skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nehody škodovek...
13:12:35
08.07.2019
08.07.2019
King
-> bouchy: Jasne, jizda v takovejch usekach je proste rizikovejsi. Kdo se na to necejti, ma moznost vest se relativne bezpecne v pravym mezi kamcakama. Ty betonovy oddelovaky bejvaj poruznu nacechrany od mene nadanych ridicu, ale jeste se mi nestalo, aby me to nutilo vyrazne cukat volantem a panikarit. A nikde neni psano, ze se v levym musi poradat nejaky piratsky orgie - tempomat nastavuju tak, abych si nemusel dopisovat s obcema, kde koncej penizky z techhle rychlostnich kasicek.
11:00:05
08.07.2019
08.07.2019
john simple
-> Klubko_: to bylo na parkovišti u Kaufu, někdo mu to nabořil a nechal lístek za stěračem.
10:07:23
08.07.2019
08.07.2019
bouchy
-> King: No psychologickej problém se může lehce zvrtnout v celkem vážnou nehodu, stačí, když bariéra na jedný straně bude vyšinutá o pár cm do jízdní dráhy. Škubne se volantem a je to. Neškubne se volantem -> taky třeba katapult. A že se to párkrát stalo, buď strčením do bariéry v protisměru, nebo teplotní roztažností. Nejhorší je jet v takovým korytě a nevidět daleko před sebe, jak je to tam udělaný, nebo co kde spadlo (což je ovšem většina případů). To ani nemluvím o míjení ležících předmětů aj. Takže za mně - jistotka pravýho, navíc to má i funkci speedlimiteru. Lidi jsou celkem prasata, v těch úsecéích s max 1.9m klidně s SUV, dodávkou,... a to ani nemínim ty úseky, kde je rovnou střídavá jízda. Ono jinak se jeví 2 metry při stání a jinak při 80 km/h.
10:03:35
08.07.2019
08.07.2019
Klubko_
-> john simple 08.07.19 06:13:26: kapta beze ztráty kytičky
09:41:39
08.07.2019
08.07.2019
King
-> dragon_cb_cz 07.07.19 19:54:32: No, pokud jsou to useky, kde ta stridava jizda je indikovana/narizena, tak neji co resit, ale rec je o mistech, kde je provoz svedenej do dvou pruhu s tim, ze po levici ridice v levym je betonova bariera, coz je pro spoustu lidi psychologickej orech. To, ze nekdo neni schopnej udrzet si rozumny bocni odstupy na obou stranach a urazi si spigly, ho jeste neopravnuje k tomu, aby zdrzoval ty za sebou.
09:38:04
08.07.2019
08.07.2019
Jarda - zrušená registrace
-> King 07.07.19 19:10:00: ja teda vetsinou ridim jednou rukou, nekde na pate hodine, polozenou na P noze :), operku nesnasim - u sve o1 ji mam odklopenou a u o2 to nejde :( je v ni i vydech klimy dozadu, kdyz na ni mam ruku, tak me z toho silene boli zada
06:42:10
08.07.2019
08.07.2019
FrantaM
-> SO545: přesně tak, je to výrobek své doby, a navíc, tehdy se crash test konal s minimálně 26 let starým autem. Koroze je holt mrcha, a pak: zkuste poslat proti zdi 26 let staré auto, a uvidíte sami, jestli dopadne podstatně lépe....Řekl bych, že spíše ne..
19:54:32
07.07.2019
07.07.2019
dragon_cb_cz
-> King: Mě se v těch zúženích osvědčilo nechvátat,praktikovat střídavou jízdu a být v klidu... kolega už na to přišel taky - pár dní zpátky jsem mu vyzvedával v autorizáku nový kryt zrcátka
19:49:43
07.07.2019
07.07.2019
Jirik_Tuňák1983
-> King 07.07.19 19:10:00: To bys tady ale neměl takhle psát, akorát tím rozvíříš další diskuzi jak držet volant.
19:34:49
07.07.2019
07.07.2019
U-Geen
-> King: me to dela trosinku problem taky... typicky presne v tom zuzeni v levym pruhu... asi nejaka diagnoza :)
19:17:18
07.07.2019
07.07.2019
Bukaj
-> King: Ale tohle bylo právě až za tím omezením, místa tam bylo dost. Normálně mne ta Octávka předjela, pak jela chvilku asi třetinou auta přes dělicí čáru (v tu chvíli jsem si začal už držet od ní odstup, protože mi to bylo podezřelé) a pak najednou zajela do pravého pruhu tak, že pravým bokem křísla do svodidla - ulítl i nějaký plast a podle rány jsem si myslel, že prorazila gumu, ale jela pak dál a když jsem jí po dalších pár stech metrech radši předjel, tak kolo neměla prázdné...
19:10:00
07.07.2019
07.07.2019
King
-> Bukaj: To nemusel bejt ani mikrospánek či hledání telefonu - spousta lidí prostě nemá buňky na řízení v omezeným prostoru. Klasika ve zúženích - kolikrát s miniaturním autíčkem nejsou schopný ani předjet kamion. A netýká se to jenom začátečníků, manželka mě taky loni nemile překvapila ve zúžení na D11 před Prahou, kde dimenzování levýho pruhu nebylo nijak kritický, ale s naším bawem se prostě v levým a s betonem po levý ruce prostě bála. Ono takový to křečovitý držení volantu na "10:10" tomu moc nepomáhá. Mně se ve zúženích osvědčilo držení "řidič limuzíny " (lokty na podpěrkách).
18:21:00
07.07.2019
07.07.2019
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To já zase v pátek cestou na Pohofest koukal, kterak "typická blondýna"- taková, o kterých se vyprávějí vtipy nabrala hned za tím Tebou popisovaným omezením novou Octavií pravé svodidlo - jela v levém pruhu, poté, co mne (v pravém) předjela, jela prostředkem, pak se přede mne (bez blinkru) zařadila do pravého pruhu stylem, že nárazníkem, blatníkem a dveřmi práskla do svodidla a jela dál - slušná rána - nevím, jestli usnula, nebo něco hledala pod sedačkou, spíš to vypadalo na to druhé (nevěnování se řízení), než na mikrospánek...
17:24:13
07.07.2019
07.07.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
Ve ctvrtek jsem jel po jizni spojce na sever, predemnou borec v ovci nebo superbu. Kus za lanovym mostem zacina omezeni, neco tam kutaj... Jeli jsme v levym pruhu a znaceni nas vedlo do protismeru. Prejizdeli jsme v mezere mezi svodidlama a borec vepredu pravejma kolama nabral roh obrubniku. K jeho smule mel nizkoprofily a obe kola zkurvil. Nastesti ho napadlo dojet do mista, kde mohl zastavit. Asi kecal s babou a nevybral tu sikanu :-/
08:59:25
07.07.2019
07.07.2019
rsvancara
Ceny Rapida (sedany na tom byly ještě líp) na západě a srovnání s konkurencí (listopad 1988)
21:15:49
03.07.2019
03.07.2019
Žiabrovak
20:35:27
03.07.2019
03.07.2019
SO545
-> Chali 03.07.19 19:32:55: ak to berieme ako zavaznu definiciu tak to potom sedi
20:35:23
03.07.2019
03.07.2019
castrol
-> Chali:
19:32:55
03.07.2019
03.07.2019
Chali
-> SO545: Š120 je srovnatelná s moderními auty, stejně jako oni má deformační zónu před motorem
19:07:49
03.07.2019
03.07.2019
Tom Troll
-> palinator: Ale prdlajs. Ta cena byla hluboce podhodnocená kvůli tomu aby jsme vůbec nějaký valuty dostaly, ty auta na západě fakticky nebyly výdělečný. Kdyby se ovšem měly prodávat za cenu reálnou tak by byly sotva konkurenční... Pozor ne neprodejný, ale nemohly by dosahovat takovejch čísel kterejch dosahovaly.
Srovnávej s Fiestama, Pandama, Metrama atd.
Srovnávej s Fiestama, Pandama, Metrama atd.
18:08:05
03.07.2019
03.07.2019
palinator
-> Tom Troll 03.07.19 17:19:33:
Bodejť by na Západě ve svý cenový kategorii nebyla nejlepší, když právě 120 tuto nejnižší cenovou kategorii založila a byla jediným zástupcem.
Bodejť by na Západě ve svý cenový kategorii nebyla nejlepší, když právě 120 tuto nejnižší cenovou kategorii založila a byla jediným zástupcem.
17:32:19
03.07.2019
03.07.2019
k.jarek
-> SO545: Tak neříkám, že ta rezerva by to zachránila, ale čekal bych, že nějaký vliv by asi měla mít, když byla brána jako součást pasivní bezpečnosti.
-> Tom Troll: Důležitá připomínka, ohledně toho přesahu, kterou je potřeba vzít do úvahy.
-> Tom Troll: Důležitá připomínka, ohledně toho přesahu, kterou je potřeba vzít do úvahy.
17:28:01
03.07.2019
03.07.2019
Kocvin
-> SO545: Malý přesah a nedeformovatelná překážka.. Bylo to popsané ve Světě Motorů 51/2005.. V čísle 52 byl pak na ně nějaký hate, od čtenáře..
17:19:33
03.07.2019
03.07.2019
Tom Troll
-> SO545: Tohle je test s velmi malym přesahem kterej do roku ~2010 vypadá přesně takhle u 90% aut, protože se do tý doby konvenčně nedělal, a i dneska je tenhle výsledek k zahlídnutí... Zrovna tady je naprosto bezpředmětnej a má vypovídací hodnotu naprosto nulovou To jestli auto má nemá rezervu je neni schnilý by mu tady bůbec nepomohlo.
Škodovka měla na svojí váhovou a cenovou kategorii v té době bezpečnost z nejlepších. Nedá se to srovnaávat s autama většíma nebo modernějšíma v jakymkoli kontextu. Naproti evropskejm subkompaktů i z osmdesátejch let to bylo naprosto akceptovatelný.
E: Tu zkušenost mám z druhý ruky, ve škodovce jsme šli přez boudu, vypadlo okno, vrazilo se zpátky z tim že tam byla škvíra a foukalo to, tak se to dalo na srovnání a bylo. Ale sloupky to udržely a u dost jinejch dobovejch aut střechy nedopadaly tak dobře jako na škodovkách.
Škodovka měla na svojí váhovou a cenovou kategorii v té době bezpečnost z nejlepších. Nedá se to srovnaávat s autama většíma nebo modernějšíma v jakymkoli kontextu. Naproti evropskejm subkompaktů i z osmdesátejch let to bylo naprosto akceptovatelný.
E: Tu zkušenost mám z druhý ruky, ve škodovce jsme šli přez boudu, vypadlo okno, vrazilo se zpátky z tim že tam byla škvíra a foukalo to, tak se to dalo na srovnání a bylo. Ale sloupky to udržely a u dost jinejch dobovejch aut střechy nedopadaly tak dobře jako na škodovkách.
17:02:17
03.07.2019
03.07.2019
SO545
-> k.jarek 03.07.19 16:44:45: hrdzave mozno je... a ci ma rezervu je ... .
Brat pred x rokmi jemne tukol nasu paradnu skodu 120 v zime do zadneho narazniku AVIE.
Avia : poskodene svetla a trosku hnuty naraznik /bol to valnik/
Skodovka predok KO , Vyskocilo celne sklo a auto sa pohlo v Astlpiku dost dramaticky...
Vyheveroval som to 5ton rozpinakom ako maslo...
Dvere boli vyvesene asi 15cm...
Sused tvrdil ze to pojde do srotu a nechapal ked sa to zrovnalo do 1h tak ze dvere sli zavriet na pohodu a sklo zase pasovalo do karoserie.... bol to len tukes na snehu...
Brat trosku posahana noha...
Po par rokoch som to zachranil a jazdil...ale nikdy NIKDY som si nemyslel , nemyslim a nebudem mysliet ze skodovka je adekvatne bezpecne auto ci uz REZERVU ma alebo nie.
Je to vyrobok svojej doby... krasne casy ked som auto vyklepal cele 100g kladivkom...
Brat pred x rokmi jemne tukol nasu paradnu skodu 120 v zime do zadneho narazniku AVIE.
Avia : poskodene svetla a trosku hnuty naraznik /bol to valnik/
Skodovka predok KO , Vyskocilo celne sklo a auto sa pohlo v Astlpiku dost dramaticky...
Vyheveroval som to 5ton rozpinakom ako maslo...
Dvere boli vyvesene asi 15cm...
Sused tvrdil ze to pojde do srotu a nechapal ked sa to zrovnalo do 1h tak ze dvere sli zavriet na pohodu a sklo zase pasovalo do karoserie.... bol to len tukes na snehu...
Brat trosku posahana noha...
Po par rokoch som to zachranil a jazdil...ale nikdy NIKDY som si nemyslel , nemyslim a nebudem mysliet ze skodovka je adekvatne bezpecne auto ci uz REZERVU ma alebo nie.
Je to vyrobok svojej doby... krasne casy ked som auto vyklepal cele 100g kladivkom...
16:44:45
03.07.2019
03.07.2019
k.jarek
-> SO545: Není to ta zkouška, která proběhla se shnilým vrakem a navíc bez rezervy?
16:37:35
03.07.2019
03.07.2019
SO545
09:19:34
03.07.2019
03.07.2019
Bukaj
-> Luky 02.07.19 13:58:22: Čelní náraz do nepříliš (ale přesto) deformovatelné překážky v 742 a 60 km/hod vypadá trochu jinak (fotku nemám, ale máti kdysi takto při mikrospánku poslala škodovku do sloupu). Tohle muselo být při vyšší rychlosti (odhaduji, že by to mohlo odpovídat 90 km/hod)...
15:40:14
02.07.2019
02.07.2019
castrol
-> Tom Troll 02.07.19 13:44:28: akurat ta skodna je oslabena hrdzou
13:58:22
02.07.2019
02.07.2019
Luky
-> U-Geen: jestli V8 nebo rezerva, to už nehraje roli...
-> Tom Troll: tendenční fotka, buď to auto bylo shnilý nebo to bylo minimálně v 60 km/h
-> Tom Troll: tendenční fotka, buď to auto bylo shnilý nebo to bylo minimálně v 60 km/h
13:57:34
02.07.2019
02.07.2019
Borderer
-> U-Geen: Jen tě pohladí OHV za ušima.
13:44:07
02.07.2019
02.07.2019
U-Geen
-> Luky: jo... a u ni si navic nepohladis V8ku co ti pristane mezi sedackama :)
13:40:44
02.07.2019
02.07.2019
Luky
-> U-Geen: zhruba jako o 20 let novější škodovka při 1/3 rychlosti
13:30:35
02.07.2019
02.07.2019
U-Geen
-> Tom Troll: nj skutekne... mozna jsem se jenom splet ja :)kazdopadne pekne zkraceny
13:30:19
02.07.2019
02.07.2019
Jumbo
-> Tom Troll: Asi jo, i když krom předního nárazníku tam moc rozdílů není...
13:22:02
02.07.2019
02.07.2019
Tom Troll
-> U-Geen: Tohle je provařená fotka, a neni to v 69 ale ve 100 mph - takže 160 přímo do silný zdi.
69 si asi vzal z kontextu 69 superbee, to ale označuje že je to Dodge Superbee z roku 1969.
E: Po pravdě, kdo dopisoval ten popisek byl osel, protože tohle je 69 Charger a ne superbee.
69 si asi vzal z kontextu 69 superbee, to ale označuje že je to Dodge Superbee z roku 1969.
E: Po pravdě, kdo dopisoval ten popisek byl osel, protože tohle je 69 Charger a ne superbee.
12:52:04
02.07.2019
02.07.2019
U-Geen
nic moc... i kdyz, 100mph (edit) je docela fofr scontent-prg1-1.xx.fbcdn.
net/v/.../65564372_1021956
7573206858_995592424443084
800_n.jpg?_nc_cat=10...
07:38:36
02.07.2019
02.07.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 02.07.19 06:53:43: Asi to myslel tak, že u mladších vozů to není jen o ABS, ale že je ABS spřaženo s xy dalších systémů, které umí lépe vyhodnotit situaci a nedělají jen tupě drrrr drrrr.
06:53:43
02.07.2019
02.07.2019
Borderer
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Co je špatně na feldím ABS? Nějak sem na sněhu nerozeznal rozdíl v porovnání s jinými, o dekádu mladšími, vozy.
21:00:52
01.07.2019
01.07.2019
Jirik_Tuňák1983
-> David29 01.07.19 20:34:28: To dělá i 1.2 Tsi. U toho motoru se mi líbí, že mi nebolí noha a nemusím ani pouštět tempomat. Buď jí mám opřenou o podlahu a nebo o podlahu s pedálem. Prostě ON/OFF.
20:35:31
01.07.2019
01.07.2019
SO545
mam teraz na dielni jedno sluzobne auto manika co uz nieco aut potozbijal... tiez tvrdil ze za to moze ABS a vraj len malinky tukes do tazneho auta pred nim a bagy von.... ani netusim preco som ho nebral vazne.
dnes rozborka a trafil vystuhou tazne na otvor pre tazny hak svojho auta...a nieviem ako ten -tukes- dokazal v tom mieste zohnut vystuhu a fest.... asi to bolo trochu inac...
Ked do niekoho tuknem -buchnem -jebnem... vzdy som na chybe ja nie : ABS -asfalt - semofor a ine veci
dnes rozborka a trafil vystuhou tazne na otvor pre tazny hak svojho auta...a nieviem ako ten -tukes- dokazal v tom mieste zohnut vystuhu a fest.... asi to bolo trochu inac...
Ked do niekoho tuknem -buchnem -jebnem... vzdy som na chybe ja nie : ABS -asfalt - semofor a ine veci
20:34:28
01.07.2019
01.07.2019
David29
To mě třeba u Dachny pískaj gumy furt - jak při rozjezdu tak brždění. Člověk prostě pak nemusí myslet na citlivost a může jet na doraz, a furt relativně bezpečně
20:33:39
01.07.2019
01.07.2019
David29
-> palinator:
19:37:00
01.07.2019
01.07.2019
palinator
-> Tomaso435:
Neni to tak trochu tim, že Fávo se bez ASR obejde, protože nejede a bez ABS se obejde zrovna tak, protože prostě nebrzdí?
Neni to tak trochu tim, že Fávo se bez ASR obejde, protože nejede a bez ABS se obejde zrovna tak, protože prostě nebrzdí?
19:19:26
01.07.2019
01.07.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Jarda - zrušená registrace 01.07.19 18:01:03: Další vlna fantaskních komentářů.
18:30:31
01.07.2019
01.07.2019
castrol
-> Tomaso435: tak veru ,zlate auta kde tieto vychytavky vobec niesu
18:01:03
01.07.2019
01.07.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu 01.07.19 17:04:44: Ale prosimte, i u octy funguje uplne stejne, jak u feldy, kde fungovalo nejak divne bylo treba berlingo a ze muze prodlouzit brzdnou drahu je jasne
Zamítnuté přispívání mají:
- Ceskejparan10 - zrušená registrace (udělil U-Geen), důvod: prispevky beze smyslu