Ad ty brzdy - u lehoučkýho auta typu 742 pokud to krizový brždění přijde z "totálně studenýho" stavu, tak to asi jednou je OK i na plným kotouči. Jenže ono to často jako na potvoru přijde ve chvíli, kdy ty brzdy úplně studený nejsou - třeba když se člověk trochu rozvášnil na okresce atd (viz
-> Jarda - zrušená registrace 05.03.21 01:47:07: ). A to pak člověk občas brzdí i očima. Příhodu kdy jsem takhle při přejezdu Francie před jednou obcí začal prudce brzdit s MBčkem a u cedule šel najednou pedál pod nohou začal propadat jsem tu už myslím k dobru dával.
A pak je to samozřejmě taky daný rychlostma, ve kterých se ty auta pohybujou. Pokud si ještě matně vzpomínám na fyziku základní školy, tak kinetická energie roste se čtvercem rychlosti a je tudíž trochu rozdíl brzdit z 50km/h na nulu a ze 150km/h na 100km/h... Trochu v tomhle případě znamená pětinásobek energie, kterou ty brzdy musí absorbovat. Při brždění 200->150km/h už je to sedminásobek, 250->200km/h devítinásobek atd...
Takže pokud se jedu projet a rozvášním se v 120L, která se na 150km/h podívá jen po velmi pečlivém plánování a ještě jen na tachometru, tak asi pohoda (a osobně jsem na 742 brzdy neuvařil nikdy). Když jedu s Aerovkou, která tam těch 150km/h má skoro kdykoliv se objeví zaznamenatelná rovinka, tak je to hned jiná story - a uvařil jsem je po pár km na silničkách tady okolo Kolovrat - stačilo chvilku jet ostřeji a pak jedno brždění z asi 190km/h prakticky na nulu.