkou stupnice, auto se během těch 15km do práce vůbec neprohřálo a z topení šel jen takový vlažný vzduch.
Vzal jsem teda karton, zakryl odhadem 3/4 chladiče a najednou v půlce cesty ručička teploměru vyskočila do polohy v jaké je normálně v létě a z topení šel najednou krásně horký vzduch, až jsem musel trochu ubrat, aby mi nebylo vedro :)
Na 300km cestě po dálnici na plnej plyn bych to nejspíš uvařil, ale na couračky po okreskách v mrazu je to vylepšení k nezaplacení.
Praxe je taková, že jak začaly mrazy, jezdil jsem po otevření termostatu a bez kartonu před chladičem s ručičkou teploměru někde pod půlkou stupnice, auto se během těch 15km do práce vůbec neprohřálo a z topení šel jen takový vlažný vzduch.
Vzal jsem teda karton, zakryl odhadem 3/4 chladiče a najednou v půlce cesty ručička teploměru vyskočila do polohy v jaké je normálně v létě a z topení šel najednou krásně horký vzduch, až jsem musel trochu ubrat, aby mi nebylo vedro :)
Na 300km cestě po dálnici na plnej plyn bych to nejspíš uvařil, ale na couračky po okreskách v mrazu je to vylepšení k nezaplacení.
08:56:58
03.01.2009
03.01.2009
Gryzly
-> Syny: Voda do topení jde mimo termostat, ale uplně nezávislý to není. Vidím že jsem se pustil do věci kterou nedokážu zcela vysvětlit.
Tak ještě alespon toto: To že je v létě termostat otevřenej naplno znamená že tam je třeba 95°C, v zimě když je sotva zavřenej tak tam bude třeba 75°C A už jsme zase u těch rozdílů teplot ve výměníku. tentokrát studenej vzduch do topení versus teplota vody v topení.
A to beru ustálenej stav. To žese to ohřeje s dečkou mnhohem dříve je snad jasný každýmu.
Tak ještě alespon toto: To že je v létě termostat otevřenej naplno znamená že tam je třeba 95°C, v zimě když je sotva zavřenej tak tam bude třeba 75°C A už jsme zase u těch rozdílů teplot ve výměníku. tentokrát studenej vzduch do topení versus teplota vody v topení.
A to beru ustálenej stav. To žese to ohřeje s dečkou mnhohem dříve je snad jasný každýmu.
00:54:43
03.01.2009
03.01.2009
kamikaze
Ja tam mam decku jako dobovy doplnek sice je na eMko ale na ouzu to de taky
00:35:15
03.01.2009
03.01.2009
Syny
-> Gryzly: Pockej, ale neni nahodou topeni nezavisly na termostatu?
To co pises je pravda, ale teplotu vody udrzuje termsotat, takze v lete kdyz je hic, tak je otevrenej naplno, bezi te vetrak a mas 95°C. V zime, kdyz jedes v mrazu proti vetru, mas termsotat skoro zavrenej a vzdy pusti trosicku ty studeny vody a zas se zavre, ale ve vysledku tam prsote furt bude tech cca 80-90°C.
To co pises je pravda, ale teplotu vody udrzuje termsotat, takze v lete kdyz je hic, tak je otevrenej naplno, bezi te vetrak a mas 95°C. V zime, kdyz jedes v mrazu proti vetru, mas termsotat skoro zavrenej a vzdy pusti trosicku ty studeny vody a zas se zavre, ale ve vysledku tam prsote furt bude tech cca 80-90°C.
00:33:01
03.01.2009
03.01.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Zdeněk.: ano, predavali sa aj decky na prieduchy v blatnikoch
00:20:01
03.01.2009
03.01.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Gryzly: Proc bude malo topit? Termostat zavreny - voda jde jen pres topeni a to samo motor uchladi.
00:17:05
03.01.2009
03.01.2009
Zdeněk.
-> Klubko_: -> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): to jsem nevěděl, ale dečky přes ten průduch jsem tam taky u některých viděl
00:15:45
03.01.2009
03.01.2009
Gryzly
-> Syny: Když zakreju chlůadič tak přes něj nebude proudit vzduch a nebude chladit tím pádem se celá teplota v soustavě bude udrzovat na vyssi teplote. než bez dečky. Každý chladič má svůj určitý výkon udávaný ve watech. A ten výkon kolik toho dokáže uchladit je daný konstrukcí toho chladiče a rozdílem teplot mezi vzduchem a chlazenou vodou. Takže pokud ti klesne teplota vzduchu, musíš pro větší teplo snížit možnost chlazení chladiče.
Vem si že voda má např . 100°C a vzduch venku v létě 25°C. V zimě ten vzduch má třeba -10°C takže rozdíl v teplotách je jednou 75°C a podruhé 110°C. Takže v zimě by měl výkon chladiče stoupnout přibližně o 30%. A to jsem nepočítal rozdíly když je v létě hic a nebo když v zimě jedeš v proti větru a je extremni zima.
Pak se ti stane že termostat ti přivře aby udržel teplotu vody a tím bude proudit málo vody a malo to bude topit.
Vem si že voda má např . 100°C a vzduch venku v létě 25°C. V zimě ten vzduch má třeba -10°C takže rozdíl v teplotách je jednou 75°C a podruhé 110°C. Takže v zimě by měl výkon chladiče stoupnout přibližně o 30%. A to jsem nepočítal rozdíly když je v létě hic a nebo když v zimě jedeš v proti větru a je extremni zima.
Pak se ti stane že termostat ti přivře aby udržel teplotu vody a tím bude proudit málo vody a malo to bude topit.
00:13:43
03.01.2009
03.01.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Zdeněk.: Nebola to decka, skor roletka z prednej strany chladica, ovladala sa tiahlom, ktore bolo pri vodicovej sedacke, myslim, ze to mali aj prve erky
00:08:13
03.01.2009
03.01.2009
Zdeněk.
-> venni: měly dečku na zadním blatníku jak je průduch nee
00:06:27
03.01.2009
03.01.2009
Klubko_
-> venni: tam je tovarne montovana decka a jak moc je vytazena ovladas tahlem pod sedadlem ridice
00:03:06
03.01.2009
03.01.2009
venni
Od kdy má tisícovka a stovka dečku na chladiči,když maj chladič v zádu?Tam taky dávali dečky jo?
23:54:42
02.01.2009
02.01.2009
Klubko_
na ohen s deckami pred chladic! at hori a nas hreji
23:48:02
02.01.2009
02.01.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Klubko_: Starsie skodovky, litre a kila mali decku, lenze mali mechanicky pohananu vrtulu, decka obmedzovala prudenie vzduchu cez chladic, kedze sa to nedalo regulovat elektricky spinanou vrtulou
23:43:20
02.01.2009
02.01.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> petr s: No ja stejne jedu pomalu v zime nez se to ohreje takze nehrozi, ze bych si z chladice udelal mrazak
23:43:03
02.01.2009
02.01.2009
Syny
-> Klubko_: tak driv se tomu treba verilo, ale dle me je to uplna hovadina a spis bych veril tomu, ze kdyz se pojede dyl a autu se bude davat za usi, nebo pojedes do tahlyho kopce s vyssima otackama, tak to uvaris, protoze to proste nebude chladit... Takze je sice fain, ze buda auto topit strasne dobre, ale teplomer bude na 110°C...
23:42:29
02.01.2009
02.01.2009
petr s
-> Klubko_: Jenom proto že vodu dříve ohřeješ jinak to význam nemá
23:42:11
02.01.2009
02.01.2009
David29
-> petr s: Jako proudem studenýho vzduchu?
23:41:48
02.01.2009
02.01.2009
David29
-> Syny: Já to taky nechápu... chápu to třeba u Karos, aby to líp topilo ale tady ne... i když je fakt že poznám podle topení, kdy se mi otevře termotat, ale tomu dečka nezabrání...
23:40:42
02.01.2009
02.01.2009
petr s
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Aby to nenamrzlo
23:39:28
02.01.2009
02.01.2009
Klubko_
-> Syny: to je otazka hodna opravdu nejzasvedcenejsich. To samy mi rikal kamos mechanik. Kdyz to ale vezmes z druhe stranky, tak litry maj primo z vyroby decku ovladanou z interieru a starsi skodovky to pry taky mivaly (rikal tata), ale ty zas mely motor vepredu. A na modernich autech uz to taky nebyva.
23:37:33
02.01.2009
02.01.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Ja taky nevim co to ty lidi furt prikrejvaj
23:36:23
02.01.2009
02.01.2009
Syny
Ja sem nikdy nepobral, proc se ta decka pred ty chladice dava... Vzdyt teplotu koriguje termostat ne? Takze tim,ze ucpu z casti chladic akorad udelam to, ze nebude otevrenej treba napul a chvili, ale trvale a celej... Zezacatku stejne to auto ma otevrenej jen okruh malej (bez chladice), takze ta doba po kterou to auto netopi je doba potrebna na ohrev nekolika litru vody co tam koluje a chladi se otevrenym topenim... Dle me ta decka a prikrajvani chladice je uplna blbost k nicemu. Nikdy sem to na aute nemel a nidky sem s topenim v zime nemel problem...
23:24:28
02.01.2009
02.01.2009
Noody
konečně sem si ve škodný nechal vyvařit podlahu , nechybělo moc a mohl mi spolujezdec pomahat do kopce nohama jako ve flinstounových
23:16:31
02.01.2009
02.01.2009
MOLSO
-> Kuladmin: ti rikam 15 minut to trápim v kopcech chladič zakryty a ledva 80°C a ked vyradim teplota padne o 15 - 20°C
22:18:10
02.01.2009
02.01.2009
Nwkt
-> Klubko_: skoda-virt.cz/cz/.../9517
5-chladenie-4-valca
22:15:39
02.01.2009
02.01.2009
Klubko_
-> Matthes, záškodník z TechWebu: kam ste sli??
-> Nwkt: uz sem tam
-> Nwkt: uz sem tam
22:11:40
02.01.2009
02.01.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Nwkt: Kam?
EDIT: Jo uz vidim
EDIT: Jo uz vidim
22:09:58
02.01.2009
02.01.2009
Nwkt
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Přesunem se vedle ne
22:08:50
02.01.2009
02.01.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak jo je to ok, uz jsem na to prisel
22:00:45
02.01.2009
02.01.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Surík: Jenze ja nemam stovku... tzn ze mam vic vistupu prave kvuli tomu sytici a tak Kreslim...
21:59:53
02.01.2009
02.01.2009
Zaki
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no jo vlastne, musi to prudit okolo termostatu, to mi nenapadlo
21:58:15
02.01.2009
02.01.2009
Nwkt
-> Surík: To by mohla bejt druhá varianta, připojit to na tu malou propojku mezi hadicema
21:58:00
02.01.2009
02.01.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Zaki: Ja se bojim ze z fava cumi na jinou stranu Takhle... je potreba aby okolo termostatu proudila voda, abych nevyvaril A pak timhle obtokem musi proudit + samozrejme topeni. Skloubit obtok s topenim me taky napadlo Jdu si to nakreslit
21:56:33
02.01.2009
02.01.2009
archanjel
-> Matthes, záškodník z TechWebu: zapojiť ako mala 100 tuším k tým dvom hadiciam čo išli ku kúreniu od pumpy a termostatu tak na jedenej bolo tuším také T čko a tam pripojené
21:53:44
02.01.2009
02.01.2009
Zaki
-> Matthes, záškodník z TechWebu: a co tak dat to do kurenia a pouzit domek z termostatu z fava?
21:53:35
02.01.2009
02.01.2009
havlik
-> Nwkt: poteče to přes termostat pryč ne? pumpa tlačí do sání mam takovej pocit
21:52:11
02.01.2009
02.01.2009
Nwkt
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak to poteče přes sání do pumpy ne?
21:51:21
02.01.2009
02.01.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tom.t: Calgon je nahovno, kdyz uz tak D5.
-> Nwkt: Obavam se ze by to neslo, ten obtok musi jit pred cerpadlo aby ta voda nekam tekla...
-> Nwkt: Obavam se ze by to neslo, ten obtok musi jit pred cerpadlo aby ta voda nekam tekla...