Ventil u topení

prohledat
298 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 21.03.2004 do 31.08.2018, založil/a
řadit dle data
09:17:27
13.10.2017
Bukaj
-> minno: Pouhým převařením vody nezměníš její chemické vlastnosti (kyselost, obsah minerálů atd) 4

A co se týče výměny hadic a radiátoru - to bych dělal pouze při jejich poškození a rozhodně ne jako prevenci usazenin - původ bordelu v chladicím okruhu je především rez z trubek, hlavy a vložek z bloku. V hadicích, chladiči a výměníku topení jsou jen jemné úsady, které se jen tak neuvolní do systému a určitě nezkalí kapalinu 7
09:09:58
13.10.2017
Jiskra - zrušená registrace
-> minno: Nechal bych ji tak jak je. Nepřevařoval bych, jen nechal odstát, aby vyprchaly případné chemikálie. Někdy se dává např. chlor do řádu. Pokud ze studny nebo vlastní zdroj nebál bych se dát rovnou bez převaření. Já jsem nakonec taky musel vyměnit chladič, topení, termostat, víčko, ventil topení a některé z hadic...
08:55:36
13.10.2017
minno
-> Jiskra: Aha, no uvidím, čo to povie u mňa, už na tom pracujem, akurát som to vzal komplexnejšie, mením odrazu aj radiátor, ventil, hadice kúrenia. Vybral som termostat, prepláchnem motorovo-chladičovú sústavu čistou vodou, potom pripojím nové čisté kúrenie, založím termostat a naplním novou zmesou.



Kúpil som Fridex G48 a zmiešam s vodou z kohútika, tam som nameral pH +/- 7,0. Snáď to môj problém definitívne vyrieši.



Ešte otázka do pléna, vodu z kohútika mám použiť takú aká je, alebo ju pre istotu pred naliatím do auta aspoň ešte prevariť?
08:41:17
13.10.2017
Jiskra - zrušená registrace
-> minno: Až takový binec ne, ale mi to víčko, které jsem po nahození Fa.motoru dal mimochodem nové kvůli jinému přetlaku, tak to během pár měsíců provozu úplně zrezavělo. Reznout začalo prostě všechno co bylo z kovu a ve styku s kapalinou a docela to pěnilo... Fa. motor byl vytažen z Favoritu a tam byl provozován s G48, takže dávám také. Předtím, ale byla v systému užovky zelená myslím G12? Takže následoval proplach a pak koncentrát G48 s demivodou a to nebylo dobré. Tak jsem googlil a vyzjistil níže napsanou souvislost s kyselostí koncentrátu. Takže jsem nasraný vypustil 12l koncentrátu a namíchal nový s vodou z vrtu (Ph - 6,7). Od té doby mám klid. Myslím, že nejvíc koroze bude od vložek válců a asi to šlo do koroze docela rychle... Jěště mě napadá, že připadá v úvahu i galvanická koroze, protože kyselá kapalina se bude chovat v systému jako elektrolyt... Motor má záporný pol na kostře a kladný například na topném tělěse sytiče, el.ventil, případně další, tak toť ještě otázka do pranice.
07:44:24
11.10.2017
minno
-> Jiskra - zrušená registrace 04.10.17 15:45:23: Aj tebe to predtým robilo takýto binec na víčku?
zvětšit Ventil u topení - obrázek od minno vložen 11.10.2017 07:44:24
09:09:48
10.10.2017
minno
-> Kocvin: dík, objednané

-> Pilot 105: to vyzerá dobre
22:38:55
09.10.2017
Pilot 105
-> minno 07.10.17 12:42:06: Používám Loctite 8104.
22:33:18
09.10.2017
Kocvin
-> minno: Měl jsem ho v modré 3 roky a ten samý teď i v hnědé rok a zatím bez problému..
22:17:26
09.10.2017
minno
Oplatí sa kupovať čínsky radiátor do 120? Nie sú s ním problémy? Niekto dlhodobé skúsenosti?
12:42:06
07.10.2017
minno
Repasujem po x-tý krát ventil. Zas stojím pred dilemou ako mazať. Rozmýšľam nad dvoma možnosťami:

1. namazať celé vnútro ventilu vazelínou do vysokých teplôt (tak som to robil doteraz a zatuhávalo to - uvažujem, či nie aj pre toto, že sa na tú vazelínu nalepuje potom zbytočne bordel

2. namazať to niečim rozpustným vo vode len pre účely zloženia ventilu (napr. margarín, ako tu už bolo spomenuté) - pri prevádzke v aute sa toto "mazivo" vymyje a bude to mazané len nemrzkou - teoreticky sa tam nebude lepiť potom bordel
12:35:38
07.10.2017
minno
3 Chlapi, vy mi do toho vnášate ešte viac neistoty. G12 som mal doteraz, slzili mi hadice, možno to bolo umocnené aj tou destilkou, i keď neviem, akú som tam vtedy mal. Prešiel som na G11. Nerád by som nazad prechádzal na G12, systému a tesneniu pod hlavou to asi nerobí dobre stále takto striedať typy kvapalín.

-> MVM 07.10.17 09:50:41: To nevyzerá zle, ale tá cena9 Nemať v škodovke 12l okruh, tak by sa to aj dalo. Pouvažujem nad niečim takým, dík.



-> Jarda: Pekne. Oco mal kedysi v práci niečo podobné, možno aj to isté, vtedy teda problém s destilkou v rodine nebol1
10:09:42
07.10.2017
Jarda - zrušená registrace
10:08:16
07.10.2017
Jarda - zrušená registrace
09:55:38
07.10.2017
Jarda - zrušená registrace
-> minno 07.10.17 09:18:11: odeme uslysis jen G12, se vsim ostatnim to rezne a davam sheron, protoze v akci koupim 3l koncentratu za 240kc4 jinak bych se nebal treba velvany



jinak jsem zprovoznil ten destilak a za 4h jsem nakapal 5l, chrcelo to tak, ze jsem neslysel ani telefon :) jen doufam, ze nebudu mit problem se spotrebou vody, snad mame pausal... :)
09:50:41
07.10.2017
MVM
-> minno: No vzhledem k tomu že už jsi do toho elaborátu vložil nemálo financí Euro, tak bys mohl zkusit už předředěnou chladíci kapalinu třeba tuto:kapaliny.heureka.cz/motul -inugel-expert-1-l/specifi kace a nemusíš řešit vice. (Já mám v autech Castrol NF a pitnou vodu.)
upraveno 1x, naposled 07.10.2017 09:51:30
09:18:11
07.10.2017
minno
Od akého výrobcu odporúčate kúpiť chladiacu kvapalinu (G11/G48)?



Doteraz som dával GrandX, rovnako ako aj "demineralizovanú vodu". No po skúsenostiach s demi vodou, mám chuť zmeniť rovnako aj výrobcu nemrzky.
09:36:22
06.10.2017
CHIP
Jako je jasný, že na obal si může napsat kdo chce co chce, to já neovlivním .. ale destilovaná je pro mě destilovaná .. a nikdy jsem jinou vodu do chladícího okruhu nenalil.

Je jasné, že v nouzových podmínkách se dá použít ledacos, ale běžně do chladícího okruhu vozidla destilovanou vodu.
10:21:13
05.10.2017
Jarda - zrušená registrace
-> minno 05.10.17 10:00:52: ja davam treba 3l g12, 4l demivody a doleju to mekci vodou z vodovodu4
10:07:31
05.10.2017
Jiskra - zrušená registrace
-> minno: tak tak :-). Čert aby se v tom vyznal... Já se o destilku začal zajímat, když sem jednou z lahví zničil akumulátor... Ukázalo se, že místo destilky tam byla obyčejná voda... Velmi složitá a nevydařená reklamace a já nasraný sem začal pátrat co a jak...
10:00:52
05.10.2017
minno
-> Jiskra: Pekný článok, ale prináša nám spotrebiteľom ešte viac chaosu, že čo vlastne do chladiča auta naliať3
09:58:05
05.10.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Don_pepe 05.10.17 09:34:31: prezije cokoliv, zalezi jak dlouho, ja lil slanou vodu z vysokohorskych jezer a rek a tsky to jelo, jen na vicku byl asi 1 cm rzi :) no delam uz nekolikaty vyplach mekci vodovodni vodou ted, pak dam starou G12 z rapida :)

-> Pilot 105 05.10.17 09:29:00: jj, hlavnim duvodem je cena, destilka je pry za 3kc litr a demi za 0,3kc l vyroba... Prave koupena destilka bude malokdy opravdu destilka8
upraveno 1x, naposled 05.10.2017 09:59:55
09:44:02
05.10.2017
Jiskra - zrušená registrace
Vcelku dobré informace, které hodně osvětlí jsou zde v odkazu:



www.petrol.cz/aktuality/. ../destilovana-nebo-demine ralizovana-4290.aspx



Ve zkratce - voda do akumulátoru potřebuje jinou el. vodivost, než voda do chladiče... Protože demi voda při použití nesmí zničit akumulátor má nízké PH a je tzv: měkčí. To je v přímém rozporu s tím co vyžaduje chladící směs. Proto použití demi vody s fridexem v chladiči může samo o sobě jen chemickou reakcí zahájí vznik koroze a následné úniky. Navíc fridex v sobě obsahuje další změkčovače a tím se efekt kyselosti ještě umocní. Takže demi vodou se dá docela dobře naředit voda z kohoutku na správnou hodnotu PH a potom z té se vyrobí patřičný koncentrát.
09:34:31
05.10.2017
Don_pepe
-> CHIP: ¨

Demoneralizovaná voda - zbavená minerálů, většinou přeháněním přes iontoměnič

Destilovaná voda - čištěná pomocí destilace - obecně čistší, ale dražší (dražší příprava)



I sebečistější voda bude mít kyselé pH (pod 7), důvod je (pokud v ničem jiném) minimálně v tom že se sytí CO2 ze vzduchu a tím se časem okyseluje.



OK, výjmkou v kyselým pH jsou ultračistý vody, tam pH měřit ani spolehlivě nejde, pokud máš panickou hrůzu ze zanášení trubek, domluv si takovou "hladovou vodu" z elektrárny, tam na iont nenarazíš :D



Kvůli usazeninám atd. v pohodě stačí demi-voda (i většina "destilované" vody u kolony nikdy ani nestála a je to demi-voda ;))



Pokud máš měkkou kohoutkovou vodu, klidně bych do auta lil i tu bez výčitek, rozdíl oproti kupované vodě beztak nepoznáš.



A perlička: když sem kvůli fouklýmu těsnění pod hlavou uvařil Rapida, nalil sem do expanzky 2 l tesco limonády a světe div se, přežil to! 3
09:29:00
05.10.2017
Pilot 105
-> Jarda - zrušená registrace 05.10.17 07:06:53: Tohle je socialistická klasika, byl snad v každé laboratoři, akorát to má hroznou spotřebu proudu a vody, chladí se to průtokem.;)

-> Antony: Ano, je to v podstatě zkondenzovaná vzdušná vlhkost na výparníku klimy, problém tam je možnost kontaminace, výparník je z nějakého materiálu, uzavřený je v něčem do čeho ta voda stéká, práší se, nečistí se to atd...... Destilák je ze skla, nebo jiných inertních materiálů apod.

-> CHIP 05.10.17 08:21:41: Deionizovaná voda má také pH 7, demineralizovaná voda netuším, neznám ani přesný prostup výroby, u otce v práci mají deionizační kolonu, tak vím co z toho teče a jak se vyrábí, problém je, že katex a anex se musí jedou za čast "oživit", proplach koncentrovanou kyselinou a louhem s následným proplachem, poté se voda dává na rozbor a pokud vyjde může se používat.4 Jak to funguje v komerčním prostředí netuším, ale o kvalitě dnešních výrobků si iluze nedělám.
09:06:18
05.10.2017
minno
-> CHIP: Tak ja osobne a myslím že aj veľa iných smrteľníkov nemalo nikdy dôvod skúmať rozdiely medzi demineralizovanou a destilovanou vodou, prípadne porovnávať pH a podobne. I keď som už aj v minulosti veľa čítal o vhodnosti napr. vody z kohútika do auta, miesto destilky a podobne. No stále som si vravel a pristupoval k tomu, že to bude asi len mýtus, že predsa sa to bežne predáva a jazdí na to spústa áut a nikto to nerieši, tak to predsa nemôže byť problém a pravda o vhodnosti či nevhodnosti.



Aj destilovaná voda môže byť fejk (dnes nikdy nevieš).



U nás v predajni autodielov, ktorú mám cestou z práce, inú ako Demineralizovanú vodu ani nepredávajú. A dokonca aj na obale je napísané "vhodné na riedenie koncetrátov chladiacej kvapaliny".... No tak si potom vyber, keď si v tom laik.
08:49:49
05.10.2017
StepaNoFUN
-> Antony: Na ředění kapaliny do ostřikovačů používám běžně odpadní vodu z kondenzační sušičky prádla. A máma to leje do žehličky taky. A žádnej problém. Ale je fakt, že PH jsem neměřil.
08:44:55
05.10.2017
Jarda - zrušená registrace
-> CHIP 05.10.17 08:21:41: tim chces jako rict, ze je pravidlem, ze demi voda je kysela? :) je to ve vysledku temer to stejne, jen jiny zpusob priprsvy4

Ted jsem to zjistoval u chemika a demivoda musi byt nad 6, my mame ph okolo 6,5
upraveno 1x, naposled 05.10.2017 08:50:06
08:22:24
05.10.2017
Antony - zrušená registrace
-> Pilot 105: takže přepad od klimatizace (kondenzát co teče z klimy) je teoreticky destilka?
08:21:41
05.10.2017
CHIP
Moc tomu teda nerozumím .. ale jak vás napadlo lít do auta demineralizovanou vodu ?? Vždyť to s destilkou nemá nic společnýho .. možná základní molekulu .. všude je jasně psáno, že do auta jedině destilovanou vodu ..
07:06:53
05.10.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Pilot 105 04.10.17 22:54:06: tendle mam v praci odstavenej taky... myslim, ze uz nema ani ev. cislo :)))
06:45:05
05.10.2017
Vojťas
-> Pilot 105 04.10.17 22:48:27: aha, no tak to poteš koště 3 tak to bylo poprve a naposledy 3
22:54:06
04.10.2017
Pilot 105
22:48:27
04.10.2017
Pilot 105
-> Vojťas: No ono záleží kdo se stará o deionizační kolonu, při špatné údržbě, nebo proplachu z toho může téct ledacos.:3
22:47:51
04.10.2017
minno
-> Pilot 105: áno, niečo som si už o tom naštudoval, ale ono aj tak nikdy nevieš, čo kupuješ.... od teraz budem asi zakaždým vodu pred naliatím do auta merať1
22:42:02
04.10.2017
Vojťas
-> Pilot 105: tak proto mam mozna ted bordel ve vode, protoze sem pouzil demineralizovanou vodu 9 z prace 40 tak to zas budu platit za destilku jo :/ kurva
22:41:33
04.10.2017
minno
pH vody z kohútika.
zvětšit Ventil u topení - obrázek od minno vložen 04.10.2017 22:41:33
22:29:44
04.10.2017
Pilot 105
-> minno: Destilka má pH 7 tzn. neutrální (vzniká destilací, fyzikálním procesem, odpařováním a kondenzací vody), tzn. je dražší na výrobu, proto se prodávají deionizované, nebo demineralizované vody, které vznikají filtrací přes katex a anex., tzn. jsou na výrobu levnější.

Já používám odjakživa destilku a nikdy jsem problém neměl, někdy mi otec nosil z práce i PA redestilku.;) Jinak v laboratořích se deionizovaná voda používá na mytí laboratorního skla, pro analýzy se používá destilka, nebo redestilka.
upraveno 1x, naposled 04.10.2017 22:31:26
21:24:44
04.10.2017
Jarda - zrušená registrace
-> minno 04.10.17 21:11:07: ja taky ne, ale tak destilaci se zbavi vseho, zustane jen H2O a demineralizacnim by mela taky zbavit iontu kyselin, takze by mela byt neutralni
21:13:45
04.10.2017
Tomaso435
-> minno 04.10.17 21:06:35: bohužel, mělo to všechno na mě moc malej průměr 3
21:11:07
04.10.2017
minno
-> Jarda: No napadá ma ale otázka, či destilačným, alebo demineralizačným procesom sa mení aj Ph? Nie som chemik, neviem...

-> MVM: Skúsim zmerať pitnú vodu u nás a uvidím. Ale nebude dôležité okrem Ph aj Kh (tvrdosť vody)?
21:06:35
04.10.2017
minno
-> Tomaso435: 3 si skúšal, hej?
21:02:38
04.10.2017
Jarda - zrušená registrace
-> MVM 04.10.17 20:55:17: jako, ze nemrzka by zas byla zasada? to by se potom musel dodrzet presny pomer, aby doslo k neutralizaci...
20:55:17
04.10.2017
MVM
-> minno: No a zkus si změřit Vaši pitnou vodu z kohoutku. Tohle je právě To co si myslim,že aditiva v koncentrátu nemrzky jsou přizpůsobeny právě nejlip běžně dostupné pitné vodě. viz:-> Milan 136 02.10.17 20:25:43:
20:54:35
04.10.2017
Jarda - zrušená registrace
-> minno 04.10.17 20:49:31: sakrys, jak muze byt tak kysela?9 to teda moc destilka nebude...

-> Tomaso435 04.10.17 20:51:47: hus ptakomere, to je lakmus4
upraveno 1x, naposled 04.10.2017 20:58:03
20:51:47
04.10.2017
Tomaso435
-> minno: něco podobnýho bylo v nějakým bravíčku nebo co a jmenovalo se to ptákoměr. ten s nějvětším pruměrem byl nazvanej pták ohnivák 3
20:49:31
04.10.2017
minno
-> Jiskra: Vďaka ze veľmi hodnotný príspevok! Som rád, že nie som sám, čo ide po takýchto pre niekoho detailoch...

Na tvoj podnet som okamžite vzal otcov akváriový Ph test a výsledok je, že Ph vody, čo kupujem a lejem do auta, rovná sa cca 5,0 - 5,29

Takže už je to asi jasné, kde je problém.



Inak jedná sa o Demineralizovanú vodu, výrobca GrandX, v popise na obale je uvedené, že je vhodná na riedenie chladiacej kvapaliny automobilov, kupovaná v autodieloch, v tej predajni inú ani nepredávajú....
zvětšit Ventil u topení - obrázek od minno vložen 04.10.2017 20:49:31
upraveno 1x, naposled 04.10.2017 20:54:32
20:20:42
04.10.2017
Robert 106
-> minno: díky za info, já to koupil že to je na 120 a oni to někde sehnali a podle oka to zařadili jako pro š 120.



Já jezdím Rapida na K12 z Kelly, v testu dopadla dobře. Nejdříve na čistý koncentrát, než jsem si to přečetl, že to je koncentrát. Pak jsem to říznu cca 2 L destilované vody. Chladí to dobře, Trubky jsem nečistil ani výměník topení, který mě trošku štve, protože je evidentně zarostlý a topí jen aby se neřeklo. Chladič je čínský a motor komplet zgenerálkovaný, čistý.

Po 3000 km jsem to vypustil při výměně ventilu topení a má to pořád barvu malinové šťávy bez bordelu. Jinak to je, ale hroznej hnus žere to ruce a neschne to. Má tendenci utíkat i tou nejmenší dírkou.



Mnou zrepasovaný ventil s novou gumičkou začal protékat když se zapnulo topení.

Než jsem na to přišel tak se nasákla izolace pod kobercem, kterou jsem po marném půlroce sušení pořád mokrou vyhodil.
19:23:15
04.10.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Jiskra - zrušená registrace 04.10.17 15:45:23: u destilky by se ph melo blizit k 7, pokud tomu tak neni, tak je to problem, nikdy me nenapadlo to merit... ale vzhledem k tomu, ze to je destilka, tak v ni nemuze byt nic, co by tu kyselost zpusobovalo9
15:45:23
04.10.2017
Jiskra - zrušená registrace
Přidám své poznatky s ventilem a chladící kapalinou, třeba k něčemu inspirují... Také mi tuhnul ventil topení. V mém případě to bylo nabobtnalým gumovým O kroužkem. Po dlouhém googlení jsem vyzjistil, že chladící kapalina NESMÍ mít kyselé PH. Proto někteří nedoporučují používání destilované vody, která má mít teoreticky PH neutrální, ale já jsem třeba u jedné lahve naměřil 4,7...

Používám Fridex G48 (růžová barva) motor 781.136. Taky se mi dělala pěna a špinila se kapalina do rezava. Vylil jsem to a nalil novou a naředil tentokrát ne destilkou, ale vodou z vrtu (PH 6,7)... Od této výměny najeto cca 30 000km (cca 1,5 roku) a zatím klid Žádná pěna ani binec, přestaly se rosit koncovky hadic a přestalo i téct čerpadlo chladící kapaliny. Kohout topení chodí také volně...

Tak já nevím jestli to třeba může mít obecnější souvislost, nebo je to jen můj případ..
09:34:37
04.10.2017
minno
-> Eidy 03.10.17 22:21:59: Alebo sa na to rovno vysrať ako Tomaso, ktorému sa to tiež nepodarilo prečistiť :) Nechcem ťa strašiť, ale myslím, že nečistoty sa ti tam objavia znova. Aj u mňa po naliatí novej náplne chvíľu OK, po čase sa tam nečistoty však zas začali objavovať....



-> Bukaj: Zaujímavý postreh. Uvoľnenie nečistôt sa ti prejavovalo len po výmene kvapaliny? Lebo ako som písal, ja som tento rok okruh vypúšťal už asi 4x a nazad som to nikdy nevracal, čiže nečistoty by mali byť vyplavené.

Najskôr som vypustil G12 (už tá mala takéto nečistoty), potom som systém 2x za sebou napustil čistou vodou, nechal zohriať, vypustil, dal novú náplň G11, s ňou pojazdil asi 4-5 tis. km a znova ju vypustil a dal ešte raz novú náplň G11, a po 5 tis. km je aj tak zas plná nečistôt3



Ako najlepšie riešenie ma napadá vybrať termostat (a uzavrieť domec) a hadicou s teplou vodou veľakrát napúšťať a vypúšťať systém. Ale otázka je, že keď sa tam potom dá nemrzka, či tá zas nebude uvoľňovať znova ďalšie kúsky hrdze a špiny3
upraveno 1x, naposled 04.10.2017 09:36:03
Extreme Tyres